تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

معرفی میوه فیزالیس

معرفی میوه فیزالیس در پامیشا

معرفی میوه فیزالیس (گیلاس زمینی یا عروسک پشت پرده)

فیزالیس یکی از محبوب ترین میوه های استوایی و از خانواده سیب زمینی است. فیزالیس نارنجی رنگ بوده و ظاهر آن شبیه گیلاس و گوجه فرنگی است.در معرفی میوه فیزالیس و اینکه چه طعمی دارد بایستی بگوییم

میوه فیزالیس به گونه های مختلفی از جمله توت طلایی (گلدن بری)، گوجه فرنگی سبز مکزیکی (تومیتیلو) و فانوس چینی تقسیم می شود. گونه طلایی این میوه دارای عطر بسیار خوبی است. و اندازه آن مانند گوجه گیلاسی است. میوه این گیاه خواص بسیاری داشته ولی سایر اجزا گیاه سمی است.

معرفی میوه فیزالیس درپامیشا

ارزش غذایی میوه فیزالیس

این میوه دارای ارزش غذایی بسیار بالایی بوده و حاوی ویتامین های B، ویتامین C، ویتامین A، آنتی اکسیدان، پلی فنول ها، کاروتنوئیدها، کلسیم، آهن و فسفر می باشد. این میوه دارای کالری، چربی، هیدرات کربن و پروتئین مطلوبی است.

خواص دارویی میوه فیزالیس

ضد التهاب و ضد سرطان

این میوه دارای آنتی اکسیدان بالایی هست. و می تواند در نابود کردن سلول های سرطانی و نیز کاهش التهاب به ایجاد سلامت در افراد کمک کند. مصرف این میوه خطر ابتلا به بیماری هایی همچون درد مزمن، آرتروز و نقرس (به علت تسریع در دفع اسید اوریک) را کاهش می دهد.

کاهنده فشار خون و دیابت

یکی از خواص مهم این میوه، کاهش التهاب عروق خونی است. سبب پایین آمدن فشار شده و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کم می کند. وجود ترکیبات موجود در این میوه که از قندهای ساده تجزیه شده هستند. از نوسانات شدید قند خون جلوگیری می کند.

کنترل و کاهش وزن

میوه فیزالیس دارای کالری اندکی بوده و سرشار از مواد غذایی می باشد که به کنترل وزن و لاغری کمک می کند.

معرفی میوه فیزالیس درپامیشا

افزایش سیستم ایمنی بدن

میوه فیزالیس سرشار از انواع ترکیبات آنتی اکسیدانی و ویتامین ها (بویژه ویتامین ث یا همان اسید آسکوربیک)می باشد. که در افزایش سیستم ایمنی بدن انسان نقش اساسی دارد. و به همین خاطر در از بین بردن انواع رادیکال های آزاد و نیز کاهش بیماری امراض عفونی موثر است.

افزایش سلامت قلب، کبد و کلیه

اسیدهای چرب موجود در این میوه، سبب کاهش کلسترول شده و خطر بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. همچنین، با سم زدایی از کبد و کلیه ها، به سلامت این اندام ها کمک فراوانی می کند.

سلامت چشم و لطافت پوست

رنگیزه های کاروتنوئید و ویتامین A موجود در میوه فیزالیس، سبب افزایش سلامت چشم و بینایی افراد می شود. بنابراین مصرف این میوه سبب کاهش ابتلا به آب مروارید چشم می شود. همچنین، وجود ویتامین های گروه B، سبب شادابی پوست انسان می شود.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان