تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

پارچه پوپلین و کاربردهای آن

پارچه پوپلین و کاربردهای آن در پامیشا

پارچه پوپلین و کاربردهای آن


پارچه پوپلین، پارچه‌ی تابستانی پوپلین پارچه‌ای ماندگار، نرم و لطیف است که بافت یک‌دست و ساده اصطلاحا تافته، دارد.پامیشا در معرفی پارچه پوپلین و کاربردهای آن در اصل اشاره می کند که پوپلین به پارچه‌ای با بافت محکم و متراکم شهرت دارد. الیاف مورد استفاده در این نوع پارچه اکثرا پنبه هستند اما الیاف آن می‌تواند از ابریشم یا پشم هم باشند.
پارچه پوپلین برای دوخت لباس‌ به نسبت محکم و صاف مناسب است. اما زمانی که با یک پارچه پنبه‌ای با بافت جناغی مقایسه می‌شود پوپلین ریزش بیشتری دارد. پوپلین پنبه‌ای به طور گسترده‌ای در دوخت لحافت استفاده می‌شود چرا که بسیار متنوع و با دوام است. همچنین به عنوان آستر و یا حتی در تولید وسایل منزل و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.



پارچه پوپلین یکی از محبوب ترین پارچه ها در بین خیاط ها، طراحان و خیاطان است. ویژگی هایی مانند بافت فشرده، نرمی و لطافت، سبکی و الیاف طبیعی این پارچه را در دسته بندی پارچه های خاص و مرغوب قرار داده است.

ممکن است قبلاً لباس های پوپلین پوشیده باشید. اما شما با نام پارچه ای که در لباس هایتان به کار رفته است شاید آشنایی نداشته باشید. شناخت ماهیت پارچه پوپلین و نحوه نگهداری از آن به شما کمک می کند بهترین کیفیت را در هنگام خرید لباس انتخاب کنید و پس از خرید بهترین مراقبت را از لباس خود داشته باشید.

پارچه پوپلین چه نوع پارچه ای است؟

پوپلین پارچه ای ساده و محکم است که با نخ های تار ظریف و پودهای درشت بافته می شود. کلمه پوپلین اولین بار در قرن پانزدهم در آوینیون فرانسه ظاهر شد. نام این پارچه به محلی که اولین پارچه پوپلین ساخته شد، یعنی کاخ پاپ برمی گردد.

در آن زمان پوپلین را با نخ ابریشمی و پارچه پشمی درست می کردند و بیشتر برای دوخت لباس و روکش صندلی استفاده می شد. امروزه پارچه های پوپلین صد در صد پنبه ای و همچنین ترکیبات مصنوعی این پارچه (پلی استر و لیکرا) در بازار وجود دارد.

میانگین وزن پارچه های پوپلین نخی 100 گرم در هر متر مربع است. این پارچه ریز دوخته، خنک و بادوام عمدتا برای دوخت پیراهن مردانه، پیژامه، پیژامه و لباس بچه گانه استفاده می شود.

کاربردهای پارچه پوپلین



در اصل پارچه پوپلین به دلیل خواص شگفت انگیزی که داشت برای تولید لباس زنانه استفاده می شد. در زمان جنگ از این پارچه برای ساخت لباس های نظامی استفاده می شد زیرا به اندازه کافی خنک بود و همچنین محکم و بادوام بود. پوشیدن این یونیفرم در تمام روز مشکل گرمایی برای سربازان ایجاد نمی کند، علاوه بر این در شرایط سخت شکسته نمی شود و بسیار بادوام است.

امروزه پوپلین از نظر زیبایی و کیفیت غنی است، بنابراین استفاده از آن نیز رو به افزایش است.

دوخت پیراهن مردانه

پوپلین یکی از رایج ترین پارچه های پیراهنی است. همه چیز از بلوزهای راحتی گرفته تا پیراهن های مردانه و حتی پیراهن های رسمی را می توان با پارچه پوپلین دوخت. در فصل گرما بهترین راه حل پوشیدن پیراهن های مردانه دوخته شده از پارچه پوپلین نخی است.


دوخت انواع لباس زنانه

خیاط ها و طراحان مد از پوپلین برای ساخت دامن استفاده می کنند زیرا سبک وزن هستند و شکل خود را حفظ می کنند. علاوه بر این به راحتی چروک نمی شود و در صورت چروک شدن بدون مشکل اتوکشی می شود. کت های زنانه و پیراهن های بلند زنانه را نیز می توان با این پارچه دوخت.


تهیه پیژامه

لباس خواب باید سبک، خنک و راحت باشد. این 3 ویژگی در پارچه پوپلین که یکی از بهترین پارچه ها برای دوخت لباس خواب است، برجسته است.

از پارچه های پوپلین طرح دار برای ساخت لباس بچه گانه و لباس تابستانی نیز استفاده می شود.

تفاوت پارچه پوپلین و ماهوت

پوپلین اغلب با پارچه پهن اشتباه گرفته می شود. از نظر ظاهری این دو پارچه شباهت زیادی به یکدیگر دارند و تفاوت اصلی آنها در ضخامت نخ های به کار رفته در بافت این پارچه ها است.

پارچه ماهوت مانند پارچه پوپلین بافته می شود، با این تفاوت که نخ های استفاده شده بسیار ضخیم تر و پارچه تولید شده محکم تر و درشت تر است. در مقابل، پارچه پوپلین با نخ تار نازک‌تر و نخ پود ضخیم‌تر بافته می‌شود و در نتیجه پارچه‌ای قوی اما نرم ایجاد می‌شود.

نحوه نگهداری پارچه پوپلین

هر لباس بسته به نوع پارچه مورد استفاده نیاز به مراقبت ویژه دارد. این نگرانی ها شامل مواد شوینده ای است که برای شستن لباس ها، دمای آب، روش خشک کردن، اتو کردن و غیره استفاده می شود.
شستن پارچه پوپلین به شرایط خاصی نیاز ندارد. می‌توانید جهت شستشوی بهتر این پارچه می توانیداز دما نسبتا گرم استفاده کنید و پارچه پوپلین را با آب داغ نشویید، برای شستن آن از آب بهتر است سرد یا ولرم استفاده کنید. هر چند چرخش دور تند لباسشویی به پارچه شما آسیبی نمی‌زند. ولی بهتر ایت مراقبت لازم را انجام دهید. همچنین برای شستن این پارچه می‌توانید از مواد شویندبیشتری استفاده کنید. شوینده های غلیظ موجب تمیزتر شدن لباس می‌شوند. همچنین پارچه پوپلین به راحتی اتو می‌شود و اتو کشیدن آن بسیار آسان است.. برای شستن آن از مواد شوینده خشن استفاده نکنید. پارچه را فشار ندهید تا آب خارج شود.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان