تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

زیبایی بینی و معرفی انواع آن

زیبایی بینی و معرفی انواع آن در پامیشا

زیبایی بینی و معرفی انواع آن

زیبایی، مشخصه‌ایی با تعریفی مبهم است. اما وجود آن به طور کلی غیرقابل تردید است. هنگامی که از زیبایی برای توصیف فرم انسان استفاده می‌شود. می‌توان آن را به عنوان جمع ویژگی‌های صورت یا بدن دانست. که باعث ایجاد احساس لذت زیادی در بیننده می‌شوند. روش های زیبایی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. زیرا تناسب بینی با سایر اجزای صورت می تواند. به عنوان یکی از فاکتورهای زیبایی صورت مطرح باشد.که پامیشا در مقاله زیبایی بینی و معرفی انواع آن توضیح داده است.

بینی، اندام بویایی و تنفسی است. این عضو شامل اسکلت بینی است. حفره های بینی را در خود جای داده است. چهار عملکرد حفره بینی عبارتند از:

  • گرم و مرطوب کردن هوای دم
  • به دام انداختن و حذف عوامل بیماری‌زا و ذرات معلق در هوای دم
  • مسئولیت حس بویایی
  • تخلیه و پاکسازی سینوسهای پارانازال و مجاری اشکی


در شکل زیر، ساختار بیرونی بینی مشاهده می‌شود. ریشه بینی، در بالای بینی و هم سطح مردمک چشم قرار دارد. استخوان‌های بینی را به استخوان پیشانی متصل می‌کند. جفت استخوان بینی از پایین به غضروف‌های جانبی پهن متصل هستند. در قسمت تحتانی بینی، غضروفهای آلار (تشکیل دهنده نوک بینی) قرار دارند. شیب بینی به سمت نوک بینی بنام دورسوم نامیده می شود. کلوملا، تیغه‌ی کوچکی بین دو سوراخ بینی است.

زیبایی بینی و معرفی انواع آن ئر پامیشا

نکاتی درباره بینی و انواع آن

به طور کلی اگر بخواهیم بینی و انواع آن را مورد بحث قرار دهیم ؛ باید متذکر شویم که بینی ، با توجه به ضخامت پوست ؛ به دو دسته بینی استخوانی و گوشتی قابل تقسیم می باشد.

بینی هایی که از پوست ضخیم برخوردارند. به بینی گوشتی مصطلح هستند. بینی هایی که دارای پوست نازک اند. با عنوان بینی استخوانی شناخته می شوند.

زیبایی بینی و معرفی انواع آن ئر پامیشا

خصوصیات بینی گوشتی

پیرو تقسیم بندی بینی و انواع آن ، گفتیم. که بینی گوشتی یکی از انواع بینی می باشد. در این بخش از مقاله زیبایی بینی و معرفی انواع آن ، ویژگی های بینی گوشتی شرح میدهیم.

  • غضروف نوک این بینی ها بزرگ و پهن است.
  • در زیر پوست آن ها ، به میزان زیادی بافت همبند وجود دارد.
  • در بخش تحتانی بینی ، غضروف های بزرگی قرار دارد.
  • استحکام غضروف این بینی ها ، ناچیز است.
  • میزان ارتجاعی بودن بافت غضروفی آن ها ، ضعیف است.
  • پوست بینی بویژه در قسمت نوک بینی ، بسیار چرب و ضخیم است.
  • به دلیل ضخیم بودن پوست بینی ، جزئیات غضروفی – استخوانی بینی قابل رویت نمی باشد.

چربی و ضخامت پوست در بینی های گوشتی ، به مراتب بیشتر از بینی های استخوانی می باشد:

به طوری که پوست بینی بر استخوان و غضروف آن ، غالب است. این مسئله ، سبب دشوار شدن جراحی خواهد شد.

هدف از عمل زیبایی بینی گوشتی ، تقویت غضروف نوک بینی و متعاقبا تقویت پایه بینی می باشد. برای این کار لازم است. بافت مورد نیاز جهت تقویت غضروف ، از یک بخش از بینی برداشته شده است. و به قسمتی که نیاز به تقویت دارد. افزوده بشود.

این بافت افزودنی ، غالبا از سپتوم ( تیغه بینی ) برداشته می شود. اما در صورتی که تیغه بینی غضروف لازم را نداشته باشد. بدون آن که صدمه ای به گوش وارد شود از غضروف گوش برداشته خواهد شد.

توجه داشته باشید.که دیدن نتیجه نهایی جراحی بینی های گوشتی ، به مدت یک الی دو سال بعد از عمل ، قابل قضاوت نخواهد بود.

زیبایی بینی و معرفی انواع آن ئر پامیشا

خصوصیات بینی استخوانی

ویژگی های بینی های استخوانی عبارتند از :

  • از پوستی نازک یا متوسط برخوردارند.
  • غضروف های قوی و محکمی دارند. لذا افتادگی نوک بینی در بینی های استخوانی به ندرت دیده می شود.
  • بینی های استخوانی ، اغلب در بخش تیغه بینی دارای یک قوز مختصر هستند ؛ در عمده موارد برداشتن قوز بینی ، سبب گرایش افراد به جراحی بینی استخوانی می شود.
  • به دلیل نازک بودن پوست بینی ، تمامی جزئیات استخوانی بینی به وضوح از زیر پوست قابل رویت است. به عنوان مثال ؛ چنانچه لبه های استخوانی بینی ، از قبل شکستگی داشته باشد. به راحتی لمس و دیده خواهد شد.
  • از مزایای جراحی بینی استخوانی ، می توان به این مورد اشاره نمود که خلاقیت جراح که طی عمل بینی بر روی بافت استخوانی – غضروفی بینی اعمال نموده است به خوبی نمایان می باشد.

البته این مسئله ، از این حیث می تواند امری حساس قلمداد شود

؛چرا که بروز کوچکترین خللی در استخوان یا غضروف بینی ، به سهولت از زیر پوست قابل مشاهده خواهد بود ؛ لذا جراحی بینی استخوانی ، مستلزم دقت و ظرافت کار جراح بینی می باشد.

به دلیل ویژگی هایی که برای آن ها برشمردیم. فرم دادن به بینی های استخوانی به راحتی امکان پذیر است. این بینی ها را می توان به هر یک از مدل های جراحی بینی ( فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی ) جراحی کرد.

کوچک کردن بینی بدون جراحی

امروزه داشتن بینی کوچک و زیبا یکی از خواسته‌های مهم افراد تبدیل شده است. حتی برای آن زیر تیغ جراحی می روند. همچنین هزینه‌های بسیار بالایی می‌کنند.
کوچک کردن بینی بدون جراحی شاید در نگاه اول کاری نشدنی و بیهوده باشد. برای یک‌بار هم که شده این کار را قبل از اقدام به جراحی انجام دهید. و اگر نتیجه موردنظر خودتان را نگرفتید. سراغ عمل زیبایی بروید. همراه پامیشا باشید. راه‌های مختلفی برای کوچک کردن بینی بدون جراحی وجود دارد. که ما در ادامه مقاله زیبایی بینی و معرفی انواع آن به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

ماسک عسل و روغن‌زیتون

ماسک عسل و روغن‌زیتون یکی از ماسک‌های عالی برای کوچک کردن بینی بدون جراحی است. در مورد این ماسک باید بگوییم. که این روش برای بینی‌های گوشتی بسیار مؤثر بوده و برای بینی‌های استخوانی فاقد نتیجه است.

برای درست‌کردن این ماسک و استفاده از آن در ابتدا باید کمی عسل و روغن‌زیتون را با هم ترکیب کنید. حالا آن را روی بینی خودتان قرار دهید. سپس بعد از 15 الی 30 دقیقه بینی خودتان را بشویید.

سعی کنید. این کار را به مدت یک ماه و هر روز انجام دهید. تا نتیجه مورد نظرات را بگیرید.

استفاده از زنجبیل برای کوچک کردن بینی بدون جراحی

استفاده از زنجبیل یک راهکار خانگی بسیار مؤثر برای کوچک‌ کردن بینی بدون جراحی می‌توان شناخت. برای استفاده از این روش تنها کافی است. کمی زنجبیل را با آب مخلوط کرده و خمیری که به دست آمد. را روی بینی خودتان قرار دهید. انجام‌دادن این کار ممکن است. باعث سوزش بینی شما شود. اما این راهکار یک روش اثربخش است.

برای استفاده از زنجبیل باید اجازه دهید. خمیری که تهیه شده است. به مدت 15 دقیقه بر روی بینی بماند.

روش های زیبایی بینی

1) جراحی بینی:

از مهمترین روش های زیبایی بینی جراحی است که شامل انجام هر گونه جراحی در قسمت بیرونی یا داخلی بینی است. در جراحی بینی موارد زیر در نظر گرفته میشود:

  • قسمتهای نوک
  • کلوملا
  • پره‌های راست و چپ
  • تیغه
  • دورسوم
  • دیواره جانبی
  • سوراخ‌های پره‌ها

، در نظر گرفته می‌شوند.

انواع مختلف جراحی بینی عبارتند از:

رینوپلاستی (Rhinoplasty):

البته جراحی زیبایی بینی که جراحی بینی نیز نامیده می‌شود. یک عمل زیبایی است. که برای افزایش هماهنگی صورت و نسبت بینی اجرا می‌گردد. این جراحی پلاستیک روشی ایمن و موثر برای رفع تعدادی از نگرانی‌ها از جمله موارد زیر است:

  • عدم تقارن بینی
  • نوک بینی عقابی، گوشتی یا قلابی شکل
  • موقعیت سوراخ بینی و عرض پل
  • سوراخ بینی گشاد و بزرگ
  • قوز یا برآمدگی در پل بینی
  • عرض بسیار پهن یا خیلی باریک بینی
  • افتادگی نوک بینی (زاویه بین لب بالا و پایین بینی کمتر از 90 درجه است)
  • ناهنجاری های پس از سانحه: انحرافات شکل بعد از آسیب بینی
  • مشکلات مجاری تنفسی بینی
زیبایی بینی و معرفی انواع آن ئر پامیشا

در سراسر دنیا از دو روش اصلی در جراحی زیبایی بینی یعنی باز و بسته استفاده می‌شود.

نامگذاری آنها میزان در معرض قرار گرفتن اسکلت بینی در حین جراحی را توصیف می‌کند. در روش جراحی بسته، برش‌ها در داخل سوراخ‌های بینی انجام می‌شود.

سپس پوست از ساختار بینی جدا شده و استخوان و غضروف به شکل جدید خود مرتب می‌شوند. این روش دید نسبتاً کمی دارد و جراح پلاستیک مجبور است. بیشتر از حس لامسه خود استفاده کند. در روش باز، علاوه بر برش‌هایی در سوراخ‌های بینی، یک برش کوچکتر در کلوملا (بخشی از بینی واقع شده بین دو سوراخ بینی) ایجاد می‌شود.

این برش اگرچه خارجی است، اما به مرور بهبود می‌یابد. در این حالت، پوست از ساختمان زیرین جدا شده و بالا برده می‌شود. به طوری که پزشک به راحتی منطقه مورد نظر را می‌بیند.

زیبایی بینی و معرفی انواع آن ئر پامیشا
توربینوپلاستی (Turbinoplasty)

توربینوپلاستی (Turbinoplasty):

کم کردن اندازه شاخکهای بینی از طریق سوزاندن می باشد. برداشتن نیمه کامل یا استفاده از Rf به منظور باز کردن راه هوایی بینی که در اثر التهاب و بزرگ شدن شاخکها مسدود شده است.

زیبایی بینی و معرفی انواع آن ئر پامیشا
سپتوپلاستی (Septoplasty)

سپتوپلاستی (Septoplasty):

اصلاح نقص و بدشکلی تیغه بینی از طریق جراحی است. سپتوم ساختاری متشکل از استخوان و غضروف است. که در قسمت مرکزی بینی واقع شده است. و یک حفره بینی را از دیگری جدا می‌کند. وقتی تیغه بینی منحرف شود، می‌تواند یک طرف بینی را مسدود کرده و جریان هوا را به طور قابل توجهی مختل سازد.

سپتوپلاستی با برداشتن قسمت منحرف و بازسازی استخوان و غضروف باقیمانده تلاش می‌کند تا حد ممکن تیغه را در موقعیت خط وسط صاف کرده و راه هوایی را باز کند. سپتوپلاستی یک عمل سرپایی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. خطرات مرتبط ممکن است عفونت‌، هماتوم سپتوم، سوراخ شدن و خونریزی باشد.

زیبایی بینی و معرفی انواع آن ئر پامیشا
رینوسپتوپلاستی (Rhinosseptoplasty)

رینوسپتوپلاستی (Rhinosseptoplasty):

در مواقعی که انحراف تیغه بینی پیچیده‌تر باشد. یا نقص مرتبط با قسمت خارجی بینی یا دریچه بینی باشد، ممکن است. برای تنفس مناسب بینی نیاز به جراحی زیبایی بینی باشد. اگر انحراف تیغه در قسمت خارجی تر تیغه قرار داشته باشد. غالباً برای تثبیت نوک بینی و حفظ شکل خارجی بینی باید از یک غضروف دنده استفاده شود.

در گذشته افراد برای داشتن فرم بهتر بینی به عمل جراحی زیبایی بینی اعتماد می‌کردند. اخیراً، تمایل به استفاده از تکنیک‌های غیرتهاجمی بینی افزایش یافته است.

زیبایی بینی و معرفی انواع آن ئر پامیشا
لیفیت بینی با نخ

2) لیفیت بینی با نخ:

لیفت بینی با نخ بدون استفاده از ابزار جراحی به بهبود فرم بینی کمک می‌کند. از آنجایی‌ که این یک روش غیرتهاجمی با حداقل زمان خرابی است. به گزینه‌ای بسیار قابل قبول تبدیل شده است. این روند برای بالا بردن نوک و پل بینی موثر است. پس از انجام این روش، بینی باریک و صاف‌تری خواهید داشت.

پزشکان در این فرآیند پس از بی حسی موضعی سه نقطه از بینی شامل نوک، تیغه و انتهای بینی، نخ‌های نازکی به ضخامت 12/0 میلی‌متر مانند PDO (پلی دی اکسانون)،Polycaprolactone (پلی کاپرولاکتون) یا Polyglycolid (پلی گلیکولید) را که به مرور جذب می‌شوند، با استفاده از سوزنهای مخصوص در زیر پوست بینی جاگذاری می‌کنند. در بیشتر موارد، 10 تا 12 نخ کافی است. لیفتینگ نخ برای بافت‌های عروقی خطری ایجاد نمی‌کند.

انحلال نخ‌های چند رشته‌ای Polyglycolid و PDO، باعث کلاژن سازی تشکیل فیروبلاست‌های بافتی جدید و در نتیجه، فرم بینی سفت‌تر و محکم‌تر می‌شود. لازم به ذکر است که در انحرافات شدید نمی‌توان از روش لیفت بینی استفاده کرد.

3) تزریق فیلر:

یکی دیگر از روش های زیبایی بینی تزریق فیلر بینی است. فیلر یک ماده پر کننده تزریقی است که به مدت 6 تا 18 ماه شکل بینی را تغییر می‌دهد. از این روش برای پرکردن فضای خالی بینی جهت پنهان کردن برجستگی‌های ناشی از انحراف تیغه بینی و زاویه‌ای شدن بینی استفاده می‌شود. می‌توان این ماده را برای اصلاح فرم بینی در اطراف هر قسمت از بینی تزریق کرد. این روش برای بینی‌هایی با عدم تقارن، قوز بزرگ و انحرافات شدید مناسب نیست.

تزریق فیلر بینی در کلینیک و به صورت سرپایی انجام می‌شود. ابتدا بیمار دراز می‌کشد. پزشک سطح بینی را تمیز و بی حس می‌کند. سپس، یک سوزن نازک حاوی ماده پر کننده مانند رستیلن (Restylane)، کلسیم هیدروکسی اپتات و یا اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) (می‌توان از بوتاکس نیز همراه با آنها استفاده کرد) در مناطق مورد نظر تزریق می‌شود. پزشک با استفاده از دست خود، مواد پرکننده را به طور مساوی در هر دو طرف پخش می‌کند.

زیبایی بینی و معرفی انواع آن ئر پامیشا

فیلر بینی چیست؟

تزریق‌کردن بینی یک روش غیرجراحی برای کوچک‌کردن بینی است. متخصص زیبایی با تزریق ژل به بینی می‌تواند. نوک بینی را بالا برده و انحنای تیغه بینی را صاف کند. اصلاح فرم بینی با این روش دائمی نبوده و در صورت عدم رضایت بعد از چند ماه بینی خود را به حالت قبل بر می‌گردد.

اگر دارای قوز بینی هستید، این روش بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. فیلر با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، سطح آن را یکنواخت می‌کند. همچنین افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، با تزریق ژل به نتیجه خوبی می‌رسند.

4) پلاسما تراپی با دستگاه پلاسماجت

علاوه بر روش های زیبایی بینی که در بالا ذکر شد. روشهای دیگری مانند پلاسما تراپی با دستگاه پلاسماجت نیز امروزه برای بینی‌های گوشتی مورد توجه واقع شده است. در ابتدا پوست بینی تمیز و بی حس می شود. سپس به صورت نقطه‌ای با پلاسماجت سوزانده شده (پلاسماجت گرم) و کمی به سمت بالا لیفت داده می‌شود. می‌توان از این روش همراه با لیفت با نخ یا تزریق فیلر استفاده نمود.

تزریق ژل دائمی به بینی

اکثر متخصصان از ژل‌های موقت برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌کنند. اما ژلی به نام بلافیل وجود دارد. که ماندگاری آن بسیار زیاد است. این نوع ژل دارای کلاژن و دانه‌های ریز پلی متیل متاکریلات است. بلافیل در سال ۲۰۰۶ برای رفع چین‌وچروک بینی از سازمان FDA تأییدیه دریافت کرد. در سال ۲۰۱۴ از بلافیل برای درمان اسکارهای آکنه استفاده شد.

لازم به ذکر است. که این روش به‌طورکلی بی‌خطر بوده؛ اما بهتر است، قبل از تزریق آزمایش پوستی انجام شود. ژل بلافیل برای افراد زیر ۲۱ سال، افراد مبتلا به آلرژی شدید و دارای حساسیت به کلاژن گاوی ممنوع اعلام شده است.

افرادی که بینی استخوانی دارند، کاندید مناسب‌تری برای تزریق ژل هستند. این افراد معمولاً از قوز بینی خود ناراحت و ناراضی هستند. پزشک با تزریق فیلر در بالا و پایین برآمدگی آن را برطرف کرده و تیغه را صاف می‌کند. برخی بینی‌های استخوانی حالت افتاده دارند. با تزریق ژل در نوک بینی می‌توان خطای دید ایجاد کرد.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان