تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما

معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما در پامیشا

معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما

استفاده از روغن برای پوست مفهوم جدیدی نیست. هزاران سال است. که از انواع روغن‌ها برای سلامت و شادابی پوست استفاده می‌شود. با این حال تحقیقات اخیر در مورد معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما توانسته است. اطلاعات جالبی را در مورد نحوه عملکرد و مواد تشکیل دهنده آنها در اختیار قرار داده است. نتایج این تحقیقات نشان داده که چگونه این روغن‌ها باعث زیبایی پوست می‌شوند. و دلیل تأثیرگذاری آن‌ها چیست؟

تحقیقات و مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته و اطلاعات جالبی در مورد روغن های گیاهی غیر معطر جمع‌آوری شده است. مطمئن هستیم که با همراهی پامیشا و خواندن این مطالب و آشنایی با خواص و کاربرد هر یک از این روغن‌ها از طراوت پوست خود لذت خواهید برد.

نکاتی درباره ی فواید روغن گیاهی و مراحلی که می تواند به پوست شما سلامت ببخشد
پوست شما چرب است یا خشک؟ آیا فکر می‌کنید که پوستی مختلط دارید که در بعضی نقاط چرب و در نقاط دیگر خشک است؟ آیا پوست شما جوش می‌زند و به دنبال راه حلی مناسب برای آن هستید؟ در این مقاله به بررسی فواید روغن گیاهی و معرفی روغن‌های مفید برای انواع پوست می‌پردازیم. هر نوع پوستی مراقبت‌های خاص خود را نیاز دارد. پس برای داشتن پوستی سالم لازم است. تا ابتدا با انواع پوست و خواص هر کدام آشنا شویم.

معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما در پامیشا

انواع پوست کدامند؟

برای آشنایی با فواید روغن گیاهی ابتدا با هم ببینیم که انواع پوست کدامند و هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند.

روغن‌های گیاهی که برای مراقبت از پوست‌تان انتخاب می‌کنید. باید بر اساس نوع ترکیب پوست‌تان باشد . انواع اصلی پوست از این قرارند:

  1. پوست خشک
  2. پوست چرب
  3. پوست مختلط مشکل‌دار که جوش‌های سرسیاه و آکنه دارند.

بسیاری از افراد دارای پوستی هستندو که در بیش از یک نوع دسته‌بندی قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است. تا برای نگهداری از پوست آنها روغن‌های گوناگون با روش‌های متفاوتی استفاده شوند. روغن‌هایی که در این مطلب معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما ، توصیه شده‌اند ، مطابق با اینکه چگونه روی انواع پوست عمل ‌‌می‌کنند ، ارائه شده‌اند. برای آشنایی با فواید روغن گیاهی با ما همراه باشید.

معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما در پامیشا

روتین پوستی صورت چیست؟

روتین پوستی صورت، بهترین کاری است که می‌توانید برای پوست‌تان انجام دهید. درمان کامل برای پوستی زیبا شامل این مراحل است :

  • تمیز کردن
  • بخور دادن
  • لایه‌برداری با ماسک
  • استفاده از تونر
  • استفاده از کرم یا لوسیون

تمام این روش‌ها گردش خون را افزایش می‌دهند و پوست چهره‌تان را درخشان و سالم نگه می‌دارند. کل روتین پوستی صورت به ویژه تونرهای پوست ممکن است برای درمان کل بدن به کار روند.

تمیز کردن

با کرم پاک‌کننده حلال در آب ، آرایش‌تان را پاک کنید. این کرم روغن‌های طبیعی پوست را از بین نمی‌برد. بعد از پاک کردن آرایش، صورتتان را کاملا شستشو دهید. صابون ، پوست را خشک و قلیایی می‌کند. بنابراین بلغور جو مخلوط شده با آب کافی ، برای ایجاد یک مایع پاک‌کننده می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

یک قطره از روغن اسانسی که مناسب پوست‌تان است. را به این مواد اضافه کنید. و به آرامی صورت‌تان را با این ترکیب تمیز کنید و سپس با آب بشویید. اگر پوست چرب دارید و دوست دارید صورت‌تان بیشتر لایه‌برداری شود، مقداری بلغور ذرت به بلغور جو ، اضافه کنید. اما زیاد صورت‌تان را نسائید زیرا پوست تشویق به تولید روغن بیشتر می‌شود. ازمحصولات حاوی سبوس بادام پرهیز کنید. پوست چرب یا مشکل‌دار را روزی دوبار و پوست خشک را روزی یک بار تمیز کنید.

بخور دادن

بخور دادن مانند یک سونای کوچک برای صورت‌تان عمل می‌کند. علاوه بر این چهره‌تان را پاک می‌کند و باعث می‌شود جوان و سرزنده به نظر برسید. بخور دادن پوست‌تان را مرطوب می‌کند و منافذ پوست را باز می‌کند. گرمای بخار جریان خون را افزایش می‌دهد که به متابولیسم سلولی کمک می‌کند. بخور دادن را می‌توان چندبار در هفته انجام داد مگر اینکه پوست‌تان به شدت خشک یا لطیف باشد.

اگر پوست‌تان خشک است، بخور دادن را به مدت پنج دقیقه و یک هفته در میان محدود کنید. اگر پوست سرخ و حساس دارید -که این نوع پوست به راحتی با رگ‌های خونی کوچک و پاره شده درست در زیر سطح پوست سرخ می‌شود – از بخور دادن به طور کلی اجتناب کنید.برای آشنایی با فواید روغن گیاهی با ما همراه باشید.

لایه برداری با ماسک

ماسک صورت نوعی لایه‌بردار است. سلول‌های مرده پوست را از سطح پوست برمی‌دارد، پوست جوان و تازه را آشکار می‌سازد و رشد سلول‌های زیرین را تحریک می‌کند. در ضمن ماسک صورت آب را از سطوح زیرین به سطح پوست می‌آورد. این کار موقتا پوست را صاف می‌کند. در نتیجه حتی ماسک‌های خشک‌کننده نیز به عنوان مرطوب کننده عمل می‌کنند و پوست را تغذیه می‌کنند. از لایه‌برداری‌های شیمیایی که در برخی سالن‌های زیبایی به کار می‌رود دوری کنید.

در عوض از ماسک‌های قابض از جودوسر ، کرم گندم و خاک‌رس برای لایه‌برداری پوست استفاده کنید. ماسک‌های ملایم‌تر ساخته شده از عسل ، آوکادو ، سفیده تخم‌مرغ و میوه‌های تازه‌ای چون پاپایا و ماست برای یک پوست لطیف یا خشک ارجحیت دارند. هر کدام از این مواد را می‌توان در ترکیبات مختلف با هم مخلوط کرد. افزودن یک قاشق چای‌خوری از گیاهان دارویی آسیاب شده، خشک شده و شفابخش پوست ، قدرت لایه‌برداری را افزایش خواهند داد. گیاهان دارویی چون اسطوخودوس یا گلبرگ‌های گل محمدی (گل سرخ) را برای یک عملکرد ملایم‌تر استفاده کنید.

استفاده از تونر

تونرها هم برای پوست‌های خشک و هم برای پوست‌های چرب استفاده می‌شوند. تونرهای قابض به پوست‌های چرب و مشکل‌دار یک جایگزین خوب به عنوان مرطوب کننده به جای روغن طبیعی پوست صورت، می‌دهند. تونرهایی که با آلوئه‌ورا یا یک هیدروسل ساخته می‌شوند، پوست را مرطوب می‌کنند و نیز به التیام سلول‌های پوستی آسیب دیده که پوسته پوسته می‌شوند کمک می‌کند. سرکه رقیق شده PH پوست را متعادل می‌سازد تا پوشش اسیدی محافظ پوست‌های خشک و چرب را زیاد کند و پوست خشک را از خارش و پوسته پوسته شدن نجات دهد. استفاده از سرکه‌ سیب نیز در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد.

استفاده از کرم یا لوسیون

کرم‌ها برای پوست‌های خشک یا بالغ ایده‌آل هستند زیرا پوست را مرطوب‌تر کرده و در برابر محیط از آن حفاظت می‌کنند. برای پوست چرب ، استفاده از یک تونر ، روغن‌های گیاهی یا لوسیون سبک به جای کرم توصیه می‌شود. اندکی روغن، موجب می‌شود تا پوست روغن اضافه تولید نکند. برای آشنایی با فواید روغن گیاهی با پامیشا در معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما همراه باشید.

روغن‌های مفید برای انواع پوست‌ کدامند؟

روغن‌های مفید برای انواع پوست عبارتند از: اسطوخودوس ، بابونه ، رزماری ، یاس ، گل سرخ ، سدر.

اما بهتر است با توجه به نوع پوست خود، روغن مناسب را انتخاب کنید.

روغن‌های مفید برای پوست خشک

در برخی از فصل‌های سال و در برخی از مناطق آب‌وهوایی، پوست بسیار خشک می‌شود. علاوه بر این، ممکن است خودتان به طور طبیعی پوست خشک داشته باشید. حتی ممکن است به مرور زمان فعالیت غده‌های چربی موجود در منافذ پوست، کمتر شود. تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا پوست خشک داشته باشید. که زمینه‌ساز مشکلات مختلف پوستی است. پوست خشک را معمولا با کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها درمان می‌کنند. ولی عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی هم می‌توانند. باعث بهبودی پوست خشک شوند. و چربی طبیعی را به آن برگردانند. که در معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما توضیح داده می شود.

یکی از فواید روغن گیاهی متعادل کردن چربی پوست است. این روغن‌ها ورم را کاهش می‌دهند و با تشویق پوست به رشد سلول‌های جدید آن را جوان می‌کنند. اگر پوست خشکی دارید مواد ضد پیری کلاسیک را به کار ببرید. از جمله:

اسطوخودوس ، گل محمدی ، بهارنارنج ، رزماری، تخم هویج ، مریم گلی ، به‌لیمو ، نعناع‌فلفلی ، بابونه ، سندل

روغن بهار نارنج:

این روغن مقدار زیادی ویتامین C دارد و ضد لک و روشن‌کننده پوست است. همچنین این روغن پوست را آبرسانی می‌کند.

معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما در پامیشا

روغن مریم گلی:

این روغن مرطوب‌کننده و ضد التهاب است. همچنین پوست را ضدعفونی می‌کند.

روغن نعناع فلفلی:

این روغن ضد جوش و ضد آکنه است. همچنین برای رفع جای زخم هم استفاده می‌شود. روغن نعناع فلفلی پوست را مرطوب می‌کند.

اسطوخودوس

احتمالا درباره‌ی خواص اسطوخودوس یا لاوندر برای بهبود خواب و آرامش شنیده‌اید اما این روغن یا عصاره‌ی چندمنظوره می‌تواند خواص متعددی هم برای پوست داشته باشد. عصاره‌ی لاوندر رطوبت و چربی پوست را به تعادل می‌رساند و خواص ضدالتهابی دارد. این ویژگی باعث می‌شود که قرمزی پوست که ناشی از خشکی است، کاهش پیدا کند. علاوه بر این، عصاره‌ی لاوندر، یک آب‌رسان طبیعی است که می‌تواند پوست خشک را بدون اینکه آن را چرب کند، ترمیم کند.

بابونه

عصاره‌ی بابونه حاوی یک ترکیب آلی به نام آزولن است. این ترکیب آلی می‌تواند رطوبت پوست را افزایش دهد و التهاب آن را کمتر کند. البته فراموش نکنید که اگر به برخی از گیاهان دارویی حساسیت دارید، باید از این عصاره هم اجتناب کنید چون بابونه ممکن است تحریک‌کننده‌ی آلرژی باشد.

چوب صندل

این عصاره حاوی مواد و ترکیباتی است که علاوه بر افزایش رطوبت پوست، التهاب آن را کاهش می‌دهند.

روغن‌های مناسب برای پوست چرب

در افرادی که پوست چرب دارند، غدد چربی پوست، فعالیت بیش از اندازه دارند. و چربی اضافه و بیش از حد روی سطح پوست ایجاد می‌کنند. عواملی مثل رطوبت، گرما و هورمون‌ها باعث می‌شوند. که شرایط پوست چرب بدتر شود. عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی که در ادامه معرفی می‌کنیم. می‌توانند این چربی اضافه را کاهش دهند. و کاری کنند. که غدد چربی پوست به اندازه‌ی لازم چربی ترشح کند. و در واقع سطح چربی پوست را متعادل کنند. در همین مقاله معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما به آن اشاره شده است.

فواید روغن گیاهی برای پوست چرب، تنظیم سبوم پوست است. بنابراین برای پوست چرب، روغن‌هایی استفاده کنید که غده‌های بیش از حد فعال چربی‌زا را متعادل می‌کنند. و باعث آهسته شدن روند تولید چربی می‌شوند.

ریحان ، اوکالیپتوس ، مورد ، درخت چای ، سرو ، مریم‌گلی

معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما در پامیشا

روغن درخت چای:

پوست را پاکسازی می‌کند و یک روغن ضدجوش بسیار قوی است.

روغن سرو:

ضد جوش است. و پوست را درخشان و مرطوب می‌کند. همچنین با علایم پیری مبارزه کرده و ضد چروک است. این روغن برای درمان اگزما نیز استفاده می‌شود.

مریم گلی

عصاره‌ی مریم گلی حاوی ترکیباتی مثل لینالیل استات و گرانیل است که چربی اضافه‌ی پوست را کنترل می‌کند. مریم گلی می‌تواند از ایجاد آکنه روی پوست جلوگیری کند و ظهور چین و چروک و لکه‌ها را که به مرور زمان و در اثر بالا رفتن سن ایجاد می‌شود به تأخیر می‌ندازد. این عصاره با کنترل کردن چربی پوست باعث کاهش جوش و در نتیجه کاهش لک‌های ناشی از جوش می‌شود.

رزماری

عصاره‌ی رزماری را بیشتر از هر چیز به خاطر خواص ضدالتهابی آن می‌شناسند. علاوه بر این، عصاره‌ی رزماری خاصیت مسکن و کاهش درد هم دارد. مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی آن نوعی ترکیب شیمیایی به نام استر است که باعث می‌شود غدد چربی پوست عملکردی متعادل داشته باشند. در واقع تحقیقات نشان داده است که این عصاره علاوه بر پوست، برای پیشگیری از ایجاد شوره و کنترل چربی موهای چرب هم کمک‌کننده است و حتی می‌تواند تحریک‌کننده‌ی رشد مو باشد. در نتیجه بسیاری از افراد برای رشد موها و تقویت آن‌ها از عصاره‌ی رزماری به‌عنوان سرم روی پوست سر استفاده می‌کنند.

معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما در پامیشا

صمغ کندر

گرچه تحقیقات بسیار کمی روی تأثیرات صمغ کندر در مراقبت از پوست انجام شده است، شواهد نشان می‌دهد. که این ماده می‌تواند پوست‌های چرب و مستعد آکنه را متعادل کند. و در عین حال چربی لازم برای پیشگیری از پیر شدن پوست را فراهم کند.

عصاره‌ی شمعدانی

عصاره‌ی این گیاه خاصیت قلیایی دارد و به همین دلیل می‌تواند چربی پوست را متعادل کند. این ویژگی که در عصاره‌ی شمعدانی وجود دارد باعث شده که یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده در صابون‌ها باشد. علاوه بر کنترل چربی برای تنظیم میزان رطوبت پوست هم بسیار مؤثر است.

شکوفه‌ی نارنج

شکوفه‌ی نارنج حاوی ترکیبی به نام سیترال است. یکی از خواص این ترکیب این است که بدون خشک کردن پوست می‌تواند چربی ترشح شده از پوست را کنترل کند.

روغن‌های مناسب برای پوست مختلط و حساس

پوست‌های حساس ممکن است خشک یا چرب باشند. حساسیت پوست می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مثل آلرژی، اگزما و سایر مشکلات و بیماری‌های پوست شود. اگر شما هم پوست حساس دارید باید پوست خود را از عصاره‌هایی که خاصیت اسیدی دارند پاک نگه دارید؛ مثلا لیمو. عصاره‌های زیر معمولا برای همه‌ی انواع پوست مناسب هستند و خطری ندارند؛

پامیشا در این مقاله معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما توضیح می دهد. پوست مختلط مشکل‌دار یک ترکیب پوستی است. که تمایل به ایجاد آکنه دارد. این نوع پوست معمولا چرب است. اگر شخصی پوست مشکل‌دار خشک داشت، می‌تواند درمان‌های پوستی‌اش را مطابق با استفاده از روغن‌های گیاهی برای پوست خشک سازگار کند. روغن‌های گیاهی برای پوست مشکل‌دار هم ضدعفونی کننده و هم خشک کننده است.

روغن‌های گیاهی مفید برای پوست‌های مشکل‌دار عبارتند از:

ریحان ، اوکالیپتوس ، لیمو ، مورد ، اسطوخودوس ، آویشن ، تخم‌هویج

عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی برای پوست‌های مستعد آکنه

برای پوست‌هایی که مستعد آکنه هستند یکی از نکات مهمی که باید رعایت کنید این است که چربی‌ها و باکتری‌های اضافی را از روی آن پاک کنید بدون این که پوستتان را خشک کنید. چرا که خشک کردن بیش از اندازه‌ی پوست باعث می‌شود که تولید چربی در پوست افزایش پیدا کند؛ در نتیجه نه تنها چربی پوست کمتر نمی‌شود بلکه نتیجه‌ی معکوس می‌گیرید. یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد آکنه در پوست می‌شود التهاب است. هم عصاره‌ی رزماری و هم صمغ کندر هر دو به خاطر توانایی در درمان آکنه شهرت دارند. این عصاره‌ها از طریق کاهش دادن میکروب‌ها و آلودگی‌های روی پوست و همین‌طور کاهش التهاب، مانع از ایجاد آکنه می‌شوند.

از بین بردن جوش صورت و آکنه با رژیم غذایی مناسب

عصاره‌ی مریم گلی هم برای درمان آکنه و در پوست‌های چرب استفاده می‌شود. علاوه بر این، عصاره‌های زیر می‌توانند برای پوست‌هایی که مستعد آکنه هستند به منظور پیشگیری از ایجاد جوش مفید باشند؛

عصاره‌ی لیمو

روغن یا عصاره‌ی لیمو را معمولا از خلال پوست لیمو و مرکبات می‌گیرند. این عصاره می‌تواند برای مبارزه با التهاب و رادیکال‌های آزاد مؤثر باشد. رادیکال‌های آزاد و التهاب از عوامل اصلی ایجاد آکنه و پیری پوست هستند.

عصاره‌ی علف لیمو

علف لیمو دارای خاصیت قابض یا جمع‌کننده است؛ به همین دلیل به‌عنوان یک ماده‌ی ضد میکروبی برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست استفاده می‌شود و از این طریق با تمیز کردن پوست مانع از ایجاد جوش می‌شود.

عصاره‌ی دارچین

عصاره‌ی دارچین هم به‌عنوان یک ماده‌ی ضد التهابی بسیار قوی شهرت دارد. مهم‌ترین دلیل استفاده از این عصاره به‌عنوان ضدالتهاب وجود یک ماده‌ی شیمیایی به نام سینامیک اسید است. سینامیک اسید علائم آکنه‌ی التهابی مثلا جوش‌های زیرپوستی و جوش‌های چرکی را کاهش می‌دهد.

درخت چای

عصاره‌ی درخت چای یکی از مشهورترین محصولات طبیعی در پیشگیری از آکنه است و در طب سنتی برای پیشگیری و درمان جوش، از آن استفاده می‌شود. عصاره‌ی درخت چای با التهاب و باکتری‌ها مبارزه می‌کند. هر دو عامل در ایجاد آکنه نقش دارند.

عصاره‌های گیاهی برای از بین بردن بثورات پوستی یا انواع راش

برخی از عصاره‌ها توانایی متعادل نگه داشتن رطوبت و رفع خارش ناشی از راش‌های پوستی را دارند. این بثورات پوستی شامل درماتیت آتوپیک (اگزما) و پسوریازیس است.

یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان داده است که ترکیب آویشن و اسطوخودوس به درمان اگزما در موش‌ها منجر می‌شود. محققان این عقیده را دارند که این ترکیب می‌تواند برای انسان‌های مبتلا به بیماری پوستی هم مفید باشد.

  • عصاره‌ی لوندر
  • صمغ کندر
  • چوب صندل
  • اسطوخودوس
  • دارچین
  • شمعدانی

یکی دیگر از نکات قابل توجه، دردی است. که گاهی اوقات می‌تواند. با بثورات پوستی ایجاد شود. در این حالت، می‌توانید از عصاره‌های زیر استفاده کنید. که دارای خاصیت تسکین‌دهنده‌ی درد هستند؛ عبارتند از:

معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما در پامیشا

نعنا فلفلی یا سوسنبر

احتمال درباره‌ی خواص نوشیدن چای نعنا فلفلی برای کاهش سردرد شنیده‌اید. خواص نعنا فلفلی فراتر از تسکین سردرد است و برای سلامت پوست هم مفید است. جوهر نعنا ماده‌ای است که در این گیاه پیدا می‌شود و خاصیت ضددرد برای پوست دارد. این عصاره می‌تواند التهاب و حرارت راش‌های پوستی را کاهش دهد.

وینترگرین (Wintergreen)

این گیاه حاوی ماده‌ای به نام متیل سالیسیلات است که خواصی شبیه به نعنا فلفلی دارد. این ماده می‌تواند به‌عنوان تسکین‌بخش و آرام‌کننده روی راش‌های پوستی دردناک استفاده شود.

اکالیپتوس

یکی دیگر از عصاره‌های گیاهی که به خاطر خاصیت ضددرد آن شهرت دارد، اکالیپتوس است. این گیاه می‌تواند برای پوست‌های خشک و راش‌های پوستی خارش‌دار، رطوبت لازم را تأمین کند.

نعنای هندی یا پاچولی

عصاره‌ی نعنای هندی یا پاچولی، التهاب و درد را تسکین می‌دهد. این ویژگی برای درمان راش‌های ناشی از اگزما مفید است.

عصاره‌های گیاهی مفید برای لک‌های پوستی

برخی از عصاره‌های گاهی برای پیشگیری از جای جوش و لک‌های ناشی از تابش آفتاب، مفید هستند. اگر این عصاره‌ها را به شکل سرم استفاده کنید، می‌توانند رنگ پوست را یکنواخت کنند. البته نباید از محصولات گیاهی، انتظار معجزه داشته باشید ولی استفاده‌ی طولانی‌مدت از آن‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد.

انار

روغن انار خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد که باعث می‌شود پوستی سالم‌تر و یکدست‌تر داشته باشید.

دانه‌ی هویج

عصاره‌ی دانه‌ی هویج برای کاهش اسکار و جای جوش مفید است. علاوه بر این، از ایجاد چین‌وچروک که ناشی از افزایش سن است، پیشگیری می‌کند.

نارنگی

روغن نارنگی خواص آنتی‌اکسیدانی دارد که برای داشتن پوستی نرم‌تر و یکنواخت‌تر مفید است.

عصاره‌های دیگر برای پیشگیری از تغییر رنگ پوست:

  • صمغ کندر برای لکه‌های ناشی از پیری
  • شمعدانی برای یکنواخت شدن رنگ پوست
  • لیمو برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد
  • اسطوخودوس برای کاهش قرمزی پوست
  • عصاره‌های گیاهی برای پیشگیری از پیری پوست

پوست انسان به مرور زمان و به طور طبیعی، انعطاف خود را از دست می‌دهد. و میزان تولید کلاژن در آن کم می‌شود. این شرایط باعث ایجاد خط، چین و چروک در پوست می‌شود. مقاله معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما توصیه می کند. عصاره‌های گیاهی زیر در تحقیقات مختلف، خواص خود را برای پیشگیری از پیری پوست ثابت کرده‌اند.

عصاره‌ی گل محمدی

این عصاره سرشار از ویتامین‌های A و C است که برای تجدید سلول‌های پوستی لازم است. تجدید سلول‌های پوستی به مرور زمان و با افزایش سن، کمتر می‌شود. استفاده از آن باعث می‌شود که پوستی صاف‌تر با خطوط و چین‌وچروک کمتری داشته باشید.برای آشنایی بیشتر در این مقاله همراه پامیشا باشید.

مُرّ یا مرِّ مَکّی

مُرّ نوعی صمغ است که توسط زنان مصری برای پیشگیری از پیری پوست استفاده می‌شد. این عصاره که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، گردش خون در زیر پوست را بهبود می‌بخشد و پوستی شفاف‌تر و روشن‌تر برایتان به ارمغان می‌آورد.

جوجوبا

روغن جوجوبا خاصیت ویژه‌ای در ترمیم‌ لایه‌ی بیرونی پوست دارد که به خاطر وجود اسیدهای چرب طبیعی موجود در آن است. از دیگر روغن‌ها و عصاره‌هایی که خواص مشابهی دارند می‌توان به روغن نارگیل و روغن دانه‌ی آفتابگردان اشاره کرد؛ خواص روغن آرگان باعث می‌شود این ماده هم در همین دسته قرار بگیرد. روغن جوجوبا، روغنی سبک است و برای استفاده روی پوست چرب هم مناسب است.

سایر روغن‌ها و عصاره‌هایی که خاصیت ضدپیری دارند:
  • اسطوخودوس
  • صمغ کندر
  • شکوفه‌ی نارنج
  • دانه‌ی هویج
  • مریم‌گلی
  • نعنای هندی
  • نارنگی

چطور از عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی استفاده کنیم؟

برای استفاده از عصاره‌ها معمولا آن‌ها را استنشاق می‌کنند یا مستقیم روی پوست استفاده می‌کنند. خوردن عصاره‌ها ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند البته ممکن است انواع خوراکی هم در بین آن‌ها پیدا شود. اگر قصد دارید از عصاره‌ها مستقیما روی پوست استفاده کنید، حتما قبل از استفاده مقداری از آن را روی پوست تست کنید. با این تست متوجه می‌شوید که آیا به این عصاره‌ها حساسیت دارید یا نه. هرگز از این عصاره‌ها و روغن‌ها در اطراف چشم خود استفاده نکنید.

برای تست کردن عصاره‌ها، مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوست استفاده کنید مثلا روی بازو. ۲۴ ساعت صبر کنید تا اگر واکنش‌های آلرژیک مشاهده کردید، استفاده از آن را متوقف کنید. در صورتی که علائمی مشاهده نکردید، می‌توانید از این عصاره‌ها روی پوست استفاده کنید.

سخن پایانی

عصاره‌های گیاهی با وجود خواص متنوعی مثلا خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و ترمیم‌کنندگی، برای انواع مشکلات پوستی استفاده می‌شوند. در حالی که هنوز تحقیقات زیادی درباره‌ی تأثیرات این عصاره‌ها در حال انجام است، مقاله معرفی مناسبترین روغن گیاهی برای پوست شما نشان داده است. که استفاده از عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی می‌تواند مشکلات مربوط به پوست‌های خشک، چرب و مستعد آکنه را برطرف کند.

عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی، از گل‌ها، برگ‌ها و دانه‌های گیاهان مختلف تهیه می‌شوند. برخی از آن‌ها خواصی دارند. که بیماری‌ها و مشکلات مختلف پوستی را درمان می‌کنند. اگر از علاقه‌مندان به محصولات طبیعی هستید.

یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی سالم و شاداب استفاده از روغن‌های گیاهی است. فواید روغن گیاهی برای پوست زیاد است. ولی هر فردی باید با توجه به نوع پوست خود بهترین روغن‌ها را برای روتین پوستی خود استفاده کند.

استایل الگانت چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان