تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

پیاز ؛ خواص و فواید آن

پیاز ؛ خواص و فواید آن در پامیشا

پیاز ؛ خواص و فواید آن



پیاز دارای خواص فراوان، غذای پرادویه و مفید، از نظر ارزش غذایی حاوی ویتامین ها به ویژه ویتامین C، مواد معدنی به ویژه کلسیم، فسفر و پتاسیم بنفش می باشد.پامیشا در مقاله با عنوان پیاز ؛ خواص و فواید آن توضیح می دهد که پیاز یکی از قدیمی ترین سبزیجات جهان و ایران است که منشاء پیدایش آن در ایران و افغانستان ذکر شده است.

خواص ضد سرطانی پیاز
پیاز قرمز در از بین بردن سلول های سرطان سینه و روده بزرگ بسیار موثر است. این نوع پیاز حاوی کورستین و آنتوسیانین است که به درمان افراد مبتلا به سرطان کمک می کند و مشخص شده است افرادی که پیاز مصرف می کنند کمتر دچار سرطان می شوند.

پیاز برای بهبود سلامت قلب
فلاونوئیدهای موجود در پیاز قرمز ممکن است به سلامت قلب کمک کند. پیاز سرشار از گوگرد است که می تواند از بیماری قلبی جلوگیری کند. کورستین موجود در پیاز همچنین می تواند با بیماری های قلبی مبارزه کند.خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی پیاز از سلامت قلب حمایت می کند. پیاز همچنین می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد که در نهایت برای قلب مفید است. پیاز همچنین از چسبیدن سلول های خونی به یکدیگر جلوگیری می کند که می تواند منجر به لخته شدن خون و در نهایت حمله قلبی شود.


خواص پیاز در کاهش قند خون
پیاز می تواند به کاهش قند خون کمک کند و این اثر به دلیل ترکیبات گوگردی و کورستین موجود در پیاز است که می تواند اثرات مفیدی بر قند خون داشته باشد. با این حال، مشخص شده است که پیاز تنها زمانی اثر مثبت خود را نشان می دهد که تحت نظر پزشک همراه با متفورمین، یک داروی دیابت، مصرف شود.

بهبود هضم و تقویت معده با پیاز
فواید گوارشی پیاز را می توان به اینولین، فیبر موجود در سبزیجات نسبت داد. اینولین به عنوان منبع غذایی برای باکتری های مفید روده عمل می کند و مصرف این فیبر به بدن کمک می کند تا سطوح خوبی از باکتری های روده سالم را حفظ کند. اگر به خواص ضد باکتریایی پیاز حساسیت دارید، البته قبل از مصرف پیاز با پزشک خود مشورت کنید. پروبیوتیک‌های طبیعی موجود در پیاز می‌توانند یبوست را تسکین دهند و معده درد را درمان کنند.


پیاز پر از خاصیت برای حفظ سلامت استخوان ها
مطالعات نشان می دهد که پیاز می تواند از پوکی استخوان ناشی از افزایش سن محافظت کند. و مصرف پیاز می تواند بر تراکم استخوان در زنان بعد از 50 سالگی تأثیر بگذارد. اگر به پیاز حساسیت ندارید و در حد اعتدال از آن استفاده می کنید، پیاز می تواند به درمان درد مفاصل کمک کند.

پیاز موثر در پیشگیری از التهاب و آلرژی
کوئرستین و فلاونوئیدهای موجود در پیاز به جلوگیری از التهاب کمک می کنند. علاوه بر این، پیاز با مهار ترشح هیستامین، آلرژی را درمان می کند. خواص آنتی هیستامینی پیاز می تواند به کاهش احتقان بینی کمک کند و ترکیبات گوگرد موجود در پیاز به پاکسازی مخاط کمک می کند. پیاز دارای خواص ضد باکتریایی است و آب آن با ذات الریه، باکتری های دندان و سایر آلرژی ها مبارزه می کند. آنها همچنین دارای اثرات آنتی بیوتیکی هستند که بهبود زخم را تسریع می کند.

پیاز مفید برای سرماخوردگی و بهبود ایمنی
پیاز حاوی سلنیوم است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند، بنابراین یک داروی گیاهی برای سرماخوردگی محسوب می شود و برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود.
برای درمان سرماخوردگی می توانید چای پیاز درست کنید. این چای ایمنی را افزایش می دهد و به پیشگیری از بیماری ها کمک می کند. تهیه چای به سادگی خرد کردن پیاز، جوشاندن آن در آب و نوشیدن مخلوط صاف شده آن است. مواد دیگری مانند زنجبیل را نیز می توان به این چای ضد سرما اضافه کرد.

پیاز ؛ خواص و فواید آن در پامیشا



خواص پیاز برای سلامت چشم
پیاز بینایی و سلامت چشم را بهبود می بخشد. پیاز تولید گلوتاتیون را تحریک می کند، پروتئینی که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. سطوح بالای گلوتاتیون در کاهش خطر ابتلا به گلوکوم، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مفید است.

خواص پیاز برای درمان بیماری های گوش
بیشتر والدین عفونت گوش فرزندان خود را با پیاز درمان می کنند. استفاده از موسیر برای تسکین درد و عفونت گوش به روش های مختلفی انجام می شود که توصیه می کنیم هیچ کدام را بدون مشورت با پزشک متخصص طب سنتی انجام ندهید.


پیاز سلامت دهان را بهبود می بخشد
پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که به کاهش باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند کمک می کند. خوردن پیاز خام بهترین راه ممکن برای استفاده از آن برای سلامت دهان و دندان است. پیاز سرشار از ویتامین C است که می تواند دندان ها را سالم نگه دارد و درد دندان را تسکین دهد.


بهبود سلامت جنسی با خوردن پیاز
پیاز یکی از گیاهانی است که برای درمان ناتوانی جنسی و اختلالات جنسی استفاده می شود. نوشیدن آب پیاز با عسل قدرت باروری مردان را افزایش می دهد.

افزایش قدرت سلامت روان از خواص مصرف پیاز
مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در پیاز با مواد مضر موجود در مغز مبارزه کرده و آنها را از بدن دفع می کند. ترکیبات حاوی گوگرد در پیاز ممکن است از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد. یکی دیگر از ترکیبات شیمیایی موجود در پیاز دی پروپیل است که باعث افزایش ضعف حافظه می شود.

بهبود خواب یکی دیگر از خواص پیاز است
پیاز حاوی پروبیوتیک است که به بهبود خواب و کاهش استرس کمک می کند. خوردن پیاز با افزایش باکتری های مفید در معده، هضم فیبر و مهمتر از آن، آزادسازی محصولات جانبی متابولیک، سلامت روده را بهبود می بخشد.

با خوردن پیاز به درمان تب کمک کنید
می توان از پیاز به عنوان بخشی از غذا برای درمان تب استفاده کرد. اگر تب پایین دارید و احساس می کنید سرما خورده اید، توصیه می شود پیاز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خواص پیاز برای کاهش استرس
چینی ها از عصاره پیاز برای تعدیل استرس استفاده می کنند. کوئرستین موجود در پیاز ممکن است از بیماری های مرتبط با استرس جلوگیری کند

پیاز ؛ خواص و فواید آن در پامیشا


پیاز درد قاعدگی را تسکین می دهد
یکی از خواص پیاز برای خانم ها بهبود وضعیت بدنی آنها در دوران قاعدگی است، در صورت عدم حساسیت می توانید از آن برای تقویت بدن خود در این دوران استفاده کنید. در این دوره مصرف کلسیم کافی مهم است، زیرا پیاز حاوی کلسیم است.

روشن تر کردن رنگ پوست با پیاز
پیاز سرشار از ویتامین های A، C و E است که همگی از سلامت پوست حمایت می کنند و از پوست در برابر پیری زودرس ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

پیاز به عنوان داروی ضد پیری
پیاز خواص ضد پیری زیادی دارد. ویتامین های آنتی اکسیدانی A، C و E موجود در پیاز به مبارزه با آسیب های ناشی از تشعشعات مضر و جلوگیری از آسیب های آزاد که باعث پیری پوست می شود، کمک می کند. آنتی اکسیدان های قوی موجود در پیاز می تواند پوست را عاری از چین و چروک نگه دارد. از طرفی ویتامین ها و گوگرد باعث نرمی و انعطاف پذیری پوست می شود. برای کمک به افزایش گردش خون، پوست خود را با آب پیاز تازه بشویید.

درمان آکنه با پیاز
خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد التهابی پیاز می تواند برای پوست شما معجزه کند. پیاز یک ضد عفونی کننده بسیار قوی است که از پوست در برابر آکنه و سایر عفونت های پوستی محافظت می کند، بنابراین می توان از آن در درمان آکنه و جوش استفاده کرد.

برای درمان جوش با پیاز می توانید 1 قاشق چایخوری آب پیاز را با 1 قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس بشویید.

پیاز برای از بین بردن لکه ها
همچنین می توانید از برش های پیاز برای از بین بردن لکه های سیاه کوچک از بدن استفاده کنید. اسید موجود در آب پیاز و مواد شیمیایی موجود در آن می تواند پوست را التیام بخشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آب پیاز تازه را روی خال بریزید. اجازه دهید پیاز آب آن را جذب کند. در بیشتر موارد، درمان یک ماهه خال را از بین می برد، اما از آنجایی که هر خال متفاوت است، اگر نتیجه درست را مشاهده نکردید، با پزشک خود صحبت کنید.

درمان شوره سر با پیاز
آب پیاز را می توان بهترین درمان برای شوره سر دانست زیرا به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده شوره سر کمک می کند. به غیر از شوره سر، پیاز می تواند در درمان بیماری های پوست سر نیز مفید باشد.

.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان