تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

خط چشم در پلک های افتاده

خط چشم کشیدن برای پلک های افتاده در پامیشا

خط چشم کشیدن برای پلک های افتاده

اگر پلک افتاده و پف دار را یک ویژگی منفی می‌دانید، شاید در اشتباه باشید. در واقع، بسیاری از بازیگران مهم هالیوود، مدل‌ها و خواننده‌های معروف دارای پلک افتاده یا پف دار هستند و همواره در ظاهر زیباترین حالت خود را به ارمغان می‌آورند. در واقع، راز زیبایی این افراد در آرایش چشم و کشیدن خط چشم در پلک های افتاده و پف دارشان است. با کشیدن خط چشم به شکل مناسب، می‌توانید این ویژگی‌های صورت خود را به خوبی برجسته کنید.

خط چشم کشیدن برای پلک افتاده ممکن است به ویژه برای افراد مسن، چالش بزرگی باشد. با این حال، با استفاده از تکنیک‌های آموزش داده شده و آرایش چشم مناسب، می‌توانید این چالش را به یک فرصت زیبایی تبدیل کنید. پس با استفاده از راهنمایی‌هایی که در مقاله زیر آمده است، می‌توانید با یک آرایش چشم مناسب، زیبایی خود را به اوج برسانید.

پلک افتاده چیست؟

در پلک‌ افتاده، پوست ناحیه بین ابرو و چشم به سمت پایین مایل است و بخشی از سطح پلک بالایی را پوشانده است. این وضعیت معمولاً باعث می‌شود که پلک بالایی به طور کامل قابل رویت نباشد و چشم‌ها به طور کلی خواب‌آلود به نظر برسند.

عوامل مختلفی می‌توانند به پلک افتاده منجر شوند، از جمله ویژگی‌های ژنتیکی، پیری، کمبود خواب و مشکلات پوستی. این وضعیت ممکن است باعث کوچکتر به نظر رسیدن چشم‌ها نسبت به حالت طبیعی شود و آرایش چشم را دشوارتر کند، به همین دلیل، مناسب است که آرایش چشم خود را با توجه به این ویژگی تنظیم کنید.

خط چشم کشیدن برای پلک های افتاده در پامیشا

مراحل تصویری خط چشم برای پلک افتاده

بین مبتدی بودن یا حرفه‌ای بودن یک آرایشگر، هیچ فرقی نمی‌کند؛ همگی می‌توانند گام به گام خط چشم را برای پلک افتاده یاد بگیرند و چشم مناسب خود را بکشند تا آرایش چشم‌هایشان به شکل زیبا و مشخصی درآید.

1. زیرسازی چشم با پرایمر و کانسیلر 


اولین مرحله در آرایش خط چشم برای پلک افتاده، زیرسازی چشم با استفاده از پرایمر و کانسیلر است. بعد از استفاده از مرطوب کننده، پرایمر را روی پلک بزنید و آن را به آرامی با نوک انگشت یا پد تخم مرغی اطراف چشم پخش کنید. سپس از کانسیلر برای پوشش دادن تیرگی‌های پوست استفاده کنید. این اقدام به جلوه آرایش کمک می‌کند و پوشش چروک‌های سطحی را بهبود می‌بخشد.

خط چشم کشیدن برای پلک های افتاده در پامیشا

2. سایه چشم بزنید


با چشمان بسته، سایه را روی پلک‌های خود بزنید. سپس چشمان را باز کنید و قسمت قابل مشاهده سایه را روی پلک خود تا استخوان ابرو ترکیب کنید. در این مرحله، از سایه چشم استفاده می‌شود تا به چشمان عمق طبیعی ببخشد. حتماً توجه داشته باشید که سایه رنگ بالای پلک را کمی کم‌رنگ و رنگ‌های تیره‌تر را برای نزدیک به چشم انتخاب کنید.خط چشم پلک افتاده و پف دار

3. استفاده از چشم مناسب


از خط چشم مناسب استفاده کنید. مهم است که در کشیدن خط چشم برای پلک افتاده مهارت و تمرین داشته باشید. از خط چشمی که دقیق و راحت استفاده شود، مانند خط چشم مدادی، خط چشم کرمی یا ژله‌ای همراه با یک برس نازک و راحت. از خطوط شلخته و نامنظمی که روی پلک ایجاد می‌شوند، خودداری کنید. همچنین، به دلیل اینکه خط چشم ممکن است در اطراف پلک پخش شود، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که سریع خشک می‌شود.

4. خط چشم کشیدن

با چشمان نیمه باز، یک خط بسیار نازک روی پلک بالایی خود و در نزدیک‌ترین حالت به مژه‌ها بکشید. شروع کنید از گوشه داخلی چشم و به سمت ناحیه بیرون پلک حرکت کنید. خط چشم نازک‌تر بهتر است، زیرا اینطوری سایه و آرایش چشم شما جلوه بیشتری خواهد داشت. پس از کشیدن خط چشم، چند ثانیه صبر کنید تا خط چشم خشک شود و سپس به مرحله بعد، یعنی کشیدن دم خط چشم بروید.

خط چشم کشیدن برای پلک های افتاده در پامیشا

5.  کشیدن دنباله خط چشم با چشمان باز


با چشمان باز، دنباله خط چشم را بکشید. اگر با چشمان بسته دنباله خط چشم را بکشید و سپس چشمان را باز کنید، آرایش شما پشت افتادگی پلک پنهان خواهد شد و دیده نمی‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است با چشمان باز خط چشم را بکشید.

خط چشم کشیدن برای پلک های افتاده در پامیشا

6. کشیدن دنباله خط چشم

با استفاده از گوشه داخلی چشم شروع کرده و با چشمان نیمه‌باز، یک خط بسیار نازک را روی پلک بالایی خود کشیده و در نزدیک‌ترین حالت به مژه‌ها قرار دهید. از طریق حرکت به سمت ناحیه بیرونی پلک، از گوشه داخلی چشم به سمت گوشه خارجی حرکت کنید. تلاش کنید خط چشم را هر چه نازک‌تر کشیده تا سایه و آرایش چشم شما بهتر و جذاب‌تر به نظر برسد. پس از کشیدن خط چشم، چند ثانیه صبر کنید تا خط چشم خشک شود و سپس به مرحله بعد، یعنی کشیدن دم خط چشم بروید.

در مرحله بعد، از نقطه بالای چشم شروع کنید و دم خط چشم را به طرف گوشه خارجی چشمتان بکشید. این کار جلوگیری می‌کند که خط چشم در افتادگی پلک محو شود. سپس، داخل فضای خط چشم را با رنگ مورد نظر پر کنید تا خط چشم به‌درستی دیده شود.

خط چشم کشیدن برای پلک های افتاده در پامیشا

7. پاک کردن اطراف خط چشم


بعد از آن، با استفاده از یک تکه پنبه یا گوش پاک‌کن، اطراف خط چشم را به دقت تمیز کنید تا خطوط تیز و یکدست شوند. در صورت لزوم، می‌توانید از کانسیلر مات زیر چشم استفاده کنید تا ناهماهنگی‌های رنگی را برطرف کنید و پوست را یکدست کنید.

خط چشم کشیدن برای پلک های افتاده در پامیشا

8. اتمام آرایش با ریمل

بهترین روش برای حصول یک آرایش چشم زیبا و جذاب، استفاده از ریمل است. با این کار، مژه‌های بالا و پایین چشم شما بیشتر برجسته می‌شوند و آرایش چشمتان تکمیل می‌شود. پیشنهاد می‌کنم ابتدا از فر مژه استفاده کنید تا مژه‌های شما پر و حجیم شوند و سپس روی آن‌ها ریمل بزنید.

نحوه درست ریمل زدن روی چشم بسیار مهم است و ریمل زدن نادرست می‌تواند باعث افتاده‌تر به نظر آمدن پلک‌های شما شود. 

نکات مهم کشیدن خط چشم برای پلک افتاده

در آرایش چشم پلک افتاده، نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد:

  1. آرایش را با چشمان باز انجام دهید. این امر بسیار حائز اهمیت است زیرا در پلک‌های افتاده، بخش محدودی از پلک قابل مشاهده است. بنابراین، با چشمان باز آرایش کنید تا بعد از باز کردن چشمان، آرایش شما در ناحیه پلک افتاده قرار بگیرد و دیده شود.
  2. از سایه‌های رنگ روشن برای زیرسازی پلک استفاده کنید. سایه‌های تیره می‌توانند پلک افتاده را بیشتر نشان دهند. بنابراین، از سایه‌های روشن برای بخش‌های بالایی و گوشه بیرونی پلک استفاده کنید.
  3. خط چشم را نازک بکشید. خطوط نازک برای پلک افتاده بهتر است، زیرا خطوط پهن و پررنگ ممکن است چشم‌ها را کوچک‌تر نشان دهند.
  4. از افکت دودی ملایم استفاده کنید. این افکت به چشم‌ها ظاهری ظریف و گربه‌ای می‌بخشد و می‌تواند به زیبایی چشم‌ها کمک کند.
  5. هرگز پرایمر را فراموش نکنید. استفاده از پرایمر قبل از آرایش چشم، به طراوت و طولانی‌مدت بودن آرایش شما کمک می‌کند.
  6. زاویه خط چشم نیز اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید چشم‌هایتان برجسته به نظر برسند، خط چشم را به سمت دم ابرویتان و به سمت بالا بکشید. زاویه 45 درجه بین خط چشم و دم ابرو بیشترین جلوه را خواهد داشت.
  7. در آرایش، ابزارهای پاک کننده خطاها را در دسترس قرار دهید تا در صورت بروز اشتباه، بتوانید به سرعت آن را اصلاح کنید.

بهترین مدل‌های خط چشم برای پلک افتاده

خط چشم، یک خط ساده پشت مژه است که به چهره ظاهر ساده و زیبایی می‌بخشد. با رعایت قانون همیشگی کشیدن خط چشم برای پلک افتاده، می‌توانید مدل‌های جذابتری را روی چهره خود امتحان کنید. در ادامه، چند نمونه از بهترین مدل‌های خط چشم برای پلک افتاده را مشاهده می‌کنید.

خط چشم بالدار: خط چشم بالدار، یک خط ساده پشت مژه است که به چهره ظاهر ساده و زیبایی می‌بخشد. با رعایت قانون همیشگی کشیدن خط چشم برای پلک افتاده، می‌توانید مدل‌های جذابتری را روی چهره خود امتحان کنید. در ادامه، چند نمونه از بهترین مدل‌های خط چشم برای پلک افتاده را مشاهده می‌کنید.

خط چشم کشیدن برای پلک های افتاده در پامیشا

خط چشم گربه‌ای:
مدل دیگری که می‌توانید آزمایش کنید، خط چشم گربه‌ای است. این مدل یک خط چشم بلند است که هیچ‌گاه تکراری نمی‌شود و به چشمان شما ظاهری شبیه به چشم‌های گربه می‌بخشد. برای کشیدن خط چشم گربه‌ای، ابتدا خط چشم را از قسمت داخلی چشم به سمت بیرونی ادامه دهید و به اندازه و زاویه دلخواه آن را ادامه دهید. سپس از گوشه خارجی چشم نیز یک خط با زاویه دلخواه به سمت بیرون از چشم بکشید و این دو خط را تا جایی که به هم وصل شوند ادامه دهید.

خط چشم روباهی: خط چشم روباهی یکی از ترندهای آرایشی محبوب است که شباهت زیادی به خط چشم معمولی دارد، اما دارای یک دنباله بلندتر است و چشم را به نحوی کشیده‌تر نشان می‌دهد. یک ویژگی مهم این مدل، وجود یک خط زاویه‌دار در بخش داخلی چشم است که ظاهری شبیه به چشمان روباه را در چهره شما ایجاد می‌کند. خط چشم روباهی نازک است و از قسمت مرکزی چشم شروع می‌شود و تا گوشه داخلی و خارجی چشم ادامه پیدا می‌کند، شکل جذابی به چشمان شما می‌بخشد.

خط چشم کشیدن برای پلک های افتاده در پامیشا

قانون همیشگی برای کشیدن خط چشم

قانون همیشگی در کشیدن خط چشم و تکنیک‌های آن، نیازمند تمرین و تکرار است. اگر در اولین تلاشتان نتوانستید به نتیجه دلخواه برسید، نگران نباشید، زیرا هیچ کس نمی‌تواند در عرض چند دقیقه به صورت کامل در کشیدن خط چشم ماهر شود.

با تمرین و تکرار مداوم، دست خود را در کشیدن خط چشم و حرکات صحیح تقویت خواهید کرد. این تمرین‌ها به شما کمک می‌کنند عملکرد خود را بهبود بخشیده و به شما امکان می‌دهند تا مناسب‌ترین فرم خط چشم برای پلک خود را پیدا کنید.

سوالات متداول درمورد خط چشم پلک افتاده

بهترین مدل کشیدن خط چشم پلک افتاده چیست؟

برای پلک افتاده، بهتر است خط چشم بالدار نازک را کشید که در این مقاله نحوه کشیدن آن را آموزش دادیم. خط چشم کلفت ممکن است باعث افتادگی بیشتر پلک‌ها به نظر برسد.

آرایش چشم پلک افتاده را چطور انجام دهیم؟


آرایش چشم پلک افتاده باید به گونه‌ای باشد که به چشم عمق ببخشد و افتادگی پلک‌ها کمتر قابل مشاهده باشد. برای این کار، بهتر است از سایه‌های تیره‌تر در بخش بالایی و گوشه بیرونی پلک‌ها استفاده کنید و از سایه‌های روشن‌تر برای زیرسازی استفاده کنید. همچنین، خط چشمتان باید نازک‌تر باشد و حتما قبل از کشیدن ریمل، از فر مژه استفاده کنید.

استایل الگانت چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان