تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

عطر جامد و دانستنی های آن

عطر جامد و دانستنی های آن در پامیشا

عطر جامد و دانستنی های آن

همه ما وقتی اسم عطر را می‎شنویم فکر می‌‎کنیم. عطر مایعی است که آن را بر روی لباس، بدن و اطرافمان اسپری می‎کنیم. اما عطرها شکل دیگری نیز دارند. که به آن عطر جامد یا همان solid perfume می‎گویند. حتماً با خودتان می‌گویید عطر جامد چیست در این متن در این باره عطر جامد و دانستنی های آن توضیح می‌دهیم.
عطر جامد حالت جامد یا صابونی دارد. اساس ساخت آن موم‏‌ها و روغن‌ها هستند. این روغن‌ها و موم‌‏ها را با کمی حرارت باز می‌کنیم. آن را با استفاده از گیاهان و یا مواد عطری دیگر خوش‌بو می‌کنیم. حال که می‌دانید عطر جامد چیست شما می‌توانید علاوه بر عطرهای جامد موجود در بازار، عطر جامد را در خانه بسازید، برای ساخت عطر جامد از مواد مختلفی می‌توان استفاده کرد.

عطر جامد و دانستنی های آن در پامیشا
عطر جامد و دانستنی های آن در پامیشا

عطر جامد چیست؟

قبل از این که شرکت‌های بزرگ عطرسازی پا به عرصه تولید رایحه‌های خوشبو بگذارند، عطرهای جامد در بسیاری از فرهنگ‌ها وجود داشت. در واقع، عطرهای مایع مبتنی بر الکل یک اختراع کاملا جدید هستند. جالب است بدانید، به گزارش وب‌سایت‌های جهانی، در نقطه‌ای بین ۷۰۰۰ تا ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد، قبایلی کشف شدند که گیاهان و برگ‌های معطر را با چربی حیوانی ذوب می‌کردند و عطر می‌ساختند.

عطر جامد ترکیبی از روغن‌های معطر، اسانس‌ها یا مایعات معطر است که در موم مذاب حل شده و سپس به حالت جامد در می‌آیند. از این عطرها برای مرطوب کردن پوست و همچنین خوشبو کردن بدن استفاده می‌شود. مشکل بزرگی که بسیاری از افراد در مورد دئودورانت ها و عطرها با آن مواجه هستند، الکل است. زیرا این محصولات می‌توانند باعث ایجاد زخم و خشک و تحریک شدن پوست بدن شوند.

عطرهای جامد حاوی الکل نبوده و بسیار ملایم‌تر هستند. بنابراین، کسانی که نمی‌توانند عطر را به دلیل الکل موجود در آن استفاده کنند، می‌توانند عطرهای جامد را امتحان کنند؛ البته به شرطی که به روغن های ضروری موجود در آن‌ها حساسیت نداشته باشند.

تفاوت عطر جامد و مایع

عطر مایع با استفاده از الکل و یا آب درست می‌شود. که اسانس یا مواد عطری دیگر را به الکل و یا آب اضافه می‌کنند. و می‌توان آن را روی لباس، بدن و محیط اطراف اسپری کرد. اما عطر جامد همان‌طور که گفته شد با استفاده از موم یا روغن درست می‌شود. و نمی‎توان آن را اسپری کرد. وقتی عطر مایع را اسپری می‌کنیم. روی مقدار این عطر هیچ کنترلی نداریم. و این باعث می‌شود به‌یک‌باره حجم بالایی از عطر در محیط پخش شود. که گاهی خوشایند نیست و البته با اسپری کردن عطر نمی‌توان مکان مناسب و دقیقی برای اسپری کردن مشخص کرد. ولی زمانی که از عطر جامد استفاده می‎کنید. راحت می‌توانید. مقدار استفاده و مکان استفاده از عطر جامد را کنترل کنیم و رایحه مناسب داشته باشیم و تأثیر بیشتری روی افراد اطرافمان داشته باشیم. پیش‌تر در مقاله تفاوت عطر،ادکلن و پرفیوم اطلاعات مفید و کاملی در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار داده‌ایم که می‌توانید با کلیک بر روی این لینک به آن دسترسی پیدا کنید.

کاربردهای عطر جامد

عطر جامد می‌تواند علاوه بر تمام گفته‌های قبلی کاربردهای دیگری نیز داشته باشد، حال که می‌دانید که عطر جامد چیست می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های آن این است که این عطر می‌تواند به‌عنوان یک مرطوب‌کننده استفاده شود زیرا این عطر با استفاده از روغن‌های مختلف درست می‌شود که برای پوست‌های خشک عالی است. همچنین عطر جامد می‌تواند به‌عنوان یک ماده مکمل برای پوست شما استفاده شود چرا که در تولید این عطر می‌توانیم از روغن‌های مغذی برای پوست استفاده کنیم و البته برای کسانی که به الکل حساسیت دارند، بسیار خوب است. این عطر به‌صورت طبیعی درست می‌شود به همین خاطر ضرری برای پوست شما ندارد زیرا شما می‌توانید بر اساس پوست خود روغن خوب را انتخاب کنید.

عطر جامد و دانستنی های آن در پامیشا

مزایای عطر جامد

اگر هنوز نسبت به استفاده از عطر جامد تردید دارید، بهتر است بدانید که استفاده از این نوع عطرها مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت. مزایایی که شما را نیز مانند بسیاری دیگر به یکی از طرفداران عطرهای جامد تبدیل خواهند کرد!

ماندگاری طولانی

الکل و آب موجود در عطرهای مایع درصد تبخیر آن از روی پوست را بالا می‌برند. از آنجا که درصد تبخیر مواد روغنی نسبت به مایعات از روی پوست بسیار کمتر است، ماندگاری روایح روغنی، مانند عطرهای جامد روی پوست بالاتر از عطرهای مایع است. البته درصد ماندگاری عطرهای مایع به غلظت اسانس و درصد الکل به کار رفته در ترکیبات آنان بستگی دارد. علاوه بر این، عطر جامد تنها در نقاط خاصی از بدن و به مقدار کمی استفاده می‌شود، بنابراین دیرتر تمام می‌شود.

سازگاری بالا با پوست بدن

همانطور که می‌دانید، اتانول (الکل) یکی از ترکیبات جدانشدنی عطرهای مایع رایج در بازار است، به طوریکه حتی با کیفیت‌ترین و غلیظ‌ترین عطرهای مایع نیز حاوی درصدی از اتانول هستند. اتانول ممکن است سبب تشدید برخی از بیماری‌ها یا حساسیت‌های پوستی و یا خشک شدن پوست، مخصوصا پوست‌های حساس شود. برخلاف عطر و ادکلن‌های مایع، در ترکیبات عطر جامد، از اتانول استفاده نمی‌شود، بنابراین هیچگونه آسیبی به پوست‌های حساس وارد نمی‌کند. علاوه بر این، عطر جامد به دلیل وجود روغن‌های مغذی و موم‌های طبیعی، باعث رطوبت‌رسانی به پوست و جلوگیری از خشکی نیز خواهد شد. اگر مشکل پوستی یا حساسیت خاصی دارید توصیه ما به شما استفاده از عطر جامد است.

به آسانی میشود همراه داشت

یکی دیگر از مزایای عطر جامد حمل آسان آن است زیرا عطر جامد بر خلاف عطر مایع که دربسته بندی شیشه‌ای هستند حالت جامد دارند و دربسته بندی‎های کوچک و سبک موجود هستند. شما می‌توانید این عطر را به‌راحتی در کیف یا داشبورد ماشین خود قرار دهید و در زمان نیاز به‌راحتی از آن استفاده کنید و دیگر نگران ازدست‌رفتن عطر خود نباشید.

روش استفاده از عطر جامد

عطر جامد در دو شکل کاسه‌ای و ماتیکی تولید می‌شود. برای استفاده از عطر جامد کاسه‌ای تنها کافی است مقدار بسیار کمی از محتوای ظرف را با انگشت و یا اپلیکاتور پنبه‌ای (یا گوش پاک‌کن) برداشته و روی پوست نواحی مورد نظر بمالید. استفاده از عطر جامد ماتیکی بسیار راحت‌تر است و نیازی به دخالت دست و ابزار دیگری ندارد و می‌توانید آن را به صورت مستقیم روی پوست بزنید. دقت کنید که عطر جامد را تنها روی پوست بزنید و از مالیدن آن روی لباس خودداری کنید چرا که به دلیل ماهیت کرمی و پایه روغنی، سبب ایجاد رد و لکه روی البسه می‌شود.

عطر جامد و دانستنی های آن در پامیشا
برای ماندگاری و پخش بوی بالاتر، بهتر است عطر جامد را روی پوست این نواحی بزنید:
  • گردن: نواحی گردن، گلو و ترقوه معروف‌ترین ناحیه بدن برای عطر زدن هستند.
  • پشت گوش: اگر می‌خواهید در طول روز پخش بویی مداوم و ملایم داشته باشید، مقداری از عطر جامد را پشت لاله‌های گوش بزنید.
  • مچ دست: مچ دست‌ها یکی از بهترین نقاط برای استفاده از عطر به خصوص عطر جامد است، چرا که نبض موجود در مچ‌ها سبب پخش بیشتر بو می‌شود.
  • نقاط نبض‌دار دیگر: مانند پشت زانوها، مچ پاها، آرنج‌ها، پشت گردن، چین‌های زیر بغل و داخل ران‌ها نیز برای استفاده از عطر جامد توصیه شده‌اند چرا که گرمای این نقاط سبب تقویت بوی عطر می‌شود.
  • ریش و سبیل: از آنجایی که عطر جامد پایه‌ای روغنی دارد، یک آبرسان معطر برای ریش و سبیل آقایان نیز به شمار می‌آید.
عطر جامد و دانستنی های آن در پامیشا

مواد لازم برای ساخت عطر جامد

1) عطر جامد را می‌توان با استفاده از روغن‌های حامل درست کرد. روغن حامل روغنی است که به کمک آن روغن گیاهان گرفته می‌شود به‌عنوان‌مثال برای گرفتن روغن گل بنفشه باید آن را در روغن زیتون یا روغن کنجد خواباند تا عصاره آن خارج شود، پس روغن کنجد و روغن زیتون، روغن حامل هستند. همان‌طور که گفتیم عطرهای جامد بر پایه روغن درست می‌شود، اما این روغن‎ها را نباید بدون رقیق کردن استفاده کنیم. شما می‌توانید از روغن‌‎های حاملی، استفاده کنید که برای پوست شما مناسب هستند و یا از روغن‎هایی مغذی برای پوست خود استفاده کنیم.
2) مواد دیگر که می‌توان برای ساخت عطر جامد از آن استفاده کرد موم زنبورعسل است. در موم زنبورعسل روغن حامل وجود دارد. می‌توان از آن استفاده کرد و عطر جامد با رایحه‎ای ماندگارتر درست کرد. موم زنبورعسل به‌عنوان یک سد عمل می‌کند و رایحه خوش را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.
3) برای ساخت عطر جامد به گیاهان معطر نیز احتیاج داریم. می‌توانیم از یک نوع گیاه استفاده کنیم یا می‌‎توانیم عطر چند گیاه را با هم ترکیب کنیم. در این صورت با استفاده از گیاهان رایحه دلخواه خود را می‌سازید.

عطر جامد و دانستنی های آن در پامیشا
سخن پایانی

در این مطلب به معرفی عطر جامد و دانستنی های آن پرداختیم. علاوه بر این در مورد مزایای عطر جامد، روش استفاده از آن و همچنین بهترین نقاط بدن برای استفاده از عطر جامد نیز صحبت کردیم. غلظت اسانس و کیفیت ترکیباتی مانند روغن و موم به کار رفته در عطرهای جامد، اهمیت بسیاری دارد چرا که عطرهای جامد بی‌کیفیت و نامرغوب نه تنها پخش بوی مناسبی ندارند، بلکه ممکن است سبب حساسیت پوستی نیز بشوند. بنابراین برای اطمینان از کیفیت عطر،آن را از مراکز معتبر خریداری کنید

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان