تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

آشنایی با انواع باتری ساعت مچی

آشنایی با انواع باتری ساعت مچی در پامیشا

آشنایی با انواع باتری ساعت مچی

بهترین برند باتری ساعت مچی کدام است؟زمانی که قصد خرید ساعت مچی را دارید، یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید منبع تغذیه ساعت است. اگر هنوز متوجه نشدید، می توانید با مطالعه مقاله بآشنایی با انواع باتری ساعت مچی یشتر در مورد انواع باتری ساعت مچی اطلاعات بیشتری کسب کنید. در این مقاله بیشتر در مورد مزایای استفاده از ساعت باتری دار یا کوارتز صحبت می کنیم و در نتیجه با انواع باتری ساعت مچی و همچنین بهترین برند باتری ساعت مچی آشنا می شویم.

اگر شما هم می خواهید بدانید کدام باتری برای ساعت شما مناسب است، تا انتهای این مطلب با وبسایت مجله پامیشا همراه باشید. اما قبل از بررسی انواع باتری ساعت مچی می خواهیم بدانیم در خرید باتری ساعت مچی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خرید باتری ساعت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همانطور که احتمالا می دانید، ساعت های کوارتز با باتری کار می کنند. البته ساعت های آفتابی نیزبه نوعی کوارتز محسوب می شوند که تفاوت آن ها در نوع تغذیه باتری خواهد بود. باتری خورشیدی با نور محیط و نور خورشید شارژ می شوند، اما باتری های کوارتز پس از مدتی تعویض می شوند. نکته دیگر این است که ساعتهای کوارتز یا باتریدار، دقیقترین ساعتهای دنیا محسوب میشوند و از این رو بسیار محبوب هستند. همچنین باتری های ساعت باید به موقع تعویض شوند و نباید برای مدت طولانی در ساعت باقی بمانند.

مزیت استفاده از ساعت های کوارتز یا باتری دار

اغلب، باتری های ساعت عمر مفید و بالایی دارند. علاوه بر این، در مقایسه با ساعت های مکانیکی و اتوماتیک، ساعت های کوارتز دقیق تر و مقرون به صرفه تر هستند. انواع باتری های ساعت مچی نه تنها در ساعت ها، بلکه در وسایل دیگری مانند سمعک، اسباب بازی و … نیز کاربرد دارند.
حال با دانستن این نکات، می خواهیم انواع باتری ساعت و از همه مهمتر و جذاب تربهترین برندهای باتری ساعت دنیا را بشناسیم.

1- باتری ساعت مچی لیتیوم پلیمر

این نوع باتری با باتری لیتیوم یون تفاوت هایی دارد. این نوع باتری برای استفاده طولانی مدت و مصارف مختلف ساخته شده است. باتری لیتیوم پلیمری در برخی از تلفن های همراه و همچنین ساعت های مچی استفاده می شود. لیتیوم پلیمرها به عنوان یک باتری قابل شارژ در نظر گرفته می شوند.

2- باتری ساعت مچی سکه ای

محبوب ترین نوع باتری ساعت را می توان باتری سکه ای نامید. این نوع باتری در بین باتری های ساعت برای مواردی که ولتاژ و ظرفیت انرژی و برد آن تعریف نشده است بهترین انتخاب است. باتری های سکه ای دارای اندازه های مختلف یا اعداد مختلفی هستند که برای دستگاه های مختلف مانند ساعت مچی، اسباب بازی، نمایشگر قند خون، ترازو و غیره استفاده می شود. اما اغلب وقتی به باتری های سکه ای نگاه می کنیم، می بینیم که این نوع باتری در حین تولید از دو فناوری استفاده می کند. باتری با حرف L و C همراه هستند. L برای باتری های آلکالاین و C برای تکنولوژی لیتیومی میباشد.

3- باتری ساعت مچی آلکالاین

آلکالاین ایمن ترین نوع باتری ساعت مچی است. این نوع باتری پرفروش ترین باتری مورد استفاده در دستگاه های مختلف از جمله ساعت می باشد.

4- باتری ساعت مچی لیتیوم یون

یکی از باتری های ساعتی که اغلب در مورد آن می شنویم باتری لیتیوم یون است. این نوع باتری قابل شارژ با قرار گرفتن در حالت شارژ بسیار بالا، عمر مفید خود را از دست میدهد. قیمت و کارایی مناسب، یکی از بهترین مواردی است که این باتری را به انتخاب اکثر افراد تبدیل کرده است.

مهم ترین نکات خرید بهترین برند باتری ساعت مچی
  • خرید باتری ساعت مناسب با ساعت مچی
  • خرید باتری اورجینال
  • خرید باتری از یک فروشگاه و برند معتبر
  • قیمت باتری ساعت مچی

معرفی چند مورد از بهترین برند باتری ساعت مچی

امروزه تنوع باتری های ساعت بسیار بیشتر از قبل شده است زیرا در تولید و استفاده باتری ساعت ها فناوری های متفاوت و مدرنی به کار گرفته می شود. در این مقاله آشنایی با انواع باتری ساعت مچی تصمیم داریم تا انواع مختلف باتری های ساعت را به شما معرفی کنیم تا مناسب ترین باتری ها را برای ساعت خود بشناسید. ساعت های برند های مختلف هرکدام ویژگی خاصی دارند که در مقایسه با برند های دیگر پیشتاز است. کیفیت نوع باتری ساعت، یکی از ویژگی هایی است که در ساعت های در نظر گرفته می شود. 

آشنایی با انواع باتری ساعت مچی در پامیشا

1- رناتا

اگر به دنبال خرید باتری سوئیسی ساعت مچی هستید، بهترین برند باتری ساعت موجود در بازار رناتا سوئیس است. این برند در سال 1952 میلادی راه اندازی شد و در طول سالیان طولانی فعالیت خود یکی از بهترین های بازار ایران و جهان به شمار می رود. اگر ساعت شما یک برند سوئیسی ساخت سوئیس است (موتور آن نیز سوئیسی است)، باتری رناتا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. به عنوان یک تجربه، باید به شما بگوییم که از باتری غیر رناتا در ساعت لوکس سوئیسی خود استفاده نکنید. البته استفاده از باتری ساعت از برندهای ژاپنی مشکلی ندارد اما ترجیح ما استفاده از باتری سوئیسی است.

آشنایی با انواع باتری ساعت مچی در پامیشا

2- سیزیکن

در کنار سوئیس، این ژاپن است که یکی از قطب های تولید ساعت مچی و باتری آن به شمار میرود. باتری ساعت برند سیزیکن نیز یکی از برندهای ژاپنی میباشد که از جمله پر فروشترین برندهای باتری ساعت مچی قلمداد میشود. میتوان گفت که سیزیکن نیز یکی از بهترین برندهای باتری ساعت مچی محسوب میشود.

آشنایی با انواع باتری ساعت مچی در پامیشا

3- مکسل

مکسل یا مکس نیز به همانند سیزیکن یک برند ژاپنی بوده که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

آشنایی با انواع باتری ساعت مچی در پامیشا

4- انرجایزر

برند نام آشنا در تولید محصولات متنوع برای کالای متنوع میباشد.

5- سونی

یکی دیگر از بهترین برندهای باتری ساعت مچی، سونی است. عملکرد عالی برای انواع موتورهای ساعت مچی، سونی را به یکی از انتخاب های متخصص در این زمینه تبدیل کرده است. در کنار این موارد می توان به طول عمر این برند ژاپنی نیز اشاره کرد.

چگونه باتری ساعت مورد علاقه خود را بخریم و تعویض کنیم؟

خرید یا تعویض باتری ساعت مچی یکی از تخصصی ترین موارد ساعت های مچی است. انجام این کار توسط خودتان در خانه به هیچ عنوان توصیه نمی شود. برای نصب بهترین نوع باتری ساعت مچی برای موتور ساعت خود، این کار را به یکی از بهترین ساعت فروشی های شهر بسپارید. اما برای اطلاعات بیشتر می خواهم به شما بگویم که اگر برند ساعت شما مارک سوئیسی است و این مهم است و موتور آن ساخت سوئیس است، باید از باتری های سوئیسی رناتا استفاده کنید. برای ساعت های دیگر، باتری های برند ژاپنی ممکن است بهترین انتخاب شما بعد از رناتا باشند.
با این که تعویض باتری توسط خودتان در خانه به هیچ عنوان توصیه نمی شود. شاید به این فکر افتاده باشید که چگونه باتری ساعت مچی را تعویض کنیم؟ یا بخواهید این کار را خود در منزل انجام دهید. در این آموزش قصد داریم تا شما را با مراحل و نحوه تعویض باتری ساعت مچی آشنا کنیم. آموزشهایی برای تعویض باتری ساعت با قاب پرسی یا جفت شونده و قاب پیچی که از مرسوم ترین انواع درب پشتی ساعت هستند.

مراحل تعویض باتری ساعت با قاب جفت شونده یا پرسی و قاب پیچی

قبل از شروع هر کاری شما نیاز به ابزار لازم آن کار دارید. برای تعویض باتری ساعت مچی نیز به یک موچین باریک و یک پیچ گوشتی کوچک و ترجیحا به یک پارچه ی نرم، هم نیاز پیدا خواهیم کرد.

1- باز کردن قاب پشتی ساعت

اکثر ساعت های امروزی از یک قاب قابل تعویض در پشت بدنه یا صفحه ی خود بهره میبرند که معمولا در اطراف آن تو رفتگی هایی به چشم میخورد که به وسیله ی یک چاقوی ظریف یا همان پیچ گوشتی سر صاف میتوان مانند اهرم، پیچ گوشتی را درون تو رفتگی ها قرار داد و با احتیاط به سمت بالا فشار دهیم تا قاب از بدنه جدا شود. برخی از ساعت ها نیز دارای قاب پیچی هستند که با استفاده از پیچ گوشتی های مخصوص و کوچک که اغلب برای عینک استفاده میشوند، میتوان بهره برد.

2- کنار زدن پوشش پلاستیکی

پس از جدا کردن قاب پشتی ساعت، به یک حلقه یا پوشش پلاستیکی برخورد خواهیم کرد که به منظور جلوگیری از ورود رطوبت تعبیه شده است. باید مواظب باشید تا آسیبی به آن وارد نشود. با استفاده از یک چاقوی ظریف برای برداشتن یا کنار زدن آن اقدام کنید. اگر آن را تمیز کنید نیز بهتر میباشد.

3- پیدا کردن باتری ساعت و جدا کردن آن

حالا در این قسمت از مراحل و نحوه تعویض باتری ساعت مچی ، باید باتری قدیمی ساعت را از آن جدا کنید تا بتوانید داخل ساعت را مشاهده کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که باتری ساعت را در چه حالتی جدا کردید تا باتری جدید را نیز به همان شکل جایگذاری کنید.

4- قرار دادن باتری جدید در محل خود

در اینجا به آخرین گام از مراحل و نحوه تعویض باتری ساعت مچی رسیدیم. جایی که باید باتری جدید را جایگزین باتری قدیمی کنیم. بعد از آن که این کار را انجام دادیم، باید مراحل قبل و طی شده را بالعکس انجام دهیم تا ساعت مانند اول شود. دقت داشته باشید که با حوصله این کارها را انجام دهید و از بسته شدن و جفت شدن کامل قاب پشتی ساعت اطمینان حاصل کنید.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان