تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

ویتامین ث دانستنی‌های آن

ویتامین ث دانستنی‌های آن در پامیشا

ویتامین ث دانستنی‌های آن


ویتامین ث آنتی‌اکسیدان است، یعنی از آسیب رادیکال آزاد به یاخته‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری کرده و باعث تقویت دستگاه ایمنی می‌شود. این ویتامین موجب محافظت پوست در مقابل آثار مخرب اشعه ماورای بنفش نور خورشید می‌شود.پامیشا در معرفی ویتامین ث دانستنی‌های آن تاکید می کند که این ویتامین به افزایش قدرت ایمنی بدن استحکام لثه‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند.
ویتامین ث یک ویتامین مهم و ضروری است که بدن قادر به تولید آن نیست. با این حال، فواید سلامتی مهمی دارد. این ویتامین محلول در آب است و در بسیاری از میوه ها و سبزیجات از جمله پرتقال، انگور، کیوی، فلفل، کلم، کلم پیچ و اسفناج یافت می شود.

مقدار توصیه شده روزانه ویتامین ث برای زنان 75 میلی گرم و برای مردان 90 میلی گرم در روز است. در حالی که دریافت ویتامین ث از غذا به طور کلی توصیه می شود، بسیاری از افراد برای رفع نیاز خود به مکمل ها نیز روی می آورند.

          

ویتامین C و مهمترین خواص آن

1- ویتامین C خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد

ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند سیستم دفاعی طبیعی بدن را تقویت کند. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. آنها این کار را با محافظت از سلول ها در برابر آسیب مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد انجام می دهند.

هنگامی که رادیکال های آزاد تجمع می کنند، می توانند شرایطی به نام استرس اکسیداتیو ایجاد کنند که می تواند بدن را در معرض خطر بسیاری از بیماری های مزمن قرار دهد.

مطالعات و آزمایشات دانشمندان نشان می دهد که مصرف بیشتر ویتامین C می تواند سطح آنتی اکسیدان ها را در خون تا 30 درصد افزایش دهد. این به سیستم دفاعی طبیعی بدن برای مبارزه با هرگونه التهاب کمک می کند.

خلاصه: ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند سطح آنتی اکسیدان خون را تقویت و افزایش دهد. این به کاهش خطر بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی کمک می کند.


2- مصرف ویتامین C به مبارزه با فشار خون بالا کمک می کند

فشار خون بالا منجر به بیماری های قلبی عروقی می شود و یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.

مطالعات و آزمایشات انجام شده توسط دانشمندان در این زمینه نشان داده است که ویتامین C می تواند فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا  کاهش دهد.

مطالعه ای که بر روی حیوانات آزمایشگاهی انجام شد نشان داد که مصرف مکمل های غذایی حاوی مقادیر کافی ویتامین C با نرم کردن دیواره رگ های خونی که خون را از قلب به سایر قسمت های قلب می برند، نقش مهمی در کاهش فشار خون در بدن دارد. . بدن..


خلاصه: مصرف مکمل های کاهش دهنده فشار خون حاوی ویتامین C می تواند به طور قابل توجهی به کاهش فشار خون در بزرگسالان سالم و بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا کمک کند.


3- ویتامین C خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد

بیماری قلبی اولین علت مرگ و میر در سراسر جهان است.

مصرف ویتامین C به طور قابل توجهی بسیاری از عوامل افزایش دهنده خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد، از جمله فشار خون بالا، سطوح بالای کلسترول LDL “بد”، سطوح پایین کلسترول HDL “خوب” و سطوح تری گلیسیرید.

مصرف ویتامین C می تواند این عوامل خطر را تا حدودی کاهش دهد که به نوبه خود می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.


در واقع، به نظر می رسد که مصرف حداقل 500 میلی گرم ویتامین C در روز می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی را کاهش دهد. با این حال، اگر قبلاً رژیم غذایی غنی از ویتامین C دارید، مصرف مکمل های حاوی این ویتامین ممکن است برای سلامتی شما مفید نباشد.

خلاصه: مصرف مکمل های حاوی ویتامین C به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. این مکمل ها می توانند عوامل خطر بیماری قلبی از جمله کلسترول بد یا LDL و تری گلیسیرید خون را کاهش دهند.

4- ویتامین C چگونه به پیشگیری از نقرس کمک می کند؟

نقرس نوعی آرتریت است که حدود 4 درصد از بزرگسالان آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری بسیار دردناک است و آرتروز به خصوص در مفاصل انگشتان دست را درگیر می کند. افراد مبتلا به نقرس تورم و حملات ناگهانی و شدید درد را تجربه می کنند.

علائم آرتریت زمانی رخ می دهد که سطح اسید اوریک خون بیش از حد بالا باشد. .

جالب توجه است، چندین مطالعه نشان داده اند که ویتامین C به کاهش میزان اسید اوریک در خون کمک می کند، که به محافظت از بدن در برابر حملات درد ناشی از نقرس کمک می کند.


خلاصه: غذاها و مکمل های غنی از ویتامین C با سطوح پایین اسید اوریک در خون و کاهش خطر ابتلا به نقرس مرتبط هستند.

5- به جذب آهن کمک می کند

آهن یک ماده مغذی بسیار مهم است که عملکردهای زیادی در بدن دارد. یکی از مهمترین وظایف آهن در بدن، نقشی است که در تولید گلبول های قرمز خون و انتقال اکسیژن به سراسر بدن ایفا می کند.

جالب اینجاست که مکمل های ویتامین C می توانند به افزایش جذب آهن از غذا کمک کنند. ویتامین C به جذب اشکال آهنی که توسط بدن ضعیف جذب می شوند، کمک می کند، مانند: ب. آهن از غذاهای گیاهی، به سایر اشکال آهن که بسیار راحت تر توسط بدن جذب می شوند.

این به ویژه برای افرادی که رژیم غذایی بدون گوشت دارند مفید است، زیرا گوشت منبع بسیار غنی آهن است.

در واقع مصرف تنها 100 میلی گرم ویتامین C در روز می تواند جذب آهن را تا 67 درصد افزایش دهد. بنابراین، مصرف ویتامین C از طریق غذا یا مصرف مکمل های ویتامین C ممکن است به کاهش خطر کم خونی در افراد مبتلا به کمبود آهن کمک کند.

اگر از کمبود آهن رنج می برید، مصرف بیشتر غذاهای غنی از ویتامین C یا مصرف مکمل های ویتامین C می تواند سطح آهن را در خون شما افزایش دهد.

خلاصه: ویتامین C می تواند به طور قابل توجهی جذب آهن ضعیف را افزایش دهد، مانند آهن موجود در منابع غیر گوشتی. مصرف این ویتامین خطر کمبود آهن را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

6- ویتامین C سیستم ایمنی را تقویت می کند

یکی از دلایل اصلی علاقه افراد به مصرف ویتامین C این است که استفاده از این ویتامین سیستم ایمنی را به میزان قابل توجهی تقویت می کند.

ویتامین C نقش مهمی در کمک به بخش‌های مختلف سیستم ایمنی دارد.

اول اینکه ویتامین C به تولید گلبول های سفید خون به نام لنفوسیت ها و فاگوسیت ها کمک می کند. این سلول های خونی نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر عفونت های مختلف دارند.

دوم اینکه ویتامین C به محافظت از گلبول‌های سفید خون در برابر اثرات مضر مولکول‌هایی به نام رادیکال‌های آزاد که خطرات سلامتی زیادی برای بدن دارند، کمک می‌کند و اثربخشی این گلبول‌های سفید را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. .

سوم، ویتامین C جزء مهم و ضروری سیستم ایمنی پوست است. این ویتامین به طور فعال به پوست منتقل می شود و می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند و به تقویت پوست کمک کند.

همچنین مطالعات و آزمایشات نشان داده است که مصرف ویتامین C می تواند زمان بهبود زخم های پوستی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و سرعت این فرآیند را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

علاوه بر این، مشخص شده است که مقدار کمی ویتامین C در بدن باعث ضعف عمومی در بدن می شود.

به عنوان مثال، افراد مبتلا به ذات الریه سطوح پایینی از ویتامین C دارند و مصرف مکمل های ویتامین C نشان داده است که باعث تسریع بهبودی و کوتاه شدن زمان بهبودی می شود و به بهبود کلی آنها سرعت می بخشد.

خلاصه: مصرف ویتامین C به عملکرد بهتر گلبول های سفید کمک می کند، سیستم ایمنی پوست را تقویت می کند و به سرعت بهبود زخم ها کمک می کند و همچنین سیستم ایمنی را تقویت می کند.
7-  حافظه و توانایی تفکر شما را از روند پیری محافظت می کند.

زوال عقل یک اصطلاح چتری است که برای توصیف علائم اختلال حافظه، عقل و منطق در انسان استفاده می شود. این بیماری بیش از 35 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و بیشتر در بزرگسالان و افراد مسن دیده می شود.

مطالعات و آزمایش‌ها نشان می‌دهد که اثرات منفی مولکول‌هایی به نام رادیکال‌های آزاد و همچنین التهاب و تورم در مغز، نخاع و اعصاب (به طور کلی به عنوان سیستم عصبی مرکزی شناخته می‌شود)، می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی در نظر گرفته می شود. کمبود این ویتامین در بدن باعث ضعف تفکر و ضعف حافظه خواهد شد.

علاوه بر این، چندین مطالعه نشان داده است که افراد مبتلا به زوال عقل ممکن است سطوح پایین ویتامین C در خون خود داشته باشند.

همچنین باید بدانید که دریافت ویتامین C کافی از غذا یا مکمل ها تاثیر مثبتی بر بهبود قدرت تفکر و حافظه با افزایش سن دارد.

اگر ویتامین C کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، مکمل های ویتامین C می توانند به افراد مبتلا به مشکلات سلامتی از جمله زوال عقل کمک کنند. با این حال، مطالعات و آزمایشات انسانی بیشتری برای درک کامل اثرات مکمل ویتامین C بر سلامت سیستم عصبی مورد نیاز است.

خلاصه: کمبود ویتامین C در بدن می تواند منجر به افزایش خطر مشکلات و بیماری های مرتبط با ضعف حافظه و تفکر در انسان مانند زوال عقل شود، در حالی که مصرف مقادیر زیادی ویتامین C از طریق رژیم غذایی یا مکمل های حاوی این ویتامین می تواند تاثیر مثبتی بر مشکلات سیستم عصبی دارند.


ویتامین Cو نکات مهم و کلیدی

اگرچه ویتامین C فواید علمی ثابت شده زیادی برای سلامت انسان دارد، اما برخی افراد با شواهد علمی کم یا بدون هیچ مدرک علمی، ادعاهای بی اساس زیادی در مورد اثرات فوق العاده این ویتامین بر سلامت انسان دارند.


• مصرف ویتامین C از سرماخوردگی جلوگیری می کند: مصرف ویتامین C می تواند شدت سرماخوردگی را تا حدودی کاهش دهد و زمان بهبودی (یعنی سرعت بخشیدن به روند بهبودی) را تا 8 درصد در بزرگسالان و 14 درصد در کودکان کاهش دهد. . نمی توان از سرما جلوگیری کرد

• مصرف ویتامین C خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد: تاکنون مطالعات و آزمایش های متعددی نشان داده است که مصرف ویتامین C خطر ابتلا به چندین نوع سرطان را کاهش می دهد. با این حال، بسیاری از آزمایشات در این زمینه نشان داده است که ویتامین C تأثیر قابل توجهی بر خطر ابتلا به انواع سرطان ندارد.

• مصرف ویتامین C از چشم ها در برابر بیماری ها محافظت می کند: مصرف ویتامین C خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید را کاهش می دهد. با این حال مصرف مکمل های ویتامین C هیچ تاثیری در درمان این بیماری ها ندارد و حتی ممکن است باعث آسیب بیشتر شود.

ویتامین C  می تواند مسمومیت با سرب را درمان کند: اگرچه به نظر می رسد افراد مبتلا به مسمومیت با سرب سطوح پایینی از ویتامین C دارند، اما هیچ مدرک قوی از مطالعات انسانی مبنی بر اینکه ویتامین C می تواند مسمومیت با سرب را درمان کند وجود ندارد.


ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که باید از طریق غذا یا مکمل ها در اختیار بدن قرار گیرد. مصرف این ویتامین فواید بسیار مهمی از نظر سلامت جسمانی دارد، از جمله: میزان آنتی اکسیدان ها را در بدن افزایش می دهد، فشار خون را کاهش می دهد، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد، از حملات نقرس محافظت می کند، بهبود می بخشد و افزایش می دهد. میزان جذب آهن، تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به مشکلات سیستم عصبی و بیماری هایی مانند زوال عقل.

به طور کلی، اگر برای به دست آوردن این ماده ارزشمند از طریق رژیم غذایی خود مشکل دارید، استفاده از مکمل های ویتامین C یک راه عالی و آسان برای افزایش میزان ویتامین C در بدن شما است.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان