تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

انواع پارچه‌های ضخیم ؛ مزایا و معایب هر کدام

انواع پارچه‌های ضخیم ؛ مزایا و معایب هر کدام در پامیشا

انواع پارچه‌های ضخیم ؛ مزایا و معایب هر کدام

رونق صنعت مد و لباس جایگاه مهمی در زندگی مردم پیدا کرده است. در گذشته فقط وسیله ای برای پوشاندن بدن بودند اما امروزه با پارچه ها و طرح های مختلف به عنوان عنصر زیبایی شناخته شده اند.که در این میان پارچه های ضخیم هم سهم بیشتری از بازار را در اختیار گرفته است.برای دانستنی‌های آن به مقاله انواع پارچه‌های ضخیم ؛ مزایا و معایب هر کدام پامیشا ارایه کرده است. همراه شوید.


صنعت پوشاک و به تبع آن پارچه های ضخیم آنقدر سریع رشد کرده است که هر فصل شاهد ترندهای متفاوت و جدیدتری نسبت به سال های گذشته هستیم. از طرف دیگر، جنس پارچه ممکن است ثابت بماند، اما طرح و الگو دائماً تغییر می کند.

انواع پارچه های ضخیم همان هایی هستند که با تغییر مد در سبد خیاطان و طراحان و عم.م مردم باقی می مانند. پارچه های ضخیم در فصول سرد جای پارچه های نازک را پر می کنند و در این ماه ها با تولید لباس مناسب افراد را گرم نگه می دارند.
                       
امروزه تنها تفاوت اساسی پارچه های ضخیم با سایر پارچه ها در وزن آنهاست. در غیر این صورت پارچه های ضخیم مانند سایر انواع پارچه در انواع رنگ، طرح و جنس متفاوت تولید میشوند که هر کدام هدف خاصی دارند.





بهترین پارچه برای دوخت لباس های زمستانی پارچه های ضخیم متراکم هستند. در دسته پارچه های ضخیم متراکم گزینه های زیادی در بازار وجود دارد که می توان از آنها برای دوخت مانتو، پالتو ، اورکت  و سایر لباس های زمستانی استفاده کرد.

البته همه این پارچه ها تفاوت های زیادی دارند و در عین حال مزایا و معایب زیادی دارند. این باعث می شود که نگران انتخاب بهترین گزینه و انتخاب بهترین گزینه با توجه به لباسی که قصد دوخت آن را داشته باشیم.

می توان گفت تنها شباهت انواع پارچه های ضخیم وزن آنهاست. همچنین در بیشتر موارد بزرگ بوده و ساختار محکمی دارند. اما از نظر ساختار و ترکیب تفاوت های زیادی بین آنها وجود دارد.

.





انواع پارچه ضخیم

از پارچه های ضخیم برای تولید لباس برای مصارف مختلف استفاده می شود و اگر در زمینه تولید پوشاک که نیاز به پارچه های ضخیم دارد کار می کنید، باید با انواع پارچه های ضخیم آشنا شوید. در این فصل به بررسی انواع پارچه های ضخیم می پردازیم.


پارچه غواصی

در میان انواع پارچه های متراکم، پارچه غواصی از مواد کاملاً مصنوعی مانند پلی استر ساخته می شود. به طور کلی این ماده بدون نقش و نگار و در رنگ های مختلف تولید می شود که وجه تمایز آن کشش و انعطاف پذیری آن است. به همین دلیل برای دوخت هر لباس سایز آزاد گزینه ای جذاب به حساب می آید.

در واقع پارچه غواصی تنها برای دوخت لباس گرم در نظر گرفته نشده است و با استفاده از آن می توان انواع لباس های خانگی، لباس مجلسی و … را برای فصول گرم و بهار سرد بدوزید و استفاده کنید. مهم ترین نکته ای که در دوخت لباس با پارچه اسکوبا باید به آن توجه کنید این است که باید بسیار مراقب باشید. به طور کلی این پارچه صاف و صاف از نوع پارچه های ضخیم است و به همین دلیل دوخت آن مهارت بیشتری را می طلبد. در عین حال باید تجربه کافی برای دوخت لباس های تنگ و استفاده از الگوی مناسب را داشته باشید.

این پارچه مزایا و معایب زیادی دارد که به آنها اشاره می شود:

الف ) کیفیت پارچه غواصی

1- مقاومت و انعطاف پذیری ، کشسانی و ارتجاعی مناسب

2- نرمی و لطافت بسیار مطلوب که آن را به انتخابی عالی برای دوخت انواع لباس باشگاهی و ورزشی تبدیل می کند.

3- تنوع رنگ زیاد

4- ضخامت و وزن در آن متعادل است

5- قوام و ایستایی مناسب

6- چین و چروک را کاهش می دهد و نیازی به اتو ندارد

ب ) معایب پارچه غواصی

شاید مهم ترین معایب این پارچه  از سری پارچه های ضخیم از طرفی بعنوان مزیت های آن هم به حساب بیاید. به زبان ساده، خاصیت ارتجاعی و کشسانی آن یک مزیت محسوب بشود و به راحتی در دوخت انواع لباس ها کمک می کند. اما در عین حال دوخت پارچه غواصی مدیریت طلب بوده و کمی سخت است. همچنین استفاده از مواد شیمیایی پلی استر و الیاف مصنوعی در ساختدر تولید پارچه غواصی پارچه باعث می شود مقاومت کمتری در برابر حرارت داشته باشد. به همین دلیل بهتر است هنگام اتو، دمای بسیار پایین و در حد متوسط اتو را انتخاب کنید و هنگام اتو کردن لباس از پارچه نخی که روی آن پهن شده استفاده کنید.
در شستشوی پارچه غواصی، مشکل یا ترفند خاصی وجود ندارد.

پارچه جین

این پارچه یکی از محبوب ترین انواع پارچه های ضخیم است. پارچه ای جذاب است که بیش از هر چیز دیگری در ساخت انواع شلوار جین استفاده می شود. علاوه بر این می توانید با پارچه جین ضخیم انواع دامن، دامن، کت و … بسازید. می توانید بدوزید

پارچه جین ساختار بسیار متراکم و محکمی دارد و کاملا بادوام است. همچنین با دوخت و صیقل دادن چند شی می توان ضخامت و استحکام آنها را افزایش داد. پارچه جین عموماً از الیاف پنبه ساخته می شود یا ممکن است در تولید آن از الیاف کامپوزیت اسپندکس استفاده شود.

پارچه جین همه کاره آن را به گزینه ای مناسب برای دوخت انواع لباس های مناسب فصول مختلف سال تبدیل کرده است. به عبارت دیگر از آنجایی که جنس اصلی این پارچه نخی است، در تابستان و زمستان گزینه مناسبی به حساب می آید.
همچنین برای دوخت سایر اقلام نساجی مانند کفش، کلاه، کیف و یا اقلام مد و فشن استفاده می شود و جزء کالاهای دائمی محسوب می شود.

پارچه م ضخیم مخمل کبریتی

پارچه مخملی ضخیم و هماهنگ بافتی بسیار بادوام و مستحکم دارد و با استفاده از مواد نخی بافته می شود. این پارچه در رنگ های مختلف در بازار موجود است و ظاهری زیبا و زیبا دارد. انواع طرح های ساده، لوله کشی و راه راه در این پارچه ارائه می شود. به هر حال، طراحی اسکچ بسیار جالب است و طرفداران زیادی دارد.

همچنین مخمل یا مخمل برای دوخت هر لباس، لباس زمستانی و پاییزی بچه گانه، دامن شانه یا پیراهن مردانه انتخاب مناسبی است. همچنین از این پارچه برای دوخت کفش، کیف و لوازم جانبی استفاده می شود.

همانطور که گفته شد این پارچه از پنبه ساخته شده و طبیعی و دوستدار محیط زیست محسوب می شود. نکته جالب در مورد پارچه مخمل مشکی، بافت و نقش روی پارچه است.

وقتی لباسی را با این پارچه بدوزید یا بعد از شستن پارچه متوجه خواهید شد که طرح راه راه و هماهنگ پارچه موج دار و چروکیده است. در این صورت می توانید به سادگی با استفاده از شانه طرح را به حالت اولیه بازگردانید. این پارچه مزایا و معایب زیادی دارد از جمله:

مزایای پارچه مخمل کبریت ضخیم

1- تفاوت شکل و رنگ که باعث می شود دستان شما برای انتخاب بهترین گزینه کاملا باز باشد.

2- این پارچه به راحتی اتو می شود.

3- این نوع پارچه نیازی به آستر ندارد به همین دلیل در مقایسه با هر نوع پارچه ضخیم، پارچه ای مقرون به صرفه محسوب می شود.

4- تمایل به چروک شدن پارچه مخمل همسان بسیار کم است. این کار باعث می شود نیاز کمتری به اتو داشته باشد و به طور غیرمستقیم عمر مفید و ماندگاری بیشتری خواهد داشت و البته شما را از زحمت اتو کشیدن نجات می دهد!

5- این شیشه بسیار پایدار است، بنابراین لباس های ساخته شده از آن می توانند به خوبی با هم هماهنگ شوند.

مشکل ست کردن پارچه مخمل

اگرچه این پارچه مزایای زیادی دارد، اما نمی توان معایب آن را نادیده گرفت. می توان گفت مهم ترین ایراد این پارچه نوع لباسشویی است که برای از دست ندادن کیفیت باید به آن دقت کنید.

هنگام شستشو از مالیدن پارچه خودداری کنید، زیرا این کار بر روی طرح راه راه روی پارچه تأثیر می گذارد. اگر می خواهید مخمل همرنگ را در ماشین لباسشویی بشویید، ابتدا لباس را از داخل به بیرون بچرخانید و سپس آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و در آب داغ بشویید.

پارچه ضخیم لنین


پارچه لنین جز پارچه های ضخیم و بسیار پر دوام می باشد. از آن می توان برای تهیه لباس های زنانه و مردانه استفاده نمود. حتی گفته می شود در گذشته از آن برای تهیه اسکناس نیز استفاده می گردید. با توجه به ضد حساسیت بودن این پارچه می توان برای تهیه لباس کودکان و همچنین بستن انواع زخم نیز استفاده کرد در بین انواع پارچه های ضخیم، پارچه کتان انتخاب جالبی است که کاربردهای مختلفی در پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه و دوخت پارچه دارد. البته نام صحیح این پارچه کلمه لینن است که از روی اشتباه لنین مرسوم شده است.

ویژگی بارز این پارچه خنک بودن آن است و با استفاده از مواد  کتان بافته شده و تولید می شود. این پارچه کاربردهای متنوعی دارد و بسته به سبک زندگی خود می توانید از آن برای دوخت انواع پارچه استفاده کنید. به عبارت دیگر از پارچه لینن می توان بالش، کوسن، ملافه، حوله حمام، لباس مردانه و زنانه، کت و شلوار و …. تولید کرد.
بلوک کتانی

مزایای پارچه لینن ضخیم

1- بسیار خنک و سبک است که برای دوخت لباس های تابستانی و انواع لباس های خانگی گزینه خوبی است.

2- بافت پارچه پس از شستشوی مکرر کاملا نرم شده و بافت اولیه خود را از دست می دهد.

3- پارچه ضد حساسیت و ضد باکتری. به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای دوخت لباس بچه گانه به حساب می آید.

4- دوام و استحکام بالا

5- پذیرش و خروجی رنگ بالا در انواع رنگ های بالا

معایب پارچه لینن

1- الیاف این پارچه به راحتی می شکند و به همین دلیل لباس های دوخته شده شکل خود را از دست می دهند.

2- این پارچه چروک های زیادی دارد و به همین دلیل نیاز به اتوی مداوم دارد.

 

نکته مهم برای دوخت انواع پارچه های ضخیم

انتخاب سوزن مناسب یکی از مهم ترین نکاتی است که در دوخت انواع پارچه های درشت باید به آن توجه کنید. برای پارچه ای مانند جین، از یک سوزن ضخیم مانندسوزن شماره 16 استفاده کنید. در غیر این صورت خواهید دید که چگونه سوزن در پارچه شکسته می شود و البته با خطرات دیگری نیز مواجه خواهید شد.

همچنین برای دوخت لباس با پارچه غواصی باید از یک سوزن مناسب مانند سوزن بافندگی ژرسه انتخاب کرد زیرا کشش و انعطاف پذیری دارد. همچنین بهتر است هنگام دوخت لباس با پارچه غواصی بسیار مراقب باشید تا دوباره کاری نشده و نیاز به شکافتن و دوخت مجدد نداشته باشید.


استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان