تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم چیست و کدام بهتر است؟

تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم چیست و کدام بهتر است؟ در پامیشا

تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم چیست و کدام بهتر است؟

وقتی وارد یک فروشگاه پر از عطر و ادکلن می‌شوید و از فروشنده درخواست معرفی محصولات را دارید تا در انتخاب بهتر به شما کمک کند، ممکن است اصطلاحاتی مثل پرفیوم و ادکلن را بکار ببرد که ممکن است برای شما گیج کننده باشد. به همین خاطر پامیشا در این مقاله با عنوان تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم چیست و کدام بهتر است؟ در تلاش هست که برای روشن شدن موضوع درباره تفاوت‌های عطر، ادکلن و پرفیوم دانستنی های لازم را به شما ارایه نماید. در این مقاله، تفاوت بین این اصطلاحات را توضیح می‌دهیم:

پرفیوم یا عطر Perfume

پرفیوم یا عطر، نوعی محصول غلیظ و مرکب است که دارای بالاترین غلظت از روغن‌های عطری است. این نوع عطرها معمولاً دارای ماندگاری بالا، حدود ۶ تا ۸ ساعت، هستند. پرفیوم‌ها به خاطر غلظت بالای روغن‌های عطری در ترکیباتشان، از قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع عطرها برخوردارند.

اگر پوست حساس دارید، توصیه می‌شود به جای سایر انواع عطرها، به سمت پرفیوم‌ها متمایل شوید. زیرا پرفیوم‌ها نسبت به سایر نوع‌ها خالص‌تر هستند و با پوست حساس سازگاری بیشتری دارند، بنابراین به‌راحتی می‌توانید از آنها بدون ایجاد حساسیت پوستی استفاده کنید. همچنین، از الکل در فرمولاسیون پرفیوم‌ها کمتر استفاده می‌شود، که باعث کمتر شدن خشکی پوست می‌شود و به ایجاد حساسیت پوستی کمک می‌کند.

در مورد خلوص پرفیوم‌ها، باید بدانید که معمولاً غلظت روغن عطر در آنها حدوداً ۲۰ تا ۳۰ درصد است، که باعث سنگین شدن و روغنی شدن آنها می‌شود. همچنین، پرفیوم‌ها معمولاً در بطری‌های زیبا و شیک عرضه می‌شوند که زیبایی خاصی به میز آرایش شما می‌بخشند.

برای استفاده بهینه از پرفیوم، می‌توانید آن را بر روی نقاط ضربانی مثل گردن و مچ دست اسپری کنید. این نقاط دارای حرارت بیشتری هستند و بوی عطر را بهتر منتشر می‌کنند.

خلاصه مشخصات پرفیوم یا عطر عبارتند از:

  • غلظت بالا از روغن عطری
  • استفاده کمتری از الکل
  • ماندگاری حدود ۶ تا ۸ ساعت
  • قیمت بالا
  • مناسب برای افراد با پوست حساس.

ادوپارفوم یا ادوپرفیوم Eau de Parfum

ادوپرفیوم‌ها، بعد از پرفیوم‌ها، بالاترین غلظت عطرمایه‌ روغنی را دارند و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از روغن‌های معطر در ترکیباتشان استفاده می‌شود. در مقایسه با پرفیوم‌ها، در ادوپرفیوم‌ها از الکل و آب بیشتری استفاده می‌شود و مواد روغنی آنها کمی کمتر است. با این حال، ادوپرفیوم‌ها به پرفیوم‌ها شباهت بیشتری دارند و نسبت به سایر انواع عطرها، برای پوست‌های حساس مناسب‌تر هستند. رایحه ادوپرفیوم‌ها نسبت به پرفیوم‌ها کمی سبک‌تر است اما دوام و پخش بوی آنها به پرفیوم‌ها نمی‌رسد و معمولاً حدود ۴ تا ۵ ساعت ماندگاری دارند.

در مورد قیمت، ادوپرفیوم‌ها قیمت مناسب‌تری نسبت به پرفیوم‌ها دارند. با این حال، همچنان جزو عطرهای گرانقیمت بوده و طرفداران زیادی دارند. برای استفاده روزمره، ادوپرفیوم‌ها مناسب هستند و بیشتر مورد استفاده خانم‌ها و آقایان قرار می‌گیرند.

خلاصه مشخصات ادوپرفیوم‌ها عبارتند از:

  • حاوی غلظت بالایی از روغن عطری
  • ۴ تا ۵ ساعت ماندگاری
  • مناسب برای استفاده روزمره خانم‌ها و آقایان
  • رایج‌ترین نوع عطر برای استفاده روزانه.

ادوتویلت Eau de Toilette

ادوتویلت در دسته‌بندی عطرها سومین نوع عطر است و به عنوان یک عطر سبک شناخته می‌شود. غلظت عطر و روغن معطر در ادوتویلت کمتر از پرفیوم و ادوپرفیوم است و حدود ۵ تا ۱۵ درصد عطرمایه روغنی در آن استفاده می‌شود. الکل در ادوتویلت‌ها به میزان قابل توجهی استفاده می‌شود، به همین دلیل دوام و ماندگاری آنها کمتر است. بهتر است ادوتویلت را در روز استفاده کنید و به عنوان گزینه‌های بهتر برای شب، پرفیوم و ادوپرفیوم را در نظر بگیرید. قیمت ادوتویلت نسبت به پرفیوم و ادوپرفیوم ارزان‌تر است، بدلیل ماندگاری کمتر آنها. ادوتویلت‌ها بسیار محبوب هستند و در دسترس‌ترین نوع عطرها قرار دارند.

در مورد ادوتویلت مردانه و زنانه، باید بدانید که ادوتویلت‌های آمریکایی معمولاً غلظت و ماندگاری بیشتری نسبت به ادوتویلت‌های فرانسوی دارند. در ادوتویلت‌های آمریکایی، حدود ۱۰ درصد روغن معطر استفاده می‌شود، در حالی که در ادوتویلت‌های فرانسوی، تنها ۵ درصد روغن عطری استفاده می‌شود.

خلاصه مشخصات ادوتویلت‌ها عبارتند از:

  • غلظت متوسطی از عطرمایه‌های روغنی
  • ماندگاری حدوداً ۲ تا ۳ ساعت
  • مناسب برای استفاده در فصل گرم تابستان
  • یکی از محبوب‌ترین نوع عطرها
تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم چیست و کدام بهتر است؟ در پامیشا

ادکلن Eau de Cologne

ادکلن، نوعی عطر است که در مقایسه با پرفیوم و ادوتویلت، معمولاً دارای غلظت کمتری از عطرمایه‌های روغنی است. این نوع عطر بیشتر متمرکز بر طرفداران آقایان بوده و در بین آنان محبوبیت بیشتری دارد. البته برخی ادکلن‌ها نیز برای خانم‌ها طراحی شده‌اند، اما به طور کلی ادکلن مردانه بیشتر استفاده می‌شود و جذب طرفداران آقایان بیشتری است.

غلظت عطرمایه‌های روغنی در ادکلن‌ها کمتر است و معمولاً درصد آن حدود ۲ تا ۴ درصد است. در نتیجه، از الکل با درصد بالاتری در ادکلن استفاده می‌شود و غلظت روغن عطری کمتر است. به همین دلیل، ماندگاری ادکلن‌ها کاهش می‌یابد و بوی آن تقریباً به مدت دو ساعت باقی می‌ماند. ادکلن‌ها به طور کلی عطری بسیار رقیق و سبک هستند و قیمتی مقرون به صرفه‌تر نسبت به سایر انواع عطرها دارند.

به طور خلاصه، ویژگی‌های ادکلن‌ها عبارتند از:

  • دارای درصد بالایی از الکل
  • غلظت کمتری از مواد روغنی
  • بسیار رقیق و سبک
  • ماندگاری کمتر (حدوداً ۲ ساعت)
  • دارای شیشه‌های بزرگتر و حجم بیشتر
  • محبوبیت بیشتر در بین آقایان و پسران جوان
تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم چیست و کدام بهتر است؟ در پامیشا

اوفرش یا Eau Fraiche

اوفرش یا “آب تازه”، یک نوع عطر است که شاید نامش برایتان کمتر شناخته شده باشد. این نوع عطرها دارای پایین‌ترین غلظت عطرمایه‌های روغنی هستند و فقط در حدود ۱ تا ۳ درصد از ترکیبات خود از اسانس‌های روغنی معطر استفاده می‌کنند. اوفرش‌ها بسیار سبک و رقیق هستند و ماندگاری آن‌ها حدود یک تا دو ساعت است. قیمت اوفرش‌ها نیز به طور معمول ارزان‌تر از سایر انواع عطرها است.

نکته جالبی درباره اوفرش‌ها وجود دارد. شاید فکر کنید که به دلیل غلظت پایین روغن، آن‌ها از الکل بالایی استفاده کرده‌اند. اما در واقع اوفرش بر خلاف ادکلن، با وجود غلظت پایین از اسانس‌های روغنی، درصد الکل بالایی ندارد و بیشترین ماده‌ای که در ترکیبات آن به کار رفته، آب است. به طور معمول، اوفرش‌ها تقریباً به عنوان یک آب معطر در نظر گرفته می‌شوند و بوی آن‌ها احساس تازگی و تر بودن را به شما القا می‌کند. اصطلاح اوفرش بیشتر برای عطرهای زنانه استفاده می‌شود.

به طور خلاصه، ویژگی‌های اوفرش‌ها عبارتند از:

  • دارای پایین‌ترین غلظت عطرمایه‌های روغنی
  • رقیق‌ترین نوع عطر در بین انواع دیگر
  • استفاده بیشتر از آب به جای الکل
  • ماندگاری کمتر (حدوداً تا دو ساعت)

تفاوت انواع مختلف عطر در چیست؟

اگر به دنبال پاسخ به این سوال که تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم چیست و کدام بهتر است؟ باید بگوییم که تفاوت عطر ادکلن و پرفیوم در میزان غلظت آن‌ها وجود دارد. این تفاوت مهمترین و برجسته‌ترین ویژگی بین انواع عطرها است. میزان غلظت عطر به عنوان یک معیار، نشان دهنده میزان عطر خالص در ترکیبات آن است. به عنوان مثال، طلای ۱۸ تا ۲۴ عیار به عنوان طلای خالص و مرغوب شناخته می‌شود. در عطر نیز، معیار غلظت عطر ۴۰٪ است، به این معنی که اگر ۴۰٪ از ترکیبات آن عطر خالص باشد، بقیه ترکیبات آن شامل آب و الکل و سایر مواد است. بنابراین، عطری که دارای غلظت عطرمایه روغنی بیشتری است، خالص‌ترین و گران‌ترین عطر خواهد بود. در واقع، تفاوت اصلی بین ادکلن و پرفیوم در میزان غلظت عطر خالص آن‌ها است. هرچه غلظت عطرمایه روغنی در یک عطر بیشتر باشد، ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

تفاوت قیمت ادوپرفیوم و ادو تویلت
با توجه به انواع عطر و ادکلن، می‌توانیم قیمت آن‌ها را بررسی کنیم و ببینیم کدام یک گران‌تر و کدام یک ارزان‌تر است.

  • قیمت پرفیوم: پرفیوم، با غلظت بالای عطرمایه روغنی، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در نتیجه قیمت بالایی دارد نسبت به سایر انواع عطر و ادکلن.
  • قیمت ادوپرفیوم: ادوپرفیوم‌ها در مقایسه با پرفیوم، قیمتی مناسب‌تر دارند و کمی ارزان‌تر هستند. اما از لحاظ کیفیت، تقریباً با پرفیوم معادل هستند.
  • قیمت ادوتویلت: ادوتویلت‌ها با غلظت کمتری از روغن‌های طبیعی و عطرمایه روغنی درست می‌شوند، غلظتی که بین 5 تا 15 درصد قرار دارد. بنابراین، قیمت ادوتویلت نسبت به پرفیوم و ادوپرفیوم ارزان‌تر است. همچنین، به دلیل غلظت کمتر، ماندگاری آن‌ها نیز کمتر است و دوام آن‌ها طولانی نمی‌باشد.
  • قیمت ادوکلن: ادوکلن با غلظت عطرمایه روغنی بسیار کم، تقریباً 2 تا 4 درصد، و استفاده زیاد از الکل و آب در تولید آن قیمتی بسیار مناسب‌تر و کمتر نسبت به پرفیوم، ادوپرفیوم و ادوتویلت دارد.

به طور کلی، قیمت عطرها بستگی به غلظت عطرمایه روغنی، استفاده از مواد و ترکیبات مختلف، برند و عوامل دیگری که در تولید آن‌ها نقش دارند دارد. همچنین، عوامل بازاریابی و میزان تقاضا نیز می‌توانند قیمت را تحت تأثیر قرار دهند.

تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم چیست و کدام بهتر است؟ در پامیشا

میزان استفاده عصاره در غلظت‌های متفاوت عطر

میزان استفاده از عصاره در غلظت‌های مختلف عطر به شرح زیر است:

  • در ادوکلن: میزان عصاره استفاده شده در ادوکلن حدود 3 تا 5 درصد است.
  • در ادوتویلت: میزان عصاره استفاده شده در ادوتویلت حدود 4 تا 8 درصد است.
  • در ادوپرفیوم: میزان عصاره استفاده شده در ادوپرفیوم حدود 15 تا 18 درصد است.
  • در پرفیوم و عطر: میزان عصاره استفاده شده در پرفیوم و عطر حدود 15 تا 30 درصد است.

با این اطلاعات، می‌توانید به این موضوع که تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم چیست و کدام بهتر است؟ و تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم چیست و کدام بهتر است؟تفاوت‌ها در غلظت عطرمایه روغنی در محصولات مختلف عطر را درک کنید. این غلظت‌ها تأثیر مستقیمی بر قوت و ماندگاری عطر دارند. عطرهای با غلظت بالا اغلب قوی‌تر و پرماندگارتر هستند، در حالی که عطرهای با غلظت کمتر عموماً خنک و سبک‌تر هستند.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان