تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

آشنایی با طب آیورودا

آشنایی با طب آیورودا



همه چیز در مورد طب آیورودا

آیورودا علم باستانی بسیاری از مردم هند، اروپا و آمریکا است، این طب ریشه در هندوستان دارد و می توان گفت که در هند بیشتر از سایر مناطق رایج است. طب آیورودا از گیاهان دارویی و روش هایی مانند ماساژ و یوگا برای درمان بیمار استفاده می کند. برای آشنایی با طب آیورودا پامیشا را دنبال کنید.

مواد افزودنی در طب آیورودا
آیورودا یک کلمه سانسکریت و به معنای علم زندگی است. علم طب آیورودا با پیروی از چندین بخش از کتاب آسمانی ودا توسعه یافته است. ودا نام اولین کتابی است که از سوی خداوند بر بشر نازل شده است، اما درک این که کتاب ودا به جهان فرستاده شده است هنوز روشن نیست.
طب آیورودا یک سیستم پزشکی است که هدف آن انجام تحقیقات پزشکی فقط برای رسیدن به خداست.طب آیورودا ریشه در هندوئیسم دارد و از ترکیب علوم مختلف ایجاد شده است

طب آیورودا تلفیقی از علوم هندو و بودایی است. یکی از مفاهیمی که در طب آیورودا معرفی شده است، مفهوم تعادل است، به عبارت ساده، درمان میل های طبیعی بر این اساس منجر به از دست دادن تعادل در بدن می شود که منجر به بیماری می شود.

طب آیورودا یک علم مکمل است که شامل جیوتیشا یا علوم فضایی، فارماکولوژی، آزمایش های پزشکی، طب سوزنی، ماساژ، جراحی، گیاهان دارویی، دامپزشکی و سایر علوم مرتبط است. آیورودا به چند دلیل منطقی، علمی مقدس و ارزشمند است. این طب به عنوان یک رشته کامل پزشکی در دانشگاه های هند تدریس می شود.
در طب آیورودا، درمان بر اساس شخصیت و ویژگی های فرد است

آشنایی با طب آیورودا در پامیشا



رشته پزشکی آیورودا

هشت شاخه اصلی در طب آیورودا وجود دارد که عبارتند از: اطفال، مامایی و زنان، چشم پزشکی، سالمندان، گوش و حلق و بینی، سم شناسی، پزشکی عمومی و جراحی. و اصولاً شاخه هایی از فلسفه آیورودا و بسیاری از روش های درمانی مدرن مانند: ماساژ، غذا درمانی، گیاهان، قطب درمانی، حرکت شناسی، شیاتسو، طب سوزنی، طب فشاری، سنگ درمانی، رنگ درمانی، مدیتیشن وجود دارد.

گیاه شناسی و تهیه گیاهان دارویی در طب آیورودا

فلسفه در طب آیورودا
طب آیورودا نتیجه مقایسه موجودات زنده با قوانین طبیعت است. هدف این دارو حفظ سلامت افراد سالم و درمان بیماری در افراد بیمار است. آیورودا می گوید که سلامتی از تعادل بین ذهن، بدن و روح به دست می آید، یا بهتر است بگوییم، سلامتی تعادل کامل بین سه نیروی اساسی بدن است: بدن، ذهن، روح یا آگاهی که در آیورودا به آن سه نیز می گویند. دوشا: واتا، پیتا، کافا. طبق طب آیورودا، هر فرد دارای مجموع 5 عنصر اصلی جهان است: زمین، آب، آتش، هوا و اتر و ترکیب این 5 عنصر باعث تجلی سه متابولیسم بدن یا سه دوشا می شود.

پزشکان طب آیورودا سعی در حفظ سلامت مردم و بهبود بیماران دارند

دوشا در طب آیورودا به چه معناست؟
دوشاها جنبه های متابولیکی بدن هستند که هر کدام ترکیب بدن، شخصیت، واکنش ها و ترجیحات غذایی فرد را شکل می دهند. دوشاها با نام های واتا، پیتا و کافا شناخته می شوند. نکته جالب در مورد دوشاها این است که هر سه نوع دوشا در همه افراد ثابت است اما در هر فرد یکی از این دوشاها غالب است.

اوّل ) دوشا واتا : این دوشا اتر و هوا است و به حرکت بدن بستگی دارد، یعنی انرژی بدن حرکت یا انرژی کاتابولیک است. ویژگی های واتا دوشا عبارتند از: اندامی سبک و لاغری، سرعت در ورزش، خشکی پوست و دندان های غیرطبیعی، هضم نامنظم و زمان احساس گرسنگی، خواب سبک و متوسط ​​یا بی خوابی، اشتیاق، انرژی و تخیل قوی. ، احساسات و تخیل قوی. تغییر ذهنیت، یادگیری سریع اطلاعات جدید و فراموشی سریع آموخته ها، تمایل به نگرانی، تمایل به یبوست، خستگی زودرس، تمایل به بیش از حد، ظاهر انفجاری انرژی ذهنی و جسمی.

در طب آیورودا از ماساژ درمانی برای درمان برخی مشکلات جسمانی استفاده می شود

آشنایی با طب آیورودا در پامیشا



دوّم) پیتا دوشا: این دوشا از آتش و آب تشکیل شده است و بر اساس نحوه اداره امور بدن است که بر اساس هضم غذا و تبدیل ماده به انرژی یا انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های پیتا دوشا عبارتند از: ساختار متوسط، خلق و خوی طبیعی، گرسنگی و تشنگی شدید و دستگاه گوارش قوی، عصبانیت و عصبانیت در موقعیت های استرس زا، رنگ پوست روشن یا قرمز، اغلب با کک و مک، عدم تحمل نور خورشید و دما، هوشمند. برای یافتن راه حل و عشق به چالش و مبارزه، قدرت تفکر عمیق و تصمیم گیری، روش دقیق صحبت کردن و اندازه گیری، عدم توانایی در غذا خوردن، رنگ مو: قهوه ای، قهوه ای روشن، یا قرمز است یا قرمز.

سوّم)  دوشا کافا: این دوشا از خاک و آب گرفته می شود که به ساختار و پایداری بدن یا انرژی ساختاری و آنابولیک بستگی دارد. ویژگی های کافا دوشا عبارتند از: بدن قوی و قدرتمند، قدرت و مقاومت بدنی زیاد، انرژی پایدار، کند و متعادل در عمل، شخصیت آرام، اعصاب آرام و آرام، دیر خشم، پوست خنک، نرم و کلفت. چرب، دیر جذب اطلاعات جدید و حافظه خوب، خواب سنگین، دیر هضم و گرسنگی ضعیف، شخصیت مهربان، بردبار، بخشنده، مستعد احساس مالکیت و راحتی است.

آیودا درپامیشا



روش تست در طب آیورودا
روش ها و نسخه های آزمایش برای هر بیمار متفاوت است

بررسی نبض: بررسی نبض و درک ریتم و وضعیت نبض در تشخیص بیماری ها اهمیت اساسی دارد. استادان طب سنتی نبض بیمار را عملکردی مهم و تعیین کننده می دانند و بر اساس نظریه پزشکان، بررسی نبض بیش از شمارش تعداد ضربان است. پزشکان طب سنتی معتقدند که عملکرد ذهن و بدن هر فرد با گرفتن نبض قابل درک است. طبق طب سنتی هندی، پزشک برای بررسی نبض، سه (3) انگشت را روی مچ دست بیمار قرار می دهد. انگشت وسط و انگشت حلقه. برای معاینه دقیق، لازم است نبض هر دو بازو بررسی شود. هنگامی که بیمار در وضعیت طبیعی و نزدیک به نرمال قرار دارد، می توان نبض را به دقت بررسی کرد.

 معاینه زبان: زبان بدن با حس چشایی و گفتار ارتباط دارد. اندازه، شکل، سطح، لبه و رنگ زبان مواردی هستند که در معاینه زبان به دقت مورد توجه قرار می گیرند. رنگ زرد در بدن می تواند نشانه کم خونی باشد. زبان زرد می تواند نشانه ای از تجمع صفرا در کیسه صفرا یا نارسایی کبد باشد. اگر رنگ زبان آبی شد، نشانه بیماری قلبی است. رنگ سفید زبان نشانه تعادل طبیعی کافا و تجمع بلغم است. زبان سنگین همچنین نشانه تجمع سموم مختلف در معده، روده کوچک یا روده بزرگ است.

 معاینه صورت: اصول نظر پزشکان طب آیورودا این است که صورت انسان آینه ذهن اوست. بیماری ها و ناهنجاری های فیزیکی مختلف به شکل خطوط و چین و چروک های پوستی ظاهر می شوند. به عنوان مثال وجود چین و چروک های پوستی افقی روی پیشانی نمادی از وجود نگرانی ها و نگرانی های عمیق در وجود انسان است.

 بررسی ناخن ها: در طب سنتی آیورودا، ناخن ها به عنوان یک محصول جانبی در نظر گرفته می شوند و در فرآیند تولید استخوان ضروری نیستند. زمانی که ناخن های فرد خشک، ناهموار و زبر است و به راحتی می شکنند، واتا غالب می شود. اگر ناخن های فردی نرم و صورتی رنگ است و به راحتی می شکند، این نشانه غلبه پیتا است.

 معاینه لب ها: خشکی و سختی لب ها نشانه کم آبی بدن است و تعادل واتا را به هم می زند. رنگ پریدگی لب ها نشانه کم خونی است. ظهور مکرر لکه های پوستی در نزدیکی لب ها نشانه تبخال یا اختلالات پیشرفته پیتا است.

 معاینه چشم: افرادی که در دهان غالب هستند چشمانی کوچک و عصبی با چشمان تیره و مژه های کوتاه دارند. سفیدی چشم این افراد مثل خاک سیاه و کثیف به نظر می رسد. پلک زدن مکرر نشانه ترس، اضطراب یا عصبی بودن است. افتادگی پلک بالا نشانه ناامنی، ترس یا بی اعتمادی است. برجستگی چشم ها نشانه اختلال در عملکرد غده تیروئید است. زرد شدن سفیدی چشم نشانه بیماری کبدی است. عنبیه کوچک نیز نشانه بیماری های مفصلی است.


استایل الگانت چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان