تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

تفاوت های استفاده از کرم ، سرم و ماسک در مراقبت مو

تفاوت های استفاده از کرم ، سرم و ماسک در مراقبت مو در پامیشا

تفاوت های استفاده از کرم ، سرم و ماسک در مراقبت مو

هر کسی می‌خواهد. که موهایی ضخیم، خوش‌حالت و ابریشمی داشته‌باشد. اما در بسیاری از مواقع دستیابی به این امر کار چندان آسانی نیست. مراقبت از مو یکی از مهمترین کارهایی است. که برای تکمیل زیبایی بدن و داشتن موهایی سالم باید انجام داد. روش های مراقبت از مو تأثیر بسزایی در رشد و سلامت آن دارد. پامیشا در مقاله تفاوت های استفاده از کرم ، سرم و ماسک در مراقبت مو به آن می پردازد.

عواملی مانند رژیم غذایی ناسالم، آلودگی آب‌وهوا، سبک زندگی ناسالم و استفاده از نوع نامناسب محصولات مراقبت از مو، همگی می‌توانند. منجر به آسیب به موها شوند.البته داشتن موهایی کدر، پر از موخوره، شکننده و ضعیف نیز از آثار آن است. این مسئله برای اکثر افراد بسیار ناراحت‌کننده است.

مراقبت از مو یا روتین مراقبت از مو چیست؟

واردشدن به یک دوره مراقبت از مو، درست مانند شروع روش‌های مراقبت پوستی است. زمانی‌که روشی مناسب را برای مراقبت از موهایتان پیدا کردید، به‌ندرت نیاز به تغییر آن خواهید‌داشت. اما مسئله‌ی مهم، یافتن یک روال مشخص برای مراقبت‌های روتین روزانه از موها است. خصوصا که برای انواع موها، روش‌ها و گزینه‌های متعددی وجود دارد.

برای انتخاب یک روش مراقبت از مو مناسب به‌صورت روتین روزانه، باید چند عامل را در نظر گرفت. از حس و حال موها گرفته تا مدل‌هایی که ترجیح می‌دهید. همگی روش‌های انتخابی برای مراقبت‌های روتین روزانه از موها را تغییر خواهدداد.

سرم مو ، کرم مو و ماسک مو محصول های مراقبت از مو هستند. که تفاوت های زیادی با هم دارند. کرم مو غلظت بیشتری داشته و همین امر موجب می شود بهتر جذب مو شود اما سرم مو به مو ها حجم داده و گره خوردگی های آنها را باز می کند. کرم مو به گونه ی موثری مو ها را تغذیه کرده و و مواد مورد نیاز آنها را تامین می کند. سرم مو و کرم هر کدام در جایگاه خود فواید زیادی برای موها دارند برای استفاده از هر دو محصول لازم است ابتدا با ویژگی و تفاوت هایشان آشنا شوید و سپس محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا به توضیح تفاوت های سرم مو و کرم مو بپردازیم.

تفاوت های استفاده از کرم ، سرم و ماسک در مراقبت مو در پامیشا

سرم مو چیست؟

سرم مو یکی از محصولات مراقبت از مو است. که با ترکیبات و کاربردهای مختلفی در بازار موجود می باشد. این محصول از وز شدن، خشکی، موخوره در مو ها جلوگیری می کند. و با ترکیباتی که دارد. باعث محافظت و جلوگیری از آسیب به مو ها می شود.

عملکرد سرم مو به گونه ای است. که دور ساقه مو یک لایه محافظتی ایجاد می کند. و از آن در برابر آسیب های مختلف مانند وسایل حرارتی محافظت می کند. مواد استفاده شده در ساختار سرم مو موجب تقویت بافت مو شده و مانع از جذب اشعه ها به بافت مو می شود.

معرفی سرم مو

سرم مو یک محصول مبتنی بر سیلیکون است. که سطح موهای شما را می‌پوشاند. تا الگوی فر شما را در جای خود حفظ کند. سرم‌ها اساساً علاوه بر حالت دهندگی مزایای اضافی دارند. مانند این که سرم مو به عنوان یک “بوتاکس” برای موهای شما عمل می‌کنند. و برای محافظت از مو در برابر برس زدن سخت و دشوار، گرما (تجهیزات الکتریکی)، آلودگی و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید طراحی شده‌اند. سرم‌ها همچنین دارای کیفیت انعکاس نور هستند. که باعث می‌شود موها درخشان‌تر، صاف‌تر و سالم‌تر به نظر برسند.

سیلیکون‌های موجود در سرم‌های مو به تقویت موهای شما کمک می‌کند. و آن‌ها را درخشان‌تر و براق‌تر می‌کند. همچنین به کاهش ریزش مو کمک می‌کند. که یکی دیگر از مزایای آن است. سطح pH پایین آن به کاهش آسیب مو کمک می‌کند. دایمتیکون و پلی سیلوکسان که برای محافظت از ساقه مو و اتصال فیلرهای کوتیکول به یکدیگر برای جلوگیری از آسیب حرارتی شناخته شده است. معمولاً در محصولات مراقبت از مو مانند سرم‌ها یافت می‌شوند.

نکته مهم

مواد شیمیایی قوی و اسیدهای آمینه موجود در سرم مو به عمق موهای شما وارد می‌شود. و شکستگی مو را به حداقل می‌رساند. و باعث رشد و سلامت مو می‌شود. این محصولات همچنین موها را نرم و لطیف می‌کنند. و مدیریت موهایتان را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

سرم مو چندین مزیت برای موهای شما دارد. استفاده از سرم می‌تواند بر اساس نوع سرمی که استفاده می‌کنید به درخشندگی، کاهش موخوره و افزایش بافت طبیعی شما کمک کند. این می‌تواند به جلوگیری از آسیب موهای شما کمک کند و آنها را سالم نگه دارد. به دنبال سرم مو باشید که به طور خاص برای نوع یا هدف شما ساخته شده است. سرم مو را روی موهای تمیز و مرطوب بمالید و برای بهترین نتیجه از ریشه‌ها دوری کنید

فواید سرم مو

  • محافظت از مو
  • کاهش آسیب ساقه مو
  • درخشندگی مو
  • از بین بردن گره مو
  • کاهش ریزش مو
  • رفع یا کاهش چسبندگی مو

چگونه از سرم مو استفاده کنیم؟

مهم است که سرم‌مو را به درستی استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. در اینجا به صورت کامل نحوه‌ی استفاده ی درست را به شما توضیح می‌دهیم:

1. برای دستیابی به بهترین نتایج، با موهای تمیز و مرطوب شروع کنید.

2.  در کف دست خود، 1-2 قطره سرم مو بریزید. به مدت 5 ثانیه سرم را بین کف دست خود بمالید.

3. همانطور که سرم مو را به موهای خود می‌زنید، از انتهای موها شروع کنید و تا وسط بروید. با دستان خود سعی کنید محصول را به طور مساوی توزیع کنید. استفاده از سرم به ریشه یا استفاده بیش از حد از محصول می‌تواند باعث چرب شدن موها شود.

4. استفاده از سرم مو باید با احتیاط انجام شود. کشیدن موهای خود ممکن است به آن آسیب برساند، بنابراین سعی کنید از کشیدن موهایتان اجتناب کنید.

5. پس از اتمام استفاده از سرم، از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا به درستی سرم را از وسط موهای خود به سمت انتها پخش کنید.

6.  در صورت نیاز می‌توانید در هر زمانی در طول روز موهای خود را با سرم تغذیه کنید.

کرم مو چیست؟

کرم مو از دیگر محصولات بهداشتی جهت مراقبت از مو است. که کاربردی مشابه با ماسک مو دارد. کرم مو انواع و اقسام مختلفی داشته و تاثیر زیادی در رفع خشکی مو، موخوره، نرمی و لطافت مو دارد. در واقع کرم مو یکی نوع ترمیم کننده باکیفیت است. که مانند انواع کرم های مرطوب کننده پوست به نرمی و لطافت بافت مو کمک می کند. کرم مو پس از استفاده نیاز به شستشو ندارد. با استفاده مداوم خشکی مو را برطرف می کند. درخشانی را به آن هدیه می دهد.

موهای ما نیز مانند بدن ما نیاز به تغذیه زیادی دارند. کرم ها می‌توانند. مو را تعذیه کنند. اما باعث می‌شوند. موها چرب به نظر برسند. کرم مو به عنوان کرم حالت‌دهنده نیز شناخته می‌شود. که به موهای سخت درخشش طبیعی می‌بخشد. کرم مو به حفظ سلامت مو و همچنین حالت دادن به آن کمک می‌کند. برای جلوگیری از ریزش موهای خود می‌توانید از آن استفاده کنید همچنین موخوره و وز شدن مو را نیز از بین می‌برد.

معرفی کرم مو

کرم‌های مو، کرم‌های غلیظی هستند. که برای انواع موها مناسب هستند. آنها مانند موم جامد یا مانند ژل چسبنده نیستند. لوسیون مو مخصوصاً برای موهای فرفری و بلند که به راحتی گره می‌خورند مفید است. بافت نرمی را به موهای مجعد یا موج‌دار می‌بخشد. بدون اینکه آن را سنگین کند.

در صورت استفاده پس از حمام، پس از خشک کردن موهای خیس، از لوسیون مو استفاده کنید. قبل از ماساژ دادن کرم روی موهای مرطوب، آن را به کف دست خود بمالید. تمام موها را به طور یکنواخت با نوک انگشتان ماساژ دهید. و به دلخواه حالت دهید.
کرم‌ها، ژل‌ها و موم‌های معمولی مو می‌توانند. موهایی ابریشمی به شما بدهند. اما محصولات حاوی موادشیمیایی فقط برای مدت محدودی دوام می‌آورند. آنها به تدریج به سلامت مو و پوست سر شما آسیب می‌رسانند. محتاط باشید و مواد را با دقت بررسی کنید. آنچه برای مو و پوست سر خود استفاده می کنید. در نهایت به بدن شما راه پیدا می‌کند.

کرم موی روغن

همانطور که از نام این کرم موها مشخص است، این کرم موها دارای روغن هستند. در اثر استفاده از این نوع کرم مو میتوان روغن را به عمق مو رساند و آنرا ترمیم کرد. یکی از مواقع لازم استفاده از کرم موهای روغنی وقتی است. که موی خود را دکلره کرده اید. این کرم موها موهای شما را از حالت خشکی و شکنندگی خارج میکنند. بهتر است برای استفاده از کرم موهای روغنی، ابتدا موهایتان را با شامپو بشویید و بعد از آن به ماساژ دادن موهایتان با این کرم مو بپردازید. این کار، روغنهای موجود در کرم مو را به عمق ساقه ی موهایتان میرساند و آنها را لطیف تر میکند.

کرم موی آبرسان و عصارهای

کرم موهای آبرسان، مناسب موهای خشک و کم آب هستند؛ این مدل کرم موها، موهای نازک و شکنندهی شما را تقویت کرده و خشکی و شکنندگی آنها را برطرف میکنند..

تفاوت های استفاده از کرم ، سرم و ماسک در مراقبت مو در پامیشا

فواید کرم مو چیست؟

کرم‌مو یک محصول معروف حالت‌دهنده مو است و در اینجا چند دلیل برای استفاده از آن آورده شده است:

1- ساده برای استفاده و انعطاف‌پذیری

برخلاف سرم‌ها یا حتی روغن‌های مو که باید در زمان‌های خاص استفاده شوند، کرم‌های مو یکی از انعطاف‌پذیرترین گزینه‌های موجود هستند. استفاده از آن ساده است و می‌توان آن را در هر زمانی که مناسب دیدید استفاده کنید. اگر مجبور به خروج از خانه هستید، کرم موی خود را با خود ببرید و از آن استفاده کنید. کمی کرم مو قبل از جلسه به موهای شما درخشندگی و اعتماد به نفس می‌بخشد.

2- به موهایتان درخشندگی و لطافت بدهید.

موهای وز شده و موخوره‌های مزاحم را کنترل می‌کند. این‌کار را به راحتی انجام می‌دهد و موهای شما را بدون سنگین‌کردن یا چرب کردن صاف می‌کند. در نتیجه، کرم مو برای ایجاد درخشندگی و نرمی به موهای مجعد، موج دار و درشت عالی است.

3- می‌تواند به حفظ سلامت موهای شما کمک کند.

امروزه از روغن‌ها و مواد طبیعی در کرم‌های مو استفاده می‌شود. امروزه کرم‌های مو جایگزین سالم‌تری نسبت به گذشته هستند. کرم‌مو می‌تواند به شما در حفظ سلامت موهایتان کمک کند.

4- افزودن حجم و بافت به موهای نازک یا ظریف

در صورت استفاده کم از کرم مو، این محصول می‌تواند به بافت و حجم دادن به موهای نازک کمک کند. مدل موی کوتاه و متوسط با کمی کرم مو عالی به نظر می‌رسد.

5- آبرسانی

به عنوان جایگزینی برای استفاده از نرم‌کننده‌های بسیار سنگین برای تغذیه موهایتان، فقط یک کرم حالت‌دهنده می‌تواند. سطح بالایی از آبرسانی به موهایتان را اضافه کند. شما اصلا سنگینی کرم مو و موادمغذی را روی موهایتان احساس نمی‌کنید. زیرا این کرم با فولیکول‌های شما ترکیب و جذب می‌شود. تا به سلامت آنها بیافزاید. هیدراته نگه‌داشتن موهای شما نه تنها باعث حفظ سلامت آن می‌شود. بلکه ظاهر جذاب‌تری نیز به آن می‌بخشد.

آیا می توان به صورت ترکیبی از سرم مو و کرم مو استفاده کرد؟

استفاده ترکیبی از محصولات به نوعی به هدفی بستگی دارد. که دنبال می کنید. از آنجایی که سرم مو به موهای شما نفوذ نمی کند. ممکن است نتواند. تمام نیاز های مو را برطرف سازد. در این زمان می توانید. سرم مو را با یک محصول آبرسان قوی مانند کرم مو تکمیل کرده و با هم استفاده کنید. متخصصان مو توصیه می کنند. افرادی که موهای مجعد، موج دار و چند بافتی دارند می توانند. از سرم مو و کرم مو در روتین روزانه خود استفاده کنند. استفاده از این دو محصول به صورت مشترک باعث حالت دهی، آبرسانی، محافظت و تغذیه موها می شود. اما بهتر است قبل از ترکیب این دو محصول با مشاوران متخصص در این حوزه مشورت نمایید.

برای رشد مو کرم مو بهتر است یا سرم مو؟

سرم مو سطح تارهای مو را پوشانده و رطوبت مورد نیاز آن ها را تامین می کند. علاوه بر این موارد سرم مو از موها در برابر گرما محافظت کرده و به بازیابی موهای آسیب دیده کمک می کند. اما کرم مو مغذی تر از سرم مو بوده و با روغن های مغذی و سایر مواد به مو و پوست سر نفوذ کرده و آن را تقویت می کند. این مواد باعث بهبود سلامت موهای شما می شوند و تاثیر زیادی در رشد موها دارند.

تفاوت های استفاده از کرم ، سرم و ماسک در مراقبت مو در پامیشا

ماسک مو چیست ؟

محصول مراقبتی از مو که باید بعد از شستن موها با شامپو استفاده شود. ماسک مو ذرات بسیار ریزتری دارد. به همین دلیل نفوذ عمیقتری به کوتیکول مو داشته و باعث تغذیه ، ترمیم و آبرسانی به مو می گردد. در حالت کلی اکثرا حاوی روغن های طبیعی مانند روغن آووکادو، نارگیل، بادام، آرگان، زیتون و جوجوبا می باشند. شما باید ماسک مو را مدت طولانی بین 3 دقیقه و حتی یکشب بسته به نوع ماسک و نوع مو بر روی موها بمانند.

فواید ماسک مو چیست؟

در خصوص فواید استفاده از این محصول، موارد زیادی را میتوان نام برد. این موارد با توجه به ترکیبات ماسک و نوع موی شما، با هم تفاوت دارند.

فایده های استفاده از ماسک مو :

  • درخشندگی، براق شدن مو و نرم کنندگی
  • کاهش آسیب و شکنندگی موها
  • رطوبت رسانی
  • کاهش وز شدن مو
  • بهبود سلامتی پوست سر
  • تقویت موی سر
  • کاهش آسیبهای ناشی از آلودگیهای محیطی و محصولات مو
تفاوت های استفاده از کرم ، سرم و ماسک در مراقبت مو در پامیشا

تفاوت سرم مو و کرم مو چیست؟

سرم مو و کرم مو به لحاظ کاربرد، بافت، ترکیبات تفاوت های زیادی با هم دارند. در این قسمت به اختصار به معرفی تفاوت سرم مو با کرم مو می پردازیم.

  • اولین تفاوت کرم مو با سرم مو در انعطاف پذیری آن ها است. کرم مو نسبت به سرم مو انعطاف پذیری بیشتری داشته و رطوبت مورد نیاز مو را تامین می کند.
  • سرم مو برای ترمیم موهای آسیب دیده، وز، موخوره، محافظت در برابر گرما و افزایش درخشندگی موها کاربرد دارد. در حالیکه کرم مو برای دادن ظاهری طبیعی و معمولی به موها مناسب است.
  • کرم مو از لحاظ بافت غلیظ تر از سرم مو است. و برای افرادی که پوست سرشان خشک و حساس است. بهترین گزینه می باشد.

سخن پایانی

سرم مو ، کرم مو و ماسک مو به لحاظ کاربرد، ترکیبات و بافت تفاوت های زیادی با هم دارند. برای مثال سرم مو درخشندگی بیشتری به موها می دهد. برای مو های آسیب دیده، وز و دارای موخوره گزینه مناسبی می باشد. اما کرم مو بافت غلیظ‌تری دارد. به مو ها نفوذ کرده و همچنین ظاهری طبیعی به آن ها می دهد. شناخت تفاوت سرم مو و کرم مو به شما کمک می کند. تا با آگاهی بیشتری از محصولات استفاده کرده و موهایی سالم، شاداب، نرم و لطیف داشته باشید.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان