تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

روش حرفه ای اتوکردن پیراهن مردانه

روش حرفه ای اتوکردن پیراهن مردانه در پامیشا

روش حرفه ای اتوکردن پیراهن مردانه

بسیاری از مردم اتوی پیراهن مردانه را کاری مشکل می دانند. در حالی که اگر اصول اتوکشی را رعایت کنید، کار بسیار راحتی است. اگر از خانم های خانه دار سوال شود که اتوکشی کدام لباسها دشوار است حتما به پیراهن های مردانه اشاره می کنند به همین منظور پامیشا مقاله روش حرفه ای اتوکردن پیراهن مردانه ارایه کرد. و روش اصولی اتو کشی پیراهن های مردانه را به شما آموزش می دهد.

لوازم مورد نیاز اتو کردن

برای آنکه بتوانید لباستان رو خوب اتو کنید، باید ابزارش را هم داشته باشید. مهمترین این ابزار عبارتند از:

روش حرفه ای اتوکردن پیراهن مردانه در پامیشا

1- اتوی مناسب

تنوع برندها و مدل های اتو در بازار بسیار زیاد است. برای آنکه بتوانید یک اتوی مناسب برای اتو کردن پیراهن مردانه تان خریداری کنید، حتما توجه کنید که کفی آن از چنس فولادی، تیتانیوم، چدن و یا آلومینیوم باشد. چون حرارت را به شکل متوازن به سطح پیراهن انتقال می‌ دهند و همین امر سبب می‌ شود تا پیراهن آسیب نبیند.سوراخ های روی کفی اتو به منظور پخش بخار گرم تعبیه شده اند. هرچه اینها در طراحی و ساخت بهتر پخش شده باشند. نتیجه کار بهتر خواهد بود.

همچنین توجه داشته باشید که هرچه توان گرمایشی اتو بیشتر باشد، کار کردن با آن سریع تر و راحت تر خواهد بود. مثلا اتوهای ۱۸۰۰ وات خیلی سریع تر گرم می شوند و بهتر لباس را اتو می کنند. اساسا توان گرمایشی اتو وقتی اهمیت دارد که بخواهید پیراهنی با جنس خاص را اتو بزنید. مثلا پارچه های پنبه و کتان برای صاف شدن نیاز به حرارت بالا دارند. در اینجا است که یک اتو با توان بالاتر و داغ‌ تر می‌ تواند زمان اتو کردن را به نصف کاهش دهد.

روش حرفه ای اتوکردن پیراهن مردانه در پامیشا

2- آب و سپری آبپاش

اگر اتوی شما قدیمی است و سیستم پخش آب گرم ندارد، خودتان باید دست به کار شوید و آب را تهیه کنید. برای این منظور مقداری آب آشامیدنی داخل یک اسپری بریزید و هر چند لحظه یک بار کمی آب روی پیراهن اسپری کنید.مواظب باشید. ظرف ایسپری آبپاش تمییز باشد. همچنین هنگام پخش کردن آب سعی کنید که به همه جای لباس به یک اندازه آب اسپری شود.

روش حرفه ای اتوکردن پیراهن مردانه در پامیشا

3- میز اتو

برای اینکه بتوانید به آسانی در هنگام اتوکشی بر تمامی قسمت‌های پیراهن تسلط داشت، باید میز اتوی مناسبی تهیه نمایید. میز اتو باید از نظر اندازه استاندارد باشد و ارتفاع آن متناسب با قد شما باشد. سطح میز اتو نیز حتما باید صاف و محکم باشد تا اتو کردن انواع لباس راحت تر انجام شود.

روش حرفه ای اتوکردن پیراهن مردانه در پامیشا

گام به گام با اتوکردن پیراهن مردانه

با انجام این روشها اتو کشی زودتر و راحت تر انجام می شود و پیراهن ها خیلی عالی به نظر خواهند رسید بیرون رفتن با پیراهن اتوشده جلوه بهتری به شما می دهد.

مرحله اوّل :

همیشه با یک لباس تمیز اتوکشی را شروع کنید. برچسب مراقبت از لباس ها را بررسی کنید. به نکات و توصیه های درج شده روی آن توجه نمایید. به دما آبی که لباس را در آن می شویید توجه کنید.وقتی باس ها را در آب بسیار داغ می شویید. باعث آب رفتن یقه و سر آستین ها و ایجاد چین و چروک سر سخت می شود. به هر گونه کثیفی بر روی سر آستین ها و یا یقه و یا زیر بغل توجه کنید،زیرا اتو کردن موجب تثبیت آنها می شود.

مرحله دوّم :

با داشتن اتو سنگین، هر چند گران تر است، تفاوت بزرگی در این که چقدر سریع و به راحتی می توانید اتو بزنید ایجاد خواهید کرد قطعا ارزش سرمایه گذاری را دارد پول خود را پس انداز کنید و بهترین کاری که می توانید را انجام دهید.

مرحله سوّم :

با یک پیراهن مرطوب (نه خیس )شروع کنید. لباسی را انتخاب کنیدکه تازه خشک شده است. یا اینکه همه جای آن با اسپری نم دار شده است.

یقه

ابتدا بالای یقه را اتو بزنید و به گوشه های آن توجه کنید پارچه را محکم در صورت نیاز بکشید (یا در صورت آب رفتن). پیراهن را برگردانید و زیر یقه و قسمت پلیسه زیر یقه را اتو کنید.

طوق

بالاترین قسمت در ناحیه پشت پیراهن ، طوق نامیده می شود. الان نوبت اتوکشی این بخش است. بیشتر پیراهن ها یک چین مرکزی زیر طوق دارند.

پشت

لباس را به پشت پهن کنید. چین و چروک های پشت اتو بکشید.

آستین و سر آستین

ابتدا قسمت رویی، و سپس قسمت داخلی آستین و سر آستین ها را اتو بزنید همچنین باید جزئیات و پلیسه های کوچک روی آستین را اتو بزنید سپس، آستین را روی میز اتو پهن کنید طوری که درزها به درستی روی هم تنظیم باشند.

مرحله چهارم :

اگر هنوز هم چین و چروک روی آستین از اتو قبلی وجود دارد، از آن به عنوان راهنما استفاده کنید خطوط دو تایی وحشتناک است! از بالای آستین شروع کنید و به سمت سر آستین حرکت کنید. به هرپلیسه توجه کنید، هر گونه چین و چروک سخت تر را با کمی آب تر کنید.

  • نوبت اتو کردن جلوی پیراهن است. از قسمت دکمه دار پیراهن شروع کنید. اگر روکش میز اتو نرم است می توانید پیراهن را برگردانید و از پشت پیراهن دکمه ها را اتو بزنید. در غیر این صورت از سر اتو برای اتو کردن بین دکمه ها استفاده کنید.
  • قسمت های دکمه ها دار لباس را با احتیاط اتو بکشید. پیراهن های با کیفیت خوب، دکمه های با کیفیت خوبی دارند. که می توانند در برابر گرما مقاوم باشند. اما گاهی اوقات یک دکمه می تواند. در حرارت بالا بشکند.
  • سپس حلقه آستین را با نوک اتو، اتو بزنید بعد به طرف بقیه قسمت های جلویی بروید.

مرحله پنجم :

به یاد داشته باشید. که هدف ، معرفی الگوی صحیح است. و یکی از نکات این است. که قسمت های اتو شده را به آرامی از میز اتو آویزان شود.

مرحله ششم :

زمانی که پیراهن به طور کامل اتو شد لازم است آویزان شود، زیرا ممکن است پیراهن کمی مرطوب باشد بگذارید کاملا خشک شود سپس دکمه بالایی یقه پیراهن را ببندید تا یقه همانطور شکل بگیرد.

چند نکته در مورد اتو کشی پیراهن مردانه

  • کار کشیدن اتو را زیر ۵ دقیقه انجام دهید. که الیاف آن آسیب نبیند.
  • هرگز یک پیراهن کثیف را اتو نکنید. چرا که لکه‌ها را بر روی آن باقی می مانند و دیگر به این سادگی ها پاک نمی شوند.
  • اگر احتمال می دهید. که پارچه لباس نسبت به حرارت حساس هست. حتما اتو زدن را با پایین ترین درجه شروع کنید.
  • اتو را در اطراف دکمه‌ ها حرکت دهید و آن را هرگز روی دکمه‌ ها نکشید. به طور کلی در کار با قسمت های دکمه دار لباس احتیاط کنید. گول کیفیت لباس را هم نخورید. پیراهن هایی با کیفیت خوب، دکمه های با کیفیت خوبی دارند که می توانند در برابر گرما مقاوم باشند اما گاهی اوقات یک دکمه می تواند در حرارت بالا بشکند.
  • همیشه در انتهای کار با اتو، مخزن اتو را از آب خالی کنید. این کار باعث می‌ شود که رطوبت موجود در محفظه آب کم شود و دستگاه آسیب نبیند. اگر هم مخزن اتو را هر چند وقت یک بار تمیز کنید که نور علی نور است.
  • برای تمیز کردن مخزن، محلولی با نسبت مساوی آب و سرکه سفید را درون مخزن بریزید، و اجازه دهید اتو به صورت معمول شروع به گرم شدن کند. سپس اتو را از برق در آورید و محلول را در یک جای مطمئن خالی کنید. حدود یک ساعت بعد این کار را با آب تکرار کنید تا مخزن کاملا تمیز شود.
سخن پایانی

پامیشا در این مقاله با عنوان روش حرفه ای اتوکردن پیراهن مردانهتاکید کرد. هرگاه مراحل بالا را قدم به قدم انجام دهید، خیلی بعید است که از نتیجه بدست آمده راضی نباشید. با این حال بعضی از پیراهن ها آنقدر چروک هستند. برای رسیدن دلخواه خودتان بایستی دقت و حوصله بیشتری داشته باشید.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان