تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

معرفی انواع عطر و ادکلن مردانه

معرفی انواع عطر و ادکلن مردانه در پامیشا

معرفی انواع عطر و ادکلن مردانه

در اکثر مواقع، افراد به دو دسته‌ی عمده تقسیم می‌شوند. گروه اول افرادی هستند که هر روز از عطر یا ادکلن‌های مختلف استفاده می‌کنند و بوی متفاوتی دارند. گروه دوم افرادی هستند که همیشه از یک بوی مشخص استفاده می‌کنند و یک عطر را برای تمام زندگی خود انتخاب می‌کنند. اما اینکه شما به کدام گروه تعلق می‌گیرید، تفاوتی در اهمیت انتخاب یک عطر خوشبو که همه را جذب خود کند، ندارد. در هر صورت، انتخاب یک عطر مردانه خوشبو با اهمیت بسیاری همراه است. اما چه ویژگی‌هایی باید در عطر و ادکلن مردانه خوشبو دنبال کنید؟ و در هنگام خرید ادکلن مردانه به چه نکاتی توجه کنید؟ با خواندن ادامه‌ی مقاله معرفی انواع عطر و ادکلن مردانه با ویژگی‌ها و تفاوت‌های عطر و ادکلن مردانه بیشتر آشنا خواهید شد.

تفاوت عطر و ادکلن مردانه چیست؟

قبل از معرفی انواع عطر و ادکلن مردانه می‌خواهم به تفاوت بین عطر و ادکلن مردانه بپردازم، زیرا این آگاهی در خرید ادکلن مردانه به شما کمک زیادی می‌کند. تمام رایحه‌های موجود در دنیا بر اساس مقادیر اسانس روغنی، آب و الکل دسته‌بندی می‌شوند. با درک تفاوت درصد این اسانس‌ها، می‌توانید با قیمت، ماندگاری و مصرف عطر مردانه بهتر آشنا شوید.

ادوپرفیوم مردانه چیست؟
احتمالاً در تبلیغات عطر با واژه “ادوپرفیوم” آشنا شده‌اید. اما این ادوپرفیوم مردانه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ ادوپرفیوم مردانه در بالاترین گروه طبقه‌بندی عطرها قرار می‌گیرد. آن رایحه بسیار قوی دارد و معمولاً میزان اسانس روغنی آن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است. ماندگاری ادوپرفیوم مردانه بیش از ۶ ساعت و بسیار طولانی است. قیمت ادوپرفیوم مردانه معمولاً بالاتر از سایر عطرها است.

ادوتویلت مردانه چیست؟ Eau de Toilette


ادوتویلت مردانه در گروه دوم قرار دارد. میزان اسانس ادوتویلت مردانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است. ماندگاری ادوتویلت بیش از ۴ ساعت و زیاد است. میزان خرید ادوتویلت مردانه بیشتر از ادوپرفیوم است، زیرا قیمت آن مناسب‌تر است.

ادکلن مردانه چیست؟


ادکلن مردانه، پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین عطر مردانه است و دارای ویژگی‌های متعددی است. این عطر با قیمت مناسبی عرضه می‌شود و میزان اسانس روغنی آن بین ۳ تا ۸ درصد است. ماندگاری ادکلن مردانه قابل قبول است و آزاردهنده نیست. اگر به تنوع در عطر علاقه دارید، خرید ادکلن مردانه انتخاب مناسبی خواهد بود.

بادی اسپلش مردانه چیست؟

در حال حاضر، خرید بادی اسپلش مردانه در مقایسه با گذشته رواج بیشتری پیدا کرده است. میزان اسانس روغنی در بادی اسپلش و افترشیو مردانه معمولاً بین ۱ تا ۳ درصد قرار دارد. به همین دلیل، ماندگاری این نوع عطرها کمتر از ادوپرفیوم و اسپری است. با این حال، خرید بادی اسپلش مردانه برای افرادی که به رایحه‌های تند و غلیظ علاقه ندارند و ترجیح می‌دهند رایحه‌ای ملایم داشته باشند، مناسب است.

یکی از برندهای معروف بادی اسپلش مردانه، رینوزیت است که عطرهای معروف جهان را در کنار خود دارد. به عنوان مثال، بادی اسپلش مردانه رینوزیت در مدل Sauvage Dior همان رایحه مشهور را داراست. با این حال، با توجه به میزان کمتر اسانس روغنی، ماندگاری بادی اسپلش کمتر و رایحه آن ملایم‌تر است.

معرفی انواع عطر و ادکلن مردانه در پامیشا

عطر و ادکلن مردانه چه ویژگی هایی دارند؟

در کلیت، رایحه و اسانس عطرهای مردانه به طور عمومی بیشتر تلخ و شیرین هستند. این تفاوت در رایحه و اسانس عطر مردانه نسبت به عطر زنانه، ویژگی خاصی را برجسته می‌کند که آن را به عطر و ادکلن مردانه خوشبو تعریف می‌کند.

رایحه عطر و ادکلن مردانه به چهار گروه اصلی تقسیم می‌شود: تلخ، شیرین، خنک و گرم. میزان و نسبت هر یک از این اسانس‌ها تأثیر بسزایی در تعیین میزان تلخی، شیرینی، خنکی و گرمی عطر دارد. البته ممکن است این اسانس‌ها به صورت ترکیبی نیز در کنار یکدیگر استفاده شوند، بنابراین یک عطر مردانه می‌تواند همزمان تلخ و گرم یا خنک و شیرین باشد.

بنابراین، رایحه و اسانس عطرهای مردانه معمولاً دارای ترکیبی از تلخی و شیرینی است که به آنها ویژگی خاصی می‌بخشد و آنها را از عطرهای زنانه متمایز می‌کند.

رایحه گل

به طور کلی، رایحه گل می‌تواند یک عطر مردانه را تندتر کند. اگرچه ممکن است رایحه گل در اولین نگاه کمی زنانه به نظر برسد، اما می‌تواند ویژگی‌های مهم عطر و ادکلن مردانه را نیز داشته باشد. بنابراین، اگر روی اطلاعات عطر و ادکلن، نام گل‌های بهاری و انواع گل و گیاه ذکر شود، آن عطر لزوماً زنانه و با بوی شیرین و خنک نخواهد بود.

معرفی انواع عطر و ادکلن مردانه در پامیشا

رایحه شرقی
رایحه شرقی یکی از پرکاربردترین اسانس‌ها در عطرهای مردانه است. این رایحه ترکیبی از ادویه‌های مختلف مانند دارچین، فلفل، نمک دریا و وانیل است که بوی عطر را گرم و تند می‌کند.

رایحه خنک
رایحه خنک نیز ترکیبی از عطر و خنکی گل‌ها و گیاهان مثل اسطوخودوس و کاکتوس است. این رایحه تازگی و تمیزی پس از حمام را القا می‌کند. حتی بیشتر عطرهای گرم و تند نیز با نت خنک آغاز می‌شوند تا میزان تلخی عطر را کاهش دهند.

رایحه چوب
رایحه چوب نیز از جمله رایحه‌های محبوب در عطرهای مردانه است. این رایحه ترکیبی از بوی جنگل، چوب خیس و چوب سوخته است که به عطر مردانه طعمی تلخ می‌بخشد.

چگونه عطر درست انتخاب کنیم؟

در دنیای عطر و ادکلن، انتخاب درست یک عطر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اما با رعایت چند راهنمای کلی، می‌توانید عطر مورد علاقه خود را پیدا و تهیه کنید. در ادامه، نکاتی که به شما در انتخاب بهترین عطر مردانه کمک می‌کند را بررسی می‌کنیم:

نُت اولیه عطر چیست؟

نت اولیه یا Top Notes در یک عطر اولین بویی است که پس از اسپری کردن عطر به مشام می‌رسد. این نت‌ها معمولاً بوی تازه و معطری دارند و به سرعت تبخیر می‌شوند. نت اولیه باعث ایجاد اولین تاثیر و تجربه رایحه می‌شود، اما مدت زمان ماندگاری آن نسبتاً کوتاه است، معمولاً تا ۳۰ دقیقه.

نت میانی عطر چیست؟


نت میانی یا Middle Notes پس از تبخیر نت اولیه ظاهر می‌شود و به عنوان قلب عطر شناخته می‌شود. این نت‌ها معمولاً پس از گذشت مدتی از اسپری کردن عطر ظاهر می‌شوند و باعث ایجاد تعادل و پخش بوی متعادلتری در عطر می‌شوند. نت میانی نقطه اتصال بین نت اولیه و پایانی است و به تدریج محو می‌شود.

نت پایانی عطر چیست؟
نت پایانی یا Base Notes وظیفه ماندگاری و ثبات عطر را بر عهده دارد. این نت‌ها رایحه‌های سنگین‌تر هستند و معمولاً بوی چوبی، گیاهی، مشکی یا شیرینی دارند. نت پایانی عطر را تا آخرین لحظات ماندگار نگه می‌دارد و به عطر عمق و ثبات می‌بخشد.

معرفی انواع عطر و ادکلن مردانه در پامیشا

چگونه عطر بزنیم؟

حالا که با ویژگی‌های ادکلن مردانه آشنا شدید، می‌توانیم به سوال شما درباره چگونگی استفاده از عطر پاسخ دهیم. نحوه صحیح عطر زدن می‌تواند به ماندگاری عطر کمک زیادی کند. لذا توصیه می‌کنم به نکات زیر توجه کنید:

روی پوست خشک و تمیز عطر بزنید!

مهمترین نکته در عطر زدن این است که روی پوست خشک و تمیز عطر بزنید. بهترین زمان برای استفاده از عطر پس از حمام است، زیرا پوست در این حالت تمیز است و شما اسانس عطر را روی لباس اسپری نمی‌کنید. اسانس عطر ممکن است به بافت لباس، اکسسوری و جواهرات آسیب برساند. همچنین، ماندگاری عطر روی پوست بیشتر است.

روی نبض عطر بزنید!

شما ممکن است شنیده باشید که برای افزایش ماندگاری عطر، باید روی نقاط نبض عطر بزنید. بنابراین، تلاش کنید عطر را با فاصله 10 تا 15 سانتیمتر از پوست روی نقاط نبض اسپری کنید. نقاط نبض، بخش‌هایی از بدن هستند که جریان خون از آنها عبور می‌کند و گرم‌ترین مناطق پوست هستند. در نتیجه، ماندگاری عطر در این نقاط از بدن بیشتر خواهد بود.

معرفی انواع عطر و ادکلن مردانه در پامیشا

افراط نکنید!

 در اسپری کردن عطر، افراط نکنید. تنها یک یا دو بار اسپری کافی است. هدف اصلی استفاده از عطر، جذب حس خوشایند در شما و دیگران است. بنابراین، وقتی عطر را با مقدار زیادی استفاده می‌کنید، تنها کسی را آزار می‌دهید. همچنین، زمانی که شما عرق کرده‌اید، بهتر است اصلاً عطر نزنید، زیرا بوی ترکیبی از عرق و عطر آزاردهنده‌تر خواهد بود.

تفاوت عطر شب و روز مردانه چیست؟

تفاوت بین عطر شب و روز به طرز ساده‌ای قابل تشخیص است. به طور کلی، عطرهای روز به سبک، ملایمی و خنکی شناخته می‌شوند و رایحه‌های گلی و اقیانوسی در آنها برجسته‌تر هستند. اما عطرهای شب مردانه دارای رایحه‌های قویتر و تندتری هستند و اسانس‌های چوبی و شرقی در آنها بیشتر حس می‌شوند.

چگونه عطر مردانه بخریم؟

آیا شما علاقه‌مندید که بدانید چگونه می‌توانید عطری را خریداری کنید و از آن راضی باشید؟ آیا تا به حال تجربه کرده‌اید که یک عطر را خریداری کرده و پس از مدتی پشیمان شده‌اید؟ یا حتی احساس کرده‌اید که بوی عطر مردانه خوشبو نیست؟
اگر می‌خواهید به صورت حضوری بهترین عطر مردانه را تجربه کنید، ابتدا عطر را تست کنید. سپس به مدت نیم ساعت راه بروید و به خریدهای دیگرتان بپردازید. اگر نت میانی و پایانی عطر که معمولاً ماندگاری بیشتری دارد، ظاهر شده و شما از آن لذت ببرید، می‌توانید ادکلن را خریداری کنید.

چگونه اینترنتی عطر بخریم؟

اما اگر می‌خواهید آنلاین عطر بخرید؛ این کار ممکن است چالش‌برانگیز باشد. بنابراین بهتر است راهنمایی‌های زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید عطری خوشبو و دلخواه را تهیه کنید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید:

۱- تستر عطر را انتخاب کنید:
بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، تستر عطر را به فروش می‌رسانند. تستر عطر، نسخه کوچکتر و با قیمت کمتری از عطر اصلی است. با خرید تستر عطر، می‌توانید با هزینه کمتری با رایحه آن آشنا شوید. در صورتی که بوی عطر را دوست داشتید و از ماندگاری بالای آن مطمئن شدید، می‌توانید عطر اصلی را خریداری کنید.

۲- به نت‌های عطر توجه کنید:
یکی از روش‌های خرید آنلاین عطر، توجه به نت‌های آن است که معمولاً در اطلاعات محصول درج می‌شود. همچنین، اطلاعاتی که فروشگاه آنلاین درباره محصول ارائه می‌دهد، تأثیر زیادی در تجربه خرید شما خواهد داشت.

۳- نظرات کاربران را بخوانید:
قبل از خرید هر محصولی، حتماً نظرات کاربران را مطالعه کنید. حتی اگر از یک فروشگاه آنلاین از راه اینستاگرام خرید می‌کنید، نام محصول را به فارسی و انگلیسی جستجو کنید تا نظرات کاربران را درباره کیفیت و ماندگاری عطر بدانید. تجربیات دیگران در استفاده از یک محصول مانند عطر، به شما کمک می‌کند تا با کیفیت و ماندگاری بهتری آشنا شوید.

در نهایت، برای خرید بهترین عطر مردانه، می‌توانید از روش‌های حضوری و آنلاین استفاده کنید. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند. اگر به صورت حضوری خرید می‌کنید، می‌توانید عطر را تست کنید و به طور مستقیم با رایحه آن آشنا شوید. اما اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید، می‌توانید از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه آنلاین بهره‌برید و همچنین نظرات کاربران را بررسی کنید.

سخن پایانی

مشخصه‌های یک عطر یا ادکلن مردانه خوب به عوامل متعددی بستگی دارد. قبل از خرید، باید مشخص کنید که آیا به ادوپرفیوم یا ادکلن علاقه‌مند هستید تا بتوانید میزان ماندگاری بالای عطر را شناسایی کنید. همچنین، توجه به نت‌های عطر در خرید ادکلن مردانه تأثیر قابل توجهی دارد. اما باید به یاد داشته باشید که سلیقه شخصی و احساسات شما اهمیت بسیار بیشتری نسبت به علاقه دیگران دارد. شما باید خودتان راحتی کنید و ساعت‌ها رایحه عطر را استشمام کنید تا بتوانید عطری پیدا کنید که به شخصیت و سلیقه‌تان متناسب باشد.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان