تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

دفع سنگ کلیه با انجام حرکات ورزشی

دفع سنگ کلیه با انجام حرکات ورزشی در پامیشا

دفع سنگ کلیه با انجام حرکات ورزشی

بهترین تمرینات برای از بین بردن سنگ کلیه را بشناسید! همه ما می دانیم که تحرک و ورزش برای سنگ کلیه مفید است و به دفع سریعتر و آسان آن کمک می کند. سوال مهم این است: بهترین ورزش برای افراد مبتلا به سنگ کلیه چیست؟ کدام ورزش ها بیشتر به کاهش وزن کمک می کنند؟ در این مقاله با عنوان دفع سنگ کلیه با انجام حرکات ورزشی با پامیشا همراه باشید تا بهترین تمرینات برای دفع سنگ کلیه را به شما معرفی کنیم.

آیا ورزش به دفع سنگ کلیه کمک می کند؟

بله، به طور کلی پیاده روی و ورزش سبک می تواند در پیشگیری و دفع سنگ کلیه موثر باشد; اما ورزش به طور کلی خط اول درمان سنگ کلیه حاد در نظر گرفته نمی شود. برداشتن سنگ کلیه به عواملی مانند اندازه سنگ، محل آن و وضعیت بدن فرد بستگی دارد.

دفع سنگ کلیه با انجام حرکات ورزشی در پامیشا

سنگ کلیه چیست؟

سنگ های کلیه زمانی که مواد زائد جمع می شوند و به دلیل کمبود مایعات در بدن کریستال می شوند، به صورت توده های جامد تشکیل می شوند. سنگ‌های کلیه معمولاً در کلیه‌ها تشکیل می‌شوند، اما می‌توانند در هر نقطه‌ای از دستگاه دفع ادرار تشکیل شوند.

نقش موثر ورزش بر سلامتی

لازم به ذکر است که ورزش نقش موثری در عملکرد صحیح بدن انسان و در نتیجه دفع سنگ کلیه دارد.

عملکرد کلیه را بهبود می بخشد

ورزش منظم به تمام قسمت های بدن کمک می کند تا به درستی عمل کنند. هنگامی که سنگ کلیه وجود دارد، ورزش نیز می تواند موثر باشد. ورزش عملکرد کلیه را بهبود می بخشد و در نتیجه به درمان تعدادی از بیماری های مرتبط با کلیه کمک می کند.

از سنگ کلیه جلوگیری می کند

در وهله اول ورزش منظم و سبک احتمال ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد. علاوه بر این، ورزش با شدت متوسط ​​می تواند به بهبود عملکرد کلیه و همچنین جلوگیری از ایجاد سنگ کمک کند. ورزش های ملایم مانند دویدن و دویدن می تواند احتمال چسبیدن نمک و مواد معدنی به سنگ را کاهش داده و اندازه سنگ را کنترل کند.

این کار باعث می شود که سنگ راحت تر عبور کند و از جای خود خارج شود

ورزش منظم همچنین به دفع سنگ های کوچک کلیه از طریق ادرار کمک می کند. در برخی موارد سنگ ها از مجرای ادرار عبور نمی کنند و در یک مکان باقی می مانند. به عبارت دیگر، سنگ ها را نمی توان بدون کمک خارجی جدا کرد. در چنین مواقعی تاثیر ورزش بر دفع سنگ کلیه مشخص می شود و ورزش می تواند حرکت سنگ هایی را که با ادرار از بدن دفع می شود را تسهیل کند.

توجه: اگرچه ورزش برای بسیاری از بیماران مبتلا به سنگ کیسه صفرا نیز مفید و مؤثر است. اما گاهی اوقات سنگ های کلیه بیش از حد بزرگ هستند که به طور طبیعی دفع نمی شوند، اما خبر خوب این است که ورزش دقیق می تواند به دفع طبیعی سنگ کمک کند. توصیه می کنیم قبل از ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

دفع سنگ کلیه با انجام حرکات ورزشی در پامیشا

کدام ورزش ها برای دفع سنگ کلیه مفید است؟

همانطور که در توضیح دفع سنگ کلیه با انجام حرکات ورزشی ذکر کردیم، ورزش می تواند به افراد مبتلا به سنگ کلیه کمک کند تا بهتر با بیماری خود مبارزه کنند یا کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. ما به طور کلی ورزش هایی را که به معده و کلیه ها فشار می آورند توصیه نمی کنیم.

فعالیت شدید می تواند باعث تحریک سنگ و ایجاد فشار بر دیواره های دستگاه ادراری شود. چنین فعالیت بدنی شدید می تواند درد ناشی از سنگ کلیه را بدتر کند. در زیر چند تمرین برای سنگ کلیه را معرفی می کنیم. این ورزش ها بهترین گزینه برای از بین بردن سنگ کلیه محسوب می شوند:

1- پیاده روی

پیاده روی یک ورزش بسیار ایمن و ساده است که تقریبا برای همه مناسب است. شما می توانید در هر مکان و هر زمان قدم بزنید. افرادی که قبلا ورزش نکرده اند می توانند با یک پیاده روی کوتاه و آسان پنج دقیقه ای شروع کنند و سپس مدت زمان را به 10 دقیقه افزایش دهند.

2- تمرینات یوگا و انعطاف پذیری

این تمرینات به بدن کمک می کند تا انعطاف پذیرتر شود و تمرینات تنفسی برای کاهش درد یا تنش مفید هستند. می توانید هر روز یوگا انجام دهید. مدیتیشن و یوگا به دور نگه داشتن ذهن از استرس و تنش کمک می کند. به طور کلی این ورزش می تواند برای سنگ کلیه بسیار مفید باشد.

3- رقصیدن

این تمرینات به بدن کمک می کند تا انعطاف پذیرتر شود و تمرینات تنفسی برای کاهش درد یا تنش مفید هستند. می توانید هر روز یوگا انجام دهید. مدیتیشن و یوگا به دور نگه داشتن ذهن از استرس و تنش کمک می کند. به طور کلی این ورزش می تواند برای سنگ کلیه بسیار مفید باشد.

4- شنا کردن

شنا یک ورزش عالی است که برای همه مفید است. از آنجایی که آب فشار کمتری به مفاصل وارد می کند، این ورزش یک گزینه عالی برای سنگ کلیه است.

دفع سنگ کلیه با انجام حرکات ورزشی در پامیشا

معرفی حرکات ورزشی خاص برای دفع سنگ کلیه

بعد از معرفی بسیاری از فعالیت ها برای سنگ کلیه، نوبت به معرفی بهترین فعالیت هایی می رسد که می توانید در خانه انجام دهید و از فواید آنها برای از بین بردن سنگ کلیه استفاده کنید.

  • زانوهای بلند روی زمین
  • فیله فیله ماهی روی تشک خوابیده است
  • شنای هندی
  • کشیدگی زانو در داخل جفت
  • متحرک
  • اکستنشن قلب با چرخش داخلی

نکات مهمی که باید در مورد ورزش برای سنگ کلیه بدانید!

اگر سنگ کلیه دارید یا سابقه سنگ کلیه دارید (کلیه های شما سنگ ساز هستند)، ورزش ها و فعالیت های خاصی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید یا به طور کامل از آنها اجتناب کنید تا خطر آسیب را کاهش دهید. در اینجا چند نکته مهم در مورد ورزش با سنگ کلیه وجود دارد:

نکته اول:

از ورزش شدید اجتناب کنید: فعالیت هایی که نیاز به حرکت سریع یا شدید دارند، مانند دویدن، پریدن، یا ورزش های هوازی شدید، به طور بالقوه می توانند خطر حرکت سنگ کلیه را افزایش دهند، به خصوص اگر خطر سنگ های اگزالات کلسیمی وجود داشته باشد. این تمرینات شدید می توانند کلیه ها را تحت فشار قرار دهند و مجاری ادراری را تحریک کنند.

نکته دوم :

اجتناب از ورزش هایی که باعث کم آبی بدن می شود: ورزش شدید در محیط گرم بدون نوشیدن مایعات کافی می تواند باعث کم آبی بدن شود. کم آبی می تواند غلظت مواد معدنی را در ادرار افزایش دهد و احتمال تشکیل و تبدیل کریستال ها به سنگ را افزایش دهد. بنابراین، مهم است که قبل، حین و بعد از ورزش به خوبی هیدراته بمانید.

نکته سوم :

ورزش در آب و هوای متعادل با دمای مناسب: ورزش در شرایط بسیار گرم و مرطوب می تواند منجر به کم آبی بدن شود و ممکن است برای کسانی که از سنگ کلیه رنج می برند مناسب نباشد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرمای شدید می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد.

نکته چهارم :

استفاده دقیق از مکمل های غذایی: برخی از افراد دوزهای زیادی از مکمل های غذایی مانند ویتامین C، کلسیم یا سایر مکمل های گیاهی را برای ورزش مصرف می کنند. مصرف بیش از حد این مکمل ها می تواند خطر تشکیل سنگ را افزایش دهد. قبل از مصرف مکمل ها با یک متخصص تغذیه مشورت کنید، به خصوص اگر سابقه سنگ کلیه دارید.

نکته پنچم :

درست بخورید: در کنار ورزش، یک رژیم غذایی متعادل و سالم نه تنها وزن شما را کنترل می کند، بلکه به پیشگیری و درمان سنگ کلیه کمک می کند و به شما کمک می کند احساس سلامتی کنید.

سخن پایانی :

ورزش و تحرک در بیشتر موارد می تواند به شما کمک کند تا به راحتی و به سرعت از شر سنگ کلیه خلاص شوید. در این مقاله به توضیح دفع سنگ کلیه با انجام حرکات ورزشی و تاثیر ورزش بر سنگ کلیه پرداخته ایم، بهترین ورزش ها و تمرینات را برای دفع سنگ کلیه را ارائه کرده ایم.

استایل الگانت چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان