تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

رشته‌های مد و فشن در دانشگاه های ایران

رشته‌های مد و فشن در دانشگاه های ایران در پامیشا

رشته‌های مد و فشن در دانشگاه های ایران

یکی از پرطرفدارترین رشته ها در سراسر جهان، رشته‌های مد و فشن می باشد. در جهان امروز، پوشش اهمیت بسیار زیادی دارد. تمامی افراد دوست دارند بهترین و زیباترین لباس ها را به تن کنند. چنین لباس هایی، توسط طراحان و خیاطان تهیه شده و به بازار عرضه می شود. درواقع می توانیم بگوییم، بخش مهمی از این ماجرا، به عهده کسانی است که در رشته مد و فشن تحصیل کرده اند.که پامیشا رشته‌های مد و فشن در دانشگاه های ایران را به شما معرفی می‌کند.

رشته‌های مد و فشن

جالب است بدانید در دانشگاه های ایران نیز، رشته‌های مد و فشن وجود دارد، اما نام آن متفاوت است. افرادی که به این زمینه کاری علاقمند هستند، می بایست یکی از سه رشته ای که در ادامه معرفی خواهیم کرد را انتخاب کرده و در دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.
طراحی لباس، طراحی پارچه و طراحی دوخت، سه رشته ای هستند که در دانشگاه های ایران تدریس می شوند. این سه رشته زیر مجموعه مد و فشن قرار داشته و فارغ التحصیلان می توانند در این زمینه فعالیت کنند. توضیح مفصل این رشته ها و دانشگاه هایی که از این سه رشته هنرجو می پذیرند را در ادامه همین مقاله رشته‌های مد و فشن در دانشگاه های ایران شرح داده ایم.

معرفی رشته طراحی لباس

رشته طراحی لباس، در مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه های ایران ارائه می شود. این رشته شامل: آموزش طراحی و تولید لباس، لوازم جانبی و محصولات نساجی می باشد. دانشجویان طراحی لباس، برنامه درسی گسترده ای دریافت می کنند که شامل موضوعاتی مانند تاریخ مد، فناوری نساجی، تکنیک های طراحی، تحلیل سبک و روند است.
آنها همچنین مهارت های عملی مانند انتخاب پارچه، الگوسازی، تکنیک های خیاطی، نمونه سازی و آماده سازی مجموعه را یاد می گیرند. دانشجویان رشته طراحی لباس، کار با مواد، رنگ ها و الگوهای مختلف را آموخته و پروژه های طراحی متفاوتی را انجام می دهند.

رشته‌های مد و فشن در دانشگاه های ایران در پامیشا

به طور کلی، دانشجویان این رشته، طراحی کردن انواع لباس ها را آموزش می بینند. همچنین برخی واحدهای درسی آنها شامل دوخت لباس می باشد. یعنی، باید طرح را روی کاغذ پیاده کرده و سپس با آموزش هایی که می بینند، به دوخت آن روی بیاورند. البته قسمت وسیع رشته طراحی لباس مربوط به طراحی می شود.

معرفی رشته طراحی دوخت

رشته طراحی دوخت شباهت بسیار زیادی به رشته طراحی لباس دارد. بزرگترین و شاید بتوان گفت تنهاترین تفاوت این دو رشته با یکدیگر، مربوط به قسمت خیاطی می باشد. تمرکز دانشجویان طراحی دوخت، بیش از اینکه روی طراحی لباس باشد، روی دوخت و دوز و خیاطی می باشد.

رشته‌های مد و فشن در دانشگاه های ایران در پامیشا

معرفی رشته طراحی پارچه

رشته طراحی پارچه، تفاوت نسبتا زیادی با دو رشته ای که پیش از این معرفی شد دارند. همانطور که از اسمش هم مشخص است، دانشجویان این رشته، وظیفه طراحی کردن پارچه را دارند. این افراد با مبانی رنگ و طرح، جنس پارچه و… آشنا شده و سپس با ابزار مختلف، بر روی انواع پارچه ها کار چاپ انجام می دهند.

رشته‌های مد و فشن در دانشگاه های ایران در پامیشا

افرادی که کار طراحی و دوخت لباس انجام می دهند، می توانند کارهای خود را به دست فارغ التحصیلان رشته طراحی پارچه بسپرند و سپس این متخصصان، بر روی لباس های آماده، طرح مرتبط را اعمال می کنند.

رشته‌های مد و فشن در کدام دانشگاه تدریس میشوند؟

دانشگاه های دولتی که رشته طراحی لباس، پارچه و دوخت را ارائه می دهند، زیاد نیستند اما در نوع خود بهترین می باشند. برای ورود به این دانشگاه ها، باید از طریق آزمون سراسری یا همان کنکور هنر اقدام کنید. البته می توانید با نمره دیپلم خود نیز وارد برخی از این دانشگاه ها بصورت بدون کنکور وارد بشوید.

دانشگاه های ارائه دهنده این رشته و رتبه لازم برای قبولی عبارتند از:

رشته‌های مد و فشن در دانشگاه های ایران در پامیشا

• دانشگاه هنر تهران

این دانشگاه، فقط رشته طراحی پارچه را ارائه می کند. برای ورود به دانشگاه هنر تهران، باید رتبه سه رقمی در کنکور هنر را کسب کنید.

رشته‌های مد و فشن در دانشگاه های ایران در پامیشا

• دانشگاه الزهرا

برای ورود به این دانشگاه کسب رتبه حداکثر 300 الی 400 در کنکور هنر، ضروری می باشد. همچنین دانشگاه الزهرا فقط مخصوص دختران است.

رشته‌های مد و فشن در دانشگاه های ایران در پامیشا

• دانشگاه فنی حرفه ای شریعتی

این دانشگاه نیز فقط مخصوص دختران می باشد. نکته مهمی که در رابطه با دانشگاه شریعتی وجود دارد، این است که شما می توانید بدون آزمون نیز وارد رشته دلخواه خود بشوید، البته باید نمره دیپلم خوبی داشته باشید. همچنین از طریق کنکور هنر و با رتبه حداکثر 600 الی 700 نیز می توانید به این دانشگاه وارد شوید.

• دانشگاه های غیر انتفاعی

بعلاوه سه مورد گفته شده، دانشگاه های غیر انتفاعی نیز در استان های مختلف، این رشته ها را به علاقمندان ارائه می کنند.

بازار کار رشته طراحی لباس، دوخت و پارچه

فارغ التحصیلان رشته مد و فشن می توانند در زمینه های مختلفی شروع به فعالیت کنند. انتخاب هر یک از زمینه ها به انتخاب و روحیه خود فرد بستگی دارد. به طور کلی می توان گفت برای کسی که خوب تلاش و فعالیت می کند، بازار کار این رشته عالی می باشد.

بازار کار رشته مد و فشن

  • شما می توانید به عنوان یک طراح مد آزاد، کار کنید.
  • می توانید به عنوان استایلیست و طراح بصری در موسسات خصوصی کار کنید.
  • می توانید به عنوان تولید کننده محتوا در زمینه های مرتبط با مد کار کنید.
  • به عنوان مدیر برند شرکت های فعال در نساجی، می توانید شاغل شوید.
  • می توانید به عنوان کادر علمی و مربی در مؤسسات آموزشی و پژوهشی مرتبط با هنرهای زیبا مشغول به کار شوید.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان