تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

جوان سازی دور چشم‌ها با ماساژ

جوان سازی دور چشم‌ها با ماساژ در پامیشا

جوان سازی دور چشم‌ها با ماساژ

صورت از اولین قسمت‌های بدن هست. که نشانه‌های پیری در آن خودنمایی می‌کند.و در صورت هم نشانه‌های آن شل شدن و افتادگی پلک‌ها، بوجود آمدن چین و چروک های کوچکی روی صورت است. البته در گوشه های بیرونی چشم ها و اطراف لب‌ها و پیشانی چین و چروک ها بیشتر توجه را به خود جلب می‌کند.با پامیشا همراه باشید. و برای جوان سازی دور چشم‌ها با ماساژ ژاپنی خاص به نام «شیاتسو» آشنا شوید.که به جوانسازی و احیای پوست اطراف چشم کمک می کند.

ماساژ شیاتسو با دیگر انواع ماساژ متفاوت است، چرا که حرکات آن به وارد کردن فشار به نقاط بخصوصی از صورت خلاصه می‌شود.

جوان سازی دور چشم‌ها با ماساژ در پامیشا

تعریف ماساژ

کلمه ماساژ از یک کلمه یونانی به نام Massein که به معنای “مالیدن” است گرفته شده و مربوط به لغت لاتین Manus به معنای “دست گرفته شده” است.البته باید به این نکته توجه داشته باشیم برای درک بهتر هر سبک ماساژ می بایست برای هر نوع شیوه اجرای ماساژ تعریف منحصر به فردی را ارائه دهیم آموزش ماساژ یک تعریف واحد و یک هدف واحد ندارد.ماساژ بسیار گسترده و پیچیده است و همین گستردگی باعث می شود نتوانیم به تعریف کاملی از ماساژ در یک خط یا یک جمله برسیم.

ماساژ شیاتسو چیست؟

نام این ماساژ ترکیبی از دو کلمه‌ی ژاپنی به معنای «فشار» و «انگشت» است. این ماساژدر اوایل قرن بیستم و توسط فردی به نام توکوجیرو نامیکوشی ابداع شد. ماساژ شیاتسو بر پایه‌ی دانش آناتومی و راز‌های طب سنتی تبت شکل گرفته و خالق این ماساژ که سبک خاص و منحصر بفردی دارد. از آن برای درمان آرتریت یا همان التهاب مفاصل استفاده می‌کرد. این متد ساده و مؤثر با استقبال مردم ژاپن مواجه شد و از سوی مراچع معتبر بهداشتی و درمان این کشور نیز به طور رسمی مورد تأیید قرار گرفت. شیاتسو هنوز هم در ژاپن کاریرد داشته و مرسوم است.

کسی که این شیوه را ابداع کرد 95 سال عمر کرد. و همواره بسیار جوان‌تر از سن واقعی اش به نظر می‌رسید. جوان سازی دور چشم‌ها با ماساژ شیاتسو در حوزه ریبایی هم از جایگاه بسیار بالایی برحوردار است. که بر پایه‌ی حس غریزی ما انسان‌ها برای مالش و گرم کردن نقاط دردناک بدن خود شکل گرفته است.

ماساژ شیاتسو چگونه عمل می‌کند؟

بر روی صورت و در برخی قسمت‌های بدن نقاط بخصوصی وجود دارد که فشار دادن به این نقاط گردش خون و حرکت مایع لنفاوی را بهبود می‌دهد.فشردن این نقاط باعث افزایش سوخت و ساز در اندام‌ها و بافت‌ها می‌شود.و این نکته طلایی است که به تأثیر این ماساژ می‌افزاید. و در نتیجه فرآیند احیاء سلول‌های بدن به طور طبیعی آغاز می‌شود.

اگر بخواهید این ماساژ را برای خودتان انجام دهید.باید این نقاط مخصوص درست مکان‌یابی و شناسایی شوند. چون باید صرفاً و فقط به نقاط بخصوص فشار مناسب و درست وارد کنید.و به خاطر داشته باشید که در این شیوه نباید بصورت ناحیه‌ای ماساژ داده شود.به جهت حساسیت موضوع ، خیلی‌ها معتقد هستند. که این کار تنها باید به دست متخصص انجام شود. شدت فشار وارده باید متوسط باشد و به اندازه‌ای که یک احساس ناراحتی جزئی داشته باشید.
ماساژ دور چشم‌ها به تقویت ماهیچه‌های دور چشم، کمرنگ شدن چین و چروک ها، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست (با افزایش تولید کلاژن و الاستین) و متعادل سازی میزان تولید چربی پوست، کمک می‌کند.

روش‌های انجام ماساژ

حرکات زیر هر کدام به صورت جداگانه قابل انجام هستند و یا تعدادی از آنها و در صورت علاقمندی تمامی آنها به عنوان یک ماساژ کامل صورت قابل انجام هستند.البته اثربخشی این نوع ماساژ طوری است که اگر بطور کامل انجام شود اثر همدیگر را هم افزایش می‌دهند.

جوان سازی دور چشم‌ها با ماساژ

۱- بالا بردن ابرو‌ها

ناحیه‌ی فشار: ابتدا و انتهای ابرو‌ها و وسط آن‌ها

انگشتان اشاره، وسط و حلقه‌ی خود را بر روی این نقاط قرار دهید و فشار وارد کنید. برای رفع افتادگی ابرو‌ها و بالا رفتن دوباره‌ی آن‌ها باید ابرو‌ها را اندکی به سمت بالا فشار دهید.
مدت زمان فشار: ۷ ثانیه

۲- رفع چین و چروک‌های پاکلاغی

ناحیه‌ی فشار: گوشه‌های بیرونی چشم‌ها
انگشتان اشاره‌ی خود را بر روی نقاط مورد نظر قرار دهید، آنجا را اندکی گرم کنید، فشار دهید و سپس انگشت خود را بردارید. می‌توانید ماهیچه‌ها را اندکی به سمت گیجگاه هم بکشید. این کار را بدون بلند کردن انگشت خود انجام دهید. مطمئن شوید ماهیچه را حرکت می‌دهید، نه صرفاً پوست را.
مدت زمان فشار: ۳ ثانیه تعداد دفعات فشار: ۳ بار

جوان سازی دور چشم‌ها با ماساژ

۳- رفع پف صورت

ناحیه‌ی فشار: گوشه‌های داخلی چشم ها، حد فاصل چشم‌ها تا پل بینی
انگشتان اشاره‌ی خود را بر روی نقاط مورد نظر قرار دهید و بدون کشیدن و حرکت دادن پوست، یک فشار عمودی به آنجا وارد کنید. می‌توانید با انگشتان وسط و اشاره‌ی خود هم یک «چنگال» درست کنید و هر دو گوشه‌ی داخلی و بیرونی چشم‌ها را به طور همزمان فشار دهید.
مدت زمان فشار: ۳ ثانیه تعداد دفعات فشار: ۳ بار

جوان سازی دور چشم‌ها با ماساژ

۴- رفع چین و چروک‌های روی پل بینی

ناحیه‌ی فشار: بین ابرو‌ها

انگشتان اشاره، وسط و حلقه‌ی خود را جفت هم کنید و با نوک آن‌ها به این نقاط وسط ابرو‌ها فشار وارد کنید.
مدت زمان فشار: ۵ تا ۷ ثانیه تعداد دفعات فشار: ۲ بار

جوان سازی دور چشم‌ها با ماساژ

۵- احیای پوست زیر چشم‌ها

ناحیه‌ی فشار: روی استخوان زیر چشم‌ها
انگشتان اشاره، وسط و حلقه‌ی خود را روی این نقاط قرار دهید و فشار وارد کنید.
مدت زمان فشار: ۱۰ ثانیه تعداد دفعات فشار: ۲ بار

سخن پایانی

ماساژ به اندازه تمام گذشته انسان قدمت دارد. و در ارتباط قوی با ماهیت و طبیعت ذاتی او قرار دارد. درک لمس شدن ریشه در نزدیک‌ترین روحیات آدمی داشته و برای او امری بی‌نهایت آرامش‌بخش و لذت‌آفرین است.پامیشا در این مقاله تاکید دارد برای جوان سازی دور چشم‌ها با ماساژ ژاپنی خاص به نام «شیاتسو» آشنا شوید.که به جوانسازی و احیای پوست اطراف چشم کمک می کند.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان