تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

انجام حرکات ورزشی در محل کار

انجام حرکات ورزشی در محل کار در پامیشا

انجام حرکات ورزشی در محل کار

فعال بودن و انجام حرکات ورزشی در محل کار بسیار مهم و البته ضروری است. زندگی کم تحرک و یا بی تحرک می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. هرچه تحرک بیشتری داشته باشید احتمال اینکه زندگی سالمی داشته باشید بیشتر است.

متأسفانه، بی تحرکی می تواند عمر شما را کوتاه کند و شما را در معرض خطر بیشتری برای چاقی، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و افسردگی و اضطراب قرار دهد. در این مقاله حرکات ساده را به عنوان انجام حرکات ورزشی در محل کار پیشنهاد می کنیم. با این بازی ها به سلامت روان خود کمک زیادی خواهید کرد.

مضرات پشت میز نشینی کم تحرکی چه ضرری برای بدن شما دارد؟

ساختار انسان ها برای فعالیت و ایستادن ساخته شده اند.پس در حالت بی حرکتی و نشستن و خوابیدن، سیستم قلبی عروقی همیشه نمی تواند به درستی کار کند. نه تنها قلب، بلکه سیستم گوارشی و روده‌ها نیز در حالت ایستاده بهتر کار می‌کنند.

انجام حرکات ورزشی در محل کار در پامیشا

انسان ها برای ایستادن ساخته شده اند. در حالت بی حرکتی و نشستن و خوابیدن، سیستم قلبی عروقی همیشه نمی تواند به درستی کار کند. نه تنها قلب، بلکه سیستم گوارشی و روده‌ها نیز در حالت ایستاده بهتر کار می‌کنند.

انجام حرکات ورزشی در محل کار در پامیشا

ضعف در پاها و عضلات باسن

نشستن طولانی مدت می تواند منجر به ضعف و آتروفی عضلات بزرگ پایین تنه شود. این عضلات بزرگ برای راه رفتن و حفظ تعادل بدن مهم هستند. اگر این ماهیچه ها ضعیف باشند، احتمال افتادن یا آسیب دیدن خود در حین ورزش زیاد است.

چاقی و کاهش متابولیسم

حرکت (در اینجا به سادگی حرکت عادی و روزمره) به بدن شما کمک می کند تا غذایی که می خورید را هضم کند. اگر زمان زیادی را در حالت نشسته بگذرانید، هضم غذا به درستی انجام نمی شود و بدن شما ضعیف می شود. سپس چربی ها، قندها و کربوهیدرات ها را به عنوان سوخت در بدن خود ذخیره می کنید.

اگر ورزش می کنید اما زمان زیادی را در حالت نشسته می گذرانید، همچنان در خطر مشکلات سلامتی مانند سندرم متابولیک هستید. برای مبارزه با بسیاری از خطرات نشستن به 60 تا 75 دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​در روز نیاز دارید. برای دریافت بهترین و مناسب ترین برنامه تمرینی برای خود با پامیشا همراه باشید.

انجام حرکات ورزشی در محل کار در پامیشا

مشکلات مفاصل و کمر

درست مانند پاها و عضلات باسن، عضلات پشت و کمر نیز در صورت نشستن طولانی مدت ضعیف می شوند. نشستن زیاد باعث کوتاه شدن فلکسورهای لگن می شود که می تواند منجر به مشکلات مفصل ران شود.

فلکسورهای لگن ماهیچه هایی هستند که قسمت پایین کمر را به باسن، کشاله ران و استخوان ران متصل می کنند و باعث تثبیت قسمت پایینی ستون مهره‌ها میشوند.که نشستن طولانی مدت نیز می تواند باعث مشکلات کمر شود، به خصوص اگر به طور مداوم با وضعیت نامناسب بنشینید. وضعیت نامناسب نیز می تواند ستون فقرات را ضعیف کند.

استرس و افسردگی

متأسفانه افرادی که کم تحرک هستند بیشتر در معرض خطر اضطراب و افسردگی هستند. این ممکن است به این دلیل باشد که افرادی که پشت میز کار می‌کنند نسبت به سایر افراد فرصت کمتری برای حرکت و لذت بردن از فعالیت بدنی دارند. اگر چنین است، بلند شدن و حرکت کردن و ورزش در حین کار قطعا کمک کننده خواهد بود.

ابتلا به بیماری قلبی

نشستن طولانی مدت با بیماری قلبی مرتبط است و مطالعات مختلف آن را نشان می دهد. کسانی که غیر فعال هستند و برای مدت طولانی می نشینند،بیشتر در معرض خطر حمله قلبی یا سکته هستند. پس روی اهمیت استراحت و ورزش در تندرستی خودتان ، به انجام حرکات ورزشی در محل کار تمرکز کنید.

رگهای واریسی

نشستن طولانی مدت می تواند منجر به واریس یا سیاهرگ های عنکبوتی شود. این به این دلیل است که نشستن باعث تجمع خون در پاهای شما می شود.

تاثیر انجام حرکات ورزش‌ی در محل کار چرا باید در محل کار ورزش کرد؟

وقتی از نظر بدنی فعال هستید، سطح انرژی و استقامت کلی شما بهبود می یابد و استخوان های شما قوی می مانند.برای جلوگیری از همه چیزهای بدی که در قسمت قبل در مورد آنها صحبت کردیم که می‌توانند سلامتی شما را به خطر بیاندازند ، لازم است ورزش کنید و فعالیت بدنی بیشتری انجام دهید. علاوه بر داشتن یک برنامه ورزشی، باید فعال باشید.

انجام حرکات ورزشی در محل کار در پامیشا

اما در مورد آموزش حین کار چطور؟ در ادامه دلایل ورزش در محل کار را به شما می‌گوییم:

1- افزایش تمرکز و بهره وری کارگران

فعالیت بدنی در محل کار با افزایش جریان خون به مغز و بهبود تمرکز باعث بهبود کارمندان می شود. همچنین تفکر خلاق را تسهیل می کند و به کارکنان کمک می کند تا راه حل های جدیدی برای مشکلات پیچیده ارائه دهند.

نشان داده شده است که ورزش باعث کاهش خستگی و خواب آلودگی در بعدازظهرها می شود، زمانی که بهره وری و تمرکز بسیار دشوار است. یک مطالعه نشان می دهد که حتی یک پیاده روی 5 دقیقه ای در طبیعت برای بازیابی و کاهش خستگی ذهنی کافی است. تشویق کارمندان به بیرون رفتن نه تنها سلامت جسمی آنها را بهبود می بخشد، بلکه سلامت روان آنها را نیز بهبود می بخشد.

2- روابط کاری بهتر

انجام بازی های گروهی راهی عالی برای ایجاد روابط کاری جدید است. اگر در محل کار به صورت گروهی بازی کنید، ارتباطات اجتماعی شما افزایش می‌یابد و احتمالاً شبکه‌های اجتماعی خود را در یک سازمان راحت‌تر می‌سازید. برخی از شرکت ها جلسات یوگا صبحگاهی دارند یا پیاده روی های ناهار را در مناطق محلی ترتیب می دهند.

3- خلق و خوی خود را بهبود بخشید

در حین ورزش، بدن اندورفین ترشح می کند که به عنوان هورمون شادی شناخته می شود. استرس در زندگی اجتناب ناپذیر است. گاهی اوقات این استرس می‌تواند مربوط به کار باشد، اما استرس شخصی می‌تواند بر کار تأثیر بگذارد. از طرفی خستگی در بیشتر محیط های کاری مشکل ساز است.

خوشبختانه حتی آموزش در حین کار و آموزش کارکنان نیز می تواند در این زمینه کمک کند. محققان به این نتیجه رسیدند که ورزش در محل کار باعث افزایش احساس خوشبختی، کاهش استرس عاطفی، افزایش سطح تحمل، کاهش استرس و خستگی می شود.

4- بهبود سلامت جسمانی

همانطور که گفته شد نشستن زیاد خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت، ضعف عضلات و استخوان ها را افزایش می دهد و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند. اما ورزش در محل کار می تواند تمام این اثرات منفی را خنثی کند و سلامت کارکنان را تامین کند.

انجام حرکات ورزشی در محل کار در پامیشا

چگونه و با چه برنامه تمرینی در محل کار ورزش کنیم؟

ما اکنون به شما دانلود برنامه آموزشی را پیشنهاد می کنیم.چون با انجام حرکات ورزشی در محل کار به ارتقای سبک زندگی خود کمک خواهید کرد.

چرخش گردن ، چرخش شانه ، انقباض ماهیچه های ران در هر 2 پا ، دراز کردن ساعد پشت میز، بالا انداحتن شانه ها ، کشش بازو و بغل روی میز، انقباض قفسه سینه و شانه ها روی میز، دراز کردن دست در مقابل میز

راه هایی برای فعالیت بیشتر در محل کار

شما می توانید در محل کار بیشتر از آنچه فکرش را می کنید فعال باشید. علاوه بر انجام حرکات ورزشی در محل کار ، می توانید این راهکارها را برای ارتقای سلامت جسمانی در محیط کار نیز اجرا کنید.

  • به جای آسانسور از پله بروید؛
  • در حین تماس تلفنی راه رفتن را شروع کنید.
  • برگزاری جلسات پیاده روی با همکاران.
  • بایستید و ایمیل ها یا گزارش ها را بخوانید.
  • به جای تماس تلفنی با همکاران خود راه بروید و با آنها صحبت کنید.
  • یک ناهار سریع بخورید و کمی بیرون از محل کار پیاده روی کنید.
  • ماشین خود را دورتر پارک کنید یا زودتر از پیاده روی بقیه مسیر از اتوبوس پیاده شوید.
  • سطل زباله را از روی میز خود دور کنید تا مجبور نباشید برای دور ریختن چیزی از جای خود بلند شوید.
  • می توانید هر چند ساعت یکبار به مدت ده دقیقه بایستید و حرکات کششی و آرامش بخشی را با هم انجام دهید.

پشت میز چه تکالیفی باید انجام دهند؟

نشستن در یک وضعیت نرم و احتمالاً ناراحت کننده به مدت 8 ساعت در روز می تواند آسیب جدی به ستون فقرات وارد کند. در این صورت اگر سبک زندگی خود را تغییر ندهید، بدن شما متضرر می شود.

اما این همه ماجرا نیست. احتمالاً متوجه شده اید که کار پشت میز بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر می گذارد. تحقیقات نشان می دهد که نشستن مکرر چه در محل کار و چه در خانه می تواند منجر به ضعف عضلانی، کاهش گردش خون، التهاب و حتی ضعیف شدن سیستم ایمنی شود. جای تعجب نیست که پس از هشت ساعت خیره شدن به کامپیوتر، تمام بدن شما احساس گرفتگی و درد می کند.

خوشبختانه، راه هایی برای بهبود سلامت و رفاه شما بدون تغییر شغل وجود دارد. فقط با انجام حرکات کششی مختلف در طول روز، می توانید درد را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و وضعیت بدن خود را بهبود ببخشید. علاوه بر این، ورزش بیشتر با انجام حرکات ورزشی در محل کار می تواند سلامت روحی و جسمی شما را بهبود بخشد.

سخن پایانی

کم تحرکی و نشستن طولانی مدت برای سلامت جسمی و روانی بسیار مضر است و می تواند طول عمر را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اگر شاغل هستید و زمان زیادی را روی صندلی می گذرانید، برای ورزش و فعالیت های بیشتر برنامه ریزی کنید.

به یاد داشته باشید که ورزش در محل کار و انجام حرکات ورزشی در محل کار را در اولویت قرار دهید و به طور منظم پشت میز خود حرکات کششی انجام دهید.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان