تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

رنگ آبی در لباس

رنگ آبی در لباس در پامیشا

رنگ آبی در لباس

رنگ آبی در لباس چه آثاری می تواند داشته باشدو چرا باید آبی بپوشیم؟

از اثرات رنگ آبی چقدر مطلع هستید؟ تا کی باید لباس آبی بپوشیم؟ و …

 رنگ آبی را بسیاری از مردم دوست دارند و از محبوب‌ترین رنگ ها در بین مردان به حساب می آید.رنگ آبی احساس آرامش  به ذهن می‌ دهد و پیام آور صلح، امنیت و نظم است. همچنین رنگ آبی می‌تواند احساس غم، درون‌گرایی یا گوشه‌گیری را در بعضی افراد به وجود آورد و در برحی شرایط انسان با نگاه کردن به رنگ آبی ممکن است که احساس افسردگی، ترس و جدا شدن از دنیای بیرونماید.شما با مطالعه این متن در پامیشا درباره استفاده از رنگ آبی در لباس بیشتر بدانید.

رنگ آبی خیلی وقتها در دفتر کار مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد، چون اتاق‌های با رنگ آبی کارآیی بیشتری دارند. همچنین در فضای کسب و کارباعث افزایش اعتماد طرف مقابل به شما می‌شود.

رنگ آبی از رنگ‌هایی است که باعث کاهش اشتها می‌شود به همین خاطر استفاده از رنگ آبی در برخی از برنامه‌های کاهش وزن توصیه شده است که از بشقاب‌هایی با رنگ آبی برای خوردن غذا استفاده شود. به‌طور کلی رنگ آبی نشان‌دهنده آرامش، معنویت و پارسائی هم می تواند باشد و در بسیاری از موارد رنگ آبی نشانه تکامل روحی و معنوی است.

رنگ آبی می تواند احساس سرما را در بدن به‌وجود بیاورد به همین جهت، استفاده از رمگ آبی در درمان تب و التهابات پوستی مؤثر است و با متعادل کردن حرارت بدن و کاهش گرمای آن برای رفع این مشکلات استفاده میشود. رنگ آبی می‌تواند باعث کاهش ضربان قلب موجب کاهش حرارت بدن شده و فشار خون را پائین آورد. رنگ آبی برای افرادی که مشکلات عصبی داشته و یا برای کسانی که اختلال خواب دارند نیز کاربرد دارد.
رنگ آبی در طیف‌های گوناگون آن بر روی بیننده تاثیرات متفاوتی دارد.

رنگ آبی آسمانی با میزان استفاده اکسیژن بدن در ارتباط است.رنگ آبی‌ روشن یادآور آسمان و رنگ یادآور صلح و آرامش بوده و نشانه صداقت ، وفاداری و درست‌کاری وهم چنین نشان‌دهنده قدرت بالای تجسم و شهود است.


رنگ آبی لاجوردی برای  رفع بیماری‌های روحی و فیزیکی بسیار مفید است. رنگ آبی به‌دلیل ارتباط با مرکز مراکز انرژی بدن (چاکرای عصبی) و در سیستم عصبی باعث ایجاد تعادل می‌شود.

رنگ آبی لاجوردی بر روی سینوس‌های صورت نیز تاثیر مثبت دارد. تابش و انعکاس رنگ آبی لاجوردی می‌تواند در فرایند مراقبت های پوستی مورد بهره برداری قرار گیرد و کبودی، کک و مک، آبله ،جوش، آکنه و… را از بین ببرد. علاه بر اینها رنگ آبی لاجوردی خاصیت سکون و آرامش‌بخشی بسیاری دارد، اما باید توجه داشت برخی ها اعتقاد دارند که استفاده زیاد از رنگ آبی لاجوردی می‌تواند کم ‌مسئولیتی و کم توجهی در فرد ایجاد نماید. همچنین در گذشته از تابش رنگ آبی لاجوردی برای رفع گرفتگی عضله و بر طرف کردن اضطراب استفاده می‌کردند.

رنگ آبی نیلی تنها رنگی است که با انرژی فوق‌العاده خود تمامی قسمت های بدن را تحت پوشش قرار می‌دهد. رنگ آبی نیلی خاصیت آرام بخشی بسیار قوی دارد و در رفع و درمان تب‌های شدید بسیار موثر است.

رنگ سرمه‌ای روشن طیف غلیظ و تیره رنگ آبی است و بهترین انرژی را در رفع بحران‌ها و ناراحتی‌های روحی دارد. سرمه‌ای روشن روح نشاط و سرزندگی را به انسان تزریق می‌کند. این رنگ در حفظ سلامتی پوست بسیار مفید است و در رفع خستگی‌های جسمانی نیز موثر است.

انتخاب رنگ‌های مناسب در تهیه لباس چیزی فراتر از سلیقه شخصی است. ممکن است متخصص طراحی لباس ترکیب رنگی را برای لباس بپسندد ولیبا آن چیزی که مورد پسند دیگران باشد فاصله داشته باشد. طراحان لباس معولا رنگ‌هایی را کنار هم می‌چیند که با هم هماهنگ باشند چون هماهنگی در رنگ لباس می‌تواند تصویر بهتری از شخص نشان دهد.

بیشتر افراد به دلیل علاقه به یک رنگ خاص بیشتر لباس‌ها‌یشان را در آن مایه انتخاب می‌کنند در حالی‌که از قدرت رنگ‌ها و توانایی تاثیرگذاری آنها بر شخصیت خود شاید اطلاعات کمتری دارند. واقعیت این است که آنچه در هرارتباطات افراد موضوعی که بیش از چیزهای دیگر به چشم بیننده می‌رسد، لباس و رنگ لباس طرف مقابل است. بنابراین رنگ‌ها می‌توانند علاوه بر ایجاد اثرات متفاوت بر خلق و خوی افراد، بر روابط آنها با دیگران نیز تأثیر بگذارند.

لباس‌هایی با رنگ های روشن باعث می‌شود شخص انرژی مثبت را انتقال دهد و بازتاب عشق و بالندگی به پیرامون خود باشد. رنگ آبی رنگ آسمان و رنگ دریاست و لباس‌های با رنگ آبی پیام آورآرامش است. اگر شما یک پیراهن با رنگ آبی بپوشید یا روسری با رنگ آبی روشن سر کنید، جوان و پرانرژی به نظر می‌رسید. به همین دلیل است که از رنگ آبی در طراحی لباس‌های ورزشی زیاد استفاده شده است. همچنین استفاده از رنگ‌های روشن باعث افزایش روحیه و ایجاد حالت شادابی است.

رنگ آبی پررنگ نشانه وقار است.رنگ آبی نشانه نظافت و پاکیزگی نیز هست، به همین دلیل است که بسیاری از دندانپزشکان و کادر بهداشتی از این رنگ در لباس‌هایشان استفاده می‌کنند.

هرچند استفاده از رنگ‌های ملایم در طراحی لباس مخصوصا برای لباس خانم‌ها، شخصیت آنها را ملایم‌تر نشان می‌دهد اما واقعیت این است که استفاده کامل از مجموعه‌ای از رنگ‌های سرد می توانداحساس منفی را به بیننده منتقل نماید، بنابراین استفاده از رنگ‌های گرم و زنده در ترکیب لباس کار مناسبی است.

برای ایجاد هماهنگی بین لباس با رنگ آبی و لباس‌های دیگر می‌توان از رنگ‌های مکمل استفاده کرد.رنگ نارنجی رنگ مکمل رنگ آبی است و زمانی که این دو رنگ در کنار هم قرار می‌گیرند از سرمای رنگ آبی کاسته شده و شور و هیجان را به آن اضافه می‌کند. همچنین استفاده از رنگ بنفش یا قهوه‌ای در کنار رنگ آبی برای کسانی مناسب است که با وجود دوست داشتن بنفش و قهوه ای به رنگ‌های گرم و زنده علاقه نداشته و در عین حال می‌خواهند از سردی لباس‌های خود کم کنند.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان