تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

معرفی انواع آلو خشک و خواص آن

معرفی انواع آلو خشک و خواص آن در پامیشا

معرفی انواع آلو خشک و خواص آن

آلو خشک یک میوه خشک شده است. که باعث حفظ بسیاری از ترکیبات موجود در آلو تازه می‌شود. در رنگ‌ها و انواع مختلف در نقاط مختلف کشور کشت می شوند. و مورد مصرف قرار می‌گیرد. به عبارتی انواع میوه آلو در ایران جزو گیاهان و میوه‌های بومی شناخته شده است. و علاوه بر مصارف خوراکی به عنوان میوه، خواص درمانی متعددی نیز دارند. پامیشا در این مقاله معرفی انواع آلو خشک و خواص آن به موضوع پرداخته است.

آلو یکی از انواع میوه های مغذی و محبوب در بین ایرانیان می باشد. خواص آلو خشک، (Prunes) یکی از خواص این میوه جذاب است. که ضمن دارا بودن خواص آلوی تازه، خواص متعدد دیگری نیز دارد. خوشبختانه مصرف این میوه به صورت خشک در برنامه غذایی ایرانی ها به وفور دیده می‌ شود.

معرفی انواع آلو خشک و خواص آن در پامیشا

انواع آلو خشک

میوه های آلو که در ایران کشت می شوند. به نام‌هایی چون آلو، آلوچه، آلو شابلون، آلو جنگلی، آلوی کوهی، آلو بخارا، آلو قیصی، زردآلو، آلو سیاه شناخته می‌شوند.

میوه آلو از قدیم در فرهنگ و طب ایرانی نقش قابل توجهی دارد. و یکی از انواع دارویی میوه‌ها است. که به وفور نیز در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. انواع این میوه بیشتر در مناطق مرطوب شمالی کشور کشت می‌شود. گونه‌ای از آن نیز در مناطق سردسیر کشت شده است. که در بازار موجود است.

به طور کلی انواع مختلف آلو بسیار مغذی و برای سلامت انسان مفید هستند. این نوع میوه که طعم بسیار خوبی نیز دارد. سرشار از ویتامین‌ها، ریزمغذی‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان ها هستند. و در بهبود بیماری‌ها و مشکلات سلامتی تاثیر بسزایی دارند. نکته جالب توجه این گروه میوه قابلیت استفاده آن به هر دو نوع تازه و خشک است. که نوع خشک حتی ، پرمصرف‌تر بوده و خواص بهتری نیز برای سلامت انسان دارد.

معرفی انواع آلو خشک و خواص آن در پامیشا

محل های تولید

شهرهای شمالی کشور همچون گیلان، مازندران، گرگان و شهرهای سردسیری چون آذربایجان، کرمانشاه، لرستان و سمنان و… مهد کشت انواع آلو در کشور هستند. البته برخی انواع آلو، مثل آلوچه گستره وسیع‌تری دارد و در هرجای کشور که آب و هوای سردسیر دارد. امکان کشت آن وجود دارد.

به طور کلی گیاه آلو یک گیاه باستانی در فرهنگ ایرانی است. نوشته ها و آثار باستانی نشان می دهد. یکی از مهدهای کشت آلو در دنیا آسیا و ایران عنوان شده است. انواع مختلف آلو دارای پوستی نسبتا نازک و رنگ‌ی دارد. به رنگ های سیاه، بنفش، سبز و زرد هستند. گوشتی و سفت و تک هسته‌ای در میان آن است.

عموما آلوها طیف‌های طعمی از شیرین تا ترش و ملس دارند. بسته به نوع و کیفیت آنها در طعم‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند. و هر ذائقه‌ای یک طعمی از آن را می‌پسندد. برای آشنایی بیشتر بامعرفی انواع آلو خشک و خواص آن همراه پامیشا شوید.

مواد مغذی موجود در آلو خشک

این فرآورده به طرز چشمگیری حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی است. به طوری که در معرفی خواص آلو خشک، بیشتر از 14 نوع ویتامین شناسایی شده است. بجز آنتی اکسیدان ، داشتن منبع فیبر نیز برای آن ذکر شده است. میزان مواد مغذی موجود در این محصول طبق جداول تغذیه‌ای آورده شده است. که می ‌توانید. با توجه به آن به خوبی از خواص این فرآورده مطلع شوید. جالب است بدانید. در محصول آلو که خشک شده است. از نظر وزنی ، کالری بالاتری نسبت به میوه آن دارد.

100 گرم آلو حاوی موارد زیر است:

تشکیل دهنده اصلیمقدار در100 گرم
انرژی (کالری)46 کیلوکالری
کربوهیدرات11.42 گرم
پروتئین0.70 گرم
چربی0.28 گرم
آب87.23 گرم
فیبر1.40 گرم
قند9.92 گرم
کلسترول0.00 میلی گرم
نام ویتامینمقدار در 100 گرم
ویتامین A17.00 میکروگرم
ویتامین D0.00 میکروگرم
ویتامین E0.26 میلی گرم
ویتامین K6.40 میکروگرم
ویتامین C9.50 میلی گرم
تیامین (B1)0.03 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2)0.03 میلی گرم
نیاسین (B3)0.42 میلی گرم
کولین (B4)1.90میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5)0.14 میلی گرم
ویتامین B60.03 میلی گرم
فولات (B9)5.00میکروگرم
ویتامین B120.00 میلی گرم
نام ماده معدنیمقدار در 100 گرم
کلسیم6.00 میلی گرم
آهن0.17 میلی گرم
منیزیم7.00 میلی گرم
فسفر16.00 میلی گرم
پتاسیم157.00 میلی گرم
سدیم0.00 میلی گرم
روی0.10 میلی گرم
مس0.06 میلی گرم
منگنز0.05 میلی گرم
سلنیم0.00 میکروگرم

خواص آلو خشک

آلو نه‌ تنها در آشپزی و مصرف خوراکی به عنوان میوه کاربرد دارد. بلکه در طب سنتی نیز از خواص ارزشمند آن غفلت نشده است. در باور عامه مردم پرکاربردترین خاصیت این میوه، خاصیت مسهل بودن آن و درمان بیماری‌هایی چون یبوست است.

حکیم ابن‌سینا معتقد بوده است. که آلوی سیاه و زرد از سرخ موثرترند. و برای درمان یبوست بهتر است. اما آلوی ارمنی از تمام آلوها شیرین‌تر بوده و مسهل‌تر است.

کمک به درمان التهابات پوستی، ورم، تب‌بری، رفع بوی بد دهان، تقویت معده از جمله خواص انواع مختلف آلو خشک است. آثار باستانی بر آن تاکید کرده است. البته یکی از پرمصرف‌ترین انواع آلوها در فرهنگ ایرانی نوع خشک‌شده آنها است. زردآلو خشک یا آلو خشک یکی از پرمصرف‌ترین انواع آلو به صورت خشک‌شده در فرهنگ ایرانی است. که همچنان به عنوان میان‌وعده یا افزودنی غذا پرکاربرد محسوب می‌شود.

معرفی انواع آلو خشک و خواص آن در پامیشا

رایج‌ترین خواص دارویی آلو تازه یا خشک‌شده

پامیشا در معرفی انواع آلو خشک و خواص آن تاکید دارد. یکی از مهمترین خواص آن برای درمان بیماری‌هایی چون یبوست است. باید گفت. تاثیر استفاده از این میوه بر کاهش پوکی استخوان نیز ثابت شده است. البته این نکته بدان معنا نیست. که با مصرف آلو تمام بیماری‌های مرتبط با پوکی استخوان برطرف می‌شود. بلکه معنای این تحقیقات این است. که یکی از خوراکی‌هایی که مداومت در مصرف آن در پیشگیری از بیماری پوکی استخوان موثر بوده، انواع آلو است.

میوه آلوی خشک شده به عنوان یک میوه خارق‌العاده به حساب می آید. برای سلامت انسان حاوی 15 ویتامین و مواد معدنی مختلف است. که نقش تغذیه‌ای بسیار بالایی دارد. با توجه به اینکه انواع آلو نسبتا کم‌کالری هستند، انواع مختلفی از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و مواد معدنی را در خود جای داده‌اند که از آن جمله می‌توان به کربوهیدرات، ویتامین آ، ث، کا، پتاسیم، مس، منگنز و مقدار کمی ویتامین ب، فسفر و منیزیم اشاره کرد.

کالری انواع خشک‌شده آلو از میوه تازه آن کمی بیشتر است. و به دلیل از دست رفتن آب، مقدار بیشتری ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی، کربوهیدرات و فیبر در آنها موجود است.

معرفی انواع آلو خشک و خواص آن در پامیشا

اگر یبوست دارید آلو خشک بخورید

در باور عامه مردم یکی از مهم‌ترین خواص انواع آلو کمک آن به حل مشکل یبوست است. زیاده‌روی در خوردن این میوه خوشمزه هم ورق را برمی‌گرداند. و ممکن است. دچار مشکل اسهال شوید. اما واقعا انواع آلو به رفع یبوست کمک می‌کند یا خیر؟ انواع آلو چه تازه و چه خشک‌شده توانایی کمک به رفع یبوست را دارند.

به دلیل وجود مقدار زیادی فیبر در این میوه خوشمزه، این خاصیت در آن ایجاد شده است. یک کیلوگرم آلوی تازه بیش از 15 گرم فیبر دارد. که وقتی خشک می‌شود میزان فیبر موجود در آن نیز بیشتر می‌شود.

اما این میوه چطور به رفع یبوست کمک می‌کند؛ با توجه به اینکه فیبر موجود در آلو، نامحلول است. و با آب ترکیب نمی‌شود. سرعت مواد زائد موجود در دستگاه گوارش انسان را با حجم دادن به مدفوع افزایش می دهد. و مشکل یبوست را برطرف می‌کند.

ملاحظه بفرمایید پامیشا در مقاله معرفی انواع آلو خشک و خواص آن تاکید دارد.

وجود ماده‌ای به نام سوربیتول که یک الکل قندی طبیعی محسوب می‌شود. نیز اثرات ملین و مسهل کننده طبیعی دارد. و می‌تواند پیشنهادی مناسب برای افرادی که دچار یبوست هستند باشد. به همین خاطر خوردن آلو خشک به دلیل خاص متعددی که دارد. بهتر از خوردن داروهای ملین است. چراکه این داروها عمدتا نقش تسکین‌دهنده یبوست را دارند. و آن را به طور کامل برطرف نمی‌کنند.

پسیلیوم یکی از داروهای موجود در بازار برای کاهش یبوست است. که افرادی که در طول سه هفته هر روز 50 گرم آلو مصرف کرده‌اند. نسبت به افرادی که دارو خورده‌اند. دستگاه گوارشی‌شان عملکردی با دفعات بیشتر داشته است.

نباید از اثرات نامطلوب زیاده‌روی در خوردن آلو هم غافل شوید. خصوصا کودکان میل زیادی به خوردن این میوه خوش‌طعم، مغذی و مفید دارند. و باید توجه داشت. که آلو خشک در صورت زیاده‌روی به ویژه در آنها عوارضی از جمله اسهال دارد.

خواص آلو خشک زرد برای سلامتی

آلو زرد یکی از پرطرفدارترین ارقام این میوه است. می‌توان استفاده آن را به گونه خشک شده در دستور غذایی گنجاند. آلو خشک زرد، از نظر مقدار کالری در رده میوه های کم کالری قرار دارد. و به جای آن میزان فیبر و آنتی اکسیدان در آن بسیار بالا است. نکته جالبی که در مورد این نوع آلوی خشک مطرح است. خاصیت‌های ویژه آن برای افراد دیابتی می باشد. در حقیقت با مصرف این محصول می ‌توان سطح قند خون را تا حدی کنترل کرد. بنابراین منعی برای مصرف آن وجود نخواهد داشت.

خواص آلوچه خشک در بهبود عملکرد دستگاه گوارش

خالی از لطف نیست. که بدانید آلو خشک، منشا خوبی از فیبر نامحلول و محلول است. این فرآورده به علاوه دارای سوربیتول و اسید کلروژنیک است. که می‌تواند. باعث افزایش دفعات مدفوع شود. در ادامه معرفی انواع آلو خشک و خواص آن ، بیشتر در مورد خواص این محصول برای یبوست صحبت خواهیم کرد. خوردن یک یا دو وعده آلو می‌تواند. به شما در حفظ سلامت دستگاه گوارش از طریق افزایش حرکات منظم روده، کمک کند.

همان طور که در قسمت قبل نیز اشاره شد، آلو سرشار از فیبر است. که به جلوگیری از هموروئید ناشی از یبوست کمک می‌کند. یبوست مزمن یک مسئله متداول در افراد مسن است. و به علاوه می تواند. یک عارضه درد آور برای نوزادان و حتی همه افراد در سنین مختلف باشد. آلو خشک؛ به دلیل محتوای بالای سوربیتول، همانند یک ملین رفتار می‌کند. و به همین ترتیب از بروز یبوست مزمن جلوگیری می‌کند.

6 عدد آلو معمولا حاوی 4 گرم فیبر رژیمی است. که می ‌تواند حدود یک هفتم از نیاز روزانه بدن را تامین کند. پس اگر از بیماری یبوست رنج می ‌برید، مصرف این فرآورده را در دستور غذایی خود بگنجانید.

بهبود وضعیت استخوان‌ها

بر اساس مطالعات بالینی انجام گرفته، آنتی اکسیدان‌ ها و خواص ضد‌التهابی آلو خشک، ممکن است. به جلوگیری از تحلیل استخوان و همچنین کمک به حفظ تراکم و تشکیل استخوان سالم کمک کند. مقادیر بالاتر ویتامین K در این فرآورده از دیگر خواص آن برای استخوان‌ها است.

برخی از مطالعات مصرف این محصول را با کاهش خطر بیماری‌های استخوانی ناتوان کننده مانند پوکی استخوان و استئوپنی مرتبط می ‌دانند. که به علت تراکم استخوان پایین شکل می‌گیرند. علاوه بر این، طی بررسی های انجام شده گزارش شده است که آلوی خشک، ممکن است. سطح هورمون ‌های خاصی را که در تشکیل استخوان نقش دارند، افزایش دهد.

فواید آلو سیاه خشک در کم خونی

آلوی بخارا یا آلو سیاه نوعی از خانواده آلو سانان است. که در ایران در سطح وسیع کشت می‌شود. و به شکل تازه یا خشک به استفاده می‌رسد. با توجه به این موضوع اشاره به فواید آلو سیاه خشک، می‌تواند در افزایش مصرف آن موثر باشد. همان طور که اشاره شد، این نوع نسبت به نوع زرد از میزان سردی کمتری برخوردار است. و مصرف آن برای افرادی که معده سردی دارند بهتر است.

بسیاری از پزشکان برای افرادی که دچار کم خونی ناشی از فقر آهن هستند. مصرف این فرآورده را توصیه می‌کنند.

خواص آلو خشک در کنترل ادرار مکرر

شاید یکی از ناشناخته شده‌ ترین خواص آلو خشک، برای سلامتی، کنترل ادرار مکرر باشد. شاید در مورد مشکل مثانه بیش فعال اطلاعاتی کسب کرده باشید. مثانه بیش فعال ممکن است. بسیار ناراحت کننده باشد، اما افزودن فیبر به رژیم غذایی می‌تواند. به رفع این مشکل کمک کند. این مسئله می ‌تواند. به دلایل مختلف اتفاق بیفتد. که یبوست نیز یکی از این دلایل است. برای کمک به تنظیم روده ‌های خود و رفع مشکل دفع مکرر ادار، می‌توانید. مصرف فیبر خود را با استفاده از این فرآورده بالا ببرید.

خواص آلوچه خشک برای کاهش میزان کلسترول

چربی و کلسترول می توانند. در شریان های شما گرد آیند و ماده‌ای به نام پلاک را خلق کنند. زمانی که پلاک در شریان های شما به وجود آید، می تواند. منتهی به تصلب شرایین و جمع شدن شریان‌ها گردد. در صورت درمان نشدن، این وضعیت می تواند. در نهایت به نارسایی قلبی، سکته مغزی و حمله قلبی منجر گردد. تحقیقات نشان داده که خواص آلوچه خشک، ممکن است. به کم شدن سرعت پیشرفت تصلب شرایین کمک کننده باشد .مطالعه ‌ای در این خصوص نشان داد که آنتی اکسیدان ‌های موجود در این میوه می‌تواند. تأثیر مثبتی بر کاهش سطح کلسترول‌های منفی خون داشته باشد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ

تشخیص سرطان کولون یا روده بزرگ اغلب سخت است. و در صورت عدم تشخیص می ‌تواند. عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد. رژیم غذایی مناسب تا حدودی می تواند. به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک کننده باشد. و بررسی ها نشان داده است. که افزودن آلو خشک (Prunes )، به دستور خوراک می تواند. خطر مبتلا شدن به آن را کم کند. در واقع مصرف این فرآورده می‌تواند. تجمع باکتری ‌های مفید در روده را افزایش دهد. و به این ترتیب از بروز سرطان پیشگیری کند.

بهترین روش مصرف و حفظ خواص آلوچه خشک

خوشبختانه گنجاندن این فرآورده خوش طعم در رژیم غذایی کار بسیار ساده‌ای است. این محصول را می ‌توان به شکل خشک یا خیسانده در آب استفاده کرد. همچنین با توجه به فواید آلو سیاه خشک، می ‌توان آن را در انواع غذاها از جمله: خورشت ‌ها، آش و یا سوپ مورد مصرف قرار داد. و از خواص آن بهره گرفت. خورشت آلو یکی از غذاهای محبوب در بین ایرانیان است. که می‌توان با گنجاندن آن در رژیم غذایی نیاز بدن را تامین کرد.

فواید آلو خشک‌ برای افزایش ایمنی بدن

آنتی اکسیدان موجود در انواع آلو موجب شده است. این میوه ایمنی بدن را در برابر انواع بیماری‌ها افزایش دهد. البته وقتی آب این میوه از دست می‌رود. و خشک می‌شود. بر حجم آنتی‌اکسیدان موجود در آن افزوده می‌شود. به عبارتی باید گفت. که این خاصیت آلوی خشک موجب کاهش التهابات و ایمنی سلول‌های بدن در برابر انواع بیماری‌ها می‌شود.

آنتی‌اکسیدان پلی‌فنل در این میوه به وفور یافت می‌شود. و این نوع آنتی‌اکسیدان نقش بسزایی در سلامت استخوان‌ها دارند. موجب کاهش خطرات بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده آنتی‌اکسیدان پلی‌فنل موجود در آلو خشک بیش از دوبرابر سایر میوه‌های محبوبی چون هلو و شلیل است.

یکی از خواص آنتی‌اکسیدان پلی‌فنل موجود در همه آلو خشک ها وجود مقادیری آنتوسیانین در آنها است. که فعال‌ترین آنتی‌اکسیدان موجود در آنها محسوب شده و می‌توانند. اثرات قابل توجهی روی سلامت انسان خصوصا در زمینه کاهش خطر سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی داشته باشند.

فواید آلو خشک شده برای کاهش قند خون

همانطور که گفته شد. در انواع آلو مقادیری کربوهیدرات و قند طبیعی وجود دارد. که این مقدار در آلوهای خشک‌شده بیشتر است. اما براساس مطالعات انجام شده استفاده از آلوی خشک‌شده ممکن است. به کاهش قندخون و سلامت بیشتر بدن انسان کمک کند. این نوع میوه خوش‌طعم و پرطرفدار با وجود اینکه کربوهیدرات دارد. اما اثر قابل توجهی روی افزایش سطح قندخون انسان نخواهد داشت.

البته اینکه این میوه با وجود دارابودن قند طبیعی و کربوهیدرات باعث افزایش قندخون نمی‌شود به دلیل ظرفیت هرمون تنظیم قندخون است. این نکته نیز جالب توجه است. که مقدار زیاد فیبر موجود در آلو، به عبارتی اثرات کربوهیدرات‌ها بر افزایش قندخون را خنثی‌ می‌کند. چراکه فیبر سرعت جذب کربوهیدرات‌ها را بعد از صرف غذا کاهش می دهد. تا به صورت آنی و سریع سطح قندخون در بدن انسان افزایش نیابد.

در خصوص محدودیت‌های مصرف مواد خوراکی برای بیماران دیابتی عنوان شده است. که مصرف انواع آلو خطر کمتری دارد. البته این نکته دلیل بر پرخوری یا زیاده روی در مصرف انواع آلوی خشک‌شده نمی‌شود. و بهتر است. که خصوصا بیماران دیابتی، سهم مصرف خود را از این میوه کنترل کرده و اندازه معین و کم‌خطری از آن را در روز مصرف کنند.

معرفی انواع آلو خشک و خواص آن در پامیشا

فواید آلو خشک‌ برای افزایش سلامت استخوان‌ها

موضوعی که بیشتر در ذهن ما این جا افتاده است. این است اگر می‌خواهید. از پوکی استخوان جلوگیری کنید. لبنیات و خصوصا شیر زیاد مصرف کنید. وجود کلسیم در شیر و انواع لبنیات این کمک را به استخوان‌ها می‌کند. تا محکم‌تر شده و سالم‌تر باشند. اما این مساله دلیل بر این نیست. که خوراکی‌های دیگری در اطراف ما چنین خاصیتی ندارند.

میوه‌های خشک عموما سرشار از موادی هستند. که به سلامت انسان کمک می‌کند. و یکی از خواص انواع آلوی خشک‌شده، کمک به بهبود سلامت استخوان‌هاست. البته این نکته به معنی این نیست. که آلو خشک بخورید. و خیالتان راحت باشد. که هیچ مشکلی برای استخوان‌هایتان رخ نمی‌دهد.

مطالعات انجام‌شده روی مصرف انواع آلو نشان می‌دهد

که این کار به کاهش خطر ناتوانی‌ استخوان‌ها کمک می‌کند. یافته های تحقیقاتی در خصوص بهبود بیماری‌های ناتوانی استخوان همچون پوکی استخوان در اثر مصرف آلو نشان می دهد. ولی هنوز دلیل مشخصی در خصوص اثر مثبت مصرف آلوی خشک روی سلامت استخوان‌ها ارائه نشده است. و این ویژگی آلوی خشک بیشتر به وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در آن می باشد. احتمالاً به تشکیل برخی هورمون‌های خاص در اثر مصرف این میوه خشک نسبت داده می‌شود.

البته نباید از وجود حجم زیادی از مواد مغذی چون ویتامین‌ها خصوصا ویتامین کا و مواد معدنی چون فسفر، منیزیم و پتاسیم در آلو خشک و اثر آنها بر سلامت استخوان چشم‌پوشی کرد.

بهترین زمان و میزان مصرف آلو خشک

یکی از مهمترین سوالاتی که در مورد آلو خشک، برای افراد مطرح شده این است. که در چه زمان‌هایی از روز و چه مقدار از این فرآورده را باید مصرف کرد؟ در پاسخ به این سوال باید پامیشا در مقاله معرفی انواع آلو خشک و خواص آن عنوان کرد. که تحقیقات فعلی مصرف پنجاه گرم آلو در روز را توصیه می‌کند. که برابر با 5 تا 6 آلو است. در مورد زمان خوردن آلو نیز گفته شده است. که خوردن آن قبل از خواب با کاهش فشار خون مرتبط است. زیرا باعث کاهش تجمع پلاک و کلسترول بد می گردد و التهاب را در بدن شما محدود می‌کند.

آلو خشک‌ چطور تولید می‌شود

انواع الوی خشک مثل زردالو خشک یا آلبالو خشک و آلو بخار بصورت خشکباری هستند. که خیلی از ماها در طول سال آنها را مصرف می شوند. و سالیان سال است. که جزو رژیم غذایی ما قرار دارد.

طی سال‌های اخیر استفاده از این میوه‌های خشک در آشپزی یا میان‌وعده ها ، دستخوش تغییرات شده است. اما همچنان اطراف ما خیلی‌ها هستند. که از این میوه‌های خشک هم در آشپزی هم در میان‌وعده‌های خود استفاده می‌کنند. اما شاید برای خیلی از مردم این سوال به وجود آمده باشد. که چطور انواع آلو یا آلبالوی خشک تولید می‌شود.

با توجه به اینکه انواع آلو یکی از پرطرفدارترین میوه‌های تابستان هستند. اما در فصول دیگر دسترسی به میوه تازه آنها وجود ندارد. و به ناچار مجبور به استفاده از نوع خشک‌شده آنها هستیم. که به نظر خیلی‌ها مثل من خشک‌شده آنها به مراتب خوشمزه‌تر از میوه تازه آنهاست. و همیشه هم در دسترس ما قرار دارد.

انواع آلوی خشک را می‌توان در خانه هم درست کرد و خیلی پیچیدگی خاصی ندارد. اما مشکل اینجاست. که هم زحمت زیادی نیاز دارد. و هم تهیه میوه مرغوب و تازه و با کیفیت سخت است. و حجم تولیدی آنها نیز پاسخگوی نیاز عمومی ما نیست.

اما اگر می‌خواهید به روش سنتی انواع این میوه خشک خوشمزه و پرطرفدار را درست کنید

کافیست. که مقداری از میوه تازه، باکیفیت و خوشمزه آن‌را از میوه‌فروشی سر کوچه‌تان خریداری کنید. و سپس به خوبی شست‌وشو دهید. به دو حالت می‌توانید. این نوع میوه را خشک کنید؛ با هسته یا بدون هسته.

برای خشک‌کردن آلو شابلون، زردآلو یا آلبالو با هسته می‌توانید. پس از شست‌وشو آنها را روی یک سطح صاف مثل سینی قرار دهید. و مقابل آفتاب بگذارید. تا در زمان مناسب آب داخل آنها از دست رفته و به اندازه‌ای که مطابق میل شماست. خشک شوند.

اگر می‌خواهید آن‌ها را بدون هسته خشک کنید زحمتتان کمی بیشتر است. در این مرحله نیاز به هسته‌گیر دارید. و ابتدا باید هسته میوه‌ها را با هسته‌گیر مناسب جدا کنید. در خصوص آلبالو همین مرحله کافیست و می‌توانید آن را مقابل آفتاب قرار دهید.

در مورد آلوشابلون و زردآلو، باید آنها را به صورت ورقه‌ای برش زده می شوند. سپس بادقت روی سینی پهن کنید. و مقابل آفتاب قرار دهید. حتما روی میوه‌ها توری بگذارید تا از گزند حشرات موذی در امان باشند.

معرفی انواع آلو خشک و خواص آن در پامیشا

آشنایی با تولید صنعتی آلوی خشک

حالا که تولید سنتی این میوه خشک خوش‌طعم را یاد گرفتید به سراغ روند تولید صنعتی و عمده آن برویم. روند تولید انواع آلوی خشک‌شده همچون دیگر میوه‌ها در کارخانه به این شکل است. که ابتدا میوه تازه، باکیفیت و مرغوب به صورت عمده از بهترین باغات سراسر کشور از جمله مازندران، آذربایجان، سمنان، خراسان تهیه می شوند. و سپس در بدو ورود به کارخانه توسط کادری مجرب و حرفه‌ای به خوبی شست‌وشو و ضدعفونی می‌شوند.

آلبالوهای مرغوب در این مرحله روی توری‌های فلزی روکش‌دار چیده‌ می شوند. و در قفسه‌های 2 متری قرار می‌گیرند.در این مرحله قفسه‌ها به داخل دستگاه غول‌پیکر خشک‌کن برده می شوند. و طی یک زمان 8 تا 12 ساعته، خروجی، آلبالوی خشک خوشمزه و باکیفیت است.

اما درمورد آلوشابلون و زردآلوی خشک سیکل تولید پس از شست‌وشو کمی متفاوت است. ابتدا این آلوها به داخل دستگاه هسته‌گیر فرستاده می شوند. سپس با دستگاه اسلایسر به صورت ورقه‌ای برش داده می‌شوند. ورقه‌های برش‌داده شده آلوشابلون و زردآلو پس از عبور از مواد ارگانیک برای جلوگیری از تغییر رنگ روی توری‌ها با دقت چیده می شوند. و پس از چیدن توری‌ها روی قفسه‌ها، میوه‌های ورقه‌شده به داخل دستگاه خشک کن ارسال می‌شوند.

خروجی دستگاه آلوشابلون و زردآلوی خشک ورقه ای با کیفیتی باورکردنی، فراتر از تازگی میوه تازه و سالم و مرغوب برای زندگی بهتر شماست.

آیا مصرف آلو خشک می‌تواند مضر باشد؟

در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف آلو خشک، مضر است یا خیر، باید عنوان کرد. که مصرف بیش از اندازه هر ماده غذایی می‌تواند منجر به بروز بیماری هایی برای سلامت افراد شود. همچنین در حالتی که پزشک فرد را از خوردن یک ماده منع می‌کند، طبیعتا مصرف آن می‌تواند. خطراتی به بار آورد. در مورد این فرآورده باید عنوان کنیم. که مقادیر بالای سوربیتول در آن می‌تواند. موجب ایجاد گاز و نفخ گردد. در افرادی که دچار اسهال هستند. فیبر نامحلول می تواند. منجر به وخیم تر شدن آن شود.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان