تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

روتین مراقبت مو

روتین مراقبت از مو؛ گام ها و معرفی چند محصول در پامیشا

روتین مراقبت از مو؛ گام ها و معرفی چند محصول

مراقبت روزانه از موها نیز بسیار مهم است و برای حفظ زیبایی و سلامت آنها باید روتین مراقبت مو مناسبی را دنبال کرد. در زیر به برخی از روش‌ها و محصولات مراقبت روزانه از موها اشاره خواهیم کرد.

روتین مراقبت از مو چیست؟

روتین مراقبت از مو یعنی استفاده منظم و مداوم از یک گروه از محصولات مرتبط با مو برای حفظ سلامت و زیبایی آنها. این برنامه باید جزئی از سبک زندگی ما شود و نباید فقط به مدت محدودی از این محصولات استفاده کنیم و پس از بهبود موهایمان، آنها را رها کنیم و تنها شامپو بزنیم.

در روتین مراقبت از موهایمان، می‌توانیم از محصولات مختلفی استفاده کنیم که به تمیز کردن و زیبایی موها کمک می‌کنند. برخی از این محصولات به شامپوها، کرم‌ها، روغن‌ها، ماسک‌ها و محصولات حالت دهنده مو شامل می‌شوند.

روتین مراقبت از مو؛ گام ها و معرفی چند محصول در پامیشا

روتین مراقبت از مو و محصولات آن

محصولات مراقبت از مو و زیبایی آن به طور کلی به سه گروه اصلی تقسیم می‌شوند. هر گروه محصولات با توجه به نوع موی شما تفاوت دارند. در زیر مراحل روتین مراقبت از مو را بیان می‌کنیم: 

1- شستشوی مو

شستشوی مو: شستن موها برای حفظ سلامت و زیبایی آنها ضروری است. اما باید به این نکته توجه کنید که نوع شامپوی مورد استفاده باید با نوع موی شما سازگار باشد. بسته به نوع موهای هر فرد، ممکن است برای یک خانواده چهار نفره، نیاز به چهار نوع شامپو مختلف باشد.

شامپوهای روزانه: این نوع شامپوها برای افرادی مناسب است که مشکل خاصی در موهایشان ندارند. این شامپوها قدرت شویندگی متوسطی دارند و حتی با استفاده روزانه، به موها آسیبی نمی‌زنند. به عنوان مثال، این شامپوها برای افرادی مناسب هستند که موهایشان را رنگ نکرده‌اند و هر روز یا به صورت منظم از شامپو استفاده می‌کنند.

شامپوهای مخصوص موهای آسیب دیده: افرادی که موهای آسیب دیده دارند باید از شامپوهای مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنند. این شامپوها برای افرادی مناسب هستند که موهایشان رنگ و دکلره شده یا به دلیل استفاده مداوم از ابزارهای حرارتی، موهایشان خشک و شکننده شده است. در این نوع شامپوها، ترکیبات آبرسان به ساقه مو استفاده می‌شود و ترکیبات آسیب زننده به مو بسیار کمتر است یا حتی وجود ندارد.

روتین مراقبت از مو؛ گام ها و معرفی چند محصول در پامیشا

2- ماسک مو یا نرم کننده

افرادی که موهای وز، فر، مجعد، خشک یا آسیب دیده دارند، پس از شستشوی موها در حمام، نیاز به استفاده از ماسک مو یا نرم کننده دارند. در مطالب قبلی درباره اهمیت استفاده از ماسک مو یا نرم کننده صحبت کردیم. لطفاً آن مطالب را مطالعه کنید و در نهایت یک نرم کننده یا ماسک مو برای خود انتخاب کنید.

خوشبختانه، امروزه نرم کننده‌ها برای هر نوع مویی به بازار عرضه شده‌اند. با این حال، باید بدانید که ساختار کلی نرم کننده‌ها یکسان است و تفاوت‌ها در مواد افزودنی موجود در آنها وجود دارد که با توجه به نوع مو، کاربردهای مختلفی را ارائه می‌دهد.

روتین مراقبت از مو؛ گام ها و معرفی چند محصول در پامیشا

3- مراقبت از مو بعد از حمام

مراقبت از موها پس از خروج از حمام تمام نمی‌شود. زمانی که موها هنوز خیس هستند، می‌توانید از محصولاتی استفاده کنید که بر روی ساقه مو تأثیر دارند. به عنوان مثال، استفاده از روغن مو یا سرم مو برای موهایی که ساقه ضعیف و شکننده دارند بسیار مناسب است. وظیفه اصلی روغن‌ها در ساقه مو، آبرسانی، نرمی و ترمیم ساقه‌های آسیب دیده مو است. 

استایل الگانت چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان