تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

ورزش اسپینینگ چیست؟

ورزش اسپینینگ چیست؟ در پامیشا

ورزش اسپینینگ چیست؟

دوچرخه سواری داخل سالن که به عنوان ورزش اسپینینگ نیز شناخته می شود، نام کلاس ورزشی است که با دوچرخه اسپینینگ انجام می شود. شاید اخیراً نام او را زیاد شنیده باشید.پامیشا در مقاله ورزش اسپینینگ چیست؟ تاکید می کند. این ورزش نوعی تمرین هوازی است که بر روی استقامت، قدرت و شدت روی دوچرخه ثابت تمرکز دارد.
در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که هیچ تفاوتی بین دوچرخه سواری و ورزش اسپینینگ وجود ندارد، اما این دو ورزش در واقع کاملاً متفاوت هستند. نه تنها انواع دوچرخه ها متفاوت است. علاوه بر این، روش های تمرین و برنامه های تمرینی نیز بسیار متفاوت است.

تمرینات دایره ای روی عضلات باسن، چهار سر، قسمت میانی و پشت شما تاثیر می گذارد. این ماهیچه ها بزرگترین گروه عضلانی بدن هستند، بنابراین جای تعجب نیست که در یک ساعت ورزش 500 کالری بسوزانید.

تاریخچه ورزش اسپینیگ

ورزش اسپینینگ یا به اصطلاح دوچرخه سواری داخل سالن در دهه 1970 و اوایل دهه 1980 توسعه یافت.دوچرخه های ثابت که تا آن زمان به طور گسترده در زمینه پزشکی ورزشی برای تست عملکرد بیماران مورد استفاده قرار می گرفت، به تدریج به سمت باشگاه و سلامت رفت.

اما این بازی از کجا آمده است؟

جاناتان “جانی جی” گلدبرگ دوچرخه سوار آفریقای جنوبی به عنوان مخترع Spinning exerciseشناخته می شود. گلدبرگ در حال آماده شدن برای مسابقات 3100 مایلی Race of America، یکی از سختترین مسابقات دوچرخه سواری در جهان بود که در یک جلسه تمرین شبانه از تصادف وحشتناکی نجات یافت. این مرد 31 ساله سپس تصمیم گرفت برای جلوگیری از تصادفات جاده ای به تمرینات دوچرخه سواری در خانه و باشگاه ادامه دهد.
او یک برنامه تمرینی برای دوچرخه سواری داخل سالن برای خود ایجاد کرد و برنامه تمرینی او در بین دوستان و همسایگانش بسیار محبوب بود. در سالهای بعد، گلدبرگ به اصلاح آموزش مجلسی خود و ترکیب آن با موسیقی ادامه داد. در اوایل دهه 1990، بالاخره ورزش اسپینینگ امروزی متولد شد.

ورزش اسپینینگ چیست؟ در پامیشا

ورزش اسپینینگ برای چی خوبه؟

ورزش اسپینینگ تمرین کل بدن است و بر همه گروه‌های عضلانی اصلی اثرگذار است و این یعنی این ورزش برای همه اعضای بدن می‌تواند مفید باشد. در اینجا چند گروه عضلانی که در حین انجام این ورزش درگیر می‌شوند را برای‌تان نام می‌بریم.

• کور یا میان‌تنه:

شما باید از میان‌تنه‌تان برای تثبیت و حفظ تعادل بدن خود در طول کلاس استفاده کنید.

• بالاتنه:

در حین ورزش از عضلات بالاتنه خود برای حمایت از بدن استفاده می‌کنید. گاهی اوقات در حین رکاب‌زدن از وسایل ورزشی دیگر مثل کش بدنسازی یا دمبل هم استفاده می‌کنید که مربوط به عضلات بالاتنه است.

• عضلات پشت:

در طول ورزش اسپینینگ باید ستون فقرات قوی و پایداری داشته باشید؛ ناخودآگاه در طول تمرین، عضلات پشتی هم درگیر و تقویت می‌شوند.

• پایین تنه:

مهم‌ترین و شدیدترین شدت تمرین روی عضلات پایین‌تنه است. بالا بردنِ سرعت، تغییر شیب دوچرخه، افزایش مقاومت یا هر تغییر دیگری که در حین تمرین خواهید داشت؛ به‌طور مستقیم عضلات پایین‌تنه از جمله سرینی، چهارسر ران، ساق و همسترینگ شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اسپینیگ و لاغری شکم

آیا می توانم با اسپینینگ شکمم را کوچکتر و لاغرتر کنم؟ بله، دوچرخه سواری در داخل خانه می تواند به کاهش چربی شکم شما کمک کند، اما زمان می برد.پامیشا در مقاله ورزش اسپینینگ چیست؟ نشان داد که دوچرخه سواری منظم می تواند منجر به کاهش چربی کلی شود. برای کاهش سایز معده، ورزش های هوازی با شدت متوسط مانند دوچرخه سواری (چه در داخل خانه و چه در فضای باز) برای کاهش چربی شکم مؤثر است.

ورزش اسپینینگ چیست؟ در پامیشا

ورزش اسپینینگ چگونه می تواند باعث کاهش وزن شود؟

• مصرف زیاد کالری و افزایش متابولیسم بدن

ورزش های دوچرخه سواری و اسپینینگ گزینه های خوبی برای کاهش وزن کلی بدن هستند. این ورزش کالری زیادی می سوزاند و بر میزان متابولیسم پایه و توده عضلانی شما تأثیر می گذارد.

• چربی سوزی شکم

30 تا 60 دقیقه آهسته دویدن (که تمرینی با شدت بالا شبیه به دویدن، پیادهروی و شنا است) و یک رژیم غذایی سالم و غنی از پروتئین راه های موثری برای کاهش وزن هستند.

• کاهش مقاومت به انسولین

یک مطالعه نشان داد که دوچرخه سواری منظم می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد. این بدان معنی است که ورزش منظم باعث می شود سلول های بدن گلوکز موجود در خون را به طور موثرتری جذب کنند. بنابراین افراد دیابتی از دوچرخه سواری سود می برند.
از بین بردن چربی شکم با دوچرخه سواری چندان سخت نیست. با این حال، باید صبور و مصمم باشید تا برنامه غذایی مناسب را دنبال کنید. این روند ممکن است زمان بر باشد، اما اگر تلاش کافی داشته باشید، مطمئنا به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

ورزش اسپینیگ برای لاغری پا

اگر هدف شما از اسپینینگ (یا هر ورزشی) کاهش وزن است، باید بگوییم که هیچ معجزه ای وجود ندارد. اما خبر خوب این است که ورزش هوازی در نهایت منجر به کاهش چربی بدن می شود و این چربی شامل ران ها و پایین تنه نیز می شود. اما ممکن است کمی طول بکشد. بدن هر کس متفاوت است، شما می توانید چربی های ران، باسن و ساق پا را در ابتدای ورزش کم کنید یا می تواند آخرین قسمت بدن شما برای کاهش وزن باشد.

ورزش اسپینینگ مؤثر در لاغری ران

همانطور که قبلا ذکر شد، Spinning exercise عضلات پایین تنه مانند باسن و ران را درگیر می کند. اما به چه معنا است؟ آیا این ورزش منجر به کاهش وزن یا افزایش حجم عضلات ران و ران می شود؟
اگر می خواهید ران های باریک تری داشته باشید، باید بدانید که این هدف با ورزش یا رعایت رژیم غذایی خاص محقق نمی شود. برعکس، کاهش وزن کل بدن باعث کاهش سایز ران شما می شود. هرگز اینطور نیست که این ورزش فقط بتواند ران های شما را لاغر کند. بدن هر کس متفاوت است و دوست دختر شما ممکن است در Spinning exerciseبرای کاهش سایز پاها و ران هایش موفق نباشد، اما ران شما لاغر می شود. بنابراین، نتیجه به نوع بدن شما نیز بستگی دارد.
هنگامی که ران ها از بین می روند و توده عضلانی در حین ورزش افزایش می یابد، ران ها باریکتر و زیباتر به نظر می رسند. حتی اگر هیچ اندازه یا وزنی کم نکرده باشید. عضلات سرینی و زانو نیز قوی تر می شوند که تأثیر خوبی بر پایین تنه دارد.

اثر بخشی بیشتر با تغذیه ورزشی

نکته: برای کاهش وزن باید در کنار برنامه تمرینی خود زیر نظر مربی از تغذیه ورزشی مناسب استفاده کنید.

ورزش اسپینیگ و آرتروز زانو

وررزش اسپینیگ یک ورزش کم‌شدت ایده‌آل برای افراد مبتلا به آرتروز زانو است. چرا؟
زیرا امن و راحت است. برخلاف دوچرخه سواری در فضای باز، لازم نیست نگران آب و هوا، دست اندازهای جاده، تپه ها یا از دست دادن تعادل خود در هنگام Spinning exerciseباشید. می توانید به تدریج شدت تمرین را افزایش دهید تا به تدریج قوی تر شوید.

• فشار کمتری به مفاصل

همانطور که گفتیم دوچرخه سواری یک ورزش کم شدت است. این بدان معناست که Spinning exerciseفشار زیادی به مفاصل تحمل کننده وزن مانند لگن، زانو و پا وارد نمی کند. علاوه بر این، این ورزش به تقویت مفاصل نیز کمک می کند و به کاهش درد، سفتی و خشکی مفاصل کمک می کند.

• مدیریت وزن

اضافه وزن می تواند آرتروز زانو را تشدید کند و فشار بیشتری بر مفاصل، به ویژه زانوهای شما وارد کند. اما با انجام این تمرین از اضافه وزن جلوگیری می کنید.

• شدت قابل تنظیم

تمرین اسپینینگ را می توان در طیف وسیعی از شدت ها انجام داد. اگر می خواهید کمی آهستهتر پیش بروید، می توانید از شدت تمرین بکاهید. تحقیقات نشان داده است که در بهبود عملکرد و راه رفتن، کاهش درد و افزایش آمادگی هوازی در افراد مبتلا به آرتریت زانو مؤثر است.

ورزش اسپینینگ چیست؟ در پامیشا

فواید ورزش اسپینینگ و کلاس اسپینینگ چیست؟

این ورزش یک تمرین جدی است که سلامت جسمی و روحی شما را بهبود می بخشد. در اینجا به شما می گوییم که مزایای این ورزش بسیار زیاد است. شاید دانستن این دلایل شما را تشویق کند که تماس بگیرید.

• نرم و بدون آسیب به مفاصل بدن

ورزش اسپینینگ می تواند کاملاً کم فشار یا فشار زیاد باشد، تنظیم فشار تمرین به عهده خودتان است و این یک مزیت بزرگ برای مبتدیان است. اگر مسن هستید، درد مفاصل دارید یا به دلایلی از ورزش های هوازی مانند دویدن یا رقصیدن لذت نمی برید، اسپینینگ گزینه خوبی است.
پیادهروی می تواند راهی عالی برای فعال ماندن و تقویت سیستم قلبی عروقی،جلوگیری از درد و سایر آسیب ها باشد. در واقع، ورزش نه تنها برای مفاصل شما مفید است، بلکه می تواند به مفاصل شما نیز کمک کند و عملکرد آنها را بهبود بخشد.
این تمرین قدرت و عملکرد عضلات، رباط ها و استخوان های اطراف مفاصل را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا تناسب اندام داشته باشید و با افزایش سن قلب خود را تقویت کنید. بنابراین Spinning exerciseبهترین و اقتصادی ترین گزینه است.

• با استرس و اضطراب خداحافظی کنید

وقتی صحبت از ورزش برای بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود، همه معمولا یوگا و تای چی را به یاد می آورند. اما نه تنها یوگا خاصیت ضد افسردگی دارد، تمرینات اسپینینگ نیز در کاهش استرس و درمان افسردگی مؤثر است.

Spinning exercise باعث افزایش آدرنالین و ترشح اندورفین می شود که استرس را کاهش می دهد. اندورفین ها هورمون های شادی هستند که به بهبود خلق و خو، بهبود کیفیت خواب، کاهش استرس و بهبود خلق و خو کمک می کنند.

جلسات 60-40 دقیقه ای این ورزش راهی سریع و مؤثر برای از بین بردن استرس و بهبود آمادگی جسمانی است. هنگامی که پدال ها را فشار دهید، قطعا مشکلات ناخوشایند را فراموش کرده و روی تمرین خود تمرکز خواهید کرد. بنابراین، در پایان تمرین، ذهن شما روشن می شود و احساس خوبی خواهید داشت.

• کالری سوزی بالا

یک جلسه Spinning exercise 40 دقیقه ای برای خیس شدن کامل لباس شما در عرق کافی است. تمرین دایره ای یک راه عالی برای سوزاندن کالری است. چون جالب و جذاب است.
آموزش اغلب می تواند وارد مرحله میانی شود و یا در تمرین سقوط کند. اگر می خواهید چربی بسوزانید، این خبر خوبی برای شماست. زیرا تا 24 ساعت پس از تمرین، بدن شما همچنان در حال مصرف کالری است.
در حالی که اسپینینگ از نظر فنی یک کلاس HIIT نیست، می تواند نزدیک باشد و همچنین شامل تمرینات مقاومتی سنگین نیز می شود. جالب اینجاست که ضربان قلب در کل کلاس تغییری نکرده است.

• افزایش قدرت کلی بدن

ورزش اسپینینگ تمرینی است که بدن شما را تقویت و سفت می کند، بدون اینکه توده عضلانی به دست بیاورد و در نتیجه “حجم” شود. شما باید بر دوچرخه تسلط داشته باشید، از تمام بدن خود برای تعادل و ورزش و رکاب زدن استفاده کنید. همه این تمرینات باعث افزایش مقاومت و تقویت عضلات بدن به طور کلی می شود.

• قدرت ذهنی

Spinning exercise می تواند چالش برانگیز باشد و از نظر ذهنی شما را مجبور کند که با مربی و همکلاسی های خود همگام باشید. این دوره راهی برای خروج از منطقه امن شماست و در نهایت قدرت ذهنی شما را افزایش می دهد.
در واقع، موسیقی ورزشی و همراهی گروه می تواند انرژی شما را کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد که چنین ورزش هایی در تقویت عملکرد مغز و بهبود شناخت ذهنی بسیار مفید است و همچنین راهی برای کند کردن روند پیری مغز است.

ورزش اسپینینگ چیست؟ در پامیشا

• تقویت هسته بدن

وقتی بدن خود را روی دوچرخه حرکت میدهید، مغز شما به گونهای کار میکند که از اعمال بیش از حد خود جلوگیری کنید. این توضیح ساده ای از نقش عضلات مرکزی در Spinning exercise است. هسته از تمام حرکات شما در این مدت پشتیبانی می کند و از ستون فقرات شما محافظت می کند.
بلند کردن پاها و رکاب زدن دوچرخه باعث فعال شدن عضلات راست شکم، عضلات مایل و عرضی شکم و همچنین عضلات پشت و ستون فقرات می شود. عضلات مرکزی قوی از شما در برابر آسیب های کمر محافظت می کنند و پایه ای قوی برای تمام حرکات شما فراهم می کنند.

• بالا بردن روحیه اجتماعی

کلاس های ورزشی گروهی، مانند رقص یا والیبال این به تقویت روحیه و مهارت های اجتماعی شما کمک می کند. چون همه با هم ورزش می کردند و این یک فعالیت مفرح بود. تحقیقات نشان می دهد که ورزش های گروهی به کاهش استرس کمک می کند. اگرچه ارتباط اجتماعی و معنوی را با هم تقویت می کند.
خوشبختانه، یک نمونه عالی از یک ورزش گروهی، اسپینینگ است. حتی می توانید تمرین شخصی انجام دهید، اما در یک گروه باشید. رکاب زدن با دوچرخه ثابت یک تجربه گروهی سرگرمکننده است که توصیه می کنیم آن را از دست ندهید.

• تقویت قلب

فعالیت هوازی سلامت قلب را بهبود می بخشد. از بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت و غیره محافظت می کند. انجمن قلب آمریکا 150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته را توصیه می کند. خبر خوب این است که Spinning ورزشی است که ضربان قلب را بالا می برد و قلب را تقویت می کند.

مضرات اسپینینگ چیست؟

اگر تمرینات را به درستی انجام ندهید یا موقعیت شما روی دوچرخه درست نباشد، می توانید به خود آسیب بزنید. اغلب، نتیجه اشتباه ورزش یا وضعیت نامناسب بدن در ماشین منجر به آسیب های جدی به کمر و زانو می شود.
برای جلوگیری از آسیب دیدگی و البته افزایش راحتی ورزشکار، باید از استاندارد بودن دوچرخه اطمینان حاصل کرد. وضعیت نشستن باید با قد ورزشکار مطابقت داشته باشد. وقتی ورزشکار نزدیک دوچرخه است، ارتفاع صندلی باید تا ران باشد.
فشار دادن به خود یکی دیگر از معایب این ورزش (و همه ورزش ها) به خصوص برای مبتدیان است. اگر مبتدی هستید، باید به بدن خود گوش دهید و هنگامی که احساس درد می کنید، دست از کار بکشید و اقدامات مناسب را انجام دهید.
کم آبی بدن می تواند یکی دیگر از عوارض این ورزش باشد. حتما قبل از هر جلسه دوچرخه سواری آب زیادی بنوشید. نوشیدن آب قبل و بعد از ورزش به شما کمک می کند هیدراته بمانید.

سخن پایانی

ورزش اسپینینگ نوعی تمرین هوازی است که روی دوچرخه ثابت انجام می شود. این ورزش بر تمرینات استقامتی، قدرتی و شدید تمرکز دارد و به دلیل انگیزه و کالری سوزی بالا طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این مقاله ورزش اسپینینگ چیست؟ نگاهی جامع به اسپینینگ انداخته ایم و در مورد دوچرخه ثابت، فواید و عوارض آن توضیح داده است.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان