تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

خواص شگفت انگیز سیر

خواص شگفت انگیز سیر در پامیشا

خواص شگفت انگیز سیر

بقراط پزشک یونان باستان از سیر برای درمان بیماری‌ها استفاده کرد و می‌گفت که بگذارید غذا داروی شما باشد و دارو هم غذای شما باشد.و علم مدرن در بررسی خواص شگفت انگیز سیر بسیاری از اثرات درمانی آن را تأیید کرده است. سیر یک غذای بسیار معطر و خوش طعم است و تقریباً در تمام غذاهای دنیا از آن استفاده می شود. وقتی خام خورده شود طعمی قوی و تند دارد و این طعم قوی با فواید عالی آن مطابقت دارد.

خواص شگفت انگیز سیر در پامیشا

درباره گیاه سیر چه می دانید؟

ALLIUM SATIVUM گیاهی چند ساله از خانواده آماریلیس (AMARYLLIDACEAE)، دسته ای از گیاهان پیازی شکل که شامل پیازچه، تره فرنگی، پیاز، موسیر و پیازچه است. اگرچه سیر اغلب به عنوان یک سبزی یا ادویه استفاده می شود، اما به عنوان یک سبزی به همراه سایر مواد غذایی به غذا اضافه می شود. برخلاف سایر سبزیجات، اغلب به جای پخته شدن به صورت خام به غذا اضافه می شود.

سیر در زیر زمین به شکل غده و پیاز حبه مانند رشد می کند.که از این غده‌ها شاخه های سبز بلندی که بالارونده هستندبیرون میزند در حالی که ریشه های غده‌ای هم رشد می کنند.

گیاه سیر بومی آسیای مرکزی است، اما به طور وحشی در ایتالیا و جنوب فرانسه رشد می کند. پیاز این گیاه همان است که همه ما آن را به عنوان سبزی می شناسیم.

خواص شگفت انگیز سیر در پامیشا

یک حبه سیر چیست؟

پیازهای سیر با چندین لایه از پوسته های کاغذ مانند غیرقابل خوردن پوشیده شده اند که با کندن پوست آن از یک بوته سیر معمولا تا 20 عدد حبه سیر بدست می‌آید.

در مورد انواع مختلف سیر، آیا می دانستید بیش از 600 نام مختلف برای این گیاه وجود دارد؟ به طور کلی دو زیرگونه اصلی وجود دارد:

  1. SATIVUM (گردن نرم)
  2. OFFIOSKORODON (گردن سفت)

خواص شگفت انگیز سیر

فواید سیر پس از فواید زردچوبه در رتبه دوم قرار دارد. مقالات زیادی وجود دارد که توانایی این سبزی را در پیشگیری و بهبود انواع بیماری ها ارزیابی کرده اند.

مطالعات و مطالعات روی خواص شگفت انگیز سیر نشان می دهد که مصرف منظم سیر برای ما مفید است، و با کاهش یا کمک به کاهش چهار علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان از جمله بیماری قلبی، سکته، سرطان و بیماری‌ها غفونی مرتبط است.

خواص شگفت انگیز سیر در پامیشا

فواید سیر در مبارزه با بیماری های قلبی، سرطان و عفونی

1- سیر و خواص درمانی قوی آن

سیر شبیه پیازچه و موسیر است. به هر قسمت از سیر را یک بوته می گویند. در یک بوته حدود 10-20 حبه سیر وجود دارد.و در بسیاری از نقاط جهان کاشته می شود و به دلیل بوی تند و طعم لذیذش یکی از مواد پرطرفدار آشپزی است.

در تاریخ باستان، سیر عمدتاً به دلیل خواص دارویی و دارویی آن مورد استفاده قرار می گرفت. مصرف آن توسط بسیاری از تمدن های بزرگ از جمله مصری ها، بابلی ها، یونانی ها، رومی ها و چینی ها ثبت شده است.

اکنون دانشمندان می دانند که بسیاری از فواید سیر به دلیل وجود ترکیبات گوگردی است که هنگام له کردن یا جویدن یک حبه سیر ایجاد می شود.

۲- سیر و مواد غذایی لازم برای بدن

اگرچه بسیار مغذی است، اما کالری کمی دارد.و حاوی :

  • منگنز
  • ویتامین B6
  • ویتامین سی
  • سلنیوم
  • فیبر
  • مقادیر قابل توجهی کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر، آهن و ویتامین B1

سیر همچنین حاوی چند ماده مغذی دیگر است و سیر تقریباً حاوی همه چیزهایی است که بدن شما به آن نیاز دارد.

خلاصه: سیر کم کالری و سرشار از ویتامین C، ویتامین B6 و منگنز است. همچنین حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی دیگر است.

3- سیر برای کاهش سرطان

بر اساس بررسی‌ها علمی خواص شگفت انگیز سیر که در مجات معتبر منتشر شده نشان می‌دهد که سبزیجات آلیوم ، به ویژه سیر و پیاز بعلت ترکیبات گوگرد فعال زیستی آنها بر هر مرحله از تشکیل سرطان تأثیر می‌گذارند و بر چندین فرآیند بیولوژیکی که خطر سرطان را افزایش می‌دهند، تأثیر می‌گذارند.و از از فعال شدن سلول‌های سرطان زا جلوگیری می کنند.و مصرف زیاد آن می تواند حتی خطر ابتلا به سرطان پانکراس را کاهش دهد.

به طور کلی، این سبزی به وضوح پتانسیل واقعی خود را به عنوان یک غذای مبارزه با سرطان نشان می دهد که نباید نادیده گرفته شود.

4- سیر برای کاهش فشار خون

بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی بزرگترین قاتل در جهان هستند. فشار خون بالا یکی از دلایل اصلی این بیماری است. مطالعات انسانی نشان داده است که مکمل های آن تاثیر بسزایی در کاهش فشار خون دارند.

سیر باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا می شود. در برخی موارد، آنها می توانند به اندازه درمان های دارویی معمولی موثر باشند.

5- سیر برای سلامت قلب

این سبزی به طور گسترده ای به عنوان یک عامل پیشگیری و درمان برای بسیاری از بیماری های قلبی عروقی و متابولیک از جمله تصلب شرایین، چربی خون، ترومبوز، فشار خون بالا و دیابت شناخته شده است.

بررسی های علمی و بالینی در مورد فواید سیر نشان می‌‎دهد که به طور کلی مصرف این سبزی اثرات محافظتی قابل توجهی بر قلب و عروق داردو با از بین بردن تجمع پلاک در شریان‌ها به معکوس کردن بیماری قلبی اولیه کمک می‌کند.

6- سیر برای تنظیم سطح کلسترول خون

سیر می تواند کلسترول کل و LDL یا کلسترول بد را کاهش دهد. برای کسانی که کلسترول بالایی دارند، به نظر می رسد مکمل های سیر کلسترول کل یا LDL را 10 تا 15 درصد کاهش می دهند. با نگاهی به کلسترول «بد» (LDL) و کلسترول «خوب» (HDL)، به نظر می رسد سیر LDL را کاهش می دهد، اما تأثیر قابل توجهی بر HDL ندارد.

7- سیر از آلزایمر پیشگیری می کند

واکنش های شیمیایی مربوط به رادیکال های آزاد روند پیری را تسریع می کند.آنتی اکسیدان های موجود در سیر به بهبود ایمنی بدن در برابر اثرات مضر این رادیکال های آزاد کمک می کند.

مصرف مقادیر زیاد مکمل های سیر باعث افزایش آنزیم های آنتی اکسیدانی در بدن و کاهش اثرات مضر رادیکال های آزاد در بدن می شود.خوردن سیر تاثیر زیادی بر کاهش کلسترول، فشار خون و خطر ابتلا به بیماری های مغزی شایع مانند آلزایمر و زوال عقل دارد.

نکته مهم

سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که تا حدودی از آسیب به سلول های بدن جلوگیری می کند و روند پیری را کند می کند. خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد.

8- سیر برای افزایش طول عمر

ممکن است اثرات طولانی مدت سیر مشخص نباشد. اما با توجه به اثرات آن بر عوامل خطر عمده مانند فشار خون بالا، منطقی است که سیر می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

با بیماری‌های عفونی نیز مبارزه می‌کند، عامل مهمی است که امید به زندگی را افزایش می‌دهد، زیرا این عامل یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر به‌ویژه برای افراد مسن یا کسانی است که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

برخی از علل شایع بیماری های مزمن را بهبود می بخشد و به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

9- سیر برای افزایش عملکرد فیزیکی بدن

سیر یکی از اولین خوراکی هایی است که به عنوان “افزایش دهنده عملکرد فیزیکی” عمل می کند.و عملکرد ورزشی فرد را بهبود می‌بخشید. در فرهنگ های باستانی برای کاهش خستگی و افزایش فعالیت بدنی کارگران استفاده می شده است.

سیر می تواند خستگی ناشی از ورزش را بهبود بخشد.

10- سیر برای سم زدایی بدن

مصرف روزانه سیر سطح سرب خون را تا 19 درصد کاهش می دهد. همچنین بسیاری از علائم مسمومیت با سرب مانند سردرد و فشار خون بالا را کاهش می دهد.

11- سیر برای سلامت استخوان ها

مصرف سیر باعث افزایش استروژن شده و در نتیجه کاهش پوکی استخوان در آنها می‌شود.و همچنین در زنان یائسه مصرف روزانه حبه های سیر به طور قابل توجهی کمبود استروژن را جبران می کند.و اثرات مفیدی بر سلامت استخوان در زنان دارد.

خلاصه: به نظر می رسد با توجه به خواص شگفت انگیز سیر مصرف روزانه آن طور قابل توجهی سطح استروژن را در زنان افزایش می دهد که برای سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان و آرتروزبسیار مفید است.

12 – سیر برای بیماری سرماخوردگی

مکمل های سیر برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید هستند.و تعداد روزهای بیماری را در بیماران مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا کاهش می دهد.و به پیشگیری و کاهش شدت بیماری های رایج مانند آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می کنند.

13- سیر برای بهبود تغذیه

سیر یک افزودنی عالی برای بسیاری از غذاها، به ویژه سوپ ها و سس ها است. طعم خاص سیر نیز می تواند غذای شما را بهتر کند.

مصرف سیر در انواع مختلف آن متداول هست. از کل گیاه گرفته تا پودرها و مکمل هایی مانند عصاره سیر و روغن سیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

14- سیر برای ریزش موی مردانه و زنانه (آلوپسی)

استفاده از ژل سیر دو بار در روز به مدت سه ماه روی پوست سر می تواند بر افرادی که برای آلوپسی کورتون مصرف می کنند تأثیر بگذارد.

آلوپسی یک بیماری پوستی خودایمنی شایع است که باعث ریزش مو در پوست سر، صورت و گاهی اوقات دیگر نواحی بدن می شود.

15- سیر برای پوست و عفونت

راه دیگر استفاده از سیر برای بیماری هاست. استفاده از روغن سیر یک درمان طبیعی عالی برای بسیاری از بیماری ها از جمله: بیماری های گوش و پوست و گلودرد است.

16- سیر برای کاهش وزن و سلامت جنسی

این گیاه به افزایش متابولیسم کمک می کند که به کاهش وزن کمک می کند. افزودن آن بصورت خام یا پخته شده به یک رژیم غذایی سالم و مغذی هر روز می تواند به کاهش وزن کمک کند.

علاوه بر فواید این گیاه می تواند به رابطه جنسی نیز کمک کند. آلیسین جریان خون را در اندام های تناسلی افزایش می دهد و گردش خون را تحریک می کند، بنابراین افزودن این سبزی به رژیم غذایی می تواند سلامت جنسی شما را بهبود بخشد.

چگونه از سیر در غذا استفاده کنیم؟

روش معمول استفاده از سیر این است که چند حبه سیر تازه را له کنید، سپس آن را با روغن زیتون و کمی نمک مخلوط کنید، این یک سس بسیار سالم و خوشمزه است.

  • می توانید سیر خام را به صورت سرخ شده، برشته یا پخته اضافه کنید.و مقداری از آن را به سس های سالاد خانگی، سس گوجه فرنگی، سوپ یا خورش ها اضافه کنید.
  • افزودن سیر خام به هر غذای سبزیجات، ماهی یا گوشت، طعم آن را تشدید کرده و فواید سلامتی را به همراه خواهد داشت. البته فوایدپخته آن نیز چشمگیر است و هنگامی که به غذا اضافه می شود، طعم ملایم تری ایجاد می کند.
  • تفت دادن سیر نیز روشی آسان برای پختن آن است. فقط انتهای بالایی را بردارید تا حبه نمایان شود. سپس روی آن روغن زیتون بریزید و در فویل بپیچید.
  • اگر می خواهید سیر را تفت دهید. در فر 400 درجه به مدت 30 دقیقه بپزید تا قهوه ای و نرم شوند.

سخن پایانی

بررسی خواص شگفت انگیز سیر نشان می‌دهد که خواص آن در طب سنتی گرم و خشک است و مصرف روزانه آن برای بدن مفید است.

استایل الگانت چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان