تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

همه چیز درباره یوگا

همه چیز درباره یوگا در پامیشا

همه چیز درباره یوگا

حرکات مختلف یوگا؛ حالت‌های فیزیکی، تکنیک‌های تنفسی و مدیتیشن را با یکدیگر ترکیب می‌کند. در سال‌های اخیر، این ورزش به‌عنوان شکلی از ورزش‌های بدنی بر اساس موقعیت‌هایی که کنترل بهتری بر ذهن و بدن و افزایش رفاه را فراهم می‌کند، رایج شده است. پامیشا در مقاله همه چیز درباره یوگا به بررسی تاریخچه، حرکات و اطلاعات کلی در مورد این ورزش می پردازد.

یوگا چیست؟

یوگا یک تمرین پنج هزار ساله است که در طول زمان تغییر کرده است. یوگای مدرن بر حرکات کششی و موقعیت هایی که برای تقویت آرامش درونی و انرژی فیزیکی طراحی شده اند، تمرکز دارد.

تعریف یوگا

انواع مختلفی از یوگا وجود دارد، که بسته به اینکه مردم از آن چه می خواهند و سطح فعلی آمادگی جسمانی فرد چیست، انجام می گیرد. افراد مبتلا به شرایط خاصی مانند سیاتیک باید به آرامی و با دقت به این ورزش نزدیک شوند. حرکات یوگا می توانند به داشتن یک سبک زندگی متعادل و فعال کمک کنند.

همه چیز درباره یوگا در پامیشا

تاریخچه یوگا

همانطور که در تعریف یوگا به آن اشاره کردیم، این ورزش به عنوان تمرینی که سال هاست ادامه داشته، در تاریخ بشر جای خود را باز کرده است. تاریخچه آن به 900 سال قبل از میلاد برمی گردد و نوعی مراقبه است که در آن زمان به ویژگی فلسفه آن اهمیت بیشتری داده می شد.
با توجه به اینکه نه تنها در هند بلکه در پاکستان نیز چهره هایی وجود دارد که نشان دهنده وضعیت های مشابه یوگا مربوط به 3300 سال قبل از میلاد است، می توان به جرات گفت که تاریخچه این ورزش به دوران بسیار باستانی تاریخ بشر باز می گردد.

انواع یوگا

علاوه بر اطلاعاتی که در مورد تعریف کلی و تاریخچه یوگا داده ایم، یکی از مهم ترین مسائل، نوع مناسب یوگا برای فردی است که این ورزش را انجام خواهد داد.
از آنجایی که این ورزش تمرینی است که سالهاست ادامه داشته، به مرور زمان بر اساس نیازها و انتظارات افراد، به شکل های متنوعی در آمده است. به همین دلیل، فردی که می‌خواهد یوگا انجام دهد، باید بداند به چه چیزی نیاز دارد.

همه چیز درباره یوگا در پامیشا

یوگا مدرن؛ با تمرکز بر ورزش، قدرت، انعطاف پذیری و تنفس تکامل یافته است. به این ترتیب می تواند به افزایش سلامت جسمی و روحی کمک کند. سبک های زیادی از این ورزش وجود دارد و هیچ سبکی معتبرتر یا برتر از دیگری نیست.

حرکات یوگا

آشتانگا یوگا

این نوع یوگا که در دهه 1970 رایج بود، از آموزه های یوگای باستانی استفاده می کند. آشتانگا مجموعه ای از شش حالت را تمرین کرده و هر حرکت را با تنفس سریع ترکیب می کند.

بیکرام یوگا

بیکرام در اتاق‌هایی که به‌طور مصنوعی گرم می‌شوند در حدود 105 درجه و رطوبت 40 درصد انجام می‌شود. این حرکت یوگا، شامل 26 حالت و دو دنباله تمرین تنفسی است.

هاتا یوگا

هاتا یوگا شناخته شده ترین و مناسب ترین یوگا برای مبتدیان است. این نام، یک اصطلاح کلی برای هر نوع یوگایی است که وضعیت های بدنی را آموزش می دهد. کلاس‌های «هاتا» معمولاً مقدمه‌ای ملایم برای وضعیت‌های اولیه یوگا می باشند.

همه چیز درباره یوگا در پامیشا

یوگا آیینگار

این نوع یوگا بر روی یافتن تراز مناسب با استفاده از انواع لوازم جانبی مانند انواع بلوک، پتو، صندلی و تکیه گاه تمرکز می کند.

جیواموکتی یوگا

جیواموکتی به معنای “رهایی در حین زندگی” است. این حرکت یوگا در سال 1984 پدیدار شد و شامل آموزه‌ها و تمرین‌های معنوی است که بر جریان سریع بین حالت‌ها تمرکز می‌کند. این تمرکز وینیاسا نامیده می شود. هر کلاس؛ موضوعی دارد که از طریق متون مقدس، سرودها، مدیتیشن ها، آسانا، پرانایاما و موسیقی بررسی شده است.

کریپالو یوگا

به تمرین‌کنندگان یاد می‌دهد که بدن را بپذیرند و یاد بگیرند. یک دانش آموز کریپالو می آموزد که با نگاه کردن به درون، سطح تزکیه خود را بیابد. دروس معمولاً با تمرینات تنفسی و نفس‌های سبک شروع می‌شود و به دنبال آن یک سری وضعیت‌های فردی و استراحت نهایی انجام می‌شود.

کوندالینی یوگا

کوندالینی که یکی از انواع یوگا می باشد، به معنای “مارپیچ مانند مار” است. کوندالینی یوگا یک سیستم مدیتیشن است که هدف آن آزاد کردن انرژی فروخورده است.

یوگا قدرت

در اواخر دهه 1980; تمرین‌کنندگان این شکل فعال و ورزشی یوگا را بر اساس سیستم سنتی آشتانگا توسعه داده‌اند.

سیواناندا

سیستمی مبتنی بر یک فلسفه پنج نقطه ای است. این فلسفه؛ این اجازه می دهد تا تنفس مناسب، آرامش، رژیم غذایی، ورزش و تفکر مثبت با یکدیگر برای ایجاد یک سبک زندگی سالم یوگا کار کنند.

وینییوگا

وینیوگا می تواند با هر فردی، صرف نظر از توانایی های جسمانی اش، سازگار شود. معلمان وینیوگا نیاز به آموزش عمیق دارند و در آناتومی و یوگا درمانی متخصص هستند.

یوگا یین

یک تمرین آرام و مراقبه است که به آن یوگا تائوئیست نیز می گویند. یین یوگا باعث آزاد شدن تنش در نقاط اصلی می شود، از جمله: مچ پا، زانو، پشت بدن، گردن و شانه ها.

یوگای ترمیمی

این روش یوگا آرامش بخش است. فرد بدون هیچ تلاشی از لوازمی مانند پتو و تکیه گاه برای حفظ موقعیت و آرامش عمیق استفاده می کند.

جمع بندی مقاله همه چیز درباره یوگا

همانطور که متوجه شدید، یوگا ورزشی است که در سلامتی جسم و روح انسان تاثیرگذار می باشد. درواقع نقش یوگا در سلامتی بسیار مهم می باشد.
آموزش حرکات یوگا برای کاهش استرس، کار سختی نخواهد بود. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم، در این دنیای متشنج، به سراغ این ورزش آرامبخش بروید. آرزو می کنیم یوگایی که می خواهید برای آرامش، افزایش اعتماد به نفس و قدرت انتخاب کنید، جایگاهی دائمی در زندگی شما داشته باشد.

استایل الگانت چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان