تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران

تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران

تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران

سوال اول این است. که ورزش های رزمی چقدر به عضله سازی و افزایش قدرت رزمی کاران کمک می کند؟ و در مراحل بعدی باید به سراغ شناخت بهترین حرکات و تمرینات رزمی برویم. در این مقاله تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران با پامیشا همراه باشید. تا تمامی حقایق بدنسازی رزمی و تاثیر آن بر شما را بیان کنیم. و مناسب ترین تمرینات بدنسازی را برای رزمی کاران ارائه دهیم.

ورزش رزمی چیست؟

ورزش‌های رزمی به مجموعه‌ای از هنرهای رزمی و تکنیکی می‌گویند که به‌منظور مبارزه و یا انگیزه‌های دیگری چون دفاع شخصی انجام می‌شود. منشأ تاریخی هنرهای رزمی عمدتاً از شرق آسیا سرچشمه می‌گیرند. امروزه ورزش‌های رزمی به‌عنوان ورزش ترکیبی است. که از چند رشته مختلف ورزشی تشکیل میشوند. که برخی با تجهیزات و سلاح تمرین می‌شوند. و برخی نیز بدون هیچ تجهیزاتی قابل انجام است. متأسفانه بزرگ‌ترین تصور غلط در بین افراد این است که هنرهای رزمی با خشونت همراه است؛ اما واقعیت این است در تمرینات رزمی شما می‌آموزید که چگونه در یک مبارزه از خود دفاع کرده و از پاها، دست‌ها و سایر اعضای بدن به بهترین شکل محافظت کنید. به‌طورکلی هدف اصلی هنرهای رزمی خودسازی ذهن، بدن و روح ورزشکاران می‌باشد. تمرینات ورزشی ازنظر روحی، جسمی و احساسی افراد را به چالش می‌کشند. برای آشنایی همه‌ جانبه با تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران ،در این مقاله همراه باشید.

تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران در پامیشا

آیا بدنسازی برای ورزش های رزمی خوب است؟

بله! تمرینات قدرتی و بدنسازی قطعا برای ورزش های رزمی» مفید«  و » ضروری« هستند، اما نقش و کاربرد این تمرینات برای رزمی کاران با بدنسازان متفاوت است.

بدنسازی می تواند مکمل ورزش های رزمی، افزایش قدرت، توان، استقامت، نظم و انضباط ورزشکاران رزمی باشد که در هنرهای رزمی مهم است. به همین ترتیب، می توانید عملکرد خود را در رینگ تا حد زیادی بهبود بخشید و قابلیت های تهاجمی و دفاعی خود را از طریق یک برنامه تمرینی هنرهای رزمی افزایش دهید.

تمرینات بدنسازی رزمی کاران چگونه است؟

باید متناسب با نیازهای ورزش تخصصی آنها باشد. و از آسیب های احتمالی ناشی از ورزش جلوگیری شود.
این تمرینات بدنسازی معمولاً گروه های عضلانی خاصی را تمرین می دهند. و از تکرارهای بالاتر و دوره های استراحت طولانی تری استفاده می کنند. اما این به طور مستقیم به حرکات پویا و انفجاری مورد نیاز در هنرهای رزمی تبدیل نمی شود. اما ساختن میانه بدن قوی و قدرتمند، تمرین عضلات بازو و ساق پا و افزایش قدرت و استقامت بدن یکی از مواردی است. که ورزش های رزمی به آن نیاز دارند. که با تمرینات بدنسازی هنرهای رزمی به دست می آید.
و موثرترین برنامه بدنسازی برای رزمی‌کاران باید تمرینات قدرتی، آمادگی قلبی عروقی، انعطاف‌پذیری و تمرینات مهارتی خاص را ترکیب کند. ضرورت دارد. برنامه تمرینی تان را با توجه به رشته هنرهای رزمی، اهداف فردی و ترجیحات شخصی خود تنظیم کنید. توصیه می کنیم یک برنامه از یک مربی حرفه ای بدنسازی دریافت کنید.

معرفی بهترین تمرینات بدنسازی برای رزمی کاران

سطح تمرینات به اهداف خاص ورزشکار، سطح مهارت و شرایط دیگر بستگی دارد. بهترین تمرینات بدنسازی برای یک رزمی کار متفاوت خواهد بود. به طور کلی در این قسمت تعدادی از بهترین ورزش های رزمی برای بالاتنه و پایین تنه را معرفی می کنیم.

تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران در پامیشا

افزایش قدرت بالاتنه

نام حرکتست و تکرار
پرس سینه هالتر4 ست 10 تایی
بالاسینه دمبل4 ست 12 تایی
پرس سرشانه دمبل ایستاده4 ست 12 تایی
نشر جانب دمبل4 ست 10 تایی
دیپ بین دو نیمکت4 ست 12 تایی
پشت بازو هالتر خوابیده4 ست 10 تایی
جلوبازو دمبل تناوبی ایستاده3 ست 10 تایی
ساعد دمبل چرخشی4 ست 12 تایی
پلانک4 ست 20 تایی
قایقی4 ست 15 تایی
تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران در پامیشا

افزایش قدرت پایین تنه

نام حرکتست و تکرار
جلو پا دستگاه3 ست 12تایی
پرس پا دستگاه4 ست 12تایی
اسکوات هالتر از پشت3 ست 10تایی
لانگ به پهلو دمبل4 ست 12تایی
لیفت پشت پا دمبل4 ست 12تایی
اسکوات ایستا3 ست 10تایی
ساق ایستاده4 ست 15تایی

نمونه برنامه بدنسازی برای رزمی کاران

اگر به دنبال بهترین تمرینات بدنسازی برای رزمی‌کاران هستید. در اینجا نمونه‌هایی از برنامه‌های تمرینی ورزش‌های رزمی مناسب و موثر برای ورزشکاران این دسته‌ها آورده شده است.

نام حرکتست و تکرار
جلوپا دستگاه3 ست 12تایی
اسکوات هالتر از جلو3 ست 12تایی
لانگ راه رفتنی دمبل3 ست 12تایی
ددلیفت4 ست 12تایی
شنا سوئدی4 ست 12تایی
پرس سرشانه هالتر بردفورد3 ست 10تایی
پشت بازو سیمکش ایستاده4 ست 12تایی
جلوبازو هالتر ایستاده4 ست 12تایی
ساعد دمبل3 ست 15تایی
کرانچ پای صاف ضربدری3 ست 12تایی

آیا بدنسازی و عضله سازی به مبارزه کمک می کند؟

عضله سازی قطعا برای یک رزمی کار (کاراته، تکواندو، بوکس، کشتی و …) مهم است و عملکرد او را در رینگ مبارزه افزایش می دهد. حال دلایلی را به شما می گوییم که چرا بدنسازی رزمی و عضله سازی به خصوص در مبارزه به شما کمک می کند.

تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران در پامیشا

افزایش قدرت و توان

تمرینات قدرتی قدرت و قدرت عضلانی را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد ضربه های شدیدتری بزنید. ماهیچه های جنگی قوی به شما کمک می کند تا مانورهای ورزشی خاص را با کارآمدتر و قدرتمندتر انجام دهید و در زمین قوی تر باشید.

تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران در پامیشا

افزایش استقامت

عضله سازی همچنین استقامت عضلانی را افزایش می دهد که هم برای تمرینات قدرتی و هم برای رقابت مهم است. استقامت بیشتر به شما این امکان را می دهد که تکنیک و قدرت خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنید، سپس با قدرت بیشتری خسته شوید و مدت طولانی تری بجنگید.

پیشگیری از آسیب دیدگی

اگر عضلات قوی ، ورزیده و مناسبی داشته باشید. این ماهیچه ها مفاصل، رباط ها و تاندون های شما را در فرم خوبی نگه می دارد. این به کاهش خطر آسیب های ورزشی کمک می کند. ماهیچه های قوی به عنوان ضربه گیر عمل می کنند و از قسمت های ضعیف بدن شما در هنگام مبارزه محافظت می کنند.

تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران در پامیشا

افزایش قدرت و ثبات میان تنه

هنرهای رزمی به یک هسته قوی برای تعادل، ثبات و انتقال انرژی در طول حرکات بالا و پایین بدن نیاز دارند. یک هسته قوی و قوی به شما در زندگی و در جنگ کمک خواهد کرد. به شما کمک می کند قدرت چرخشی ایجاد کنید و چابکی خود را بهبود ببخشید. شما از تکنیک های مختلف استفاده می کنید که کارآمدتر است

 کنترل و هماهنگی بدن

بدنسازی رزمی باعث افزایش توده عضلانی می شود. افزایش توده عضلانی کنترل و هماهنگی بدن شما را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد با دقت و سرعت بیشتری حرکت کنید. هماهنگی بین اعصاب و ماهیچه ها کمک می کند. تا تکنیک های دفاعی پیچیده تر را به طور موثر و موثر انجام دهیم. و به سطح بالایی از کیفیت در رقابت دست یابیم.

چه عضلاتی را برای ورزش های رزمی تمرین دهیم؟

دنیای ورزش های رزمی را می توان به چند دسته تقسیم کرد.

  • ورزش های تقریبا ملایمی مانند تکواندو، کاراته
  • ورزش های شدید مانند کشتی و کیک بوکسینگ
  • ورزش های خشن و شدید مانند بوکس، ووشو و موی تای

هر ورزش به سبک و سیاق خاص خود تکامل یافته است. . دنیای بزرگ و بزرگی است، نیاز به تمرین قوی دارد و ساختار بدنی خاصی دارد.به طور کلی، نمی توان گفت که یک رزمی کار باید کدام عضله را برای تقویت هدف قرار دهد. ابتدا باید منطقه نبرد مشخص شود و تمریناتی مانند هدف و منطقه انجام شود. در ادامه برخی از گروه های عضلانی که باید در ورزش های رزمی مانند کاراته، تکواندو، کیک بوکسینگ، بوکس و ووشو تقویت شوند. و آموزش داده شوند را معرفی می کنیم.

پا ها (قدرت)

به طور خاص، عضلات چهارسر ران و ساق پا منظور است. تمام ثبات و قدرت شما از پاهای شما ناشی می شود. یک مثال ساده: پاهای شما مانند ریشه در زمین است! از آنجایی که پاهای شما به زمین متصل هستند. بیشترین مسئولیت را برای فشار دادن از زمین برای تولید انرژی در سراسر بدن شما بر عهده دارند.

پاها همچنین بزرگترین ماهیچه های بدن هستند. و بیشترین قدرت را برای لگد زدن (چه لگد زدن و چه لگد زدن) تولید می کنند. بنابراین در بدنسازی رزمی باید به تقویت عضلات پا توجه کرد.

عضلات شکم

عضلات شکم گروه قدرتمندی از عضلات هستند که کل بدن شما را در کنار هم نگه می دارند. هر اندام در بدن شما به صورت جداگانه مقدار مشخصی نیرو تولید می کند. اما این عضلات شکم شما هستند. که به شما اجازه می دهند .نیروی تولید شده توسط هر اندام را به یک نیرو تبدیل کنید.

به زبان ساده، انگشتان پا به شما این امکان را می دهند. که نیروهایی که توسط تمام مفاصل خود ایجاد شده اند. را به ضربات قدرتمند و با فشار بالا تبدیل کنید. پس از تقویت عضلات شکم در ورزش های رزمی غافل نشوید.

تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران در پامیشا

عضلات پشت

این عضلات با نگه داشتن بدن در کنار هم هستند. و در ترکیب نیروی ایجاد شده توسط تمام اندام های شما به عنوان یک ماهیچه اصلی عمل می کنند. یکی دیگر از واقعیت های ناشناخته (اما بسیار مهم) این است که عضلات پشت کمک زیادی به دفاع در برابر ضربات وارده می کنند.

تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران در پامیشا

شانه ها

اغلب زمانی که بوکسورها (کاراته و ووشو) برای مشت زدن احساس خستگی می کنند. یا گرفتن دست برای دفاع از خود بیش از حد خسته هستند، معمولاً به دلیل خستگی شانه است. تقویت شانه ها باعث افزایش قدرت و استقامت بازوها و در نتیجه بازوهای شما می شود.

بنابراین اگر می خواهید مشت های بیشتری وارد کنید و دست های خود را برای مدت طولانی تری نگه دارید، بهتر است روی تمرینات رزمی تمرکز کنید.

بازوها

دست ها مهمترین نقش را در انتقال نیرو دارند. بازوها مسئول ایجاد نیرو نیستند، تنها کاری که بازوهای شما باید انجام دهند انتقال نیرو به بدن مقابلتان است.

بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که دست دراز کنید و حریف خود را لمس کنید، نه چیز دیگری! حالا که متوجه شدید بازوهای شما برای فرود مشت هستند نه برای تولید نیرو، خواهید دید که داشتن بازوهای سریع مهمتر از داشتن بازوهای قوی است. بازوهای سریع به شما سرعت و چابکی برای شلیک بیشتر می دهد.

ماهیچه های کوچک

عضلات گردن برای مقاومت کردن در برابر ضربه طراحی شده است. شما مبارزان زیادی را خواهید دید که از گردنبند استفاده می کنند تا در صورت ضربه به سر و گردن آسیب جدی نبینند.

از سوی دیگر، مشت‌های دستی از مشت برای گره کردن استفاده می‌کنند. یک مشت محکم به حریف ضربه بیشتری می زند و در عین حال، مشت محکم به این معنی است که دست شما کمتر آسیب می بیند زیرا استخوان ها فضای کمتری برای حرکت و ناهماهنگی دارند.

تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران در پامیشا

بوکسورها چه عضلاتی را باید تقویت کنند؟

بسیاری از جنبه های فیزیکی بوکس، مانند تعادل، قدرت و سرعت، از پایین تنه شما ناشی می شود جنبه های فنی بیشتر بوکس مانند دقت، حفاظت و ضربات قدرتی از قسمت بالایی بدن شما می آید. اینکه کدام قسمت از بدن شما را تقویت کنید به نیازهای بدن و اهداف شما بستگی دارد بر قدرت، حرکت دست، قدرت یا هر دو تأکید می شود

ورزشکاران باهوش می دانند که کدام عضلات را نسبت به سایرین در اولویت قرار دهند. آنها بدنسازی رزمی را جدی می گیرند و عضلات هدف خود را به خوبی تمرین و تقویت می کنند.

توجه:

مجدداً توصیه می کنیم .از یک مربی حرفه ای بدنسازی هنرهای رزمی استفاده کنید و برنامه های حرفه ای و متناسب با رشته و هدف خود بیابید.

سخن پایانی

برای موفقیت در هنرهای رزمی باید بدنی قوی و ورزیده داشته باشید. بدنسازی هنرهای رزمی به ورزشکاران کمک می کند تا قوی تر شوند و تکنیک های رزمی را بهتر و راحت تر انجام دهند. در این مطلب بهترین تمرینات بدنسازی حرفه‌ای برای رزمی کاران کاران را در اختیار شما قرار داده ایم. و نمونه هایی از آن برنامه های بدنسازی را برای شما آورده ایم.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان