تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

خواص دارویی و درمانی فلفل آبی

خواص دارویی و درمانی فلفل آبی در پامیشا

خواص دارویی و درمانی فلفل آبی

یکی از انواع تیره هفت بندیان فلفل آبی است. فلفل آبی پتانسیل رشد در آب های راکد و محیط های مرطوب را دارد. رایج ترین نوع این گیاه به صورت گیاهی یک ساله و پایدار در نواحی معتدل آسیا، اروپا و آمریکای شمالی یافت می شود.پامیشا در توضیح خواص دارویی و درمانی فلفل آبی به مهمترین خواص درمانی فلفل آبی می اشاره کرده است که میتوان دفع کرم و انگل از بدن، قابض، انعقاد خون و درمان عوارض رحمی را نام برد.

ویژگی های گیاه فلفل آبی
این گیاه به طور گسترده در مناطق معتدل آسیا، استرالیا، نیوزیلند، اروپا و آمریکای شمالی یافت می شود. در واقع فلفل آبی در یک محیط مرطوب قابلیت رشد تا ارتفاع 20 تا 70 سانتی متری را دارد.گیاه فلفل آبی یکساله دارای برگهای متناوب و عمدتاً بدون ساقه است. صفحات برگ این گیاه بیضی شکل، با گل های قرمز و تقریباً سفید است.دانه ها و برگ های فلفل طعمی تند شبیه فلفل دارند. با این حال، ماهیت گیاه به طور گسترده ای با بوی فلفل متفاوت است.

کاربرد فلفل آبی
فلفل آبی حاوی مواد فعال مختلفی است. منبع تلخی گیاه فلفل آبی از ماده ای به نام روتین می آید.فلفل آبی به عنوان یک تولید کننده اسانس حاوی پلیگونوم، خاصیت کاهش فشار خون دارد. حدود 5 درصد فلفل آبی را اسانس تشکیل می دهد. اسیدهای مختلف مانند اسید پلیگونیک خاصیت تحریک کنندگی دارند و در برگ فلفل آبی یافت می شوند. علاوه بر این، برگ های آن حاوی اسانس اکسی متیل آنتراکینون است.

در طب سنتی از فلفل آبی ای برای کاهش خونریزی و بند آوردن خونریزی استفاده می شود. در واقع این گیاه به دلیل داشتن گلیکوزید خاصیت لخته شدن خون دارد.خوب است بدانید که مقدار فلاووگلوکوزیدهای موجود در گیاهان فلفل قرمز در طول رسیدن میوه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و پس از رسیدن میوه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

در چین و هند از دانه ها و میوه های این نوع فلفل برای حذف کرم از بدن و ایجاد حالت تهوع استفاده می شود.ریشه گیاه فلفل سبز سنگ کلیه را دفع می کند و نقش مهمی در تسریع روند بهبود زخم دارد.

خواص دارویی و درمانی فلفل آبی در پامیشا

خواص درمانی گیاه فلفل آبی
گیاه فلفل آبی در درمان بیماری های رحمی بسیار مفیداست. برگ ها و میوه های فلفل آبی محرک و مدر محسوب می شوند و خاصیت گرم کنندگی برای معده و روده دارند.در برخی موارد که اختلالات قاعدگی به دلایل خاصی مانند یائسگی رخ نمی دهد، از فلفل آبی برای درمان و تنظیم چرخه قاعدگی استفاده می شود.

از آنجایی که ریشه گیاه فلفل آبی تلخ و مقوی است، از برگ آن برای درمان پف، تورم و پوست مرده زیر چشم استفاده می شود.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان