تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

آیا عرق کردن باعث کاهش وزن می شود؟

آیا عرق کردن باعث کاهش وزن می شود؟ در پامیشا

آیا عرق کردن باعث کاهش وزن می شود؟

البته عرق کمی آزاردهنده و شاید بدبو باشد. اما شگفت انگیز است و زندگی را نجات می دهد. همه ما کم و بیش عرق می کنیم. از عرق کردن سبک از پیاده روی سریع در یک روز زیبا گرفته تا پمپاژ آب در حین ورزش.همه افراد برای حفظ دما بدن خود عرق می کنند، به خصوص برای خنک شدن. در این مقاله آیا عرق کردن باعث کاهش وزن می شود؟ می خواهیم در مورد عرق کردن و ارتباط آن با کاهش وزن و سلامتی صحبت کنیم. و علل تعریق بدن را نشان دهیم.

علل تعریق چرا عرق می کنیم؟

یکی از دلایل علمی تعریق، تنظیم دمای بدن است. بنابراین پاسخ ساده به دلیل عرق کردن افراد: به آزاد شدن گرما از بدن کمک می کند و دمای بدن را بهینه نگه می دارد. اگر عرق نکنیم بدنمان می پزد.

عرق بیشتر آب است. اما حاوی سدیم، کلرید، پتاسیم، کلسیم و منیزیم نیز می باشد. افرادی که اضافه وزن دارند نسبت به افرادی که تناسب اندام دارند سدیم بیشتری را با عرق از دست می دهند. اما عرق هر کس کمی متفاوت است.

برخی از افراد نسبت به دیگران سدیم بیشتری را با عرق از دست می دهند. اگر عرق شما شور است؛ چه در حال سوختن چشمها، احساس شن روی پوست خود یا سوزاندن یک زخم باز، سدیم زیادی از دست میدهید و میتوانید آن را با یک نوشیدنی ورزشی جایگزین کنید.

آیا عرق کردن باعث کاهش وزن می شود؟ در پامیشا

چه عواملی بر عرق کردن تأثیر می گذارد؟

میزان و حجم عرق تولید شده به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این قسمت به معرفی عوامل موثر بر تعریق می پردازیم.

اندازه بدن

افراد بزرگتر گرمای بیشتری تولید می کنند زیرا باید توده بدنی بیشتری را حرکت دهند، بنابراین این به معنای تولید گرمای بیشتر و در نتیجه عرق بیشتر است.

سن

با افزایش سن، مقاومت بدن در برابر گرما کاهش می یابد. غدد عرق با افزایش سن تغییر می کنند و این توانایی را دارند که به طور موثر خنک کننده بدن را کاهش دهند.

توده عضلانی

توده عضلانی گرمای بیشتری نسبت به چربی تولید می کند. بنابراین، حتی اگر دو نفر وزن بدن یکسانی داشته باشند، میزان تعریق آنها بسته به درصد توده عضلانی آنها متفاوت خواهد بود.

وضعیت سلامت

برخی از شرایط سلامتی می تواند بر میزان تعریق شما تأثیر بگذارد. سرماخوردگی، آنفولانزا و حتی مسائل مربوط به سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی می تواند بر میزان تعریق شما تأثیر بگذارد. نوسانات هورمونی به ویژه اغلب با افزایش دمای داخلی بدن همراه است.

عوامل خارجی

عوامل خارجی نیز در میزان عرق کردن شما نقش دارند. هنگامی که در خارج از منزل می دوید یا در کلاس های پرهیجان مانند ایروبیک و زومبا در سونا یا دمای بالای 32 درجه و رطوبت 70 درصد شرکت می کنید، بدن شما برای کاهش دمای داخل خانه عرق می کند. همچنین مصرف غذاهای تند یا نوشیدنی های کافئین دار می تواند دمای بدن شما را افزایش داده و باعث تعریق بیشتر شما شود.

آیا عرق کردن باعث کاهش وزن می شود؟ در پامیشا

فواید عرق کردن

همانطور که گفته شد، تعریق دمای بدن را تنظیم می کند و نقش محافظتی در سلامتی دارد. اکنون در مورد فواید عرق کردن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تعریق دمای بدن را مناسب نگه می دارد!

عرق به یک دلیل وجود دارد: پایین نگه داشتن دمای بدن تا حد امکان، یعنی 37 درجه سانتیگراد. اما در طول ورزش، جریان خون شما افزایش می یابد تا اکسیژن بیشتری به عضلات در حال کار شما برسد. بنابراین دمای بدن شما افزایش می یابد و غدد عرق شما فعال می شوند. به تدریج قطرات عرق روی پوست ظاهر می شود و با تبخیر آنها حرارت از بین می رود و دمای مرکزی بدن کاهش می یابد.

اگر حتی با فعالیت متوسط هم عرق نکنید، بدن شما در عرض 10-12 دقیقه بیش از حد گرم می شود و نتیجه؟ تشنج احتمالی، گرمازدگی، آسیب کلیه و حتی مرگ.

عرق باعث درخشش پوست شما می شود!

عرق کردن واقعاً ظاهر و احساس بهتری به پوست شما می دهد، اما مهمتر از آن، ورزش گردش خون را در بدن شما حفظ می کند و پوست شما را درخشان می کند.

جریان خون کافی، گردش اکسیژن و مواد مغذی و تغذیه سلول های پوست را تضمین می کند. پیشنهاد می کنم برای حفظ سلامت و تناسب اندام از یک برنامه ورزشی خاص پیروی کنید.

آیا عرق کردن باعث کاهش وزن می شود؟ در پامیشا

با عرق کردن چند کالری می سوزانید؟

عرق کردن به تنهایی کالری زیادی نمی سوزاند، اما عرق کردن باعث کاهش آب بدن می شود. یعنی اگر بعد از یک تمرین عرق کرده وزن خود را انجام دهید، متوجه کاهش وزن خواهید شد. اگرچه این فقط یک کاهش موقت است. وقتی آب می نوشید یا غذای بیشتری می خورید، به سرعت وزن از دست داده شده را به دست خواهید آورد.

درباره افسانه کاهش وزن با عرق کردن

برخی افراد ادعا می کنند که فعالیت هایی که نیاز به تعریق زیاد دارند، مانند تمرینات هیت، تا 1000 کالری در ساعت می سوزانند، اما این ادعا نادرست است. مطالعات نشان می دهد که کالری مصرفی هیچ ارتباطی با تعریق ندارد. حتی اگر در سونا ورزش می کنید و زیاد عرق می کنید!

از طرف دیگر، می توانید در فعالیت هایی که زیاد عرق نمی کنید (یا اصلاً) کالری بسوزانید. به عنوان مثال، شما در زمستان با شنا، تمرین سبک یا ورزش کالری می سوزانید.

آیا عرق کردن باعث کاهش وزن می شود؟

آیا تعریق بر رژیم غذایی و کاهش وزن تأثیر می گذارد؟ نه مسئله این است که وزنی که با عرق از دست می دهید فقط وزن آب است. عرق چربی نمی سوزاند، دمای بدن را تنظیم می کند و همانطور که گفتم وقتی آب می نوشید، کاهش وزن عرق بلافاصله معکوس می شود.

بنابراین، پوشیدن لباس گرم در حین ورزش به این امید که بیشتر عرق کنید و وزن کم کنید، فایده ای ندارد. کلید کاهش وزن این است که کالری کمتری نسبت به کالری که می سوزانید بخورید.

ورزش به شما در انجام این کار کمک می کند، به همین دلیل است که ورزش بخش مهمی از روند کاهش وزن است. اما عرق کردن لزوما به کاهش وزن کمک نمی کند. در عوض، اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، روی مدت و شدت تمرینات خود تمرکز کنید تا مطمئن شوید که کالری کافی می سوزانید.

خطرات تعریق بیش از حد

شایع ترین خطر تعریق کم آبی بدن است. اگر به دلیل کار یا ورزش زیاد عرق می کنید، باید از نوشیدن مایعات زیاد خودداری کنید.

تعریق بیش از حد اگر گهگاه اتفاق بیفتد جای نگرانی نیست، به خصوص اگر در هوای گرم یا بعد از ورزش شدید اتفاق بیفتد.

معایب اصلی تعریق بیش از حد روانی است و می تواند باعث ایجاد مشکلات، خجالت و اضطراب اجتماعی شود. عدم درمان این عارضه می تواند اثرات جدی و مخربی بر زندگی و عزت نفس فرد مبتلا داشته باشد. از آنجایی که تعریق اغلب توسط استرس ایجاد می شود، در بدترین زمان ها، مانند مصاحبه های شغلی یا اولین قرار ملاقات، به اوج خود می رسد و منجر به اضطراب و اضطراب اجتماعی می شود.

آیا عرق کردن باعث کاهش وزن می شود؟ در پامیشا

هایپرهیدروزیس و عوارض آن

هیپرهیدروزیس (Hyperhidrosis)تعریق بیش از حد است که همیشه به گرما یا ورزش مربوط نمی شود. ممکن است به شدت عرق کنید، لباسهایتان خیس شود یا دستهایتان عرق کند. تعریق بیش از حد می تواند فعالیت های شما را مختل کند.

هیپرهیدروزیس معمولا قابل درمان است. درمان اغلب با داروهای ضد تعریق شروع می شود. اگر کمکی نکرد، ممکن است لازم باشد داروها و درمان های مختلف را امتحان کنید. در موارد شدید، پزشک ممکن است جراحی را برای برداشتن غدد عرق یا قطع اعصاب مربوط به تولید بیش از حد عرق پیشنهاد کند.

چه زمانی برای تعریق به پزشک مراجعه کنیم؟

در برخی موارد و در برخی موارد در مورد مشکل تعریق زیاد باید با پزشک مشورت کرد. توصیه می کنیم اگر موارد زیر برای شما اتفاق افتاد به دنبال مراقبت های پزشکی باشید!

  • علائم جدید و غیر قابل توضیح دارید.
  • هرکاری که انجام دهید به کنترل تعریق کمک نمی کند.
  • تعریق بیش از حد می تواند باعث ناراحتی و اختلال در زندگی شما شود.
  • پوست شما به دلیل رطوبت طولانی مدت سفید یا پوسته پوسته می شود.
  • تعریق زیاد باعث می شود که اغلب دچار خارش یا سایر عفونت های پوستی شوید.
  • تمایل به تعریق بیش از حد دارید. حتی اگر هوا گرم نباشد و به خودتان فشاری وارد نکنید.
نکته:

اگر تعریق با درد قفسه سینه، حالت تهوع یا سرگیجه همراه است، فوراً به پزشک مراجعه کنید. این علائم ممکن است علائم هشدار دهنده حمله قلبی یا سایر بیماری های جدی باشد.

حرف آخر

تعریق طبیعی است و همه افراد برای متعادل کردن دمای بدن خود عرق می کنند. در واقع تعریق به سلامت و بقای ما کمک زیادی می کند اما تاثیری در لاغری و کاهش وزن ندارد. از سوی دیگر، تعریق بیش از حد می تواند آزار دهنده باشد. در این مقاله سعی کردیم به تمامی سوالات در مورد تعریق پاسخ دهیم.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان