تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

آشنایی با خواص درمانی شبدر شیرین

آشنایی با خواص درمانی شبدر شیرین در پامیشا

آشنایی با خواص درمانی شبدر شیرین



شبدر شیرین گیاهی است دوساله با گل‌های زرد و رایحه‌ای شبیه اسطوخودوس یا وانیل. این گیاه به یونجه زرد هم معروف است. در سال اول، گیاه بیشتر انرژی خود را صرف رشد سیستم ریشه می کند. در سال دوم میوه می دهد و بین اردیبهشت تا شهریور بذر می دهد.گیاه شبدر شیرین خیلی سریع رشد می کند

شبدر شیرین گیاهی دوساله از خانواده لگومینوزا است که ارتفاع آن به 120 سانتی متر می رسد. گلهای این گیاه کوچک و زرد رنگ است. رایحه این گیاه شبیه یونجه یا وانیل است.یونجه یا شبدر زرد در مناطقی مانند آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و مناطق معتدل آسیا رشد می کند. شبدر شیرین در سال اول ریشه می گیرد و در سال دوم میوه می دهد و بین ماه های اردیبهشت تا شهریور بذر آن تولید و سپس از بین می رود. بذر این گیاه می تواند بیش از سی سال زنده بماند.این گیاه اولین سال زندگی خود را با تقویت و تشکیل ریشه های خود می گذراند که ریشه های عمیقی دارند و تا عمق 1-2 متری زیر زمین نفوذ می کنند.

در آغاز قرن بیستم از این گیاه برای تهیه خوراک دام استفاده می شد و برای تولید خاک کشت می شد. ریشه این گیاه به تولید نیتروژن در خاک کمک می کند. امروزه از این گیاه برای تولید عسل استفاده می شود. این گیاه شهد شیرینی دارد که زنبورها را به خود جذب می کند.

شبدر شیرین در برخی از مناطق کشاورزی ایالات متحده به عنوان یک گیاه مزاحم در نظر گرفته می شود زیرا به سرعت رشد می کند و گسترش می یابد که فضاهای باز را اشغال می کند یا خم می شود.شبدر شیرین یا شبدر زرد دارای خواص درمانی بسیاری است که برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود.

آشنایی با خواص درمانی شبدر شیرین در پامیشا

خواص درمانی گیاه شبدر شیرین
این گیاه خواص درمانی بی نظیری دارد و در تولید داروهای گیاهی کاربرد دارد. گل های این گیاه حاوی اسید کومارینیک است که برای تولید داروهای گیاهی استفاده می شود. از شاخه ها، گل ها و برگ های این گیاه برای تولید دارو استفاده می شود.

ضد التهاب
کومارین یک ماده فعال در داروهای ضد انعقاد خون است. شبدر شیرین به دلیل وجود این ماده دارای خواص ضد التهابی، کاهش تورم و افزایش جریان خون و عمل پمپاژ بین قلب و وریدها است.

درمان واریس
یکی از خواص درمانی شبدر شیرین خاصیت ضدالتهابی آن است.و از دیگر خواص این گیاه درمان بیماری هایی مانند بواسیر، واریس و التیام زخم است. برای درمان واریس با این گیاه باید آن را خیس کنید یا بجوشانید و بخورید.این گیاه فلبیت را درمان می کند و لخته های خون و گرفتگی غدد لنفاوی را برطرف می کند. نوشیدن آب این گیاه به شکل چای می تواند به رفع ناراحتی پا کمک کند.

آشنایی با خواص درمانی شبدر شیرین

درمان هموروئید
از یونجه زرد به صورت استعمال خارجی برای درمان هموروئید استفاده کنید.پس یکی دیگر از خواص این گیاه درمان بواسیر است. برای این منظور باید از این گیاه برای مصارف داخلی و خارجی استفاده کنید. استفاده موضعی از آن باعث کاهش تورم و التیام هموروئید می شود.و حتی شبدر برای بیماری های گوارشی مناسب است


روش استفاده
از این گیاه برای تهیه مرهم و سایر داروها استفاده می شود. روش دیگر استفاده از این گیاه، استفاده از آن به صورت خیسانده یا پودر شده است. برای این منظور باید یک یا دو قاشق چایخوری شبدر شیرین را با مقداری از ساقه های آن مخلوط کرده و به اندازه کافی آب جوش روی آن ها بریزید. و بگذارید ده تا پانزده دقیقه بپزد. ، از این عصاره می توانید دو تا سه فنجان در روز استفاده کنید. پختن یا خیساندن این گیاه برای درمان واریس مفید است.

آسیب و عوارض احتمالی شبدر شیرین
اگرچه شبدر شیرین یا یونجه زرد خواص زیادی برای درمان برخی بیماری ها دارد، اما باید به خاطر داشته باشید که مصرف آن عوارض و تداخل دارویی دارد. مصرف طولانی مدت این گیاه دارویی در دوزهای بالا می تواند عوارضی مانند سردرد، تورم و بی حسی ایجاد کند.یک عارضه جانبی مصرف بیش از حد این گیاه آسیب موقت به کبد است. خوشبختانه عوارض مصرف این گیاه پس از قطع مصرف از بین رفت.

تداخلات دارویی شبدر شیرین
اگرچه هیچ درمان موثری برای این گیاه وجود ندارد، اما داروهایی که حاوی کومارین یا رقیق‌کننده‌های خون مانند آسپرین و داروهای قلب هستند، می‌توانند تداخل ایجاد کنند. شبدر شیرین حاوی کومارین است و افرادی که داروهای بیماری های قلبی عروقی مصرف می کنند باید قبل از مصرف این گیاه با پزشک خود مشورت کنند.


استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان