تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

بهترین زمان برای ورزش و تناسب‌اندام کدام است؟

بهترین زمان برای ورزش و تناسب‌اندام کدام است؟ در پامیشا

بهترین زمان برای ورزش و تناسب‌اندام کدام است؟

چه زمانی انجام حرکات ورزشی ما را به اهدافمان نزدیک می کند؟ و آسیب‌های احتمالی آن را به حداقل می‌رساند. راستی به نظر شما بهترین زمان برای ورزش و تناسب‌اندام کدام است؟ برای رسیدن به مناسب‌ترین جواب با پامیشا همراه باشید.

زمان عاملی است که بر عملکرد تمرینی شما تأثیر می گذارد. عوامل دیگری مانند شدت و مدت ورزش و تغذیه ورزشی نیز نقش مهمی دارند که نباید از آنها غافل شد. اگر شما هم می خواهید در ورزش خود به سریع ترین چربی سوزی و رشد عضلانی و سایر اهداف ممکن دست یابید، پیشنهاد پامیشا مطالعه همین مقاله بهترین زمان برای ورزش و تناسب‌اندام کدام است؟ می‌باشد.

بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی

حالا هدف شما ورزش برای کاهش وزن و چربی سوزی است، باید بگوییم بهترین زمان برای تمرین می تواند صبح زود باشد. دلایل اصلی به شرح زیر است:

  • در اوایل صبح، سطح قند خون کمتر از حد طبیعی است. این امر بدن شما را مجبور می کند که در حین ورزش به دنبال منابع دیگر انرژی باشد. در این زمان است که سلول های چربی به سوختی برای تمرین تبدیل می شوند.
  • در ابتدای صبح، سطح کورتیزول در خون (که چربی سوزی را تسریع می کند) بیشتر از زمان های دیگر است. در نتیجه می توانید انتظار چربی سوزی بیشتری از بدن خود داشته باشید.

نکته مهم:

تنها راه برای سوزاندن چربی پیروی از قانون کمبود کالری است. به این ترتیب کالری دریافتی شما باید کمتر از کالری هایی باشد که می سوزانید. به همین دلیل، یک رژیم غذایی کم کالری و ورزش منظم برای آب کردن چربی اضافی ضروری است.

بهترین زمان برای ورزش و تناسب‌اندام کدام است؟ در پامیشا

بهترین زمان ورزش برای عضله سازی

همانطور که می گوییم، در هنگام عصر، احتمال سوزاندن چربی بدن و افزایش عضله سازی بیشتر است. لازمه عضله سازی در صبح، صبحانه کامل و وزنه زدن است.

سعی نکنید با معده خالی ورزش کنید. زیرا منجر به سوختگی عضلات می شود و بدترین اتفاقی است که ممکن است برای یک ورزشکار بیفتد

از سوی دیگر، بدن در هنگام عصر بهترین عملکرد را از نظر قدرت و آمادگی جسمانی دارد. یک مطالعه نشان داد که رشد عضلات و چربی سوزی بیشتر در عصر اتفاق می افتد. به طور کلی می توان گفت که بهترین زمان برای تمرین تا حد زیادی به خود شما بستگی دارد.

بهترین زمان برای ورزش و تناسب‌اندام کدام است؟ در پامیشا

بهترین زمان برای تناسب‌اندام

تصمیم گیری در مورد بهترین زمان برای ورزش و بدنسازی به شما بستگی دارد. در واقع می توانید زمان تمرین خود را با آماده ترین حالت بدن خود تنظیم کنید.

این بدان معناست که طبق برنامه زندگی خود می توانید عادت کنید که صبح زود از خواب بیدار شوید و ورزش کنید. اگر نمی خواهید صبح تمرین کنید، می توانید زمان آماده سازی بدن را به عصر موکول کنید. کنترل این طرح بیشتر در دستان شماست. اکنون به ورزش در صبح و بعد از ظهر می پردازیم.

1- بدنسازی در صبح

ورزش صبحگاهی می تواند ایده خوبی برای زمان بهتری برای ورزش باشد. به خصوص اگر آن زمان تنها زمانی باشد که باید ورزش کنید و نکات زیر را نیز رعایت کنید.

  • پس از بیدار شدن از خواب، بدن ما احساس گرسنگی و کمبود انرژی می کند. بنابراین، ارزش آن را دارد که صبحانه کامل بخورید و سپس بدنسازی کنید. در غیر این صورت دچار سوختگی عضلانی خواهید شد.
  • از سوی دیگر، پس از یک خواب طولانی شبانه، عضلات و مفاصل شما خشک می شوند و ممکن است به اندازه کافی برای بدنسازی آماده نباشند. توصیه می کنیم مدتی پس از بیدار شدن از خواب شروع به ورزش کنید و قبل از آن زمان کافی برای گرم کردن بدن خود بگذارید.
  • نوشیدن آب کافی و خوردن بعد از تمرین را فراموش نکنید.
  • اگر می خواهید صبح ورزش کنید، ورزش هوازی (کاردیو) انجام دهید. مثلا 10 دقیقه پیاده روی کنید و تاثیرات مثبت این ورزش را خواهید دید.

فواید ورزش صبحگاهی

پتانسیل چربی سوزی به طور کلی در صبح بیشتر است و برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، صبح ها ممکن است بهترین زمان برای ورزش باشد.

این مقاله بهترین زمان برای ورزش و تناسب‌اندام کدام است؟و هم چنین مطالعه‌های کارشناسی نشان می دهد که ورزشکارانی که در صبح ورزش می کنند، اغلب پس از مدتی، آمادگی ترک برنامه ورزشی خود را ندارند. بنابراین کسانی که صبح ها ورزش می کنند تمایل بیشتری به دنبال کردن برنامه تمرینی و رسیدن به تناسب اندام خواهند داشت.

برخی از افراد ورزش صبحگاهی را راحت‌تر می‌دانند، زیرا بعد از ظهر یا عصرها به دلیل خستگی ، انرژی لازم برای انجام ورزش و چربی سوزی را نخواهند داشت.

2- بدنسازی در عصرها و بعد از طهر

اگرچه گفتیم بهترین زمان برای ورزش زمانی است که در آرامش هستید، اما اگر بخواهیم این موضوع را به تفصیل بررسی کنیم، تحقیقات نشان داده است که بهترین زمان برای ورزش و تناسب اندام، عصر و عصر است.

ورزش صبحگاهی ممکن است چربی بیشتری بسوزاند (زیرا ذخایر گلیکوژن بدن تخلیه شده است)، اما تحقیقات نشان نمی دهد که ورزش صبحگاهی منجر به کاهش وزن طولانی مدت بیشتر یا بیشتر موفقیت آمیز شود.

در واقع، در حالی که شواهد مربوط به کاردیوی صبحگاهی متفاوت است، تحقیقات به وضوح نشان می دهد که تمرینات عصرگاهی برای شما بهتر و برای شما بهتر است. به عبارت ساده، بدن شما ممکن است انرژی بیشتری برای بدنسازی و تمرینات وزنه در عصر داشته باشد. می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید، برنامه تمرینی منظمی را تنظیم کنید و مناسب ترین ورزش را انتخاب کنید.

3- چگونه بدن خود را در شب بسازید

ورزش در شب ایده خوبی نیست. اما اگر تنها زمانی که در اختیار دارید برای تمرین فقط ساعاتی در شب است، زمان را طوری ترتیب دهید که حداقل در اوایل شب ورزش کنید و تمرینتان تا دیر وقت و نیمه‌های شب نرسد.

مضرات ورزش شبانه

شب زمان طبیعی برای استراحت بدن است و بهتر است با تمرینات بدنی سنگین خود را خسته نکنید. ورزش در شب می تواند خواب شما را مختل کند و از طرف دیگر ممکن است از مزایای ورزش صبح و عصر بهره مند نشوید.

بهترین زمان ورزش برای افزایش قد

دوره طلایی ورزش برای افزایش قد، ورزش در دوران کودکی و نوجوانی است. یعنی اگر قصد دارید برای افزایش قد ورزش کنید، این ورزش باید قبل از پایان بلوغ باشد. اما چرا این زمان مهم است؟

نمودار زیر میزان رشد را از بدو تولد تا 20 سالگی نشان می دهد همانطور که می بینید رشد انسان در سنین 18 تا 20 سالگی به صفر می رسد.

محدودیت رشد به دلیل بسته شدن صفحه رشد ایجاد می شود. وقتی صفحه رشد نوجوان بسته می شود، رشد قد متوقف می شود و پس از این مدت هیچ ورزش یا دارویی نمی تواند باعث افزایش قد شود. پس بهترین زمان یا به عبارتی بهترین زمان برای افزایش قد قبل از 20 سالگی است.

بهترین زمان ورزش برای افزایش وزن

اگر به دنبال بهترین زمان برای ورزش برای افزایش وزن هستید، ورزش در شب ایده خوبی است. برای افزایش وزن و عضله سازی (یا معمولاً افزایش وزن)، به تمرینات قدرتی نیاز دارید.

همانطور که گفتیم بهترین زمان ورزش برای همه زمانی است که احساس راحتی می کنند. نیاز به زمان خاصی ندارد. از نظر علمی، بهترین زمان برای تمرینات قدرتی برای اکثر افراد بین ساعت 15 تا 21 است. ورزشکار در این زمان از روز 2 وعده غذایی اصلی و یک میان وعده خورده است و بدنش انرژی کافی برای تمرینات قدرتی شدید دارد. بعد از تمرین، نوبت اوست که غذا بخورد و به بدنش سوخت برساند.

از طرفی در این زمان از روز بدن فرد کاملاً بیدار و فعال است و دمای مرکزی بدن او بالاتر از دمای طبیعی بدن است. همه این عوامل در عملکرد ورزشکاران موثر است. بنابراین اگر دوست دارید بعدازظهر ورزش کنید، این ساعت از روز را برای ورزش کردن برای افزایش وزن برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان ورزش برای افراد دیابتی

ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که آیا می توان دیابت را با ورزش درمان کرد؟و بهترین زمان برای ورزش و تناسب‌اندام کدام است؟ جواب بله هست ، اما زمان ورزش برای افراد دیابتی بسیار مهم است. بزرگترین مشکلی که افراد مبتلا به دیابت با آن روبرو هستند، خطر افت بیش از حد قند خون تا دو روز پس از ورزش است. برای جلوگیری از افزایش یا کاهش قند خون در حین ورزش، یک راه حل خوب اندازه گیری قند خون قبل از ورزش است.

قند خون خود را چک کنید، اگر قند خونتان پایین است، یک میان وعده کربوهیدراتی مانند نان یا میوه بخورید و پس از مدت کوتاهی دوباره قند خون خود را چک کنید. اگر به حد طبیعی رسیده است، می توانید ورزش را شروع کنید.

توصه به افراد دیابتی

اگر نمی توانید قند خون خود را چک کنید، توصیه های درمانی زیر را جدی بگیرید و به آنها عمل کنید!

  • می توان گفت افراد دیابتی مانند سایر افراد می توانند هر زمان که بخواهند ورزش کنند. روزه صبح شکسته است. برای افراد مبتلا به دیابت، ورزش قبل از صبحانه می تواند خطرناک باشد.
  • وقتی از خواب بیدار می شوید، معمولاً قند خونتان پایین است و اگر بدون صبحانه ورزش کنید، هورمون های افزایش دهنده گلوکز بیشتری مانند کورتیزول ترشح می شود. این هورمون ها مقاومت به انسولین را افزایش می دهند.
  • ورزش صبحگاهی برای دیابتی ها سخت نیست، باید حداقل 2 ساعت بعد از صبحانه باشد و در صورت طولانی تر شدن ورزش صبحانه مناسب همراه داشته باشید.
  • اگر قصد دارید بعد از ظهر ورزش کنید، قبل از ورزش یک میان وعده بخورید. به طور کلی بهترین زمان برای ورزش حدود 3 ساعت بعد از غذای اصلی است.
بهترین زمان برای ورزش و تناسب‌اندام کدام است؟ در پامیشا

بهترین زمان برای تمرین عضلات شکم

بهترین زمان برای انجام تمرینات شکمی زمانی است که با آن راحت هستید. اما آیا از نظر علمی این امکان وجود دارد که زمان خاصی از روز برای این نوع ورزش بهترین باشد؟ بله، تمرین شکم در شب نسبتاً بهترین زمان برای تمرین است.

اگر برنامه شما منعطف است، تمرین شکم را در بعدازظهر یا عصر برنامه ریزی کنید. زیرا تمرینات شکم در اوایل صبح با خطر کمردرد همراه است. علاوه بر این، تمرین بعد از ظهر برای حفظ ریتم شبانه روزی بدن شما موثرتر و مناسب تر است.

چرا ورزش صبحگاهی می‌تواند اشتباه باشد؟

انجام تمرینات شکمی پس از بیدار شدن ازخواب شبانه و در حالی که ستون فقرات شما آرام است می تواند به کمر شما فشار وارد کند. همانطور که قبلا در توضیح بهترین زمان برای ورزش و تناسب‌اندام کدام است؟ یادآوری شد، بدن هنوز گرم نشده است، بنابراین حرکات ورزشی مربوط به شکم یا دراز و نشست اغلب به دیسک های بین مهره ای فشار وارد می کند. این فشار به تنهایی نه خیلی بزرگ است و نه خطرناک، اما برای فردی که هنوز برنامه روزانه خود را شروع نکرده است، می تواند فشار بیش از حدی باشد و باعث تورم دیسک‌های بین‌مهره ای و یا آسیب به کمر شود.

اگر نمی توانید زمانی را برای ورزش بعد از ظهر پیدا کنید، آن را در صبح از دست ندهید و به جای آن ورزش های با احتمال آسیب افرین از حرکات ورزشی مناسب شکم مانند پلانک را انجام دهید. پلانک ها می توانند بدون خم شدن ستون فقرات یا فشار آوردن به کمر، شکم شما را تقویت کنند.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان