تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

تفاوت بین کرم نرم کننده و مرطوب کننده

تفاوت بین کرم نرم کننده و مرطوب کننده در پامیشا

تفاوت بین کرم نرم کننده و مرطوب کننده

مصرف کنندگان، همواره در مورد تفاوت بین کرم نرم کننده و مرطوب کننده سردرگمی دارند. به بیان ساده، نرم‌کننده هر ماده یا ترکیبی از مواد شیمیایی است که به‌ویژه برای افزایش محتوای رطوبت طراحی شده و لایه‌های بیرونی پوست یا اپیدرم را نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند.

عملکرد مهم کرم مرطوب کننده، ایجاد پیوندهای هیدروژنی با مولکول های آب است. اگرچه این دو عملکرد بسیار مشابهی دارند، اما نرم کننده ها می توانند لیپیدها و استرول های طبیعی پوست و همچنین روغن های روان کننده طبیعی یا مصنوعی را همره داشته باشند.

مراقبت‌های پوستی

داشتن پوستی سالم و درخشان هم برای داشتن ظاهری زیبا و هم برای سلامت روحی و جسمی یک عنصر مهم است. همچنین لازم است پوست عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. همواره ممکن است مشکلاتی مانند چین و چروک، افتادگی، لک، آکنه که با گذشت زمان و شرایط زندگی بر روی پوست ایجاد شود،مراقبت منظم و متناسب با نوع پوست فرد ، برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات بسیار مهم است. اگرچه به نظر می رسد هدف مراقبت از پوست زیبایی است، اما اولویت باید حفظ سلامت پوست باشد.

تفاوت بین کرم نرم کننده و مرطوب کننده در پامیشا

معرفی کرم نرم کننده

کرم نرم‌کننده‌، با صاف کردن سلول‌های شکننده یا پوسته‌دار پوست، ظاهر آن را بهبود می‌بخشد. نرم کننده ها بر اساس قابلیت پخش شدن بر روی پوست طبقه بندی می شوند. علاوه بر این، چربی‌های نرم‌کننده به طور طبیعی در پوست یافت می‌شود که موجب بهبود پوست خواهد شد.

کرم نرم کننده معمولاً مقدار روغن بیشتری دارد، به همین دلیل است که دارای بافت غلیظ تر و قوام مناسب تری می باشد. چون این کرم‌ها سنگین‌تر هستند، برای انواع پوست‌های خشک یا برای استفاده در هوای سرد، مناسب‌تر می باشند. همچنین نرم کننده ها دارای خواص ترمیم کنندگی و ضد پیری بیشتری هستند.

تفاوت بین کرم نرم کننده و مرطوب کننده در پامیشا

معرفی کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده برای احتباس آب عالی است و معمولاً به عنوان یک اصطلاح گسترده تر استفاده می شود زیرا انواع مختلفی دارد. با این حال، بیشتر مرطوب‌کننده‌ها دارای قوام سبک‌تری هستند و به دلیل محتوای آب بالاتری که دارند، می‌توانند به راحتی جذب پوست شوند.

این کرم ها، یک سد مرطوب کننده بر روی پوست ایجاد می کنند تا از هدر رفتن آب جلوگیری کرده و در عین حال از پوست در برابر عوامل خارجی مانند آلودگی محافظت می کنند. کرم مرطوب کننده به دلیل بافت نازک‌تر و سبک‌تر، برای انواع پوست‌های ترکیبی چرب ایده‌آل می باشد.

تفاوت بین کرم نرم کننده و مرطوب کننده در پامیشا

تفاوت بین کرم نرم کننده و مرطوب کننده چیست؟

در اینجا خلاصه ای از تفاوت بین کرم نرم کننده و مرطوب کننده آورده شده است:
آنها هر دو به تامین رطوبت، حفظ سلامت پوست، جلوگیری از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک و کاهش تحریک کمک می کنند. در هر صورت، هر دو اینها، برای جلوگیری از خشک شدن پوست می باشند. حال نوبت به معرفی تفاوت های این دو می رسد.

از نظر بافت

کرم نرم کننده بافت ضخیم‌تر و غنی‌تری دارد و بهتر است برای افرادی که دارای انواع پوست خشک، پوسته پوسته، حساس یا بالغ هستند استفاده شود. آنها معمولاً به بهترین وجه برای روتین های شبانه استفاده می شوند و در هنگام خواب پوست را تغذیه و جوان می کنند.
از طرف دیگر، کرم مرطوب‌کننده‌ بافت سبک‌تر و نازک‌تری دارد و برای افرادی که دارای پوست‌های چرب، مختلط یا مستعد آکنه هستند، بهتر است استفاده شود. قوام سبک آنها اجازه می دهد تا مرطوب کننده ها پس از ترکیب شدن جذب پوست شوند.

از نظر فرمولاسیون و عملکرد

در کل هدف اصلی هر دو این کرم ها، جلوگیری از خشک شدن پوست شما هستند. با این حال، بسته به فرمولاسیون، تفاوت بین یک مرطوب کننده و یک کرم نرم کننده را می توان بسته به عملکرد آنها، میزان سازگاری آنها با نوع پوست شما و نگرانی های پوستی که می توانند برطرف کنند، تشخیص داد.
در نهایت، همه چیز به نوع پوست، نگرانی ها و ترجیحات شما بستگی دارد که از کدام محصول استفاده کنید. برای مثال، اگر پوست مختلط مستعد آکنه دارید، کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید! این محصول با ترکیبات مرطوب کننده و تسکین دهنده ترکیب شده است تا پوست را سالم و نرم نگه دارد.

تفاوت بین کرم نرم کننده و مرطوب کننده در پامیشا

از نظر نحوه و زمان استفاده

هم کرم نرم کننده و هم مرطوب کننده ها، باید روی پوست تازه تمیز شده استفاده شوند. اگر قصد دارید در روتین مراقبت از پوست خود لایه برداری کنید، می توانید از نرم کننده یا مرطوب کننده به عنوان آخرین مرحله بعد از اسانس یا سرم استفاده کنید. همچنین هر زمان که احساس کردید پوستتان خشک می شود، می توانید یک مرطوب کننده یا نرم کننده روی آن بزنید.

جمع بندی:

جالب است بدانید که می توانید از هر دوی این کرم ها استفاده کنید! به عنوان مثال، صبح‌ها از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید، زیرا وقتی ضد آفتاب را روی آن قرار می‌دهید، احساس سنگینی نمی‌کند و سپس شب، می‌توانید از نرم کننده برای مرطوب کردن و تغذیه عمیق پوست خود استفاده کنید.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان