تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

اشتهای کاذب چیست و چگونه می توان آن را شکست داد؟

اشتهای کاذب چیست و چگونه می توان آن را شکست داد؟ در پامیشا

اشتهای کاذب چیست و چگونه می توان آن را شکست داد؟

آیا احساس می کنید که دچار گرسنگی کاذب هستید؟ آیا علائم و نشانه های گرسنگی ذهنی را می شناسید؟ البته گرسنگی چیز بدی نیست. احساس گرسنگی به معنای گناهکار بودن هم نیست. اگر غذا نخورید احساس گرسنگی خواهید کرد; اما تفاوت زیادی بین گرسنگی واقعی و گرسنگی ساختگی وجود دارد. اشتهای کاذب آزاردهنده است و می تواند به شما آسیب برساند. خوشبختانه این مشکل راه حلی دارد. پامیشا در مقاله اشتهای کاذب چیست و چگونه می توان آن را شکست داد؟ همه چیز را در مورد گرسنگی و اشتهای کاذب به شما توضیح داده است.

چرا همیشه احساس گرسنگی می کنم؟

گرسنگی معمولاً دو ساعت پس از آخرین وعده غذایی شروع می شود. موارد زیر نشانه های گرسنگی واقعی هستند و هیچ ارتباطی با اشتهای کاذب ندارند. با این علائم مطمئن شوید که به غذا نیاز دارید.

  • شکم خالی
  • کم شدن انرژی
  • عصبی شدن در بعضی از اوقات

در عین حال، گرسنگی کاذب نیز وجود دارد. این گرسنگی ها که اشتهای کاذب نیز نامیده می شوند. و در درجه اول یک مشکل عاطفی است. گرسنگی عاطفی هیچ علامت جسمی ندارد، فقط علائم روانی مانند:

  • شما بی حوصله هستید و احساس نیاز فوری به غذا دارید.
  • میل شدید به غذای خاصی دارید.
  • عصبانی یا غمگین هستید.

بنابراین “چرا من همیشه گرسنه هستم؟”

در پاسخ به سوال لازم به ذکر است که شما غذای کمتری می خورید و بدن شما مدام کمبود انرژی دارد و به دنبال غذا می گردد و یا به دلایلی دچار گرسنگی کاذب می شوید که در مقاله اشتهای کاذب چیست و چگونه می توان آن را شکست داد؟ خواهیم داد.

اشتهای کاذب چیست و چگونه می توان آن را شکست داد؟ در پامیشا

اشتهای کاذب چیست؟

آیا تا به حال هنگام تماشای فیلم، قبل از خواب یا وسط روز یک میان وعده یا چیپس میل کرده اید؟ این موارد به احتمال زیاد گرسنگی کاذب است.

اشتهای کاذب بمعنی غذا خوردن برای ارضای نیازهای عاطفی به حساب می آید. اساساً گرسنگی کاذب به این معناست که شما در پاسخ به یک نیاز عاطفی (مثلاً زمانی که بی حوصله، استرس یا خوشحال هستید) یا در پاسخ به برخی محرک ها (بو، غذای خوش طعم و غیره) گرسنه هستید.

در زمانی که علائم واضح گرسنگی وجود دارد. خوردن و ضروری است و ایرادی ندارد. اما وقتی می دانید که واقعاً به غذا نیاز ندارید و در عین حال آن را می خواهید، به این معنی است که گرسنگی اشتباهی دارید.

آنچه در مورد کم اشتهایی مهم است این است که شما تمایل بیشتری به غذاهای شیرین، چرب و شور دارید که همگی به نوعی برای سلامتی شما مضر هستند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.

دلایل گرسنگی کاذب

ممکن است علاقه مند باشید که دلایل و علل اشتیاق نادرست را بدانید و بفهمید که چرا این احساس به سراغ شما می آید. اشتهای نادرست می تواند ناشی از موارد زیر باشد. برای غلبه بر اشتیاق نادرست، باید علت را بشناسیم و برای حل آن تلاش کنیم.

اشتهای کاذب چیست و چگونه می توان آن را شکست داد؟ در پامیشا

پروتئین کافی نمی خورید!

برای کنترل اشتهای خود باید مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید. جدا از این واقعیت که پروتئین واقعا برای بدن ضروری است. برای مدت طولانی سیر کننده است. اگر مقدار زیادی غذا می خورید اما همیشه احساس گرسنگی می کنید، ممکن است به این دلیل باشد که مصرف پروتئین شما کم است.

از نظر علمی، پروتئین با افزایش تولید هورمونهایی که سیگنال سیری را ترشح میکنند و سطح هورمونهای تحریک کننده گرسنگی را کاهش میدهد، از گرسنگی و اشتهای کاذب جلوگیری میکند.

به اندازه کافی نمی خوابید!

خواب کافی برای سلامت و عملکرد صحیح مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب با کیفیت خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهد. علاوه بر اینها می خواهیم ببینیم چه ارتباطی بین خواب و اشتهای کاذب وجود دارد؟

خواب کافی به تنظیم گرلین (هورمون محرک اشتها) کمک می کند. هر چه کمتر بخوابید، سطح گرلین در خون بالاتر می رود، که می تواند در هنگام بی خوابی احساس گرسنگی کند. همچنین خواب کافی به هورمون لپتین (هورمون کنترل کننده احساس سیری) کمک می کند.

توصیه می کنیم حداقل 8 ساعت خواب با کیفیت در روز داشته باشید تا گرسنگی را به خوبی مدیریت کنید.

اشتهای کاذب چیست و چگونه می توان آن را شکست داد؟ در پامیشا

مقدار زیادی کربوهیدرات می خورید!

ماده نشاسته تصفیه شده فاقد فیبر است. و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. نوشابه ، پاستا ، کیک کارخانه و غیره با شکر تصفیه شده ساخته می شوند. مانند کربوهیدرات های تصفیه شده هستند. اما این غذاها چیست؟

از آنجا که کربوهیدرات های تصفیه شده حاوی فیبر کافی نیستند. (حتی اگر کالری بالایی دارند) بدن شما آنها را به سرعت هضم می کند. بنابراین، زمانی که رژیم غذایی شما شامل تعداد زیادی از این غذاها می شود، طبیعی است که بیشتر اوقات احساس گرسنگی کنید زیرا این غذاها شما را سیر نگه نمی دارند.

علاوه بر این، مصرف اینها باعث افزایش سریع قند خون می شود.نوسانات قند خون در رفع سیری و گرسنگی و برهم زدن نظم آنها نیز بسیار مؤثر است.

اشتهای کاذب چیست و چگونه می توان آن را شکست داد؟ در پامیشا

به اندازه کافی آب نمی نوشید!

نوشیدن آب کافی برای سلامتی شما ضروری است. گاهی اوقات افراد احساس تشنگی را با احساس گرسنگی اشتباه می گیرند. اگر همیشه گرسنه هستید. خوردن یک یا دو لیوان آب می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

به رنگ ادرار خود توجه کنید تا مطمئن شوید که آب کافی می نوشید. ادرار شما باید همیشه زرد باشد. خوردن مقدار زیادی غذاهای غنی از آب ، از جمله میوه ها و سبزیجات نیز به آبرسانی مجدد بدن شما کمک می کند.

وقتی حواستان پرت است غذا می خورید!

اگر پر مشغله هستید. و کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. احتمالاً زمانی که حواس شما پرت می شود غذا می خورید. حذف این غذا ممکن است باعث صرفه جویی در زمان شود. اما برای سلامتی بسیار مضر است. در چنین شرایطی نسبت به غذایی که می خورید و کمیت آن بی تفاوت هستید و از آن لذت نمی برید.

از دلایل اصلی مضر بودن حذف وعده های غذایی این است که در چنین مواقعی بدن علائم سیری را تشخیص نمی دهد. و حتی اگر نیازی به خوردن نداشته باشید به خوردن ادامه می دهید

خیلی استرس دارید!

استرس زیاد باعث افزایش اشتها می شود. این تا حد زیادی به دلیل تأثیر سطح کورتیزول است. کورتیزول اشتها و گرسنگی را افزایش می دهد. به همین دلیل، زمانی که تحت استرس دائمی هستید، ممکن است همیشه احساس گرسنگی کنید.

گنجاندن ورزش در سبک زندگی شما به کاهش استرس و افزایش آرامش و انرژی کمک می کند و در عین حال سلامت و تندرستی شما را بهبود می بخشد و اشتهای شما را کنترل می کند. از مربیان ویتامین بخواهید که یک برنامه ورزشی خاص برای شما طراحی کنند برنامه ای که متناسب با شخصیت و اهداف شما باشد، مطمئناً شما را به هدف بهتری می رساند.

داروی خاصی میخوری!

بسیاری از داروها می توانند اشتهای شما را تا حد زیادی افزایش دهند و باعث اشتهای کاذب شوند. رایج ترین محرک های اشتها عبارتند از:

  • داروهای اعصاب (مانند کلوزاپین و اولانزاپین و همچنین داروهای ضد افسردگی
  • دارو های مربوط به آلرژی
  • داروهای ضد تشنج
  • قرص های ضد بارداری

اگر فکر می کنید که مصرف داروی خاصی باعث اشتهای بیش از حد می شود، با پزشک خود صحبت کنید. مصرف هیچ دارویی را بدون اجازه پزشک صرفاً به دلیل افزایش یا کاهش اشتها قطع نکنید.

خیلی سریع غذا می خورید!

سرعت غذا خوردن نیز می تواند. در میزان احساس گرسنگی شما نقش داشته باشد. و باعث ایجاد گرسنگی کاذب شود. تعدادی از مطالعات نشان داده اند که افرادی که فست فود می خورند. اشتهای بیشتری دارند. و تمایل به خوردن غذای بیشتری دارند. و در نتیجه احتمال چاقی یا اضافه وزن در آنها بیشتر می شود.

این تأثیر تا حدی به دلیل جویدن ضعیف و عدم توجه به غذا است. هر دوی این موارد برای تشخیص سیری و گرسنگی ضروری هستند.

راهکارهایی برای رفع گرسنگی کاذب

پاسخ به چالش ها ساده و واضح نیست. ابتدا سعی کنید آنچه را که باعث احساس گرسنگی کاذب در شما می شود شناسایی کنید و برای اصلاح آن اقداماتی انجام دهید. راه حل های زیر در این راه به شما کمک می کند.

از وضعیت روحی خود آگاه باشید!

همیشه از وضعیت عاطفی خود آگاه باشید. آیا غمگین، ناامید یا بی حوصله هستید؟ اگر چنین است، به احتمال زیاد می خواهید آن خلاء عاطفی را با غذا پر کنید. پس مراقب باشید در این دام نیفتید.

به جای پنهان شدن از غذا برای مقابله با این احساسات، سعی کنید به روشی سالم پاسخ دهید. به عنوان مثال، صحبت با یک دوست، پرداختن به کارهای فکری یا حتی پیاده روی ساده می تواند باعث ایجاد احساس آرامش و شادی در فرد شود.

وعده های غذایی اصلی را حذف نکنید!

از حذف وعده های غذایی و میان وعده های مکرر خودداری کنید. شما باید به طور منظم غذا بخورید؛ هر سه وعده غذایی و تا جایی که می توانید یکباره بخورید! وقتی راضی نیستید، مقاومت در برابر خواسته ها و خواسته های دروغین آسان است. همچنین خوردن منظم علائم گرسنگی و گرسنگی را برای ما آسان تر می کند، بنابراین به دلیل گرسنگی کاذب پرخوری نمی کنیم.

حواس خود را از گرسنگی پرت کنید!

وقتی متوجه شدید که گرسنگی شما ساختگی است، سعی کنید با انجام فعالیت های دیگری مانند پیاده روی، خواندن یا خوابیدن، حواس خود را از گرسنگی منحرف کنید.

غذای سالم و مغذی بخورید!

خوردن غذاهای سالم و سرشار از پروتئین و مواد مغذی نقش مهمی در حفظ سیری دارد. با گنجاندن پروتئین و فیبر کافی در رژیم غذایی خود متوجه خواهید شد که بیشتر گرسنگی ها ساختگی و ناشی از کمبودهای تغذیه ای است.

به عادت های خودتان توجه کنید!

توصیه می کنم خوب بخوابید و نگران نباشید. استرس و خواب بی کیفیت در ترکیب هورمون ها و متعاقبا ایجاد اشتهای کاذب نقش دارند.

همچنین به یاد داشته باشید که سیگار کشیدن و مصرف الکل هورمون ها و سیستم کلی بدن را مختل می کند. بنابراین برای جلوگیری از چنین موقعیت هایی از این کارها دوری کنید.

اشتهای کاذب چیست و چگونه می توان آن را شکست داد؟ در پامیشا

گرسنگی کاذب را با رژیم غذایی از بین ببرید

اگر می خواهید گرسنگی کاذب را از بین ببرید، نکات زیر را در برنامه غذایی خود جدی بگیرید:

  • وقتی بدن شما مواد مغذی کافی داشته باشد، کمتر احساس گرسنگی می کنید. برای کاهش وزن هرگز روزه نگیرید. در این صورت حتی اگر وزن کم کنید، نمی توانید آن وزن را حفظ کنید و در عین حال سلامتی شما نیز به خطر می افتد. برای جلوگیری از اشتهای کاذب به اندازه کافی غذای مغذی بخورید.
  • وقتی بدن شما به غذا نیاز دارد احساس گرسنگی طبیعی است. اگر این احساس را به اندازه کافی نادیده بگیرید، به پرخوری تبدیل می شود. پس غذای مناسب را در زمان مناسب بخورید.
  • سعی کنید روزی سه وعده غذایی حاوی میوه، سبزیجات، پروتئین بدون چربی و غلات کامل مصرف کنید. از غذاهای فرآوری شده و مضر دوری کنید.
  • یک رژیم غذایی متعادل شامل نصف بشقاب میوه و سبزیجات، یک چهارم بشقاب غلات کامل، یک چهارم بشقاب پروتئین بدون چربی و مقادیر متوسط روغن نباتی است.
  • سعی کنید میان وعده های خود را با پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات های سالم پر کنید. به عنوان مثال، یک موز با کره بادام زمینی، آجیل، یک ساندویچ مرغ کوچک با سالاد، یا یک دسته میوه ایده های خوبی برای میان وعده هستند.

حرف آخر

تفاوت میل کاذب و گرسنگی واقعی در این است که به طور ناگهانی و به دلیل یک احساس ناخوشایند به وجود می آید و فقط میل به نوع خاصی از غذا دارد. گرسنگی ساختگی را باید جدی گرفت و برای رفع آن تلاش کرد. زیرا می تواند به سلامت و تناسب اندام ما آسیب برساند. در این مقاله اشتهای کاذب چیست و چگونه می توان آن را شکست داد؟ دلایل این مشکل و راه حل های مختلف برای رفع اشتهای کاذب را ارائه کرده ایم.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان