تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

تونر پاک کننده صورت خانگی

تونر پاک کننده صورت خانگی صورت در پامیشا

تونر پاک کننده صورت خانگی

تونر صورت محصولی است که برای پاکسازی پوست از بقایای شوینده های شستشوی صورت، مواد آرایشی و کثیفی های دیگر بسیار مهم و ضروری است. استفاده از آن آب رسانی می کند. و آنچه را که نیاز دارد به پوست می دهد. همانطور که می دانید پاکسازی منافذ پوست و تقویت آنها تاثیر زیادی در سلامت و شادابی پوست دارد. شاید برخی افراد با این محصول پوستی آشنایی نداشته باشند. بنابراین در این مقاله تونر پاک کننده صورت خانگی به سوالات متداول پاسخ خواهیم داد. که تونر چیست؟ ما پاسخ خواهیم داد و نحوه استفاده و مزایای آن را به شما نشان خواهیم داد.

تونر چیست و تونر پاک کننده صورت خانگی چه کاربردهایی دارد؟

تونرها می توانند یک محصول روزانه عالی برای مراقبت از پوست باشند و برای انواع پوست به خوبی کار کنند. تونرها برای مشکلات پوستی مانند تورم، خشکی و پیری استفاده می شوند. در این مقاله تونر پاک کننده صورت خانگی در مورد ویژگی های کلی تونر صحبت می کنیم.

تعریف تونر

تونر حاوی همان محصول آب است. پوست خود را با مواد مغذی پر کنید. تونر به جذب مرطوب کننده ها و سرم های پوست کمک می کند. سپس شستن صورت با پاک کننده، چربی و آرایش اضافی را از روی پوست پاک می کند. تونر جایگزینی برای شستشوی پوست نیست. اما به تمیز نگه داشتن پوست کمک می کند.

تونرهای پوست چرب با اسیدهای گلیکولیک و سالیسیلیک فرموله شده اند. و پوست چرب را در طول روز حفظ می کنند.

تونرهای پوست خشک حاوی مواد مرطوب کننده ای هستند. که پوست را هیدراته نگه می دارند.

چه کسی می تواند از تونر استفاده کند؟

این تونر برای انواع پوست قابل استفاده است. و محصولی مناسب برای کنترل چربی و آبرسانی پوست به حساب می آید. که پامیشا در مقاله تونر پاک کننده صورت خانگی توضیح می دهد.

در تونر به دنبال چه چیزی باشیم؟

  • گلاب برای آبرسانی به پوست
  • بابونه برای تسکین صورت
  • عصاره درخت چای سبز برای از بین بردن باکتری ها و چربی اضافی پوست
  • آلوئه ورا برای رفع التهاب و قرمزی پوست
  • برای جلوگیری از خشکی پوست از ویتامین E استفاده کنید
  • از ویتامین C برای روشن و صاف کردن پوست استفاده کنید
  • مواد اولیه تونر ، اکثر آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری هستند.

تونر روی پوست چگونه عمل می کند؟

  • چربی اضافی و آرایش را پاک می کند
  • این بخشی از فرآیند پاکسازی پوست است
  • این می تواند باکتری های پوست، آلودگی، گرد و غبار را تمیز کند
  • می تواند پوست شما را بسیار سفید کند
  • از پوست محافظت می کند
  • منافذ باز را می بندد
  • این به جذب سایر محصولات در پوست کمک می کند
  • به پوست احساس شادابی و طراوت می بخشد

مشخصات تونر پاک کننده صورت خانگی

  • مشخصات تونر
  • کاهش چربی پوست
  • ازت متنفرم
  • مرطوب کننده پوست
  • انسداد منافذ پوست
  • راحت و آرامبخش
  • از تحریک پوست خودداری کنید
  • جلوگیری از تفرقه و حذف تفرقه

طریقه مصرف تونر:

قبل از شروع استفاده از تونیک، ارزش دارد. که نوع پوست خود را بشناسید. و تونیک مناسب آن را انتخاب کنید. برای استفاده از تونیک ابتدا صورت خود را با ژل، فوم یا مواد شوینده مناسب بشویید. اگر قصد دارید. از لایه بردار یا اسکراب در روتین مراقبت از پوست روزانه خود استفاده کنید. پس از شستن صورت خود از این مرحله صرفنظر کنید. پس از اتمام لایه برداری، پوست باید با آب خنک و تازه شسته شود. و با حوله نرم به آرامی خشک شود. تا برای استفاده از تونر آماده شود. حتی اگر از لایه بردار استفاده نمی کنید، پس از شستشوی اولیه پوست خود را به آرامی خشک کنید. تا آن را آماده کنید.

سپس مقداری تونر را روی پد آرایشی بمالید. و به آرامی آن را روی تمام صورت خود پخش کنید. یک یا دو دقیقه صبر کنید تا تونر کاملا خشک شود. حالا کرم را روی پوست بمالید. استفاده از تونر می تواند. تاثیر کرم های درمانی را چند برابر کند. بنابراین اگر از کرم های آکنه استفاده می کنید، می توانید. پس از خشک شدن تونر، آن را به پوست خود بمالید. همچنین استفاده از مرطوب کننده روی تونر می تواند. صورت شما را شاداب تر نگه دارد.

دستور تهیه تونر گیاهی با توجه به انواع پوست

استفاده از تونر یکی از مراحل ضروری در مراقبت از پوست است. همانطور که می دانید تونرها برای بازگرداندن سطح pH پوست پس از پاکسازی ضروری هستند. تونرها به حذف چربی اضافی، مواد آرایشی و ناخالصی های باقی مانده از پوست و منافذ آن کمک می کنند. انواع مختلفی از تونرها در بازار موجود است اما اگر می خواهید یک تونر گیاهی تهیه کنید که حاوی مواد مضر یا مواد شیمیایی باشد که به پوست و سلامت شما آسیب برساند. در مقاله تونر پاک کننده صورت خانگی با پامیشا همراه باشید.

1. تونر برای پوست مختلط:

این تونر گیاهی چربی پوست را کاهش می دهد، PH پوست را متعادل می کند، پوست را لایه برداری و تمیز می کند، التهاب پوست را کاهش می دهد و از ایجاد جوش جلوگیری می کند. برای تهیه این تونر، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی برای بازیابی PH پوست، 3 قاشق غذاخوری گلاب برای خاصیت قابض و کاهش دهنده، 3 قطره روغن کندر برای مرطوب کردن و صاف کردن پوست، 3 قطره روغن شمعدانی برای درمان. جلوگیری. خاصیت ضد باکتریایی و کاهش جوش و جای زخم، 3 قطره روغن یلانگ یلانگ را در بطری اسپری بریزید تا چربی و رطوبت پوست متعادل شود و از ایجاد آکنه جلوگیری شود، قبل از هر بار استفاده خوب تکان دهید. هر شب پس از پاکسازی صورت، تونر را روی یک تکه پنبه قرار دهید و صورت خود را با آن پاک کنید.

2. تونر برای پوست های چرب و آکنه:

این تونر دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد آکنه قوی است و با کنترل چربی و رطوبت پوست از بروز آکنه جلوگیری می کند و یک تونر گیاهی عالی برای افرادی است که پوست مستعد آکنه دارند. برای تهیه این تونر، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی برای بازگرداندن PH طبیعی پوست، 3 قاشق غذاخوری گلاب به دلیل خاصیت قابض و جمع کننده منافذ، 3 قطره روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد آکنه، 3 قطره اسطوخودوس. روغن برای خواص تسکین دهنده و ضد آکنه به اضافه آکنه و ترمیم پوست در ظرف اسپری قرار داده شده و قبل از هر بار استفاده خوب تکان دهید. بعد از اینکه هر شب صورت خود را تمیز کردید، مقداری تونر را روی یک پد پنبه ای قرار دهید و صورت خود را پاک کنید.

3. تونر برای پوست خشک:

این تونر حاوی ترکیبات مرطوب کننده ای است که رطوبت و چربی پوست را متعادل می کند و یک مرطوب کننده عالی برای پوست های خشک است. برای تهیه این تونر نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل برای خاصیت مرطوب کنندگی و پاک کنندگی، 3 قاشق غذاخوری گلاب برای خاصیت قابض و سفت کننده و آبرسانی منافذ، 3 قطره روغن کندر برای اثرات ضد چروک و صاف کننده پوست، 3 قطره مرم میل شود. . روغن را در یک بطری اسپری بریزید تا هیدراته شود و قبل از هر بار استفاده خوب تکان دهید. بعد از اینکه هر شب صورت خود را تمیز کردید، مقداری تونر گیاهی را روی یک پد پنبه ای قرار دهید و صورت خود را با آن پاک کنید.

4. تونر برای پوست های حساس:

اگر پوست شما حساس و ملتهب است. برای کاهش قرمزی و حساسیت پوست و متعادل کردن چربی و رطوبت پوست کافی است از 3 قاشق غذاخوری گلاب برای رطوبت رسانی و آرامش، 3 قطره اسانس برای محافظت در برابر التهاب، آبرسانی عمیق، ماندگاری طولانی مدت استفاده کنید. و ضد التهاب چین و چروک و 2 قطره روغن بابونه ضد آلودگی. کرم ضد التهاب و مرطوب کننده پوست را به یک بطری اسپری اضافه کنید و قبل از هر بار استفاده خوب تکان دهید. هر شب بعد از تمیز کردن صورت، مقدار کمی تونر را روی یک پد بمالید و آن را روی صورت خود پاک کنید.

 مزایای استفاده از تونر خانگی

از جمله مزایای استفاده از تونر پاک کننده صورت خانگی نسبت به تونر های تجاری  موارد زیر هستند:

  • طبیعی بودن: تونرهای خانگی معمولاً از مواد طبیعی مانند عصاره‌های گیاهی، چای سبز، گلاب و … تهیه می‌شوند، پس مضرات مواد شیمیایی تشکیل دهنده ترکیبات تونر های تجاری و الکل را ندارند.
  • قابلیت سفارشی‌سازی: تهیه تونر خانگی می تواند با توجه به نیاز ها و نوع پوست شما باشد. تونر پاک کننده پوست تهیه شده در خانه می تواند شامل ترکیباتی که شما با توجه به خواص مورد نظرتان انتخاب کرده اید باشد.
  • اقتصادی بودن: معمولا هزینه تهیه تونر های خانگی کمتر از رقیبان تجاریشان است. و مواد مورد نیاز برای تهیه این محصولات دردسترس تر هستند.

نکاتی که باید در مورد تونر پاک کننده صورت خانگی بدانید

تونرهایی خانگی فاقد مواد نگهدارنده و شیمیایی هستند. از همین رو باید تنها به مدت ۲ تا ۳ روز در یخچال نگهداری شوند. بعد از ساخت تونر طبیعی در خانه، ابتدا مقداری از آن را روی پوست تست کنید. برای این کار کمی تونر را روی پوست صورت یا آرنج خود بزنید. نیم ساعت صبر کنید. اگر پوست شما به آن واکنش نشان نداد، می توانید از این تونر برای تمام صورت استفاده نمایید.
هر تونری خاصیت متفاوتی دارد. سعی کنید تونری را برای پوستتان انتخاب کنید که با نوع پوست شما سازگاری بیشتری دارد. برای استفاده از تونرهای خانگی مقداری از آن را روی پنبه یا پد بریزید سپس پوست خود را با آن تمیز کنید.

طرز تهیه ۱۰ تونر پاک کننده صورت خانگی

۱- تونر آلوئه ورا، یک تونر خانگی برای انواع پوست

آلوئه ورا یا آلوورا پوست را روشن می کند و آکنه های پوستر را درمان می نماید. این گیاه همانند یک مرطوب کننده موجب نرمی و لطافت پوست می شود. اگر پوست حساس و خشکی دارید، تونر آلوئه ورا بهترین گزینه برای شما محسوب می شود. آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه به کاهش قرمزی پوست کمک می کند و پوست شما را تمیز و شفاف می کند. برای آشنایی با طرز تهیه تونر خانگی آلوئه ورا باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. نصف فنجان گلاب را با نصف فنجان ژل آلوئه ورا ترکیب کنید.
  2. مواد را خوب هم بزنید و داخل یک شیشه بریزید.
  3. سپس مقداری از این تونر را روی پد بریزید و پوستتان را با آن تمیز کنید.

۲- تونر گلاب، بهترین تونر خانگی برای پاکسازی پوست

گلاب به طور طبیعی به تنظیم PH پوست کمک می کند و پوست را به خوبی پاکسازی می نماید. استفاده از تونر طبیعی گلاب پوست شما را آبرسانی و نرم می کند و ظاهری زیبا به پوست می بخشد. از زمان های قدیم گلاب به عنوان یک ماده مؤثر برای طراوت بخشیدن به پوست و رفع التهاب مورد استفاده قرار می گرفت. در ادامه می توانید با طرز تهیه تونر گلاب آشنا شوید.

  1. ۱ قاشق غذاخوری گلاب را با ۱ قاشق غذاخوری فندق جادویی یا همان نارون کوهی ترکیب کنید.
  2. سپس ۱ قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه به آن اضافه نمایید.
  3. همه مواد را ترکیب کنید و با استفاده از یک پد روی پوست بمالید.

۳- تونر سرکه سیب، بهترین تونر خانگی برای منافذ باز پوست

سرکه سیب به طور طبیعی پوست را لایه برداری می کند. استفاده از سرکه سیب روی پوست موجب روشن شدن و یک دست شدن پوست می شود. این تونر برای پوست های چرب و پوست هایی که منافذ بازی دارند بسیار مناسب است. برای درست کردن تونر سرکه سیب روش های مختلفی وجود دارد اما دستوری که در ادامه به شما آموزش می دهیم پوست شما را به خوبی پاکسازی و آبرسانی می کند. برای درست کردن این تونر خانگی پوست چرب لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ۱ فنجان آب را با مقداری چای بابونه ترکیب کنید.
  2. ۱ قاشق چای خوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب به آن اضافه نماید.
  3. مواد را خوب با هم ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک پد روی پوست صورت خود بزنید.

۴- چای سبز، بهترین تونر خانگی برای انواع پوست

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک می کند. این چای خاصیت ضد التهابی دارد و قرمزی و التهاب پوست را کاهش می دهد. شما با هر نوع پوستی می توانید از تونر چای سبز استفاده کنید. برای درست کردن این تونر لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا مقداری چای سبز درست کنید و اجازه دهید خنک شود.
  2. سپس حدود ۱/۳ فنجان چای سبز را با ۳ تا ۴ قطره روغن درخت چای ترکیب کنید.
  3. هر بار قبل از استفاده از این تونر آن را به خوبی تکان دهید. سپس مقداری را روی پد ریخته و پوست را با آن تمیز کنید.

۵- تونر آب انار و چای سبز، بهترین تونر برای جوانسازی پوست

اگر به دنبال راهی برای جوانسازی پوست هستید، بهتر است این تونر طبیعی انار و چای سبز را امتحان کنید. آنتی اکسیدان های موجود در این تونر از پیری پوست جلوگیری می کنند و پوست را به کلاژن سازی تحریک می کنند. برای درست کردن تونر انار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ۱/۸ فنجان آب انار طبیعی را با ۱/۴ فنجان چای سبز و ۱/۸ فنجان آب ترکیب کنید.
  2. سپس از این تونر ۲ بار در روز روی پوست خود استفاده نمایید.

۶- تونر خیار و آلوئه ورا، بهترین تونر برای پوست خشک

تونر خیار و آلوئه ورا بهترین تونر برای آبرسانی و نرم کردن پوست است. بیشتر از ۹۰ درصد خیار از آب تشکیل شده است که در ترکیب با آلوئه ورا می تواند به خوبی پوست شما را آبرسانی کند. برای درست کردن این تونر کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. یک عدد خیار را با رنده ریز خرد کنید.
  2. ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید.
  3. مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.
  4. در صورتی که مواد سفت شده است، کمی آب مقطر را جوشیده به آن اضافه کنید.
  5. سپس از این تونر برای آبرسانی پوست خود استفاده نمایید.

۷- تونر آب نارگیل و شیر، بهترین تونر ضد لک برای انواع پوست

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن لکه های پوستی هستید، پیشنهاد می کنیم حتما این تونر را امتحان کنید. شیر نارگیل سرشار از ویتامین C است. شیر نارگیل ضد قارچ است و شیر یک ضد میکروب طبیعی است. این تونر همانند تونر سیب زمینی لکه های پوستی را برطرف می کند و پوست را روشن می نماید. برای درست کردن این تونر منحصر به فرد باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک فنجان آب نارگیل را با نصف فنجان شیر ترکیب کنید.
  2. سپس مواد را خوب هم بزنید و داخل یک بطری بریزید.
  3. بعد از آماده شدن تونر آن را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.
  4. سپس مقداری تونر را روی پد بریزید و پوستتان را با آن تمیز کنید.

۸- تونر آب برنج، بهترین تونر برای درخشندگی پوست

آب برنج برای رفع خستگی و کدر شدن پوست بسیار مؤثر است. این تونر پوست شما را روشن می کند و لکه های پوستی را از بین می برد. برای طرز تهیه تونر خانگی آب برنج باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ۱ فنجان برنج را در یک کاسه بریزید و خوب بشویید.
  2. سپس برنج را در مقداری آب قرار دهید و برای یک شب صبر کنید.
  3. سپس آب برنج را جدا کنید و داخل بطری بریزید.
  4. حال می توانید از این آب به عنوان تونر استفاده کنید.

۹- تونر بابونه خانگی، بهترین تونر خانگی برای انواع پوست

تونر بابونه یک تونر ضد قارچ است که PH پوست را تنظیم می کند. این تونر مانع ایجاد جوش می شود و همانند یک لایه بردار عمل می کند. طرز تهیه تونر خانگی بابوبه بسیار راحت است. برای درست کردن این تونر باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. مقدار بابونه را در ظرف بریزید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید تا دم بکشد.
  2. سپس برای ۵ دقیقه صبر کنید تا بابونه دم بکشد.
  3. صورت خود را بشویید و مقداری از این تونر را روی پوست بمالید.

۱۰- تونر خانگی پوست پرتقال، بهترین تونر خانگی برای انواع پوست

پوست پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین سی است. تونر پوست پرتقال موجب روشن شدن پوست، از بین بردن جوش های سرسیاه و تحریک پوست به کلاژن سازی می شود. در طرز تهیه تونر پوست پرتقال شما تنها مقداری کمی به پوست پرتقال تازه نیاز دارید. طرز تهیه تونر بهار نارنج نیز درست همانند تونر پرتقال است. برای درست کردن این تونر باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. پوست پرتقال را جدا کنید و خرد نمایید.
  2. مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و یک درب روی آن قرار دهید.
  3. یک شب صبر کنید تا عصاره آن خارج شود.
  4. حال این تونر را داخل بطری بریزید و از آن برای تمیز کردن پوست استفاده کنید.



استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان