تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

نکات کاربردی برای انتخاب عینک کودکان

نکات کاربردی برای انتخاب عینک کودکان در پامیشا

نکات کاربردی برای انتخاب عینک کودکان

یکی از چالش ها و دغدغه های والدین در طول زندگی انتخاب عینک مناسب برای فرزندانشان است. سلامت چشم برای والدینی که فرزندانشان از ضعف بینایی یا تنبلی چشم رنج می برند از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین باید از عینک طبی استفاده کنند و در انتخاب فریم مناسب در کنار عینک استاندارد برای کودک دقت و حساسیت زیادی به خرج دهند. پامیشا در این مقاله نکات کاربردی برای انتخاب عینک کودکان به این موضوعات پرداخته است.

عینک کودک دلبندتان چه سایزی باید باشد؟

برای انتخاب عینک مناسب برای کودک خود باید به اندازه سر کودک توجه کنید. بعضی ها فکر می کنند اندازه و شکل سر نوزاد با والدینشان یکی است، اگر اینطور نیست و خیلی با هم تفاوت دارند، باید قابی را انتخاب کنید که از روی نوزاد سر نخورد. صورت در نتیجه انتخاب عینک طبی کوچک، دید محدود می شود و به شقیقه های کودک فشار وارد می کند که تجربه بدی را برای کودک ایجاد می کند.

نکات مهم انتخاب عینک

پل عینک

یکی از مواردی که نیاز به توجه زیادی دارد، طول پل بینی عینک انتخابی است. طول پل بینی شیشه ای باید به گونه ای باشد که فریم آن با صورت کودک و بالای بینی کودک متناسب باشد. توجه داشته باشید که پلک های فرد مورد نظر هنگام پلک زدن تماس چشمی با لنز نگیرد.

وزن عینک روی بینی قرار می گیرد. بنابراین فریم عینک باید طوری طراحی شود که وزن عینک به طور یکنواخت روی صورت پخش شود. این از لیز خوردن عینک در چشم کودک شما جلوگیری می کند. پل عینک کودک نباید آنقدر بزرگ باشد که عینک به چشم کودک سرازیر شود و آنقدر کوچک نباشد که به بینی کودک فشار وارد کند.

نکات کاربردی برای انتخاب عینک کودکان در پامیشا

دسته عینک:

اگر طول دسته عینک برای صورت کودک مناسب باشد، به شقیقه ها و پشت گوش فشار نمی آورد. اگر طول عینک خیلی بلند باشد، عینک می تواند صورت شما را برش دهد. و اگر اندازه آن خیلی کوچک باشد باعث می شود که عینک با چشم ها تماس بگیرد یا به چشم نزدیک شود و باعث تاری دید کودک شود.

نحوه قرار دادن عینک روی صورت و تنظیم مناسب نیز بسیار مهم است. روش های مختلفی برای تنظیم فریم عینک به خصوص بینی (پل چشم) بسته به ویژگی های فیزیکی خاص و فعالیت های اجتماعی کودک وجود دارد.

در زیر به نحوه تنظیم بینی برای هر گروه سنی از کودکان خواهیم پرداخت :

عینک مناسب برای نوزادان و خردسالان:

پل بینی نوزادان و کودکان بسیار نازک است، بنابراین تقریباً صاف به نظر می رسد. اما این ساختار کوچک و ظریف باید وزن عینک را تحمل کند. بنابراین برای نوزادان باید فریمی متناسب با فرم بینی انتخاب شود. از نوزادی تا 3 سالگی پل بینی کودک به تدریج رشد می کند بنابراین در 3 سالگی عمق بینی به حدود 14 میلی متر می رسد و با افزایش سن و رشد کودک این تعداد افزایش می یابد.اگر بینی عینک به درستی جا بیفتد وزن عینک در دو طرف بینی و بالای کودک توزیع می شود. بنابراین فشاری به استخوان های بینی وارد نمی شود.

البته در عین حال توجه داشته باشید که عینک آفتابی یا عینک آفتابی طبی باید به اندازه ای باشد که کل چشم و اطراف آن را بپوشاند و از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. علاوه بر این، ارتفاع قاب انتخابی که بخشی از دوشاخه است، باید برای استفاده کودک به مدت یک سال کافی باشد. زیرا چشم های کودکان نیز مانند سایر قسمت های بدن به سرعت رشد می کنند و در عرض یک سال می توانند رشد چشمگیری داشته باشند.

نکات کاربردی برای انتخاب عینک کودکان در پامیشا

عینک مناسب برای کودکان پیش دبستانی (3 تا 6 سال):

کودکان در این سن ترجیح می دهند مستقل از والدین خود تصمیم بگیرند و معمولاً تصمیم آنها در انتخاب عینک فقط بر اساس رنگ عینک است.پس بهتر است چند رنگ محدود و متناسب با شرایط کودک را به شما نشان دهیم تنظیم صحیح بینی نیز برای کودکان دبستانی بسیار مهم است یعنی وزن عینک در این گروه باید به طور مساوی در دو طرف بینی و روی بینی توزیع شود. از آنجایی که عمق بینی نوزاد در این سن بیشتر از عمق بینی نوزادان رشد کرده است، عینک با بینی مناسب تراست. لطفا توجه داشته باشید که قاب انتخابی باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا کودک بتواند حداقل یک سال از آن استفاده کند برای اطمینان از این موضوع، دقت کنید که عرض قاب کمتر از پهن ترین قسمت صورت کودک نباشد.

عینک مناسب برای سنین دبستان (7 تا 9 سال):

در این سنین معیارهای انتخاب کودکان بیشتر بر اساس گروه سنی آنهااست. کودکان بین 7 تا 9 سال دیگر رنگ مورد علاقه خود را قبل از شروع دبستان نمی پذیرند، برای مثال، دختری که در 7 سالگی عینک صورتی انتخاب می کند ممکن است در 9 سالگی عینک نپذیرد، حتی اگر والدینش اصرار کنند. هر چه بچه ها بیشتر بزرگ شوند فقط جلب تایید همسالان و فرزندان بزرگتر اهمیت بیشتری پیدا کرد. در این گروه سنی نام های تجاری و تبلیغات به تدریج بر تصمیمات کودکان تأثیر می گذارد.

عینک مناسب برای نوجوانان (10 تا 14 سال):

ساختار چهره و سیستم بینایی اکثر نوجوانان کاملاً رشد یافته است و طرز تفکر و نگرش آنها تا حدودی فرق پیدا کرده است. مد، تبلیغات و الگوبرداری از جوانان مسن، برخی برندها، بازیگران و خوانندگان مشهور عواملی هستند که در انتخاب نوجوانان جوان تاثیرگذار هستند. معمولاً بینی های نوجوان تا حدودی تغییر شکل می دهند که با انتخاب فریم مناسب می توان آن را به تناسب بیشتری نشان داد. به عنوان مثال، اگر دماغه قاب خیلی بلند باشد، می تواند کمی بلندتر به نظر برسد. اگر بینی فریم خیلی پایین باشد، ممکن است بینی خیلی کوتاه باشد. و اگر بینی فریم خیلی پایین باشد، ممکن است بینی خیلی کوتاه به نظر برسد. اگر بینی فریم پهن باشد، بینی ممکن است پهن تر از آنچه هست به نظر برسد.

مواد مناسب برای عینک کودکان چیست؟

برای حفظ ایمنی و آسایش کودکان و عدم ایجاد حساسیت، بهتر است از قاب های پلاستیکی انعطاف پذیر و سخت استفاده کنید. فریم های فلزی در اثر حرکت می توانند باعث تحریک پوست شوند.

کودکان در این سن (تا 6 سال) نحوه درآوردن و زدن عینک را نمی دانند، بنابراین بهتر است از فریم های ژله ای با لولاهای پلاستیکی استفاده کنید. برای کودکان بالای 6 سال بهتر است از فریم های ساخته شده از مواد استات، نایلون یا پلی آمید استفاده شود.

نکات کاربردی برای انتخاب عینک کودکان در پامیشا

برای کودک از کش استفاده کنید

کودکان دائماً فعال، بازی و حرکت هستند. این امر احتمال افتادن عینک از صورت کودک و در نتیجه آسیب دیدن یا شکستن فریم عینک را افزایش می دهد. و دسته های شیشه شکسته می شود. در بدترین حالت، احتمال شکستگی شیشه وجود دارد. در این موارد هزینه های تعمیر یا عینک طبی را خانواده تقبل می کند. ما به والدین توصیه می کنند که از عینک کش دار استفاده کنند تا از افتادن آن جلوگیری شود.

دوام و استحکام عینک کودک

سن کودک ارتباط مستقیمی با مراقبت او در نگهداری از عینک دارد. هر چه کودک شما کوچکتر باشد، کمتر مراقب نگهداری عینک است. بنابراین اسکلت فلزی برای کودکان کوچک مناسب نیست و برای انتخاب کودکان باید از فریم های پلاستیکی استفاده کرد. ما قاب های پلاستیکی با لولاهای پلاستیکی را برای عینک کودکان توصیه می کنند. این همان چیزی است که به آن عینک ژله ای برای کودکان می گویند.

از مزایای کاسه های کد ژله می توان به موارد زیر اشاره کرد

وزن سبکی دارد و کودک را آزار نمی دهد

می توان گفت که تخریب پذیر نیست و می توانید آن را با خیال راحت به کودک خود بدهید رنگ ها و مدل های متنوعی دارند و گاهی اوقات به شکل های مختلفی مانند قلب، حیوان یا ستاره تولید می شوند که می تواند برای کودکان جذاب باش

قیمت مناسب داشته و ارزان هستند

امکان اصلاح فریم دارند

سخن پایانی

پامیشا در معرفی نکات کاربردی برای انتخاب عینک کودکان تاکید می کند عینک به خصوص عینک کودکان در معرض ساییدگی و پارگی است. این آسیب می تواند ناشی از عدسی عینک یا فریم عینک کودکان باشد. از فروشنده بخواهید در مورد قطعات عینک مانند دسته، لولا و توضیح دهد.

SmartBuyGlasses

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان