تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

روغن آووکادو معجزه ای  برای سلامتی و زیبایی

روغن آووکادو معجزه ای برای سلامتی و زیبایی در پامیشا

روغن آووکادو معجزه ای  برای سلامتی و زیبایی



فواید روغن آووکادو برای بدن
روغن آووکادو خواص بی شماری دارد و سرشار از ویتامین ها است که در پامیشا و مطالعه مقاله روغن آووکادو معجزه ای  برای سلامتی و زیبایی ، با مباحث مرتبط به آن بیشتر آشنا خواهید شد.

روغن آووکادو چیست؟
جالب است بدانید که در جدول تغذیه آووکادو خبری از پروتئین و کربوهیدرات نیست

روغن آووکادو روغنی است که از میوه آووکادو به دست می آید که معمولاً به رنگ سبز است. اگر این روغن را که به رنگ سبز است بخورید، متوجه تند بودن آن خواهید شد. با این حال، هنگامی که روغن آووکادو تصفیه می شود، زرد می شود.این روغن حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب ضروری، ویتامین های A و E، اسید اولئیک و تیامین است. به همین دلیل این روغن یکی از بهترین و سالم ترین روغن های طبیعی به شمار می رود و از شهرت بالایی برخوردار است.روغن آووکادو حاوی پروتئین یا کربوهیدرات نیست. اما در ارزش غذایی این روغن، چربی و کربوهیدرات بالایی پیدا خواهید کرد. ارزش غذایی و محتوای کالری روغن آووکادو 884 کالری در هر 100 گرم است.

کاربردهای روغن آووکادو  در زیبایی
کاربرد اصلی روغن آووکادو تقویت مو است
تقویت مو
از آنجایی که روغن آووکادو سرشار از ویتامین های E و B است، به شما امکان می دهد رشد مو را افزایش دهید.برای استفاده از این خاصیت روغن آووکادو کافی است روغن آووکادو را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید. محلول به دست آمده را روی پوست سر قرار داده و ماساژ دهید. این کار را 10 تا 20 دقیقه ادامه دهید، سپس موهای خود را با شامپو بچه بشویید.

روغن آووکادو معجزه ای  برای سلامتی و زیبایی  در پامیشا

نرم کننده مو

روی موهای خود روغن بریزید، پس از برس زدن با استفاده از کلاه های رنگ مو، 1 تا 2 ساعت در این حالت بمانید، سپس موهای خود را با آب گرم بشویید.

شوره سر

 برای استفاده از این روغن آووکادو، این روغن را با مقداری روغن کرچک گرم کنید. حالا این محلول را روی پوست سر بمالید و موها را ماساژ دهید. این مخلوط را هنگام خواب روی سر خود بمالید. بعد از خواب می توانید کفی که ایجاد کرده اید را بشویید.

گره زدگی و رفع گره ها: برای این منظور روغن آووکادو را روی انگشتان خود بمالید و به موهایتان ماساژ دهید. پس از این، می توانید از برس مو یا شانه برای باز کردن موهای خود استفاده کنید.

تقویت ناخن
اگر می خواهید ناخن های خود را محکم کنید تا در تماس با هیچ جسمی نشکند، بهترین راه استفاده از روغن آووکادو است. یک تکه پنبه را به روغن آووکادو آغشته کنید و روی ناخن بکشید اگر مدتی این کار را ادامه دهید، خیلی سریع متوجه استحکام ناخن ها خواهید شد
علاوه بر این، می توانید روغن آووکادو را با روغن هسته انگور ترکیب کرده و مخلوط حاصل را روی ناخن ها ماساژ دهید. این روش همچنین می تواند تاثیر بسزایی در افزایش استحکام ناخن ها داشته باشد.

جلوگیری از آکنه
روغن آووکادو یک مرطوب کننده طبیعی فوق العاده است که آکنه و جوش را درمان می کند.
اگر از آن برای پوست خود استفاده کنید، خاصیت آبرسانی آن احتمال ایجاد آکنه روی پوست شما را به طور چشمگیری کاهش می دهد. در واقع روغن آووکادو با از بین بردن سبوم به تنظیم پوست کمک می کند.همچنین اگر از آکنه رنج می برید، این روغن می تواند التهاب و قرمزی آکنه را کاهش دهد. این خاصیت برای آکنه صورت نیز اعمال می شود.


آبرسانی و تغذیه پوست
وقتی مواد مغذی به کار رفته در این میوه به پوست شما ماساژ داده می شود، مواد شیمیایی علاوه بر رطوبت ضروری پوست، به لایه اول پوست یعنی اپیدرم نیز نفوذ کرده و این موارد را بازسازی می کنند. سلول های پوست.

کاهش علائم پیری پوست
به احتمال زیاد یکی از دلایل محبوبیت این روغن در بین خانم ها، توانایی آن در جلوگیری از پیری پوست است. یعنی چون این روغن یک روغن طبیعی است باعث از بین رفتن چین و چروک و جلوگیری از پیری سریع پوست می شود.

خواص درمانی روغن آووکادو

علاوه بر آنچه ذکر کردیم، آووکادو خاصیتی به نام شفابخش دارد که برای برخی بیماران مفید است. در زیر در مورد برخی از خواص درمانی روغن آووکادو صحبت خواهیم کرد.

درمان بیماری مزمن التهابات لثه
در بیماری پریودنتال به تدریج قسمت هایی که دندان ها را در کنار هم نگه می دارند مانند لثه و استخوان اطراف آن ضعیف می شوند و در نهایت منجر به از دست دادن دندان می شود. در ابتدای این بیماری، هنگام مسواک زدن، تورم و التهاب لثه ها را از علائم این بیماری می بینید. خوشبختانه روغن آووکادو نقش مهمی در پیشگیری و درمان این بیماری دارد.

برای روماتیسم، آرتریت و حتی پوکی استخوان مفید است
تحقیقات انجام شده در فرانسه، دانشمندان دریافتند که استفاده از میوه و روغن آووکادو در رژیم غذایی منجر به درمان و پیشگیری از بیماری های استخوانی، آرتریت و آرتروز می شود.

کاهش فشار خون
روغن آووکادو یک روغن طبیعی است که می تواند فشار خون را کاهش و تنظیم کند. به همین دلیل مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می شود.

سلامت چشم
آووکادو همچنین برای سلامت چشم بسیار مفید است و خطر ابتلا به آب مروارید و بیماری های دژنراتیو ماکولا را کاهش می دهد.





استایل الگانت چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان