تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

آشنایی با گیاهان ضد میکروب

آشنایی با گیاهان ضد میکروب در پامیشا

آشنایی با گیاهان ضد میکروب



گیاهانی که می توانند میکروب ها را از بدن شما خلاص کنند.
گاهی اوقات می توان برخی از بیماری ها را با کمترین آسیب به بدن درمان کرد. وقتی گلویتان چرک دارد چه می کنید؟ کدام داروی شیمیایی برای عفونت و سرماخوردگی دریافت می کنید؟ برای درمان جوش های چرکی چه باید کرد؟ از چه مواد شیمیایی موضعی یا خوراکی استفاده می کنید؟ آیا می دانید برخی از عفونت های سطحی را می توان با گیاهان دارویی درمان کرد،پامیشا برای آشنایی با گیاهان ضد میکروب در این رابطه توضیح می دهد البته برای همین کار هم لازم است که مشکل اصلی را ریشه یابی کنید.

عفونت ها از راه های مختلفی وارد بدن می شوند، برخی از آنها در بافت های بدن باقی می مانند، اما به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن، امیدوارند از این فرصت استفاده کرده و خود را به شکل های مختلف نشان دهند. اما برخی عفونت ها از طریق پوست وارد بدن می شوند. مثلا با یک ضربه یا خراش از محیط وارد بافت بدن فرد می شوند.

در حالت کلی عفونت‌ها فرصت‌طلب نامیده می‌شوند که منتظر شرایط مناسب هستند برخی از عفونت ها که شایع تر هستند را با کمک برخی گیاهان دارویی می توان از رشد و نمو آن ها جلوگیری کرد..

گیاهانی که بعنوان قویترین آنتی بیوتیک موثر هستند

پنیرک در پامیشا

پنیرک
پنیرک گیاهی است که در طب سنتی خواص بی شماری دارد و از برگ و گل آن بسیار استفاده می شود. اما خاصیت آنتی بیوتیکی آن کاملا مشخص است، کافی است 40 گرم پنیرک را به مدت 10 دقیقه در یک لیتر آب جوش قرار دهید تا دم شود. برای رفع عفونت ادراری، برونشیت، سرخک و اوریون، روزی سه بار یک فنجان از این جوشانده بنوشید.

پنیرک گیاهی است که خواص بی شماری در طب سنتی دارد و از برگ و گل آن به خوبی استفاده می شود.

آشنایی با گیاهان ضد میکروب در پامیشا


پامچال
اسهال عفونی عمدتاً در اثر عفونت های معده و روده ایجاد می شود. با این حال اسهال عفونی، برونشیت و ذات الریه را می توان تا حدودی با دم کرده پامچال درمان کرد. برای تهیه دم کرده پامچال، 20 گرم از این گیاه را در یک لیتر آب دم کنید. فقط مراقب باشید بیش از 10 دقیقه آن را دم نکنید، بعد از 10 دقیقه دمنوش را صاف کرده و بنوشید. یک فنجان سه بار در روز بنوشید تا زمانی که موثر باشد.گل پامچال برای درمان بیماری های عفونی مفید است

آشنایی با گیاهان ضد میکروب در پامیشا


بادرنجبویه
هندوانه گیاهی است که می توان از آن به عنوان دم کرده برای پاکسازی بدن از میکروب ها استفاده کرد. این گیاه قادر است اکثر عفونت ها را از بدن دفع کند، گاهی اوقات شما حتی نمی دانید چه اتفاقی در بدن شما می افتد، اما اگر در هوای آلوده یا در محیطی هستید که میکروب ها یا ویروس ها به شما منتقل می شوند؛ در این موارد توصیه می شود 40 گرم آبلیمو را به مدت 15 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا دم کرده و سپس برای رفع عفونت های احتمالی بنوشید. برای تاثیر بهتر این چای، نوشیدن یک فنجان سه بار در روز توصیه می شود.

بابادم
وقتی نام جوش صورت می آید، خیلی ها دوران بلوغ را به یاد می آورند، اما برخی از جوش ها چرکی هستند و می توانند در هر جایی از بدن ظاهر شوند و سن برایشان مهم نیست. برای درمان جوش های چرکی و عفونی باید از آنتی بیوتیک های قوی استفاده کرد. در طب سنتی استفاده از جوشانده بابادام توصیه می شود. 80 گرم ریشه پاپایا را در یک لیتر آب جوش بجوشانید. مدت زمان دم کردن 20 دقیقه است و پس از آن برای درمان آکنه چرکی روزی سه بار دم کرده میل شود.در طب سنتی جوشانده بابادام برای درمان جوش های چرکی و عفونت توصیه می شود.

اکالیپتوس
برای عفونت های مجاری تنفسی، اولین پیشنهاد یا گیاهی که اکثر مردم به آن اشاره می کنند، برگ های اکالیپتوس است که عمدتاً به عنوان بخور استفاده می شود. علاوه بر دود کردن این برگ، توصیه می شود در صورت ابتلا به عفونت شدید تنفسی، 50 گرم برگ این گیاه را با یک لیتر آب تهیه کنید و پس از 10 دم کردن، روزی سه تا چهار بار یک فنجان از این گیاه را بنوشید. دقایق. . خیلی ها فکر می کنند بخور این گیاه در اولویت است، اگر سینوزیت دارید یا ریه هایتان چرکی است، بهتر است علاوه بر بخور، برگ های اکالیپتوس را هم فراموش نکنید. برگ های اکالیپتوس اولین توصیه برای عفونت های تنفسی است

انجیر زرد شیرازی
نیم کیلو انجیر زرد شیرازی (انجیر خشک در آجیل) و نیم کیلو شیر را به مدت 15 دقیقه بجوشانید. این جوشانده برای گلودردهای چرکی، آنژین، عفونت و زخم های دهان مناسب است. برای تاثیرگذاری آن باید روزی سه فنجان از این جوشانده را بنوشید. علاوه بر این، اگر دندان شما آسیب دیده و درد زیادی دارد، توصیه می شود علاوه بر مراجعه به دندانپزشک، گیاه آنغوزه را روی دندان قرار دهید. جوشانده انجیر برای گلودردهای چرکی، آنژین، عفونت ها و زخم های دهان بسیار مناسب است.

چای سبز
گلودرد یکی از بدترین مراحل سرماخوردگی است و بیشتر افراد برای رهایی از آن دست به هر کاری می زنند. برخی از افراد به قرص هایی متوسل می شوند که چرک را خشک می کنند، در حالی که برخی دیگر سعی می کنند با آب نمک و آب گرم یا حتی آب نبات گلودرد مشکل را حل کنند. اما در طب سنتی به افرادی که گلودرد چرکی دارند، نوشیدن چای سبز توصیه می شود.

به این ترتیب یک قاشق چای خوری چای سبز را با یک لیوان آب بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند. واقعیت این است که برای درمان آنژین چرکی، چای سبز را نمی توان به روش معمول (یعنی در کتری جوشانده نشود) جوشاند. حتی می توانید به جای آب نمک با چای سبز غرغره کنید. همچنین می توانید از تفاله آن به عنوان ضماد برای درمان عفونت های چرکی پوست مانند جای جوش استفاده کنید.در طب سنتی به افرادی که گلودرد چرکی دارند مصرف چای سبز توصیه می شود.


تره فرنگی را در شیر بجوشانید
درمان زخم های چرکی نیاز به مراقبت و دقت بیشتری دارد. برای درمان این نوع زخم می توان از کرم های موضعی یا داروهای خوراکی استفاده کرد. طب سنتی استفاده از عصاره تره فرنگی حل شده در شیر را در مواقعی که زخم خیلی عفونی یا خطرناک نیست توصیه می کند. پیاز سبز را در شیر بپزید و از شیر خارج کنید و پیاز سبز پخته شده را روی زخم قرار دهید. بعد از چند ساعت باید باند تره فرنگی را از روی زخم برداشته، زخم را تمیز و پانسمان کرد، زیرا تره چرک را جذب می کند و نیاز به تعویض دارد. اگر روزی یک بار این کار را انجام دهید، چرک به سرعت از زخم خارج می شود.اگر زخم ها خیلی عفونی و خطرناک نیستند، استفاده از عصاره تره فرنگی در شیر توصیه می شود.

پونه کوهی
ریه یکی از مهم ترین اعضای بدن است که وظیفه اصلی آن مبارزه با هوای آلوده است. اما ریه ها از عفونت در امان نیستند. بنابراین، برخی از عفونت های سطحی را می توان با آنتی بیوتیک درمان کرد. اگر قصد ندارید از آنتی بیوتیک های شیمیایی استفاده کنید، طب سنتی راه دیگری را به شما پیشنهاد می کند. برای ضد عفونی کردن ریه ها از عفونت، می توانید از دم کرده پونه کوهی استفاده کنید. یک قاشق چای خوری پونه کوهی را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید 15-10 دقیقه دم بکشد و آن را صاف کنید و روزی سه بار با عسل بنوشید.


استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان