تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

مانیکور حرفه ای در خانه

مانیکور حرفه ای در خانه در پامیشا

مانیکور حرفه ای در خانه

به هر دسته افرادی که تمایل دارند کارهای خود را خودشان انجام دهند، هزینه‌ها را کاهش دهند یا به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از رفتن به آرایشگاه خودداری کنند، آموزش مانیکور هرگز دیر نیست. مراقبت از دست و مانیکور کردن ناخن‌ها، به آرامش و رفاه ما کمک می‌کند و همچنین به سلامتی پوست دست و ناخن‌ها می‌افزاید. شاید شما مانیکور در خانه را امتحان کرده باشید، اما نتیجه آن هنوز با آنچه در آرایشگاه انجام می‌دهند، متفاوت است. چنانچه بخواهید مانیکور حرفه ای در خانه را یادبگیرید با پامیشا همراه باشید.

از آماده‌سازی ناخن‌ها تا انتخاب رنگ لاک، فرصت برای اشتباه وجود دارد. اگر مایل به انجام کارهای زیباتری مانند ژلیش، طرح ناخن یا لاک فرنچ هستید، میزان دشواری بیشتر می‌شود. با این حال، آموزش مانیکور در خانه می‌تواند کاری بسیار آسان باشد. تنها به تمرین، صبر و ابزار مناسب نیاز دارید.

مانیکور در خانه و ابزار مورد نیاز آن

قبل از شروع به انجام مانیکور در خانه، لازم است وسایل و ابزارهای مورد نیاز را کنار خود قرار دهید. این وسایل شامل موارد زیر می‌شود:

  1. پنبه: برای پاک کردن و تمیز کردن ناخن‌ها و پاک کردن لاک قبلی.
  2. سوهان ناخن: برای شکل دادن و فرم دهی به ناخن‌ها.
  3. چوب مانیکور: برای پاک کردن زیر ناخن‌ها و تمیز کردن ناخن‌ها.
  4. ناخن‌گیر: برای برش دادن به ناخن‌ها و اصلاح طول آن‌ها.
  5. پوشر کوتیکول: برای پاک کردن و فرم دهی به کوتیکول، لایه‌ای از پوستی که پایه ناخن را پوشش می‌دهد.
  6. کوتیکول ریموور: برای نرم کردن و پاک کردن کوتیکول.
  7. نیپر: برای برداشتن پوسته‌های مرده و تمیز کردن لبه‌های ناخن‌ها.
  8. بافر ناخن: برای صاف کردن سطح ناخن و حذف خطوط یا زبری‌های موجود.
  9. بیس کت (Base Coat): لایه‌ای که قبل از استفاده از لاک بر روی ناخن‌ها قرار می‌گیرد و باعث حفظ رنگ لاک و جلوگیری از ریزش زودرس آن می‌شود.
  10. تاپ کت (Top Coat): لایه‌ای که بعد از استفاده از لاک بر روی ناخن‌ها قرار می‌گیرد و باعث براقیت و ثبات رنگ لاک می‌شود.
  11. لاک: رنگ‌های مختلفی که برای رنگ آمیزی و زیبایی ناخن‌ها استفاده می‌شود.
  12. لاک پاک‌کن: محلولی که برای پاک کردن لاک قبلی استفاده می‌شود.

مانیکور حرفه ای در خانه

مصحولات مناسب مانیکور در خانه

هنگامی که شما به دنبال خرید لاک پاک‌کن هستید، باید توجه داشته باشید که پاک‌کننده‌های ناخن غیراستونی به طور کلی نسبت به پاک‌کننده‌های استونی ملایم‌تر عمل می‌کنند. با این حال، پاک‌کننده‌های مبتنی بر استون به دلیل سرعت بیشتر عملکرد، کمتر به پوست و ناخن آسیب می‌رسانند.

علاوه بر لاک پاک‌کن، در آموزش مانیکور خانگی به محصولات دیگری نیز نیاز خواهید داشت. مثلاً مرطوب‌کننده دست، کوتیکول ریموور (برای حذف کوتیکول پوست کنده حول ناخن)، لاک (برای رنگ‌آمیزی ناخن)، بِیس کُت (برای حفاظت از ناخن در برابر لکه‌های رنگی) و تاپ کُت (برای براق‌تر شدن ناخن) جزئیات دیگری هستند که در فرآیند مانیکور در منزل استفاده می‌شوند.

روش های مانیکور کردن در منزل
حالا بیایید به روش‌های مانیکور در منزل بپردازیم. وقتی از روش‌های مانیکور خانگی صحبت می‌کنیم، منظورمان روش‌های مختلفی است که می‌توانید برای انجام مانیکور در خانه استفاده کنید. در اینجا، مراحل مانیکور خانگی را به شما توضیح می‌دهیم. خیلی مهم است که اگر ناخن‌های شما لاک دارند، باید ابتدا آن را پاک کنید.

مرحله اول؛ ناخن‌های خود را با لاک پاک‌کن تمیز کنید
برای انجام مانیکور حرفه‌ای در خانه، باید به همان روشی که حرفه‌ای‌ها انجام می‌دهند، عمل کنید و به ناخن‌هایتان به اندازه کافی توجه کنید. ابتدا، باید از یک پاک‌کننده ناخن خوب استفاده کنید. حتی اگر لاک ندارید، می‌توانید با استفاده از یک تکه پنبه و پاک‌کننده، ناخن‌ها را پاک کنید تا از چربی‌ها و آلودگی‌ها روی سطح ناخن‌ها خلاص شوید. ولی به خاطر داشته

مانیکور حرفه ای در خانه

مرحله دوم؛ ناخن‌گیر، سوهان ناخن و بافر

کیف ست مانیکورتان را باز کنید و در صورت لزوم از ناخن‌گیر برای گرفتن ناخن‌ها استفاده کنید. سپس به‌آرامی سوهان بزنید، در یک جهت حرکت کنید و حرکت رفت و برگشتی نداشته باشید. ناخن خود را به شکل مورد نظر مثل مربع، گرد و غیره شکل دهید. در صورتی که ناخن‌هایتان نازک هستند، سوهان را روی ناخن نگه دارید و آن را کج کنید تا کمی از زیر ناخن سوهان بکشید. این کار به شما امکان می‌دهد تا به صورت دقیق ببینید که در حال انجام چه کاری هستید و از سوهان‌کشیدن بیش از حد جلوگیری کنید. در پایان، با استفاده از یک بافر ناخن صاف، بالا و کناره‌های ناخن‌هایتان را به آرامی صاف کنید تا سطح صافی بدست آورید. اگر سطح ناخن‌ها را بافر نکنید، روغن‌های طبیعی در ناخن‌ها جمع می‌شوند و اثرات مخرب مانیکور روی آن‌ها باقی می‌ماند. بافر کشیدن ناخن‌ها مانند مسواک‌زدن دندان‌هاست؛ سطح ناخن‌ها براق‌تر می‌شود، ناخن‌ها جوان‌تر به نظر می‌رسند و از برآمدگی‌ها و ناهمواری‌های سطح ناخن نیز خلاص می‌شوید.

اگر ناخن‌هایتان نیازی به کوتاه کردن ندارند، برای شکل دادن بهتر به سوهان استفاده کنید تا از ناخن‌گیر استفاده نمایید. سوهان را در یک جهت روی ناخن‌ها بکشید و آن‌ها را کوتاه کنید.

برای کاهش تراشه شدن ناخن‌ها، از سوهان‌های فلزی یا خیلی زبر استفاده نکنید. به جای آن، یک سوهان سنباده‌ای یا سوهان کریستالی با سطح نرم را انتخاب کنید. سپس با استفاده از یک بافر صاف، رو و کناره‌های ناخن‌ها را صاف کنید تا سطح یکنواختی بدست آورید. اما به خاطر داشته باشید که اگر ناخن‌ها را بیش از حد صیقل دهید، لاک به خوبی روی سطح ناخن نمی‌چسبد و ممکن است ناخن‌ها خراب شوند.

مانیکور حرفه ای در خانه

مرحله سوم؛ ظرف آب

مرحله سوم از آموزش مانیکور در خانه شامل استفاده از ظرف آب است. این قسمت جذابترین بخش مانیکور است و احتمالاً به خاطر آرامش بخش بودن آن، به آموزش مانیکور در خانه روی آورده‌اید. ابتدا دستان خود را در یک کاسه آب گرم (نه خیلی داغ) قرار دهید و کمی از شامپو، نرم‌کننده یا شوینده ملایم به آب اضافه کنید. مهم است که قبل از اصلاح، کوتیکول را خیس کنید، اما خیس کردن آن بیش از حد می‌تواند به پوست و ناخن آسیب برساند، بنابراین این مرحله را به مدت سه تا پنج دقیقه محدود کنید.

مرحله چهارم؛ کوتیکول‌ها را عقب بزنید

در مرحله چهارم آموزش مانیکور، شما باید کوتیکول‌ها را با استفاده از کوتیکول ریموور آغشته کنید. باید توجه داشته باشید که روغن کوتیکول و کوتیکول ریموور دو محصول متفاوت هستند و نمی‌توانید آن‌ها را با هم جایگزین کنید. روغن‌ها به ترطیب کوتیکول و پوست کمک می‌کنند، در حالی که کوتیکول ریموورها به عنوان لایه‌بردار برای بستر ناخن عمل می‌کنند. با استفاده از یک چوب مانیکور، کوتیکولی که با کوتیکول ریموور آغشته شده است را به آرامی به عقب فشار دهید.

استفاده از کمی کوتیکول ریموور به شما کمک زیادی خواهد کرد وقتی که قصد برداشتن پوست ضخیم اطراف ناخن را دارید، اما باید به آن توجه کنید که نباید بیش از چند ثانیه روی کوتیکول بماند. به توضیحات محصولی که استفاده می‌کنید دقت کنید. با استفاده از کوتیکول پوشر از کیت مانیکور خود، کوتیکول را به آرامی از ناخن دور کنید، اما آن را زیاد کشیدن نکنید زیرا ممکن است به رشد ناخن آسیب برساند یا کوتیکول را آسیب دهد.

دقت کنید که هرگز کوتیکول را نکشید، پاره نکنید یا برش ندهید. همچنین کوتیکول را با ناخن‌گیر نگیرید، فقط لبه آزاد را با یک نیپر فلزی جدا کنید. بهتر است این مرحله را همیشه به اندازه لزوم انجام دهید و از زیاده‌روی خودداری کنید، زیرا کوتیکول به محافظت از بستر ناخن در برابر مشکلات مختلف کمک می‌کند. کوتیکول‌ها ناخن‌های ما را در مقابل باکتری‌ها محافظت می‌کنند و آن‌ها را نرم نگه می‌دارند، بنابراین تا جایی که ممکن است از کوتاه کردن آن‌ها پرهیز کنید. حالا وقت آن رسیده است که زبری‌ها و تراشه‌های اطراف ناخن را برداشت کنید.

مرحله پنجم؛ از اسکراب دست استفاده کنید
در مرحله پنجم، از اسکراب دست استفاده کنید. با استفاده از اسکراب دست، دست، مچ دست و ساعد خودلایه‌برداری کنید و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید و رطوبت را مجدداً تأمین کنید. سپس چوب مانیکور خود را دوباره بردارید و به آرامی هرگونه کثیفی و آلودگی را از زیر ناخن‌ها پاک کنید. سپس دست‌ها را بشویید و به طور کامل آن‌ها را خشک کنید.

مرحله ششم؛ دست‌ها و کوایکول‌ها را مرطوب کنید

در مرحله ششم از آموزش مانیکور در خانه، دست‌ها و کوتیکول‌ها را مرطوب کنید. از این فرصت بهره ببرید و به خودتان یک ماساژ دست بدهید. اما در نهایت، سطح ناخن را با استفاده از لاک پاک‌کن پاک کنید تا باقیمانده مرطوب‌کننده از روی سطح ناخن پاک شود.

مرحله هفتم؛ بیس کُت، لاک و تاپ کُت
در مرحله هفتم، ابتدا یک لایه بیس کُت روی سطح ناخن بزنید. سپس یک لایه نازک از لاک مورد نظرتان را روی سطح ناخن بپوشانید و صبر کنید تا کاملاً خشک شود قبل از زدن لایه بعدی. معمولاً سه لایه لاک کافی است تا ظاهر لاک مطلوب حاصل شود. سپس یک لایه تاپ کُت را روی ناخن بزنید و صبر کنید تا خشک شود. پس از آن، دستانتان را بشویید و از مرطوب‌کننده و روغن ناخن استفاده کنید. تاپ کُت از ناخن و لاک شما در برابر خردشدن محافظت می‌کند و به ناخن‌ها درخشندگی می‌بخشد. به یاد داشته باشید که هر چند روز یکبار، لاک ناخنتان را با یک لایه تاپ کُت تجدید کنید.

با استفاده از این روش، می‌توانید مانیکور حرفه‌ای را در خانه انجام دهید و ناخن‌های زیبا و درخشانی داشته باشید.

مانیکور حرفه ای در خانه

سخن پایانی


اگر ابزار و محصولات مناسب را داشته باشید و از تکنیک‌های مناسب استفاده کنید، قطعاً می‌توانید مانیکور خانگی را به‌خود هدیه بدهید. البته، هیچ اشکالی ندارد که در موقعیت‌های خاص یا به منظور تنوع، از خدمات مانیکور حرفه‌ای در سالن استفاده کنید. اما دانستن این‌که چطور این کار را خودتان در خانه انجام دهید، می‌تواند تا حد زیادی در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی کند.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان