تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

اندازه مورد نیاز پارچه برای هر مدل لباس

اندازه مورد نیاز پارچه برای هر مدل لباس در پامیشا

اندازه مورد نیاز پارچه برای هر مدل لباس

برای هر الگو چقدر پارچه بخریم؟ شاید در نگاه اول خرید پارچه کار ساده ای باشد اما قبل از خرید پارچه ابتدا باید مدل لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید و نوع پارچه مناسب مدل لباس را مشخص کنید و سایز بدن را اندازه بگیرید. برای دوختن لباس محاسبه مقدار پارچه برای هر نوع لباس موضوعی است که قبل از خرید باید در نظر گرفته شود. محاسبه پارچه مورد نیاز برای ساخت انواع لباس کار سختی نیست. اما به عوامل مختلفی بستگی دارد.که پامیشا در مقاله اندازه مورد نیاز پارچه برای هر مدل لباس ارایه نموده است.

چه عواملی بر مقدار پارچه خریداری شده تأثیر می گذارد؟
هنگام محاسبه مقدار پارچه باید به سه نکته مهم توجه کرد. قبل از هر کاری، اندازه گیری های لازم را انجام دهید تا از مقدار دقیق پارچه مورد نیاز هنگام خرید مطلع شوید.

• مدل لباس

بدیهی است که هر نوع لباسی با توجه مدل ،نوع و جنس پارچه ، عرض پارچه و نوع دوخت و با توجه اندازه وسایز بدن به مقدار مشخصی پارچه نیاز دارد.پس انتخاب مقدار پارچه نیز تحت تأثیر قد و جثه فرد است. روش خاصی برای محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای دوخت هر نوع لباس وجود دارد و با افزودن فرمول قد خود به مقدار پارچه مورد نیاز خود خواهید رسید.

• نوع پارچه

به طور معمول، لباس های گلدار به پارچه بیشتری نیاز دارند. زیرا طرح رنگ ها و راه راه ها باید مطابقت داشته باشد. این نکته در مورد پارچه مخمل نیز صدق می کند. الیاف پارچه مخملی بصورتی است که در یک جهت خواب دارند و هنگام بریدن تکه های پارچه به درستی خواب پارچه رعایت شود. اگر می خواهید در الگوی لباس شما ازپارچه طرح دار استفاده مشود و میخواهید که طرح و یا گل پارچه در قسمت خاصی از لباس باشد، باید پارچه بیشتری بخرید.

• عرض پارچه

پارچه های مختلف عرض های متفاوتی دارند. اما بیشتر پارچه ها در فاصله 1.5 متری تولید می شوند. پارچه های چاپ گل دار پهنای کمتری دارند. اما پارچه هایی که برای دوخت ملحفه و پرده و لباس عروس استفاده می شود 3 متر عرض دارد.


برای هر لباس چقدر پارچه لازم است؟

برای دوخت مدل های مختلف لباس، میزان خرید مواد متفاوت است. طرح های مختلف دامن نیز به مقادیر متفاوتی پارچه برای دوخت نیاز دارند. فرمول محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای دوخت یک لباس بسیار ساده است. قبل از اینکه به توضیحات جزیی اشاره شود بخواهیم یک نتیجه گیری کلی بگوییم این است که :

برای دوخت این پیراهن‌ها به دو برابر قد پیراهن به همراه قد آستین نیاز داریم. برای پیدا کردن این اندازه از پشت گردن تا بلندی که مد نظر شما است اندازه بگیرید و آن را دو برابر کنید، اگر پیراهن شما آستین نیز دارد قد آستین را به میزان دو برابر قد لباس اضافه کنید. در کل می‌توان گفت که در بیشتر موارد دو متر پارچه برای پیراهن با آزادی معمول و آستین مناسب است.


بطور خلاصه اینکه:

شومیزمقدار پارچه لازم : ۱ متر و ۵۰ سانت

پارچه های پیشنهادی شومیز: کرپ، ساتن طرح دار، لینن، پوپلین

شلوارمقدار پارچه لازم: یک متر و ۱۰ سانت

پارچه های پیشنهادی شلوار: کرپ، فاستونی، گاباردین، کتان، جین

بارونیمقدار پارچه لازم: ۱ متر و ۸۰ سانت

پارچه های پیشنهادی بارونی: مموری، میکرو،چرم، شمعی

پیراهن:مقدار پارچه لازم: ۲ متر و ۵۰ سانت

پارچه های پیشنهادی پیراهن: کرپ، مخمل، ساتن، ژاکارد

دامن راستهمقدار پارچه لازم: قد دامن +۱۰ سانت

پارچه های پیشنهادی دامن راسته: کرپ، چرم، کتان

دامن پر چینمقدار پارچه لازم: ۲ برابر قد دامن+۱۰ سانت

پارچه های پیشنهادی دامن پر چین: کرپ، نخی، حریر+آستر، ساتن، تور

هودیمقدار پارچه لازم: ۱ متر و ۵۰ سانت

پارچه های پیشنهادی برای هودی: دوزس سه نخ، تِدی، مخمل، مخمل کبریتی

تاپمقدار پارچه لازم: ۶۰ سانت

پارچه های پیشنهادی برای تاپ: کرپ، تریکو، نخی، ساتن

سرهمیمقدار پارچه لازم : ۲ متر و ۲۰ سانت

پارچه های پیشنهادی سرهمی: کرپ، نخی

جلیقه پافرمقدار پارچه لازم: به اندازه قد لباس

پارچه های پیشنهادی جلیقه پافر: پارچه کاپشنی (پافر)

مانتومقدار پارچه لازم: قد مانتو+۷۰ سانت

پارچه های پیشنهادی مانتو: ژاکارد، کرپ مازراتی، کرپ باربی

پالتومقدار پارچه لازم: قد پالتو+۷۰ سانت

پارچه های پیشنهادی پالتو: پشمی، سوئیت، چرم، فوتر کوبیده

مقدار پارچه مورد نیاز برای دوخت دامن راسته.

دامن راسته انتخاب خوبی برای خانم هایی است که سینه های کوچک دارند. اگر ریزه اندام هستید و باسن کوچکی دارید، توصیه می کنیم این دامن را با کفش پاشنه بلند بپوشید. این دامن اگر کوتاه و تنگ باشد بهتر است. الگوی گلدار یا سادگی جنس برای این مدل دامن خیلی مهم نیست.

اندازه خرید پارچه برای دوخت دامن راسته طول دامن + 10 سانتی متر برای کمر دامن می باشد. بنابراین قبل از خرید پارچه برای دوخت دامن، طول مورد نظر دامن خود را اندازه بگیرید.

مقدار پارچه مورد نیاز برای دوخت دامن 6 ترک

دامن 6 ترک به لطف چین های صاف و منظم قسمت پایین بدن را پنهان می کند. اگر بالاتنه خوش فرمی دارید فرقی نمی کند پایین تنه فرم داشته باشد یا نه، دامن 6 رو بهترین گزینه برای پوشاندن پایین تنه و تاکید بر روی بالاتنه است. برای خرید پارچه مناسب برای دوخت دامن 6 تکه ابتدا باید طول سجاف را در نظر بگیرید. سپس اندازه سجاف را 2 برابر طول دامن + 10 سانتی متر برای درز کمر در نظر بگیرید. دوخت این دامن با پارچه های ساده مرسوم است.

مقدار پارچه مورد نیاز برای دوخت دامن 4 ترک

یک دامن 4 تا پوست کمتری نسبت به دامن 6 تا دارد. بنابراین قسمت پایین بدن کمی نشان داده خواهد شد. اگر فرم مستطیلی دارید و تقریباً لاغر هستید، پوشیدن این دامن می تواند اندام شما را فرم دهد. برای خانم هایی با اندام کوچک اما تاپ بزرگ، پوشیدن این دامن آن را متعادل می کند. برای دوخت با 4 تکه دامن. ابتدا طول مورد نظر خود را اندازه بگیرید سپس طول دامن + 10 سانتی متر را برای خرید پارچه با دقت قرار دهید.

پارچه مورد نیاز برای دوخت دامن فون با فون زیاد



دامن فون از ناحیه کمر باریک است و به تدریج پهن می شود. اگر ساعت شنی یا اسبی دارید، این لباس بهترین انتخاب برای پوشاندن ران شماست. در عین حال خانم هایی با اندام منحنی می توانند از این لباس برای متناسب نشان دادن اندام خود استفاده کنند. اما اگر بالاتنه درشتی دارید، پوشیدن این لباس توصیه نمی شود. اگر تصمیم به دوخت این لباس دارید باید 2 برابر قد لباس + 10 سانتی متر پارچه بخرید.

پارچه مورد نیاز برای دوخت دامن پلیسه


دامن چین دار چین های منظم زیادی دارد و در بیشتر موارد کوتاه دوخته می شود. این دو عامل باعث می شود که پایین تنه بزرگتر به نظر برسد. بنابراین ما این دامن را فقط برای خانم هایی با اندام کوچکتر توصیه می کنیم. خانم هایی با شکل مستطیلی یا سیبی می توانند اندام خود را با دامن چین دار تنظیم کنند. اگر می خواهید دامن چین دار بدوزید، ابتدا باید قد مورد نظر را اندازه بگیرید.

مقدار پارچه مورد نیاز شما برای دامن چین دار دو برابر طول دامن + 4 سانت پارچه برای کمر است. اساساً دامن چین دار با پارچه ساده یا چهارخانه دوخته می شود. برای دوخت این دامن بهتر است از پارچه ضخیم استفاده کنید.

پارچه مورد نیاز برای دوخت دامن کلوش و نیم کلوش



دامن کلوش دامن گشادی است که پایین تنه را به خوبی می پوشاند و برای کسانی که از پایین تنه خود راضی نیستند بهترین انتخاب است. برای دوخت این مدل به پارچه زیادی نیاز است، بنابراین دامن نیم کلوش و کلوش دو و نیم برابر طول دامن نیاز دارد.

پارچه مورد نیاز برای دوخت دامن چین سوزنی



استفاده از دامن های چین دار را برای خانم هایی توصیه می کنیم که بالاتنه های مناسب و کتانی درشت دارند. در انتخاب پارچه برای دوخت این دامن باید سبکی پارچه را در نظر بگیرید. برای دوخت دامن چین دار بهتر است دامنی به طول پارچه + 10 سانتی متر برای کمر تهیه کنید. اما اگر دامن چین دار می خواهید، باید دو قد پارچه بخرید.

پارچه مورد نیاز برای دوخت دامن شلوار

کولوت ها بسیار شبیه دامن هستند. این شلوار برای خانم هایی با سایزهای بزرگتر بسیار مناسب است. سایز پارچه برای دوخت شلوار و دامن یک قد + 10 سانتی متر است.

پارچه ضروری برای دوخت شلوار مردانه و زنانه.

شلوار که رایج ترین لباس زنانه و مردانه است، نقش مهمی در تناسب نشان دادن بدن دارد. اگر تصمیم دارید پایین تنه خود را پنهان کنید، بهترین انتخاب استفاده از پارچه ساده با رنگ خنثی و دوخت شلوار نسبتا گشاد است. اما اگر مزیت اندام شما در پاهایتان است، در انتخاب مدل شلوار، رنگ پارچه و طرح پارچه آزاد هستید. مقدار خرید پارچه برای شلوار مردانه و زنانه 120 سانتی متر می باشد. اما اگر قدتان بلند است بهتر است کمی بیشتر پارچه بخرید.

پارچه برای کت و شلوار مردانه.

کت و شلوار مهم ترین لباس برای مردان است. از آنجایی که اکثر مردان برای رویدادهای مهم زندگی، جلسات کاری، مهمانی های مهم و غیره کت و شلوار می پوشند. هنگام انتخاب پارچه برای دوخت کت و شلوار، مهم ترین نکته رنگ پوست و جنس پارچه است. رنگ لباس باید به بهترین شکل با پوست صورت همخوانی داشته باشد و جنس لباس نیز برای دوخت کت و شلوار مناسب باشد. برای خرید پارچه برای دوخت کت و شلوار مردانه باید 120 سانتی متر پارچه برای دوخت شلوار و 180 سانتی متر برای دوخت کت تهیه کنید.

پارچه مورد نیاز برای کت مردانه

پوشیدن یک ژاکت با انواع شلوار، حتی جین، شما را شیک‌تر و شیک‌تر نشان می‌دهد. در انتخاب نوع پارچه باید از قبل بدانید که این ژاکت با چه نوع شلواری باید پوشیده شود. به این ترتیب می توانید رنگ و مدل پارچه را به راحتی انتخاب کنید. اگر کت و شلوار مردانه یک تکه می دوزید باید پارچه 180 سانتی متری بخرید.

برای دوخت کت و شلوار زنانه جقدر پارچه مورد نیاز است

کت های زنانه در محیط های کاری و جلسات اداری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. اما در ایران پوشیدن پیراهن های بلند رایج است که بیشتر شبیه پیراهن در محیط کار است. در انتخاب متریال دوخت این کت و شلوار زنانه پارچه تیره رنگ بدون طرح بسیار مناسب است.

کت و شلوار رسمی زنانه نیز یکی از مدل های مورد علاقه خانم هاست. شما در انتخاب پارچه برای کت و شلوار رسمی کاملا آزاد هستید و می توانید هر رنگ و طرحی را انتخاب کنید، با این تفاوت که پارچه های چاپ شده و رنگ روشن اندام شما را پرتر نشان می دهند و پارچه های تیره و تک رنگ شما را پرتر نشان می دهند. نازک تر خواهد شد

برای دوخت کت و شلوار زنانه باید 120 سانتی متر پارچه برای شلوار و 180 سانتی متر پارچه برای مانتو تهیه کنید. البته برای ساخت مانتو به پارچه بیشتری نیاز خواهید داشت.

پارچه مورد نیاز برای دوخت مانتو زنانه تک

برای مهمانی ها و جلسات کاری مهم، زنان با بالاتنه متناسب اغلب یک کت زنانه را انتخاب می کنند که کاملا دوخت و متناسب باشد. برای دوخت این لباس به 1 متر و 80 سانتی متر پارچه نیاز دارید.

پارچه برای دوخت بلوز و بلوز مورد نیاز است

بلوزها به عنوان قسمت اصلی پوشاک زنانه و مردانه، مدل های متفاوتی ندارند و پارچه، طرح و رنگ این مدل متفاوت است. تنها مسئله ای که لازم است این است که بلوز متناسب با فرم بالاتنه باشد. محدودیتی برای خانم ها و آقایان وجود ندارد که فرم بلوزی را انتخاب کنند که رویه مناسبی داشته باشد و کاملا فیت باشد.

اما برای کسانی که بالاتنه خوبی ندارند، بهتر است آن را کمی شل نگه دارند تا ایرادات آن پنهان شود. برای دوخت بلوز مردانه باید 150 سانتی متر پارچه بخرید که برای خانم ها 160 سانتی متر است.

پارچه های مورد نیاز برای دوخت سارافون و جلیقه

پوشیدن ساری برای زنان و جلیقه برای مردان توجه شما را به سمت بالاتنه جلب می کند. با کمک این لباس ها می توانید در روزهای سرد پاییزی و بهاری استایلی شیک و جذاب داشته باشید. خرید پارچه های ساده و تک را برای این دو لباس توصیه می کنیم. اما اگر می‌خواهید پارچه گلدار انتخاب کنید، ابتدا به چیدمان آن فکر کنید. سایز خرید سرهمی و جلیقه یک دست لباس + 10 سانتی متر می باشد.

پارچه مورد نیاز برای دوخت ساری

در انتخاب پارچه برای دوخت ساری دقت کنید تا بیش از حد چاق یا لاغر به نظر نرسید. اگر بدن شما ساعت شنی است، توصیه می کنیم از یک اکسسوری مناسب مانند کمربند استفاده کنید تا زیبایی اندام خود را آشکار کند. سایز خرید پارچه برای این لباس یک قد شلوار + یک قد بالا + 100 سانتی متر است.

پارچه مورد نیاز برای دوخت یک پیراهن ساده

اگر به کمد لباس مردانه نگاه کنیم، پیراهن های مردانه زیادی را خواهیم دید. اگر تصمیم به خرید پارچه لازم برای دوخت پیراهن دارید، به ساختار و رنگ آن توجه کنید. رنگ و طرح پارچه باید به گونه ای باشد که بدن شما را صاف کند و با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد. هنگام خرید پارچه باید یک پارچه 150 سانتی متری تهیه کنید.


استایل الگانت چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان