تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

به نقاطی از بدن که نباید عطر بزنیم

به نقاطی از بدن که نباید عطر بزنیم در پامیشا

به نقاطی از بدن که نباید عطر بزنیم

مکان‌هایی که معمولاً برای عطرزدن استفاده می‌شوند، شامل مچ دست، پشت گوش و گردن هستند. این نقاط به دلیل داشتن نبض، باعث پخش بوی عطر می‌شوند. برخی افراد اضافه به استفاده از عطر در این نقاط، عطر را در سایر بخش‌های بدن نیز استفاده می‌کنند. این روش اشتباه محسوب می‌شود و می‌تواند در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت‌های خفیف تا شدید شود. اغلب افراد فکر می‌کنند که استفاده بیشتر و اسپری کردن عطر بر روی تمام بدن، باعث ماندگاری بیشتر عطر می‌شود. اما این اعتقاد کاملاً غلط است. برای جلوگیری از این اشتباه، باید نقاطی که باید از عطرزدن خودداری کنید را بشناسید. در مقاله به نقاطی از بدن که نباید عطر بزنیم ؛ نقاط ممنوعه عطرزدن و دلیل ممنوعیت هر کدام را بررسی خواهیم کرد. لطفاً همراه پامیشا باشید.

1- لباس: حبس بو در میان تار و پود لباس

یک اشتباه شایع در استفاده از عطر، پاشیدن آن روی لباس است. این کار باعث می‌شود عطر روی لباس باقی بماند و باعث لک‌های ناخوشایند شود. علاوه بر این، پخش بوی مناسب نیز ممکن است متأثر شود. اسپری کردن عطر روی لباس معمولاً ماندگاری و پخش بوی عطر را کاهش می‌دهد. بنابراین، این روش قدیمی را فراموش کنید و عطر را فقط بر روی نقاطی مانند مچ دست، پشت گوش و نبض استفاده کنید.

به نقاطی از بدن که نباید عطر بزنیم در پامیشا

2- موها: شکنندگی و خشکی موها

موها یکی از نقاطی هستند که عطر به خوبی در آن پخش می‌شود. اما آیا عطر برای موها ضرر دارد؟ باید بدانید که الکل موجود در عطر باعث خشک شدن و آسیب رساندن به موها می‌شود. بنابراین، استفاده از عطر برای موها کاملاً نادرست است. بهترین راه برای داشتن موهای خوشبو، استفاده از محصولات مراقبتی مو و عطرهای مخصوص مو است. با این روش، علاوه بر بوی خوش و ملایم عطر، موها نیز بوی خوبی را پخش خواهند کرد.

3- صورت: سوزش، خارش و حساسیت

نقاطی همچون چشم‌ها و اطراف آن‌ها و همچنین کمی پایین‌تر از بینی، از جمله نقاط ممنوعه برای استفاده از عطر هستند. استفاده از ادکلن در این مناطق می‌تواند باعث سوزش، خارش، قرمزی و تورم شود. هیچ‌گاه عطر را روی نواحی مختلف صورت خود اسپری نکنید. بهتر است هرگز وسوسه نشوید تا عطر را روی این نقاط استعمال کنید. استفاده صحیح و طبق قوانین اعمال عطر، پخش بوی مناسب را در هر شرایطی به شما خواهد داد.

4- اطراف گردن: از نقاط ممنوعه عطر زدن برای پوست های نازک و حساس

عطر زدن در این ناحیه برای پوست‌های حساس و نازک توصیه نمی‌شود. با این حال، گردن یک مکان بسیار مناسب برای استفاده از عطر است. به علت عبور رگ‌های اصلی و وجود نبض، این بخش بهترین نقطه برای تثبیت و ماندگاری عطر در بدن می‌باشد.

به نقاطی از بدن که نباید عطر بزنیم در پامیشا

عطر زدن روی نبض، یکی از انتخاب‌های برتر است. شاید شما هم از این پرسش پیش آمده باشد که چرا باید عطر را روی نبض بزنیم و چرا ماندگاری عطر در این نقاط بیشتر است؟ به جواب این سؤال باید گفت که عبور جریان خون در رگ‌ها و شدت آن در نبض‌ها، باعث ایجاد گرما در این مناطق می‌شود. به همین دلیل، عطر در این نواحی به‌دلیل گرمای بیشتر، به تدریج تبخیر می‌شود و بوی بیشتری را منتشر می‌کند. سلول‌های پوست در این نواحی نیز به خوبی مواد عطر را جذب می‌کنند، به همین دلیل ماندگاری عطر در این نقاط بیشتر است.

هرچند عطر زدن در گردن برای همه افراد مناسب نیست. عطرها و ادکلن‌ها معمولاً از ترکیبات مختلف تشکیل شده‌اند و این ترکیبات ممکن است برای برخی از افراد حساسیت ایجاد کنند. اگر پوست شما حساس و نازک است، بهتر است از زدن عطر در گردن و مناطق مجاور آن خودداری کنید. در برخی موارد، حساسیت به عطر در هر نقطه‌ای از بدن رخ می‌دهد. علائم حساسیت به عطر شامل سوزش، قرمزی، خارش، تورم و گاهی التهاب و جوش است. در صورت بروز این علائم، بهتر است از استفاده نادرست از عطر خودداری کنید.

5- زیر بغل: افزایش احتمال حساسیت

استفاده از عطر در این ناحیه توصیه نمی‌شود، زیرا زیر بغل از ناحیه‌ای حساس و با ساختار خاص است. بهتر است از اسپری‌های مخصوص بدن، مام یا بادی‌اسپلش در این ناحیه استفاده کنید. عطر زدن در این نقطه ممکن است باعث سوزش و خارش شود و تورم و قرمزی نشانه‌های حساسیت به عطر در این منطقه هستند

به نقاطی از بدن که نباید عطر بزنیم در پامیشا

6- درون حفره ناف: احتمال عفونت

استفاده از عطر و ادکلن در اطراف ناف یکی از مواردی است که برخی افراد به عنوان راهی برای کاهش بوی ناخوشایند در این بخش از بدن در نظر می‌گیرند. اما باید به شما بگوییم که این روش خطرناک و نادرستی است.

حفره ناف، به ویژه در مردانی که موهای بدن زیادی دارند، بسیار حساس به عفونت است. موهای بدن، گرما و آلودگی محیط اطراف ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع در این بخش شوند. اما استفاده از عطر درون حفره ناف تنها منجر به تشدید عفونت می‌شود و نمی‌تواند بوی بد را کاهش دهد.

بهترین راه برای جلوگیری از بوی ناخوشایند در اطراف ناف، مراقبت منظم از موهای بدن است. می‌توانید موهای بدن خود را بصورت منظم کوتاه کنید یا کاملاً از بین ببرید. همچنین، در هر بار حمام کردن، حفره ناف را به‌طور کامل تمیز کنید و از ایجاد بوی ناخوشایند در این بخش جلوگیری کنید.

بنابراین، به جای استفاده از عطر درون حفره ناف، بهتر است روش‌های مناسب مراقبت از اطراف ناف را بکار ببرید تا از بوی نامطبوع جلوگیری کنید.

7- دست: احتمال افزایش حساسیت یا مسمومیت

استفاده از عطر در مچ دست و نواحی نبضی، بهترین روش برای افزایش ماندگاری و پخش بوی عطر است. اما باید توجه داشت که این موضوع تنها به مچ دست محدود می‌شود و عطر زدن به دست‌ها، نباید انجام شود. استفاده از عطرها می‌تواند به پوست انگشتان و کف دست آسیب برساند و باعث خشکی و اگزما شود. همچنین، این امر ممکن است منجر به ورود مقداری از عطر به بدن شما از طریق برخورد دست با دهان، چشم یا خوراکی‌ها شود. این موضوع می‌تواند سوزش چشم، تلخی دهان و در موارد حساس‌تر، مسمومیت را به همراه داشته باشد.

بنابراین، بهتر است عطر را صرفاً در مچ دست و نواحی نبضی استفاده کنید و از عطر زدن به دست‌ها خودداری کنید. همچنین، در زمان استفاده از عطر، به دقت به برخورد دست با دهان و چشم‌ها دقت کنید تا از ورود عطر به بدن جلوگیری کنید و مسائل ناخوشایندی مانند سوزش چشم یا تلخی دهان رخ ندهد.

8- ناحیه تناسلی: افزایش احتمال عفونت

استفاده از عطر در ناحیه تناسلی یکی از نقاط ممنوعه است و نباید این کار را انجام دهید. ناحیه تناسلی به دلیل ساختار خاص خود، بسیار حساس است و در معرض انواع بیماری‌های پوستی قرار دارد. استفاده از عطر در این ناحیه می‌تواند منجر به حساسیت، خشکی و عفونت شود. همچنین، این کار می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

بهتر است به جای استفاده از عطر در ناحیه تناسلی، بهداشت این ناحیه را با استفاده از شیو کردن و محصولات بهداشتی مخصوص افزایش دهید. این روش‌ها می‌توانند بوی ناخوشایند در این ناحیه را از بین ببرند و نیازی به استفاده از عطر یا ادکلن نخواهید داشت. همچنین، توصیه می‌شود از محصولات بهداشتی با فرمولاسیون مناسب و ملاحظه‌ای انتخاب کنید تا از سلامت ناحیه تناسلی خود مراقبت کنید.

به نقاطی از بدن که نباید عطر بزنیم در پامیشا

جمع‌بندی نهایی نقاط ممنوعه عطر زدن

با توجه به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های استفاده از عطر و ادکلن در برخی نقاط بدن، می‌توانید از روش‌های دیگری برای استفاده موثرتر از عطر و ادکلن بهره ببرید. در زیر، روش‌هایی را که می‌توانید در جایگاه‌های مختلف بدن خود امتحان کنید، ذکر می‌کنم:

مچ دست و نواحی نبضی: استفاده از عطر و ادکلن در مچ دست و نواحی نبضی همچنان یکی از بهترین روش‌هاست. این مناطق به خاطر نبودن پوست حساس، عطر را به خوبی جذب می‌کنند و پخش بوی بهتری دارند.

پشت گوش: پشت گوش یک منطقه دیگری است که می‌توانید عطر را روی آن بزنید. این منطقه نسبتاً خنثی است و عطر به خوبی جذب می‌شود.

درجاهای خنثی: می‌توانید عطر را در برخی درجاهای خنثی مانند پشت گردن، پشت زانو، داخل آرنج و پهلوی ران استفاده کنید. این مناطق به خاطر کمتر بودن تماس با دیگران، پخش بوی عطر را کاهش می‌دهند.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان