تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

فواید زیره برای سلامتی

فواید زیره برای سلامتی در پامیشا

فواید زیره برای سلامتی


زیره ادویه ای است که از دانه های خشک گیاهی به نام زیره تهیه می شود که از خانواده جعفری است. زیره یکی از پرطرفدارترین ادویه جات است که در آشپزی آمریکای لاتین، خاورمیانه، شمال آفریقا و هند به طور گسترده ای استفاده می شود.تمام دانستنی‌های مربوط به زیره در پامیشا و مقاله فواید زیره برای سلامتی توضیح داده میشود دانه های زیره با دست از یک گیاه یک ساله برداشت می شوند. آنها کوچک و به شکل قایق هستند. رایج ترین نوع زیره زرد مایل به قهوه ای است، اگرچه گاهی اوقات زیره سیاه، زیره سبز و زیره سفید نیز یافت می شود.

زیره یک ادویه باستانی است که در مصر و خاورمیانه می روید. در حفاری های 4000 ساله در سوریه و مصر باستان یافت شد و در آنجا به عنوان ادویه و به عنوان نگهدارنده مومیایی ها استفاده می شد. در کتاب مقدس در عهد عتیق و در عهد جدید آمده است.از زمان های قدیم، زیره به طور گسترده در هند و همچنین یونانیان و رومی ها استفاده می شده است. پس از استعمار اسپانیا و پرتغال در اروپا، این غذا به غذاهای مکزیکی و آمریکای جنوبی راه یافت.

زیره هم به صورت دانه کامل و هم به صورت پودر آسیاب شده در دسترس است و از هر دو در دستور پخت استفاده می شود. زیره دارای طعم و عطری گرم و خاکی با تلطیف شیرینی و تلخی است.زیره در بسیاری از غذاها استفاده می شود. به خصوص غذاهای سنتی از مدیترانه و آسیای جنوب غربی. زیره در طب سنتی نیز از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته است.


فواید زیره برای سلامتی
تحقیقات جدید فواید سنتی شناخته شده زیره برای سلامتی، از جمله بهبود هضم و کاهش عفونت های ناشی از غذا را تایید کرده است. مطالعات همچنین مزایای جدیدی مانند کاهش وزن و کنترل بهتر قند خون و کلسترول را نشان داده اند.

 زیره هضم غذا را بهبود می بخشد
رایج ترین استفاده سنتی زیره برای هضم غذا است. در واقع، تحقیقات مدرن تایید کرده اند که زیره می تواند به بهبود هضم طبیعی کمک کند. به عنوان مثال، می تواند فعالیت آنزیم های گوارشی را افزایش داده و به طور بالقوه هضم را تسریع کند.همچنین زیره باعث افزایش ترشح صفرا از کبد می شود. صفرا به هضم چربی ها و برخی مواد مغذی در روده شما کمک می کند.

زیره یک منبع غنی از آهن است
زیره به طور طبیعی سرشار از آهن است. یک قاشق چای خوری زیره آسیاب شده حاوی 1.4 میلی گرم آهن برای بزرگسالان است. کمبود آهن یکی از شایع ترین کمبودهای تغذیه ای است
کودکان به ویژه برای رشد مناسب به آهن نیاز دارند و زنان جوان برای جایگزینی خون از دست رفته در دوران قاعدگی به آهن نیاز دارند. تعداد کمی از غذاها به اندازه زیره حاوی آهن هستند. این باعث می شود که آن را به منبع خوبی از آهن تبدیل کند، حتی اگر به عنوان ادویه کم استفاده شود.

زیره حاوی ترکیبات گیاهی مفیدی است
زیره حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی است که با فواید بالقوه سلامتی مرتبط هستند، از جمله ترپن ها، فنل ها، فلاونوئیدها و آلکالوئیدها. بسیاری از آنها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند، مواد شیمیایی که آسیب رادیکال های آزاد را در بدن کاهش می دهند

 زیره می تواند به دیابت کمک کند
برخی از اجزای زیره به درمان دیابت کمک می کند. یک مطالعه بالینی نشان داد که مکمل زیره غلیظ نمرات دیابت را در افراد دارای اضافه وزن در مقایسه با دارونما بهبود می بخشد. زیره همچنین حاوی موادی است که با اثرات طولانی مدت دیابت مقابله می کند.

فواید زیره برای سلامتی در پامیشا

زیره می تواند سطح کلسترول خون را بهبود بخشد
در مطالعات بالینی زیره باعث بهبود کلسترول خون شده است.در یک مطالعه، مصرف 75 میلی گرم زیره دو بار در روز به مدت هشت هفته باعث کاهش تری گلیسیریدهای ناسالم در خون شد. در مطالعه دیگری، سطح کلسترول LDL “بد” را در بیمارانی که به مدت یک ماه و نیم از عصاره زیره استفاده کرده بودند، نزدیک به 10 درصد کاهش داده است.

زیره می تواند باعث کاهش وزن و کاهش چربی شود
در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است که مکمل های زیره باعث کاهش وزن می شوند. همه مطالعات این مزیت را نشان نمی دهند و ممکن است برای کاهش وزن به دوزهای بالاتری نیاز باشد.

زیره می تواند از ابتلا به بیماری های گوارشی جلوگیری کند.
یکی از نقش های سنتی زیره در ادویه جات ممکن است برای ایمن سازی غذای مصرفی باشد. بسیاری از ادویه ها، از جمله زیره، دارای خواص ضد میکروبی هستند که می تواند خطر ابتلا به عفونت های ناشی از بیماری های گوارشی را کاهش دهد. برخی از ترکیبات موجود در زیره باعث کاهش رشد باکتری های موجود در غذا و انواع خاصی از قارچ های عفونی می شود.

هنگامی که زیره هضم می شود، مگاومایسین ترشح می کند که خاصیت آنتی بیوتیکی دارد. علاوه بر این، یک مطالعه در لوله آزمایش نشان داد که زیره می تواند مقاومت دارویی را در برخی از باکتری ها کاهش دهد.

زیره می تواند به پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر کمک کند
سوء مصرف مواد مخدر یک نگرانی جهانی است. مواد مخدر با ربودن مکانیسم‌های عصبی و تحریکات در مغز باعث اعتیاد می‌شوند. این موضوع منجر به مصرف مداوم یا افزایش در مصرف مواد مخدر در طول زمان می شود. مطالعات نشان داده است که ترکیبات موجود در زیره باعث کاهش رفتار اعتیاد آور واحتمالا ترک می شود.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان