تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

آبرسان یا مرطوب کننده خوب برای پوست

آبرسان یا مرطوب کننده خوب برای پوست در پامیشا

انتخاب یک آبرسان یا مرطوب کننده خوب برای پوست

ژنتیک نقش اساسی در تعیین ویژگی‌های پوست فرد دارد، اما عواملی مانند سبک زندگی، جغرافیای محل زندگی و وضعیت سلامت جسمی و روانی نیز تأثیر زیادی بر ویژگی‌های پوست دارند. این عوامل می‌توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر حالت پوست تأثیر بگذارند.

یکی از عوامل مهم برای حفظ سلامت پوست، دهیدراته (رطوبت) مناسب آن است. آبرسانی به پوست موجب شادابی و جوانسازی ظاهر پوست می‌شود. رژیم غذایی سالم و مصرف مقدار کافی آب، بهبود دهنده وضعیت آبرسانی پوست است. همچنین، استفاده از محصولات آبرسان پوستی نیز می‌تواند بهبود وضعیت پوست را تسهیل کند. مرطوب کننده پوست نیز یکی از ضرورت‌های مراقبت از پوست است و به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کند.

خصوصیات یک کرم آبرسان خوب پوست

محصولات آبرسان پایه آبی عمدتاً دارای بافتی سبک هستند و غالباً برای پوست‌های خشک توصیه می‌شوند. اما مهم است بدانید که پوست چرب نیز می‌تواند نیاز به آبرسانی داشته باشد و از محصولات آبرسان برای حفظ رطوبت پوست استفاده کند.

محصولات آبرسان مخصوص پوست چرب معمولاً دارای مواد غیرکمدوژن هستند، به این معنی که این مواد باعث بسته شدن روزنه‌های پوست نمی‌شوند و به ایجاد جوش نمی‌انجامند. با این حال، افرادی که دارای پوست مستعد آکنه هستند، باید در انتخاب کرم آبرسان صورت خود به دقت و وسواس بیشتری رسیدگی کنند تا از ایجاد آکنه جلوگیری کنند. در این موارد، توصیه می‌شود محصولات آبرسان مخصوص پوست چرب را انتخاب کنند.

خرید آبرسان و مرطوب کننده پوست مناسب افراد دارای پوست چرب

کلمات و عبارات کلیدی که افراد دارای پوست چرب باید در بسته بندی محصولات آبرسان جستجو کنند عبارتند از:

  1. Non-comedogenic (غیرکمدوژنیک): این عبارت نشان می‌دهد که محصول در ایجاد جوش‌های پوستی نقشی ندارد و روزنه‌های پوست را بسته نمی‌کند.
  2. Alcohol-free (بدون الکل): الکل می‌تواند پوست را خشک و آزرده کند، بنابراین بررسی کنید که محصول بدون الکل باشد.
  3. Oil-free (بدون روغن): این عبارت نشان می‌دهد که محصول بدون استفاده از روغن‌های سنتتیک است که ممکن است پوست چرب را بیشتر چرب کند.

همچنین، در صورت تمایل به خرید محصولی با دقت بیشتر، می‌توانید به لیست ترکیبات محصول نیز توجه کنید. برخی از مواد که به طور واقعی به پوست آبرسانی می‌کنند و برای پوست چرب مناسب هستند عبارتند از:

  1. هیالورونیک اسید: یک ماده آبرسان قوی که رطوبت را در پوست نگه می‌دارد.
  2. اوره: یک ماده آبرسان و نرم‌کننده برای پوست.
  3. نیاسین‌آمید (ویتامین B3): کمک به حفظ رطوبت پوست و بهبود عملکرد باریک‌ترین لایه‌های پوست.
  4. گلیسیرین: یک عامل نرم‌کننده و آبرسان برای پوست.
  5. ویتامین E: یک آنتی‌اکسیدان که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و در بهبود بافت پوست نقش دارد.

انواع آبرسانها و مرطوب کننده پوست موجود در بازار

محصولات آبرسان با توجه به نوع پوست و نیازهای آبرسانی متفاوت، در انواع مختلفی موجود هستند. برخی از انواع محصولات آبرسان بر اساس ساختار آنها عبارتند از:

  1. کرم: کرمها دارای بافت چرب و سنگینی هستند و برای افراد دارای پوست نرمال تا خشک توصیه می‌شوند. این نوع محصولات عمدتاً به عنوان مرطوب‌کننده روزانه استفاده می‌شوند.
  2. سرم: سرمها دارای بافت سبک‌تری هستند و به سرعت در پوست جذب می‌شوند. سرمها برای افرادی که پوست چرب و مختلط دارند، پیشنهاد می‌شوند. البته افرادی که پوست نرمال تا خشک دارند نیز می‌توانند از سرمها استفاده کنند، اما ممکن است بافت چربی آن برای آنها کم باشد و بهتر است بعد از حدود ۱۰ دقیقه از یک کرم مرطوب‌کننده استفاده کنند.
  3. لوسیون: لوسیونها دارای بافت سبک و روانی هستند و معمولاً در محصولات بدن استفاده می‌شوند. این نوع محصولات به راحتی روی پوست پخش می‌شوند و به عنوان یک مرطوب‌کننده سبک برای پوست استفاده می‌شوند.
  4. ماسک: ماسکها انواع مختلفی دارند و بصورت موقت روی پوست قرار می‌گیرند و نیاز به آبکشی دارند. این نوع محصولات بر اساس موادی که در آنها استفاده شده، برای پوستهای مختلف به صورت جداگانه وجود دارند. ماسکها می‌توانند برای آبرسانی عمیق‌تر به پوست، نرم‌کنندگی و ترمیم پوست استفاده شوند.

انواع محصولات از نظر نوع پوست:

  • محصولات پوست چرب (بر پایه آب، سبک و فاقد چربی)
  • محصولات پوست خشک (چرب و کمی سنگین)
  • محصولات پوست حساس (از ترکیبات ضدحساسیت در آن استفاده شده. بافت متوسط نرمالی دارند. معمولا نه خیلی چرب هستند نه خیلی سبک)
  • محصولات پوست آکنه زا (مواد جاذب چربی مانند سبوماین دارند.
  • محصولات پوست مختلط

نتیجه ای کلی برای انتخاب محصول آبرسان و مرطوب کننده پوست:

با داشتن پوستی چرب، در انتخاب محصولات آبرسان می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  1. روی بسته‌بندی محصول به عبارت “Light Texture” (بافت سبک)، “Sebum Regulator” (تنظیم‌کننده چربی پوست)، “Non Comedogenic” (غیر کومدون‌زا) یا “For Oily Skin” (برای پوست چرب) توجه کنید. این نشانگرها نشان می‌دهند که محصول برای پوست چرب مناسب است و بافت آن سبک است.
  2. در صورتی که تستر محصول در داروخانه یا فروشگاه موجود است، بهتر است ابتدا تستر را امتحان کنید تا مطمئن شوید که بافت آن سبک و غیر چربی است. بر روی بسیاری از محصولات آبرسان به بافت سرمی، فلوئیدی یا لوسیونی اشاره شده که نشان می‌دهد بافت آن سبک است.

اگر پوست شما نرمال یا خشک است، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  1. برای این گروه از افراد، انتخاب مرطوب کننده آسان است. محصولات آبرسان قوی که ادعای بافت سبک ندارند، همگی قابل استفاده برای پوست نرمال و خشک هستند.
  2. بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید و دیگر مواد مرطوب کننده موثر استفاده شده باشد.

در صورتی که پوست شما مختلط است، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  1. برندهای کمی هستند که محصولات اختصاصی برای پوست مختلط داشته باشند. اما به علت آنکه در نواحی T-Zone صورت مستعد جوش هستید، بهتر است از محصولات آبرسان برای پوست چرب استفاده کنید.

کار هایی که باید برای پوست خود بکنیم

ما نمی توانیم کنترل همه جانبه و کامل را روی دور و اطرافمان داشته باشیم پس باید روی فاکتورهایی که خودمان می توانیم کنترل کنیم، تمرکز داشته باشیم.

آب مورد نیاز پوستتان را تامین کنید.

 مصرف آب به میزان کافی: مطمئن شوید که روزانه حداقل 8 لیوان آب می‌نوشید. آب مصرفی به پوست نیز کمک می‌کند تا رطوبت خود را حفظ کند.

  مصرف مواد غذایی آب‌دار: مصرف میوه‌ها و سبزیجات غنی از آب می‌تواند به تامین آب مورد نیاز بدن و پوست کمک کند. میوه‌هایی مانند خرما، هندوانه، خیار و سبزیجاتی مانند خاکشیر، انبه، خرفه و هویج به عنوان منابع غذایی آب مفید هستند.

آبرسانهای حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید.

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی پوست است که قابلیت نگهداری رطوبت را دارد. استفاده از آبرسان‌های حاوی هیالورونیک اسید می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند و پوست را شاداب و جوان نگه دارد.  

رطوبت موجود در پوستتان را قفل کنید تا خارج نشود.

در مورد مرطوب کننده ها، کرمهای حاوی روغنهای طبیعی، عصاره های گیاهی ( ویتامین C)، کره های SHEA و کاکائو و واکس زنبور عسل توصیه می شود که رطوبت را روی پوست قفل می نماید. مرطوب کننده های حاوی آلوئه ورا و عسل مواد اولیه ای هستند که علاوه بر رطوبت، پوست را نیز تغذیه می کنند.

روش آبرسانی محصولات قوی آبرسان به پوست

آبرسان‌ها ساختار امولسیونی دارند و از طریق دو روش زیر به تأمین رطوبت پوست کمک می‌کنند:

مواد مرطوب کننده: این مواد قادرند رطوبت هوا را جذب کنند و آن را به لایه سطحی پوست، که شاخی‌های پوست هستند، منتقل کنند. این عمل باعث نگهداری رطوبت در پوست می‌شود و پوست را آبدار و مرطوب نگه می‌دارد.

مواد اوکلاسیو: این مواد به عنوان لایه محافظ عمل می‌کنند و از تبخیر آب پوست جلوگیری می‌کنند. به عبارت دیگر، مواد اوکلاسیو از تبخیر رطوبت طبیعی پوست جلوگیری می‌کنند و به پوست کمک می‌کنند تا رطوبت خود را حفظ کند. این مواد در محصولات مرطوب کننده (آبرسان قوی) موجود هستند و در ساختار محصول به عنوان یک بخش مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با استفاده از محصولات حاوی مواد مرطوب کننده و مواد اوکلاسیو، رطوبت پوست قفل می‌شود و از از دست رفتن آن به وسیله تبخیر جلوگیری می‌شود. این محصولات به پوست کمک می‌کنند تا مرطوبیت و شادابی خود را حفظ کرده و بهبود بخشند.

لازم به ذکر است که استفاده از محصولات مرطوب کننده و آبرسان قوی باید به صورت منظم و مطابق با نیازهای پوست انجام شود تا بهترین نتایج را برای حفظ رطوبت و سلامت پوست به دست آورید.

راهکارهای خانگی برای پوستهای خشک و دهیدراته

  • استفاده از حجم مناسبی از آب آشامیدنی: مصرف آب به میزان کافی برای بدن شما و پوستتان بسیار حائز اهمیت است. مطمئن شوید که روزانه حداقل 8 لیوان آب می‌نوشید تا بدن و پوستتان به طور کامل آب بخورند.
  • مصرف مواد غذایی سالم: مواد غذاییی مانند میوه‌ها، سبزیجات و ماهی که غنی از آب و مواد مغذی هستند را در رژیم غذایی خود جای دهید. این مواد غذایی به پوستتان رطوبت و تغذیه لازم را می‌دهند.
  • مصرف مکمل‌های آنتی‌اکسیدان و امگا-3: مکمل‌هایی مانند ویتامین E، ویتامین C و امگا-3 برای حفظ سلامت پوست و حفظ رطوبت آن مفید هستند. قبل از استفاده از هرگونه مکمل، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
  • استفاده از روغن نارگیل و وازلین: استفاده از روغن نارگیل و وازلین برای پوست‌های خشک و نیازمند ترطیب بیشتر مفید است. این مواد نرمی و رطوبت لازم را به پوست می‌دهند.
  • محافظت در برابر عوامل محیطی: در مجاورت هوای سرد و خشک، آفتاب و گرد و غبار، از دستکش و لباس‌های مناسب استفاده کنید تا پوستتان را از تأثیرات مضر محافظت کنید.
  • تنظیم دمای آب: وقتی پوستتان را می‌شویید، مطمئن شوید که دمای آب نه خیلی داغ و نه خیلی سرد باشد. آب گرم یا ملایم بهترین گزینه است تا پوستتان را تحریک نکند و رطوبت طبیعی آن را حفظ کند.
  • انتخاب محصولات آرایشی مناسب: محصولات آرایشی که برای پوست خشک مناسب نیستند، می‌توانند رطوبت طبیعی پوست را کاهش دهند. علاوه بر این، محصولات پودری خشک نیز بهتر است از آن‌ها خودداری کنید و از محصولات مرطوب کننده و محافظ استفاده کنید.

درمانهای کلینیکال برای پوستهای خشک و دهیدارته

تزریق هیالورونیک اسید به لایه درم پوست به عنوان یک روش درمانی برای کاهش چین و چروک پوست استفاده می‌شود. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در پوست و بافت‌های بدن وجود دارد و ویژگی جذب آب بالا دارد. با تزریق هیالورونیک اسید به لایه عمیق پوست، رطوبت به پوست بازگردانده می‌شود و خطوط و چین‌های پوست کاهش می‌یابند.

این روش به خصوص برای افراد مسن و در شرایط خاصی که نیاز به ترمیم و بازگردانی حجم پوست دارند، توصیه می‌شود. به عنوان مثال، در برخی موارد ممکن است پوست در اثر پیری، افتادگی، یا از دست دادن حجم به علت عوامل مختلف مانند آبدست زدن، لاغری یا زایمان، نیاز به ترمیم حجم داشته باشد.

NMF چیست؟

NMF یا Natural Moisturizing Factor (عامل آب رسان طبیعی) مجموعه‌ای از ترکیبات طبیعی هستند که توسط سلول‌های پوستی تولید می‌شوند و نقش مهمی در حفظ رطوبت و ترطیب پوست دارند. عدم تعادل در تولید و حفظ این ترکیبات می‌تواند منجر به پوست خشک و دهیدراته شود. عوامل مختلفی مانند سرما، نور UV، عوامل وراثتی و افزایش سن می‌تواند باعث اختلال در تولید NMF شود.

بعضی از اجزای NMF عبارتند از اوره، هیالورونیک اسید، لاکتات، PCA (پیرولیدون کاربوکسیلیک اسید)، قندها و پپتیدها، اسیدهای آمینه آزاد و برخی از مواد معدنی. این مواد به طور معمول در محصولات آبرسان و ترطیب‌کننده پوست استفاده می‌شوند به عنوان اکتیوهای موثر.

استفاده از محصولات حاوی این ترکیبات می‌تواند به حفظ رطوبت و ترطیب پوست کمک کند. آنها به عنوان عوامل مرطوب‌کننده و آبرسان عمل می‌کنند و به پوست شما برای مدت طولانی رطوبت لازم را می‌دهند. با این حال، همانند هر محصول آرایشی و بهداشتی دیگر، تأثیر واقعی و عملکرد محصول به عواملی مانند ترکیبات دیگر محصول، کیفیت و غلظت مورد استفاده، و نوع و وضعیت پوست شما بستگی دارد.

کرم آبرسان طبیعی پوست چه ویژگی دارد؟

لفظ طبیعی و ارگانیک واقعاً به عنوان ترند در صنعت آرایش و بهداشتی شناخته می‌شوند. اما برای اینکه یک محصول به عنوان طبیعی یا ارگانیک شناخته شود و اعتبار کسب کند، باید استانداردها و ضوابط خاصی را رعایت کند و توسط سازمان‌های شناخته شده مانند سازمان‌های مربوطه در هر کشور تأیید شود.

مزیت اصلی محصولات طبیعی و ارگانیک این است که مواد اولیه آنها به‌صورت مسئولانه و با احترام به محیط زیست، حیوانات و انسان تهیه می‌شوند. این بخشی است که ارزش قابل تقدیری دارد. با این حال، این موضوع به معنای آن نیست که تمامی مواد اولیه موجود در این محصولات برای حساسیت‌زدایی مناسب هستند یا عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. در واقع، مواد اصلی موجود در یک محصول طبیعی می‌تواند با مواد موجود در یک محصول معمولی یکسان باشد، اما توسط روش‌های مختلفی تهیه شده باشد.

در مورد محصولات آبرسان طبیعی پوست، مواد مختلفی می‌تواند در آنها وجود داشته باشد. بعضی از مواد معمول شامل عوامل مرطوب‌کننده مانند گلیسرین، هیالورونیک اسید، اوره، پروتئین‌ها، روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل و روغن آووکادو، عصاره‌های گیاهی مثل آلوئه‌ورا و چای سبز و ویتامین‌ها مثل ویتامین E و C می‌باشند. این مواد می‌توانند به پوست رطوبت و ترطیب لازم را بدهند.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان