تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

چای دارجلینگ چیست؟

چای دارجیلینگ در پامیشا

چای دارجلینگ چیست؟


چای دارجلینگ یک نوع چای محبوب است که به سراسر جهان صادر می شود. دارجلینگ در منطقه بنگال غربی هند رشد می کند. چای دارجلینگ از این نظر منحصر به فرد است که برگ ها را می توان به روش های مختلف فرآوری کرد و در نتیجه چای سیاه، سبز، سفید یا اولانگ تولید می شود.

چای دارجلینگ چیست؟
چای دارجلینگ از گیاه چای چینی Camellia sinensis تهیه می شود. دارجیلینگ نوعی چای است که در منطقه دارجلینگ در بنگال غربی هند رشد می کند. چای دارجلینگ طعم بسیار لطیفی دارد. رنگ آن روشن تا متوسط ​​است و طعمی تلخ یا تند دارد.

علاوه بر این، زمانی که چای دارجلینگ به درستی دم شود، رایحه ای شیرین یا گلی منتشر می کند. رنگ از طلای روشن تا متمایل به رنگ تیره متغیر است. این چای تصفیه شده و به رنگ روشن با رایحه گلی است.

چای دارجلینگ چیست؟ در پامیشا


زمان استفاده از چای دارجلینگ
چای دارجلینگ بهتر است در اواسط صبح یا اوایل بعد از ظهر نوشیده شود. این حاوی مقداری کافئین است، بنابراین باید از مصرف آن در بعدازظهر یا عصر (و زودتر برای کسانی که به کافئین حساس هستند) اجتناب شود. اگر معده حساسی دارید، از نوشیدن چای دارجلینگ با معده خالی خودداری کنید.

طرز تهیه چای دارجلینگ
تهیه چای دارجلینگ خانگی کار سختی نیست. با این حال، زمان آماده سازی بستگی به برگ های استفاده شده و فوایدی که می خواهید برای سلامتی داشته باشید دارد.

فواید چای دارجلینگ برای سلامتی
چای دارجلینگ به غیر از طعم منحصر به فرد و شهرت جهانی آن، فواید بسیاری برای سلامتی دارد:

باعث کاهش وزن می شود
بسیاری از مردم تعجب می کنند که آیا چای دارجلینگ حاوی کافئین است؟ پاسخ بله است. در واقع، کافئین موجود در آن متابولیسم را تحریک می کند و انرژی لازم برای انجام فعالیت ها را فراهم می کند و سوزاندن چربی و کالری را آسان تر می کند. بنابراین افرادی که می خواهند چند کیلو وزن کم کنند می توانند دارجلینگ را در برنامه غذایی خود قرار دهند.علاوه بر این، دارجلینگ کالری و قند کمی دارد. می توانید نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین را با چای دارجلینگ جایگزین کنید.

چای دارجلینگ سرشار از آنتی اکسیدان است
چای یکی از منابع عالی آنتی اکسیدان است و دارجلینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست.
آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد و سایر مواد شیمیایی مضر را که از طریق هضم یا قرار گرفتن در معرض مستقیم وارد بدن شما می شوند، خنثی می کنند.دارجلینگ سرشار از این ترکیبات ضد رادیکال، به ویژه تآروبیگین و تافلاوین است که دو بزرگ‌ترین آنها هستند. مصرف منظم چای دارجلینگ شما را از آسیب سلولی که منجر به بیماری های جدی می شود محافظت می کند.

به کاهش ابتلا به سرطان کمک می کند.
تحقیقات انجام شده ثابت کرد که عصاره دارجلینگ دارای خواص ضد سرطانی و ضد جهش زایی است.مصرف دارجلینگ به دلیل پلی فنول های موجود در آن، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. پلی فنول ها در کاهش رشد تومور در بدن شما قدرتمند هستند.دارجلینگ به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی دارای خواص ضد دژنراتیو است که به کاهش آسیب سلولی کمک می کند.

سلامت دندان ها را بهبود می بخشد
دارجلینگ با موادی مانند منیزیم و فلوراید به شما کمک می کند تا سلامت دندان های خود را بهبود ببخشید. منیزیم از دندان های شما محافظت می کند و به ساخت استخوان ها و دندان ها کمک می کند. در عین حال، فلوراید مینای دندان شما را تقویت می کند تا از ریزش دندان جلوگیری کند. علاوه بر این، چای دارجلینگ باکتری ها و قارچ هایی که باعث بوی بد دهان، بیماری لثه و پوسیدگی دندان می شوند را از بین می برد.

برای استخوان مفید است
نوشیدن چای می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند

بدن خود را قوی نگه دارید
مانند سایر چای ها، دارجلینگ سرشار از آنتی اکسیدان است. سیستم ایمنی بدن شما را کنترل می کند و از شما در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند.و با استفاده منظم از آن می توانید از بیماری های جزئی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا و حتی بیماری های مزمن پیشگیری کنید.

پیشگیری از بیماری پارکینسون با چای دارجلینگ
بیماری پارکینسون یک بیماری عصبی است که به سلول های عصبی حمله می کند. این بیماری افراد مسن را درگیر می کند، اما به دلیل رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی نامناسب و استرس ، نسل های جوان نیز ممکن است بیمار شوند.چای دارجلینگ به عنوان یک کمک برای پیشگیری از این بیماری عمل می کند زیرا حاوی ترکیبی به نام پلی فنول است. مانند آنتی اکسیدان ها، پلی فنول ها به محافظت از سلول ها و بافت های بدن در برابر استرس و عوامل مخرب سلامتی کمک می کنند.

 استرس را کاهش می دهد
استرس بخش بزرگی از زندگی است و می تواند از جهات مختلف بر شما تأثیر بگذارد، هم از نظر جسمی و هم روحی. اگرچه اجتناب از استرس دشوار است، اما می توانید با یک فنجان چای دارجلینگ آن را کاهش دهید. دارجلینگ به تنظیم بهتر کورتیزول یا هورمون استرس کمک می کند. به علاوه، کافئین اضافی شما را هوشیارتر و پرانرژی تر می کند.

کاهش زخم معده
اگر از زخم معده رنج می برید، چای دارجیلین را بیشتر بنوشید. چون چای دارجلینگ می‌تواند به تسکین معده ملتهب و پاکسازی باکتری‌های پیلوری که زخم‌های شما را بدتر می‌کنند، کمک کند.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان