تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

زرد چوبه را ادویه جادویی بنامید

آشنایی با خواص درمانی شگفت انگیز دمنوش زردچوبه در پامیشا

آشنایی با خواص درمانی شگفت انگیز دمنوش زردچوبه



زردچوبه ، ادویه هندی با نام علمي ‌curcuma longa متعلق به خانواده زنجبیل است. این گیاه، بومي‌ آسیای شرقی است و در بخش‌های مختلف هند، چین، تایوان و ژاپن کشت مي‌شود. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه برای مصارف خوراکی و دارویی، ریزوم‌های (ساقه زیرزمینی) آن هستند. زردچوبه حاوی کورکومین است که ماده فعال اصلی در زردچوبه به حساب می آید.پامیشا در تلاش است که شما با مطالعه مقاله زرد چوبه را ادویه جادویی بنامید با تمام موضوعات مرتبط با آن آشناشوید.

کورکومین یک ماده شیمیایی گیاهی است کورکومین به خودی خود خیلی فعال نبوده و خوب کار نمی کند. مواد بسیاری هستند که به فعال شدن کیفیت کورکومین کمک می کنند. بررسی ها نشان دادند اگر کورکومین را با فلفل سیاه ترکیب کنید فعال سازی کورمومین تا ۲.۰۰۰ برابر بیشتر می شود. کورکومین مسئول رنگ زردچوبه است و ثابت شده است که خواص ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی دارد.
خواص درمانی زردچوبه به دلیل کورکومین هزاران سال است که مورد شناسایی قرار گرفته است. به همین دلیل در سراسر دنیا از زردچوبه برای ادویه جات، رنگ های غذایی و مواد سس ها استفاده قرار می کنند. 

آشنایی با خواص درمانی شگفت انگیز دمنوش زردچوبه در پامیشا

خواص دارویی دمنوش زردچوبه

کورکومین دسترسی زیستی کمی دارد، به این معنی که بدن برای دسترسی و جذب این کمپلکس مشکل دارد. بنابراین، مصرف مکمل زردچوبه مثل فلفل سیاه است که سطوح بالای کورکومین را تضمین می کند.و مقدار توصیه شده خاصی برای زردچوبه وجود ندارد

کاهش علائم آرتریت
از آنجایی که کورکومین دارای خواص ضد التهابی است، می تواند بسیاری از علائم سرطان را تسکین دهد.

تقویت سیستم ایمنی

کورکومین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند زیرا دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی است. کورکومین همچنین به عنوان تعدیل کننده پاسخ ایمنی عمل می کند و به تنظیم و تعدیل سلول های ایمنی برای مبارزه با سرطان کمک می کند.

کاهش عوارض قلبی عروقی
چندین مطالعه نشان داده اند که کورکومین به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب برای سلامت قلب مفید است.

کمک به پیشگیری و درمان سرطان
یکی از شناخته شده ترین خواص درمانی کورکومین، فعالیت ضد سرطانی آن است. کورکومین که یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب است، خطر آسیب سلولی را در بدن کاهش می دهد و احتمال جهش سلولی و سرطان را کاهش می دهد.

کمک به کنترل سندرم روده تحریک پذیر یا IBS

کورکومین سالهاست که در طب سنتی برای درمان بسیاری از اختلالات گوارشی استفاده می شود. مطالعات متعدد نشان داده اند که کورکومین می تواند به تسکین درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر و بهبود کیفیت زندگی افرادی که از این بیماری رنج می برند کمک کند. مطالعات نشان داده که کورکومین مدت زمان ورود غذا از معده به روده کوچک را کاهش می‌دهد.

پیشگیری و درمان بیماری آلزایمر
مطالعات نشان داده اند که کورکومین به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های تخریب کننده اعصاب کمک می کند. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی کورکومین ممکن است آسیب سلولی، التهاب و رسوب آمیلوئید یا پلاک ناشی از این بیماری ها را کاهش دهد. کورکومین همچنین ممکن است از تغییرات پروتئین مرتبط با افزایش سن که منجر به تخریب عصبی می شود جلوگیری کند یا به تاخیر بیاندازد.

آشنایی با خواص درمانی شگفت انگیز دمنوش زردچوبه در پامیشا



پیشگیری از آسیب کبدی، کنترل سنگ کیسه صفرا و بیماری های کبدی
چندین مطالعه نشان داده اند که کورکومین می تواند از آسیب کبدی جلوگیری کند. از مزایای کورکومین برای کبد و کیسه صفرا می توان به افزایش تولید صفرا و محافظت از سلول های کبد در برابر آسیب های ناشی از مواد شیمیایی صفرا اشاره کرد.

 پیشگیری و کنترل دیابت
طب سنتی هزاران سال است که از زردچوبه برای دیابت استفاده می کند.مقاله زرد چوبه را ادویه جادویی بنامید نشان می دهد مطالعات مختلف با استفاده از مدل های انسانی و حیوانی نشان داده است که مکمل های کورکومین ممکن است خواص ضد دیابتی داشته باشند.

کمک به درمان بیماری ها و درمان بیماری های ریوی
دانشمندان فرض می کنند که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی کورکومین ممکن است به کاهش علائم بیماری مزمن ریوی کمک کند. یک بررسی پزشکی در سال 2017 نشان داد که اگرچه شواهد بالینی محدود است، کورکومین ممکن است به درمان آسم، فیبروز کیستیک، سرطان ریه، آسیب ریه و بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) کمک کند.و پامیشا هم با توجه به این نتایج است که توصیه می کند زرد چوبه را ادویه جادویی بنامید

چگونه دمنوش زردچوبه درست کنیم؟
می توانید دمنوش زردچوبه را هم با زردچوبه خالص و هم با زردچوبه آسیاب شده تهیه کنید. چهار فنجان آب را بجوشانید، یک تا دو قاشق چایخوری پودر زردچوبه به آن اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. بعد از سرد شدن بنوشید.

بسیاری از افراد برای طعم بهتر و جذب بهتر دمنوش زردچوبه ، زعفران و یا مواد دیگری را به آن اضافه می کنند. می توانید از عسل برای شیرین کردن و افزودن به خواص ضد میکروبی بیشتریه  آن استفاده کنید. شیر، خامه، سیر بادام، شیر نارگیل یا یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیز به جذب بهتر کورکومین کمک می کند، زیرا کورکومین برای هضم کامل به چربی های سالم نیاز دارد.

فلفل سیاه حاوی پیپرین است. پیپرین ترکیبی است که به جذب بیشتر کورکومین کمک می کند و می تواند یک طعم عالی برای چای زردچوبه باشد.و لیموترش و زنجبیل به چای شما خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی اضافه کرده و آن را خوشمزه تر می کند.

منبع : DEMONCHY


استایل الگانت چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان