تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

طیف رنگی که توسط عینک دید در شب استفاده میشود

طیف رنگی که توسط عینک دید در شب استفاده میشود

طیف رنگی که توسط عینک دید در شب استفاده میشود

زمانی که در شب در حال رانندگی هستید، ممکن است انعکاس نور چراغ‌های ماشین پشتی و یا ماشین‌های که از رو به رو می‌آیند باعث آزار چشم شما شوند. ممکن است شما از شدت نور ماشین‌های دیگر، چشمتان را نیمه باز بگذارید، این کار بسیار خطرناک می‌باشد. به همین خاطر، عینک‌هایی طراحی شده‌اند که مخصوص شب هستند و عینک دید در شب نام دارند. این عینک‌ها به شما یاری می‌رسانند که دید بهتر و واضح‌تری نسبت به اطراف خود داشته باشید. عینک‌های دید در شب به دلیل اینکه در انواع مختلف و ظاهر‌های متنوعی روانه بازار شده‌اند، بسیار محبوب هستند. در ادامه مقاله طیف رنگی که توسط عینک دید در شب استفاده میشود. با ما همراه باشید تا بیشتر با عینک‌های دید در شب آشنا شوید.

عینک دید در شب چیست؟

بهتر است به سراغ مثال رانندگی در شب برویم. رانندگی در شب به دلیل وجود نورهای ساطع شده از ماشین‌های دیگر بسیار آزار دهنده است. همه افراد در هر سنی می‌توانند این مشکل را داشته باشند، اما افراد بالای ۴۰ سال در هنگام رانندگی در شب بیشتر اذیت می‌شوند. عینک دید در شب با دارا بودن شیشه‌های رنگی باعث بهتر شدن دید راننده می‌شود. این عینک برای تقویت دید و آسیب وارد نشدن چشم‌ها طراحی و تولید می‌شود.

نحوه کارکرد عینک دید در شب و طیف رنگی

عینک دید در شب توانایی بالا بردن کنتراست تصویر و اطراف را دارد و همچنین باعث کم شدن درخشش نور آبی می‌شود، به صورتی که در رنگ‌ها تغییری به وجود نمی‌آورد. این نوع عینک از چشم‌ها محافظت کرده و تصاویر را واضح‌تر می‌کند. افزون بر اینکه این نوع عینک‌ها، باعث تقویت دید در شب می‌شوند، از آسیب وارد شدن به چشم نیز می‌توانند جلوگیری کنند‌.

در زمان رسیدن و برخورد نور ماشین‌های دیگر به چشم‌ها، راننده دید خود را برای چند ثانیه از دست می‌دهد. در این هنگام مردمک چشم با تابش شدید نور کوچک شده و در ادامه تلاش می‌کند که خود را براساس نوری که در اطراف قرار دارد، وفق دهد. استفاده از عینک دید در شب به رانندگان کمک می‌کند که دید بهتری نسبت به محیط داشته باشد.

دقت کنید که این نوع عینک‌ها، جزء عینک‌های آفتابی محسوب می‌شوند. شما با خرید عینک آفتابی و یا عینک‌های دید در شب، از چشم خود محافظت کرده و همچنین رانندگی بهتری در شب را تجربه می‌کنید.

برای آشنایی بیشتر ؛ همراه پامیشا شوید.

معرفی انواع فریم عینک های آفتابی و مدل های آن

ویژگی عینک دید در شب و طیف رنگی

هر شخصی می‌تواند بدون نسخه پزشک، عینک دید در شب را تهیه کند‌. عینک دید در شب از شیشه‌های رنگی طیف رنگی زرد برخوردار است. بعضی از افراد این نوع عینک را به عنوان عینک تیراندازی می‌شناسند. عینک دید در شب از چشم در برابر نورهای شدید محافظت می‌کند. پامیشا در مقاله طیف رنگی که توسط عینک دید در شب استفاده میشود. تاکید می کند. عینک دید در شب، نورها را با شدت کنتری به چشم می‌رساند.

انواع عینک دید در شب

همان‌طور که گفتیم. عینک دید در شب منحصراً برای رانندگان نیست، بلکه افراد زیادی مانند شکارچیان، تیراندازان، نظامیان و … می‌توانند از این عینک‌ها استفاده کنند. این نوع عینک به افرادی که چشم آن‌ها نسبت به نور بسیار حساس است نیز پیشنهاد می‌شود. همچنین به علت ظاهر شیک و زیبایی که دارد، افراد مطابق با مد روز و سلیقه خود می‌توانند از این عینک استفاده کنند.

طراحی شیک و تنوع بالای عینک‌ها، موجب محبوبیت آن‌ها در میان همه افراد جامعه شده است. بااین‌حال تنوع بالا می‌تواند خرید را برای افراد سخت‌تر کند. بنابراین در ادامه مقاله طیف رنگی که توسط عینک دید در شب استفاده میشود. با معرفی انواع عینک‌های دید در شب به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید عینک مناسب خود را راحت‌تر پیدا کنید.

1- عینک دید در شب با شیشه زرد

این نوع عینک‌ها از پرطرفدارترین عینک‌های دید در شب است. رنگ زرد قابلیت خاصی به این عینک‌ها بخشیده است به طوری که هنگام رانندگی، باعث کاهش شدت نور رسیده به چشم‌ها می‌شود‌. عینک با شیشه زرد برای هوای مه آلود نیز بسیار متاسب است‌. زیرا رنگ‌ها را با وضوح بهتری نمایان می‌کند. این عینک‌ها همچنین به ورزشکاران توصیه می‌شود، زیرا باعث می‌شود میدان دید بیشتری داشته باشند.

2- عینک BLupond، دارای خاصیت ضد تشعشعی

به دلیل اینکه این مدل دارای خاصیت ضد تشعشعی است، به عنوان بهترین عینک دید در شب شناخته شده است. آپشن ضد تشعشعی به افزایش میدان دید و تقویت دید فرد بسیار کمک می‌کند. این نوع عینک‌ها دارای هفت لایه شیشه مختلف هستند‌‌. این عینک‌ها افزون بر اینکه دارای خاصیت ضد تشعشعی هستند، از چشم در برابر اشعه uv محافظت می‌کنند.

3- عینک Myiaur, دارای لنز پلاریزه نشکن

این عینک‌ها برای هوای مه آلوده که چشم دید خود را تا حدودی از دست می‌دهد، بسیار مناسب است. این عینک قادر است بهترین میدان دید را در محیط‌های کم نور به وجود آورد. از ویژگی‌های این عینک دوام و مقاومت بالای آن است. زیرا: از منگنز آلومینیوم در ساختار بدنه آن استفاده شده است.

4- عینک Clear Night, دارای قاب فلزی محکم

این عینک نیز ار خاصیت ضد تشعشعی برخوردار است. از ویژگی‌های خاص این عینک‌ها می‌توان به وجود لنزهای پلاریزه قوی TAC و قاب فلزی محکم اشاره کرد. این عینک می‌تواند از چشم افراد در محیط‌های کم نور و تاریک محافظت کند‌. این عینک به راحتی روی صورت قرار می‌گیرد به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

کاربرد عینک دید در شب با استفاده از طیف رنگی

این عینک‌ها معمولا به دو هدف استفاده می‌شوند.

  • فعالیت‌هایی نظیر رانندگی در شب برای جلوگیری از خیرگی حاصل از نورهای مزاحم و دید واضحتر در مسیر‌های کم نور.
  • برای استایل و یا استفاده در محیطهای بسته و جاهایی که شدت نور زیاد است .

اما واقعیت در مورد عینک دید در شب و طیف رنگی چیست ؟

اگر شما عینک‌های رنگی را به سبب استایل و به صورت تزیینی ویا کاهش نورهای مزاحم و خیره کننده استفاده می‌کنید. ابدا محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید از رنگ‌های روشن و یا عینک‌هایی که دارای حداکثر میزان عبور نور هستند استفاده کنید. البته نباید از عینک‌های تیره در محیط‌های کم نور استفاده کنید. زیرا به دلیل محدودیت دیدی که برای شما ایجاد می‌کنند ممکن است خطر آفرین باشد.

اما اگر قصد دارید تا با استفاده از عینک‌های رنگی وسعت دیدتان را در محیط‌های کم نور بهبود ببخشید. باید خدمتتان عرض کنیم. که کاملا اشتباه می‌کنید و هر مانعی که در مقابل چشمان شما قرار گیرد سبب کاهش دید شما خواهد شد حتی اگر بی‌رنگ باشد.

دلیل این امر این است

که شما محیط اطراف را به واسطه بازتاب نور از اجسام و رسیدن این نورها به چشمان خود می‌بینید. و اگر مانعی که مقابل چشمان شما قرار میگیرد. بی رنگ باشد حدود ۸ درصد نور را بازتاب خواهد داد. و طبیعتا ۸ درصد از دید شما کم می‌شود. حتی اگر شما آن را احساس نکنید.

حتی شیشه اتومبیل شما مقداری از دید شما را می‌کاهد. در هر حال شما بهترین دید را زمانی خواهید داشت که هیچ مانعی در مقابل چشمان شما نباشد.

حالا اگر این مانع رنگی هم باشد (مثلا زرد رنگ) علاوه بر بازتاب نور مقداری از نور را جذب کرده و مانع عبور آن خواهد شد و به مراتب نور کمتر و به دنبال آن محدودیت دید بیشتری خواهید داشت.

ولی بسیاری از شما تجربه کرده اید وقتی شب عینک زرد میزنید دید بهتری دارید

واقعیت این است که شما فقط کانتراست دید بالاتری را تجربه می‌کنید. یعنی تفکیک دید اجسام ممکن است مقداری بهتر شود ولی وسعت دید شما ابتدا ارتقاء پیدا نخواهد کرد. و چه بسا کاهش پیدا می‌کند. مثلا ممکن است جسمی که در فاصله زیاد از شما قرار دارد و بسیار بسیار محو و کم نور است. را بدون عینک به عنوان یک مانع تشخیص دهید. و با زدن عینک با عدسی زرد این جسم به طور کلی از دید شما محو شود. این مورد مخصوصا در جاده‌های فرعی و کم رفت و آمد بسیار مهمتر است.

نور آبی کوتاهترین طول موج را در طیف نور مرئی دارد. در نتیجه بیشتر از سایر طیفهای نور مرئی شکسته شده و در محیط پراکنده می‌گردد. کاری که عدسی زرد انجام می‌دهد این است. که به سبب حذف نور آبی شما تجربه کانتراست بیشتر و در نتیجه احساس دید بهتری دارید. و همچنین چشمتان هم کمتر خسته می‌شود. اگر شخص راننده نیستید هیچ محدودیتی در استفاده از این عدسی ندارید ولی اگر قصد استفاده از این رنگ عدسی را برای رانندگی دارید. در ادامه مطلب دو انتخاب را برای این مورد خدمتتان میگوییم.

پس بهترین عینک دید در شب برای رانندگی کدام است؟

بهترین انتخاب برای افرادی که در شب رانندگی می‌کنند و دارای مشکل با چراغ‌های اتومبیلهای دیگر هستند عینک‌های بی رنگ بلوکات با پوشش آنتی رفلکس به همراه پوشش آنتی گلر(پوشش ضد خیرگی نور) می‌باشد. زیرا این پوشش‌ها علاوه بر کاهش مقداری از خیرگی نورهای مزاحم و پر شدت باعث می‌شوند. انعکاس نور از سطح عینک به حداقل برسد و تقریبا وسعت دید در مقایسه با زمانی که از عینک استفاده نمی‌کنید یکی است. همچنین بلوکات بودن مغذی عدسی باعث می‌گردد. مقداری از نور آبی محیط که بیشترین تاثیر در خستگی چشم را دارد حدف شود.

گزینه دوم برای عینک دید در شب مخصوص رانندگی با توجه به مطالبی که در بالا خدمتتان ارائه کردیم عدسی با رنگ زرد به جای بلوکات به همراه پوشش آنتی رفلکس و پوشش آنتی گلر می‌باشد. زیرا هر دو این عدسی‌ها (بلوکات و رنگ زرد) نور آبی را حذف می‌کنند. و تقریبا کاربرد مشابه دارند.( به طور علمی تفاوتهایی وجود دارد که از مطرح کردن آن به دلیل پیچیده شدن مطلب صرفنظر می‌کنیم).

حالا سوالی که پیش می‌آید این است که قبلا گفته شد بهتر است از عدسی زرد استفاده نشود؛ پس چرا عدسی زرد را پیشنهاد می‌دهید؟

عدسی زردی که در اینجا منظورمان است عدسی زرد بسیار کمرنگ می‌باشد نه آن زردی که معمولا در فروشگاه‌ها و یا در رسانه‌ها به عنوان عینک دید در شب تبلیغ می‌گردد. همچنین زرد بودن عدسی به تنهایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و حتما باید با پوشش آنتی رفلکس همراه شود.

این عدسی‌ها هم به صورت طبی و هم به صورت پلانو (بدون شماره) قابل سفارش هستند.

برای عینک‌ طبی در صورتی که می‌خواهید فقط از یک عینک استفاده کنید بهترین انتخاب همان گزینه اول یعنی عدسی بلوکات به همراه پوششهای آنتی رفلکس و آنتی گلر می‌باشد. که البته کاربردهای دیگری مانند استفاده به عنوان عینک کامپیوتر هم دارد.

آیا از عینک دید در شب استفاده کنیم ؟

بر اساس مطالعات صورت گرفته و آزمایشات انجام شده بهتر است از این عینک ها با هدف بهبود دید استفاده نشود. اگر چشم شما دچار هیچ‌یک از عیوب انکساری نیست، بهتر است هنگام رانندگی در شب اصلا عینکی استفاده نکنید. ممکن است به گوشتان رسیده باشد که می‌توانید از عینک‌هایی با پوششAR استفاده کنید. برای افرادی که نیاز به هیچ اصلاح دیدی ندارند، خرید این عینک‌ها تنها هدر دادن پول است! عدسی‌هایی با این پوشش تنها تابش خیره کننده ناشی از خود عدسی را برطرف می‌کنند. وقتی عینکی به چشم نداشته باشید، چنین تابشی نیز وجود نخواهد داشت.

برای آشنایی بیشتر ؛ همراه پامیشا شوید.

برای خرید بهترین عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه داشت؟

راه حل‌ های دیگری که ممکن است دید رانندگی در شب را بهبود بخشند.

هر چیزی که تاری یا خیرگی را کاهش دهد به دید رانندگی در شب کمک می‌کند. چیزهایی که باید امتحان کنید عبارتند از:

  • با انجام معاینات منظم، نسخه عینک خود را به روز نگه دارید.
  • از اپتومتریست یا چشم پزشک خود در مورد استفاده از پوشش ضد انعکاس بر روی عینک‌های تجویزی خود سوال کنید.
  • لکه‌ها می‌توانند تابش خیره کننده را تقویت کنند، بنابراین قبل از رانندگی، عینک خود را با یک پارچه عینک پاک کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که شیشه جلوی خودرو هم از داخل و هم از بیرون تمیز است، زیرا رگه‌های خاک و گرد و غبار می‌توانند تابش خیره کننده را تقویت کنند.
  • برف پاک کن‌های شیشه جلو خودرو را به طور مرتب تعویض کنید.
  • برای جلوگیری از خستگی چشم در هنگام رانندگی در شب، چراغ‌های داشبورد را تاریک نگه دارید.
  • چراغ‌های جلو را تمیز و عاری از آلودگی نگه دارید.
  • اگر دید شما در شب تغییر می‌کند یا ضعیف‌تر می‌شود به چشم پزشک مراجعه کنید.

استایل الگانت چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان