تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

تمیز کردن لوسترهای کریستالی

تمیز کردن لوسترهای کریستالی در پامیشا

تمیز کردن لوسترهای کریستالی; گام به گام ساده و سریع

لوستِر (به فرانسوی: Lustre) : که به نام‌های چل‌چراغ (چهل چراغ) گفته می‌شود وسیله‌ای برای نگه‌ داشتن یک یا چند لامپ است که معمولاً به صورت ثابت به سقف یا بر روی دیوار نصب می‌گردد. بعضی از لوسترها با ده‌ها لامپ و منشور کریستالی مزین می‌شوند.لوستر یکی از عوامل اصلی یک دکوراسیون کامل و بی نقص است. محصولی لوکس و ضروری که برای تزئین هر سبکی استفاده می شود.برای تمیز کردن لوسترهای کریستالی با پامیشا همراه باشید.

لوسترها مدل ها و متریال های مختلفی دارند که با توجه به کاربردهای مختلف در اتاقهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از گذشته لوسترهای کریستالی طرفداران خاص خود را داشته اند.

حباب یا لاله در لوستر ها چیستند؟ امکان دارد که در برخی از لوسترها، لامپ‌ ها هیچ گونه پوششی نداشته باشند؛ اما در برخی لوستر ها  پوششی از جنس شیشه یا کریستال در اطراف لامپ‌ ها قرار می‌گیرند. در اینصورت به همان پوشش شیشه ‌ای یا کرسیتالی لامپ‌ها حباب یا لاله میگویند و نوری که از این پوشش عبور می‌کند نیز به میزان ضخامت کریستال و رنگ و جنس آنها  بستگی خواهد داشت.

لوسترهای کریستالی و لاله دار را در اندازه ها و شکل های مختلف  در مکان های کوچک یا بزرگ زیاد دیده اید، اما بزرگترین دغدغه کسانی که از این لوسترها استفاده می کنند نحوه تمیز کردن آنهاست. البته شفافیت و درخشندگی کریستال ها در بیان زیبایی آن ها نقش بسزایی دارد. کریستال ها از نظر کیفی به چند دسته تقسیم می شوند.

می خواهیم بدانیم که چگونه با روش ها و ابزارهای ساده ای که در هر خانه ای به راحتی در دسترس است، لوستر کریستالی خود را بشویید، تمیز و خشک کنید. به جای استفاده از انواع شوینده ها و پاک کننده های گران قیمت، لوستر خود را فقط با وسایل منزل تمیز کنید.

روش اول : تمیز کردن لوسترهای کریستالی

استفاده از آب گرم و صابون یکی از راه های تمیز کردن لوستر است.

محلول آب گرم و صابون را در یک بطری اسپری کاملا تمیز شده بریزید و به آرامی محلول را روی لوستر کریستالی اسپری کنید. اسپری کنید تا آب تمام قسمت های لوستر را بپوشاند و حتی از آن بچکد.

بنابراین، برای جلوگیری از ریختن آب روی فرش، پوشش پلاستیکی یا روزنامه را زیر لوستر قرار دهید.

در مرحله بعد، محلول را با استفاده از یک پارچه نخی به آرامی از روی کریستال پاک کنید. این کار را جداگانه برای لامپ ها انجام دهید.

روش دوم برای تمیز کردن لوسترهای کریستالی

در روش دوم بسته به پیچیدگی و ابعاد لوستر می توانید کریستال های آن را از بدنه اصلی جدا کنید.

اکثر مدل های لوستر به گونه ای طراحی شده اند که اجزای کریستالی لوستر را به راحتی از بدنه اصلی جدا کرده و مجدداً نصب کنید.

هنگام باز کردن، توجه داشته باشید که اجزای مختلف چگونه با هم قرار می گیرند تا هنگام بسته شدن مجدد مشکلی ایجاد نشود. برای این کار می توانید عکس بگیرید.

تمام قسمت های کریستالی لوستر را جدا کرده و گرد و غبار آن را با یک پارچه نخی پاک کنید و کریستال های تمیز شده را به آرامی به بدنه اصلی بچسبانید.

نکته: در مورد طرح های کریستال و لوستر، می توانید کریستال را در آب گرم و صابون بشویید و روی پارچه پنبه ای قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و خشک و شفاف شود.
روش سوم : تمیز کردن لوسترهای کریستالی

در روش سوم یا به عبارت ساده تر، سریع ترین روش تمیز کردن لوستر، می توانید پس از قطع برق و نور، با استفاده از اسپری کردن شیشه شور به  قسمت کریستالی لوستر را تمیز کرده و با دستمال نخی به آرامی خشک کنید. .

استفاده از شیشه پاک کن درخشندگی بالایی به لوستر می دهد. اما راه حل خانگی که ما توصیه می کنیم استفاده از محلول آب و سرکه است. ترکیبی منحصر به فرد که به لوسترهای خانه درخشندگی فوق العاده ای می بخشد.
از این ترکیب جادویی می توان برای تمیز کردن بدنه  لوستر و حتی برای تمییز کردن سطوح مختلف و سرامیک استفاده کرد. آب و سرکه از محلول های ضدعفونی کننده هستند.

نکته: برای خشک کردن لوستر در مرحله آخر حتما از حوله نخی بدون پرز استفاده کنید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، نمونه های باکیفیتی از لوسترهای کریستالی به چشم می خورد که مواد آنها از گرد و غبار جلوگیری می کند و نیازی به تمیز کردن ندارند. در واقع این لوسترها دارای پوشش های نانو ضد گرد و غبار هستند.


استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان