تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

آشنایی با خواص دارویی گیاه گریندالیا

آشنایی با خواص دارویی گیاه گریندالیا در پامیشا

آشنایی با خواص دارویی گیاه گریندالیا

گریندلیا سرده ای از گیاهان دارویی است که به گیاهان بومی آمریکا معروف هستند این گیاه از تیره گریندلیا و دارای گلهای زرد رنگ است و از ساقه و برگهای آن برای مصارف دارویی استفاده می شود.پامیشا شما را به مطالعه این مقاله با عنوان آشنایی با خواص دارویی گیاه گریندالیا دعوت می نماید.

آشنایی با گریندلیا

گریندلیا زرد روشن و دارای برگهای نازک و یکنواخت است.گریندلیا گیاهی از خانواده مخلوط است که دارای گلهای زرد درشت است و از برگ و ساقه آن به عنوان گیاه زینتی استفاده می شود. این گیاه امروزه در باغچه ها می روید و کشت می شود و باغ را با گل های زرد خود تزئین می کند. این گیاه از آمریکا به صورت دارویی و برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود.گلهای این گیاه به رنگ زرد روشن و دارای ساقه های مواج براق و پوشیده از غدد رزینی است.
ارتفاع این گیاه از نیم متر تا یک متر می رسد و در برابر گرما و سرما مقاوم است. به همین دلیل به این گیاه روبوستا می گویند که به معنای غیر حساسیت زا است.گریندلیا علاوه بر گل‌های زرد روشن، به دلیل ساقه‌ای موج‌دار و براق پوشیده از غدد رزینی نیز شناخته می‌شود.برگ های این گیاه نازک و یکنواخت با لبه های تیز و حدود 5 سانتی متر طول دارد. آسیاب از چند ردیف تشکیل شده است.

شرایط رشد گیاه گریندلیا
جالب است که گیاه گریندلیا به عنوان یک گیاه زینتی در اروپا تکثیر می شودگیاهان گریندلیا سالهاست که به عنوان گیاهان زینتی در اروپا کشت می شوند. نام های دیگر این گیاه گل قارچ است. گل چینی و گل طحال.

این گیاه به دلیل خواص ویژه ای که دارد مورد علاقه باغداران است. گریندلیا گیاهی مقاوم و ضد حساسیت است که تقریباً در هر خاکی رشد می کند.اگرچه این گیاه بومی مناطق خشک و نیمه خشک است، اما خاک و خاک ضعیفی که برای رشد گیاه مناسب است و حاوی مخلوطی از ماسه، سیلت و رس است، برای این گیاه مناسب‌تر است تا خاک با زهکشی مناسب. خاک مورد استفاده برای رشد این گیاه نباید خیلی غنی و غنی از مواد مغذی باشد و نباید کمپوست یا انواع کودهای دیگر به آن اضافه کرد.

آشنایی با خواص دارویی گیاه گریندالیا  در پامیشا


خواص دارویی گیاه گریندلیا
گیاه گریندلیا دارای اثرات ضد قارچی و ضد باکتریایی است این گیاه نه تنها یک گیاه زینتی است بلکه دارای خواص دارویی نیز می باشد. از این رو از دیرباز در طب سنتی استفاده می شده است. این گیاه قرن هاست که توسط بومیان آمریکا برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود.

گریندلیا به دلیل داشتن رزین بالا برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود. همچنین برای بیماری هایی مانند برونشیت، آسم و سیاه سرفه مفید است.برای این کار باید روزانه چند فنجان چای تهیه شده از برگ و گل آن مصرف شود. از این گیاه برای بیماری های تنفسی نیز استفاده می شود. همچنین برای درمان التهاب مثانه مفید است. همچنین برای درمان خارش پوست مفید است.
این گیاه برای بیماری های پوستی مانند راش، اگزما و درماتیت اثر درمانی دارد. همچنین خاصیت ترمیم کنندگی و سفید کنندگی پوست دارد و در تهیه و تولید مواد سفید کننده آرایشی کاربرد دارد.

اثرات ضد قارچی و ضد باکتریایی گیاه گریندلیا

گریندلیا دارای اثرات ضد التهابی است که از دیرباز توسط پزشکان طب سنتی استفاده می شده است. نتایج آزمایشات روی این گیاه نشان داده است که ترکیبات آن از رشد قارچ ها و باکتری ها جلوگیری می کند.این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

عوارض مصرف زیاد گیاه گریندلیا
خوردن چهار تا شش گرم گیاه خشک در روز باعث تحریک معده و کلیه ها می شود. زنان باردار یا شیرده باید قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنند. استفاده زیاد از این گیاه باعث کاهش فشار خون نیز می شود.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان