تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

آشنایی با انواع داروهای گیاهی ضد انگلی

آشنایی با انواع داروهای گیاهی ضد انگلی در پامیشا

آشنایی با انواع داروهای گیاهی ضد انگلی



گیاهان دارویی نقش مهمی در درمان اختلالات گوارشی دارند. یکی از شایع ترین بیماری های گوارشی انگل های روده ای است. انگل های روده ای با خوردن غذاهای آلوده با منشا حیوانی یا گیاهی وارد بدن می شوند.برخی از گیاهان خاصیت صد انگلی دارند که شما با مطالعه مقاله آشنایی با انواع داروهای گیاهی ضد انگلی در پامیشا با اینها آشنا میشوید. از این رو داروهای گیاهی موثر در درمان انگل های روده عبارتند از: سیر، انبه، میخک، آویشن و تخم کدو.

کرم های روده

آلودگی دستگاه گوارش به انگل ها و کرم های روده ای یکی از مهم ترین مشکلات سلامتی است. انگل انواع مختلفی دارد و از شایع ترین آن ها، انگل کرمک می باشد، رعایت نکردن بهداشت فردی از اصلی ترین دلایل مبتلا شدن به انگل کرمک می باشد. به طور کلی انگل ها بیشتر از طریق غذا و راه دهان به بدن انسان منتقل می شوند. از دیگر انگل های  شایع در کودکان ، کرم اسکاریس و کرم کدو می باشد.

انگل ها و کرم های روده ای با خوردن مواد غذایی از جمله سبزیجات، سالاد و میوه ها وارد بدن می شوند. به عبارت دیگر، وقتی گوشت خام، سبزیجات، میوه‌ها و سالادهایی را می‌خورید، مستقیماً زمینه را برای تشکیل انگل‌ها آماده می‌کنید.جالب است بدانید که کرم های روده به مرور زمان از روده تا معده تکثیر می شوند. عفونت کرم نواری می تواند به توده هایی در مغز تبدیل شود. اولین علامت مننژیت ناشی از عفونت کرم نواری احتباس ادرار است. و علائم کرم روده شامل درد شکمی، سرفه دوره ای (هر 4 تا 6 هفته)، بی اشتهایی، بثورات پوستی، اسهال و استفراغ است.

درمان کرم روده با داروهای گیاهی
وقتی صحبت از از بین بردن انگل های دستگاه گوارش به خصوص روده می شود، داروهای گیاهی موثر هستند.سیر یک داروی گیاهی ضد انگلی است و میخک هم یکی از مهم ترین گیاهان برای درمان ضد التهابی است میخک دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی است..

آشنایی با انواع داروهای گیاهی ضد انگلی در پامیشا
معرفی آویشن – پامیشا

آویشن

آویشن یک داروی گیاهی برای مقابله با انگل ها است عملکرد سیستم دفاعی بدن انسان تحت تأثیر غده تیموس است. یکی از بهترین راه ها برای تحریک غده تیموس استفاده از آویشن است.

بنابراین آویشن با تحریک غده تیموس در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. این داروی گیاهی با از بین بردن میکروارگانیسم های روده و جلوگیری از ایجاد انگل ها از رشد باکتری ها در بدن جلوگیری می کند. همچنین استفاده از آویشن به عنوان دمنوش برای درمان بیماری های روده خوب است.

پونه کوهی

پونه کوهی یک گیاه دارویی برای مقابله با انگل ها است پونه کوهی دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی، ضد باکتری، ضد انگلی، ضد ویروسی و ضد قارچی است. خواص آنتی اکسیدانی پونه کوهی از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و روده ها را از حشرات و انگل ها پاک می کند.

دانه کدو تنبل
یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای کرم‌های روده، تخم کدو است. مطالعات نشان می دهد که دانه کدو تنبل در کاهش تب و از بین بردن انگل های روده موثر است
برای خلاص شدن از شر کرم های روده، 3 تا 5 شب قبل از خواب مخلوط تخم کدو، شیر و عسل بخورید.

آشنایی با انواع داروهای گیاهی ضد انگلی در پامیشا
معرفی دانه پاپایا – پامیشا

دانه پاپایا

دانه پاپایا یک داروی گیاهی ضد انگلی است دانه های پاپایا سرشار از مواد مغذی از جمله فیبر، چربی، منیزیم، پروتئین، فسفر و کلسیم هستند. دانه های پاپایا حاوی آنزیم خاصی هستند که به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. در واقع دانه های پاپایا حاوی ماده ای به نام کاریزین هستند که کرم های روده را از بین می برد.

برای استفاده از دانه های پاپایا 3 تا 4 دانه پاپایا خشک شده را به صورت پودر خرد کنید. سپس پودر پاپایا را به مدت دو روز متوالی با یک لیوان شیر گرم مخلوط کنید.

سیاه دانه
گیاه سیاه دانه از زمان های قدیم به عنوان یک گیاه آرام بخش، ضد باکتری و ضد انگلی استفاده می شده است. برای استفاده از سیاه دانه حدود 50 گرم را آسیاب کنید. سپس هر روز نصف قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده را به دو قاشق چایخوری سرکه خانگی اضافه کنید و بنوشید.

دارچین
دارچین به نوبه خود گیاهی دارویی با خواص ضد انگلی است که خاصیت ضد انگلی دارد. این داروی گیاهی با داشتن خواص آنتی بیوتیکی خود قادر است سیستم دفاعی بدن را در برابر بیماری های مختلف مانند قارچ ها، ویروس ها و انگل ها افزایش دهد.


بومادران
گیاه دارویی بومادران به دلیل خواص درمانی به عنوان گیاهی با هزاران خاصیت شناخته می شود. علیرغم طعم تلخ  می توان از آن برای درمان مشکلات گوارشی، به ویژه بی اشتهایی استفاده کرد.

آشنایی با انواع داروهای گیاهی ضد انگلی در پامیشا
معرفی بومادران – پامیشا

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان