تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟

بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟ در پامیش

بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟

چه یک کلکسیونر ساعت باشید یا نه، مهم است که از ساعت خود به خوبی مراقبت کنید تا از طول عمر آن اطمینان حاصل کنید. اقدامات لازم برای نگهداری ساعت شما ممکن است نامحسوس باشد، اما مطمئنا موثر هستند. در این مقاله بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟ به بررسی راه‌کار های مناسب نگهداری از ساعت می پردازیم.

مراقبت از ساعت را چگونه انجام می دهید؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه نیازی به نگهداری و مراقبت از ساعت است؟ بدون شک ساعت مچی مانند سایر لباس ها و لوازمی که می پوشیم از عواملی مانند گرد و غبار، رطوبت، ضربه و … آسیب می بیند. ممکن است برای شما اتفاقی افتاده باشد. اما متوجه آن نشده باشیددر حالی که بر عملکرد ساعت تاثیر گذاشته است. و در نتیجه، دوام و طول عمری که از ساعت انتظار دارید را دریافت نمی کنید. بنابراین بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟

از بند ساعت مچی به دلیل استفاده طولانی مدت مراقبت کنید:

بسیاری از ما دوست داریم ساعت خود را همیشه روی مچ خود نگه داریم. اما اگر کاری دارید که می توانید ساعت را برای چند ساعت از مچ خود بردارید و آن را نزد خود نگه دارید.

مراقب بندهای چرمی باشید چون به دلیل نوع جنسی که دارند وقتی به مدت طولانی روی مچ بمانند از عرق دست خیس شده در نتیجه خیلی زود فرسوده میشوند. عموما خانم ها به این موضوع نگهداری ساعت زنانه با بند چرمی توجه بیشتری دارند. بنابراین پیشنهاد می کنیم در صورت امکان به غیر از ساعت های فلزی از ساعت های دیگر با بند چرمی، بوم یا لاستیکی به مدت طولانی روی مچ دست خود استفاده نکنید.

بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟ در پامیش

از تماس با مواد شیمیایی و عطرها با ساعت خودداری کنید:

چون دست های ما بیشتر با لوازم آرایشی مثل کرم ها و عطرها در تماس است. بنابراین باید مراقب باشید که ساعت با این مواد، مواد شیمیایی به خصوص عطرها تماس نداشته باشد. در تغییر رنگ ساعت و یا تیره شدن آنها موثر است. فرقی نمی کند که ساعت مچی شما یک ساعت سوئیسی باشد. ساعت ژاپنی یا…! مواد شیمیایی روی بهترین ساعت های بهترین برندها اثر مخربی دارند. بنابراین، قبل از دست کردن ، مطمئن شوید که دستان‌تان با مواد شیمیایی خیس نشده باشند.

بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟ در پامیش

مراقب پیچ تنظیم ساعت باشید:

بسیاری از ما در حالی که ساعت را روی مچ خود می بندیم و عقربه های ساعت مچی را حرکت می دهیم، سعی می کنیم پیچ ساعت یا پیچ تنظیم زمان را برداریم. اما این امر می تواند باعث آسیب جدی به فرمان و اتصال آن به موتور شود. اگر تاج به طور تصادفی در حالی که ساعت هنوز روی مچ است برداشته شود، می توان تاج را بلند کرد و برداشت. برای جلوگیری از این آسیب، بهتر است ابتدا ساعت را روی مچ خود باز کنید و سپس چرخ تنظیم را بردارید.

ساعت را به روش اساسی تمیز کنید:

یک ساعت کثیف قطعا استایل شما را تحت تاثیر قرار می دهد. از طرفی تمیز کردن هم قوانین خاص خود را دارد.و نباید ساعت را زیر شیر آب قرار دهید. دانستن اصول صحیح روش تمیز کردن بر اساس مواد به کار رفته در قسمت های مختلف آن به شما کمک می کند. ساعت خود را به خوبی تمیز کنید و نگران آسیب دیدن آن نباشید.

بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟ در پامیش

از ضد آب بودن ساعت خود اطمینان حاصل کنید و موارد زیر را انجام دهید:

اگر یک ساعت کاسیو جی شاک دارید.پس خیالتان راحت است و می دانید که ساعت شما برای شنا در استخر و مهمتر از آن برای غواصی در برابر آب مقاوم است. لازمست در مورد سایر برندها حتماً سطح مقاومت آن در برابر آب را بررسی نمایید. چون میزان واقعی مقاومت در برابر آب با اطلاعاتی که بر روی درب پشتی نوشته شده متفاوت است.

به عنوان مثال هرگاه بر روی درب پشتی کلمه ضد آب درعمق 50 متر نوشته شود. احتمالا بتواند در برابر شستن دست یا مانند آن مقاومت کند.

3 ATMیا 30 : مقاوم در برابر پاشیدن چند قطره آب روی ساعت یا عرق کردن

5 ATMیا 50 M : مناسب برای شستن دست ها و دوش گرفتن کوتاه

10ATM یا 100M : مناسب برای شنا در استخرهای کم عمق

ATM 20 یا M200 و بالاتر: مناسب برای غواصان و دیگر متخصصان غواصی

بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟ در پامیش

بهترین راه برای مراقبت از ساعت و نگهداری صحیح آن:

ممکن است به نظر برسد که نباید در نگهداری ساعت زیاد وسواس به خرج دهید زیرا با گارانتی همراه هستند! توصیه می کنیم قبل از خرید ساعت گارانتی ساعت را مورد بررسی قرار دهید.در مقاله بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟ بطور کامل شرح دادیم. برای آشنایی بیشتر کافیست با پامیشا همراه باشید.

بند ساعت و برخی از قطعات آن حتی در بسیاری از برندهای لوکس و گران قیمت نیز مشمول گارانتی نیست.یا شیشه ساعت فقط برای مدل ها و برندهای خاص شامل گارانتی می شود. حتی در مواردی که از گارانتی اطمینان دارید، مانند موتور و مقاومت در برابر آب، استفاده نادرست از ساعت لزوماً باعث ابطال گارانتی خواهد شد.

چه زمانی باید از خدمات گارانتی استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید ساعت های مکانیکی که چند موتور کوچک دارند. اینها برای سرویس کامل مناسب هستند. با توجه به تاریخ ثبت شده در برگه ضمانت نامه ، برنامه ریزی کنید و به مراکز مجاز مراجعه نمایید.

پیچ های تنظیم و کوک ساعت را بررسی کنید:

در صورت وجود پیچ آن را محکم کنید. شیشه ساعت را با انگشت شست خود لمس کنید و مطمئن شوید که هیچ خراش یا ترکی روی شیشه وجود ندارد. اگر به تازگی ساعت خود را برای تعمیر کرده اید یا باتری را تعویض نموده اید، از تکنسین سرویس در مورد سلامت مهر و موم های پلاستیکی ضد آب ساعت بپرسید و آسیب دیدگی را هم بررسی کنید.و به موضوع مقاومت ساعت مچی در برابر آب توجه کنید و ساعت را بر اساس آن در معرض آب قرار دهید.

بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟ در پامیش

تا جایی که امکان دارد ساعت را تست ضربه نکنید!

بعضی افراد پس از خریدن ساعت ضد ضربه اقدام به انداختن و ضربه زدن کی کنند.تا راستی آزمایی کنند. یا با خرید ساعت رومانسون با شیشه ضد خش مقاومت شیشه را تست کنید! تا حد امکان سعی کنید از آزمایش هایی که هدفشان بررسی این موارد است، خودداری کنید.

بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟ در پامیش

ساعت را از امواج مغناطیسی و دمای بسیار پایین و بسیار بالا دور نگه دارید:

ساعت خود را از وسایلی که امواج مغناطیسی دارند دور نگه دارید. برای نگهداری خوب از ساعت به دمای محیط آن نیز توجه کنید. جالب اینجاست که ساعت ها در دمای زیر منفی 10 درجه سانتیگراد و بالای 60 درجه سانتیگراد ممکن است آسیب ببینند.

اگر از ساعت استفاده نمی کنید، آن را در مکانی امن نگهداری کنید:

ساعت مچی زنانه یا مردانه فرقی نمی کند.زمانی که می خواهید ساعت را از دستان در بیاورید حتمادر جای امنی قرار دهید. که احتمال افتادن ضربه دیدن و خراشیده شدن شیشه نداشته باشد و خیالتان راحت باشد. راحتی کنید. خود جعبه ساعت، جعبه های مناسب موجود در خانه بهترین جا برای نگهداری ساعت هستند. مخصوصاً اگر یک ساعت مکانیکی دارید و قرار است برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید، نگهدارنده های سیم پیچ ساعت بهترین گزینه برای آن ها هستند.

ترفند طلایی :

پامیشا در بهترین راه برای مراقبت از ساعت چیست؟ تاکید می کند که در صورتی که به ساعت شما ضربه بخورد. و یا به هر دلیل دیگر عقربه ها به اعداد یا قطعات و نشانگرهای چسبیده به صفحه گیر کند. و حرکت آن متوقف شود خیلی سریع پیچ تنظیم و کوک را بیرون بکشید تا این گیر کردن عقربه به موتور ساعت آسیب نزند.و برای رفع مشکل به یک تعمیرکار معتبر مراجعه کنید.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان