تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

برای مراقبت از چشم‌ها چه کارهایی باید انجام دهیم؟

برای مراقبت از چشم ها چه کارهایی باید انجام دهیم؟ در پامیشا

برای مراقبت از چشم‌ها چه کارهایی باید انجام دهیم؟

بیماری های چشمی که مشکل رایج بسیاری از افراد است، نه تنها کیفیت زندگی ما را مختل می کند، بلکه در صورت تاخیر در درمان، حتی می تواند منجر به از دست دادن دائمی بینایی شود.پامیشا توضیح می‌دهد که برای مراقبت از چشم‌ها چه کارهایی باید انجام دهیم؟ تا با انجام اقدامات احتیاطی ساده بتوانید از مشکلات جدی که ممکن است در چشم ها ایجاد شود جلوگیری کرد.

مراقبت از چشم ها

با روش های بسیار ساده مانند استراحت 20 ثانیه ای جلوی کامپیوتر هر 20 دقیقه، استفاده از عینک آفتابی در تابستان و زمستان، می توانید به سلامت چشم ها کمک کنید. در ادامه به طور مفصل، روش مراقبت از چشم ها را شرح داده ایم.

برای مراقبت از چشم‌ها چه کارهایی باید انجام دهیم؟ در پامیشا

آسیب های متداول به چشم ها

برخی از آسیب های متداول به چشم، مانند پارگی های عمیق یا خونریزی داخل چشم، نیاز به درمان یا جراحی فوری دارند تا از آسیب دائمی چشم که منجر به از دست دادن بینایی می شود، جلوگیری شود. اگر نگران این هستید که چشم شما آسیب دیده است،برای مراقبت از چشم‌ها به نزدیکترین چشم پزشک مراجعه کنید.

آسیب چشمی

برخی از آسیب های چشم عبارتند از:

  • خارش شدید
  • آسیب شیمیایی (مانند داخل شدن اسپری به چشم)
  • تورم
  • خونریزی
  • التهاب مردمک

روش مراقبت از چشم ها

مراقبت از چشم ها مسئله بسیار مهمی است که نباید آن را نادیده گرفت.به همین منظور پامیشا با ارایه مقاله برای مراقبت از چشم‌ها چه کارهایی باید انجام دهیم؟ توصیه می‌کند با انجام اقدامات احتیاطی ساده، می توانید از مشکلات جدی که ممکن است در چشم ها ایجاد شود، جلوگیری کنید.

برای مراقبت از چشم‌ها چه کارهایی باید انجام دهیم؟ در پامیشا

برخی روش های مراقبت از چشم ها را در ذیل شرح داده ایم:

1- به تاریخ لوازم آرایش خود توجه کنید

باکتری ها می توانند به راحتی در مایعات تکثیر شوند. بنابراین برای برای مراقبت از چشم‌ها و سلامت چشم خود از مواد آرایشی مایع، تنها به مدت سه ماه استفاده کرده و باقی مانده آن را دور بریزید. همچنین خط چشم و ریمل را به قسمت داخلی لبه مژه نزنید. زیرا کانال های ترشح اشک در قسمت داخلی خط مژه وجود دارد و این مواد می توانند موجب انسداد و عفونت شوند.

2- این غذاها را از دست ندهید

غذاهایی که برای قلب و گردش خون مفید هستند، برای مراقبت از چشم‌هاو سلامت چشم نیز مفید می باشند. برای مراقبت از چشم ها، به طور منظم از گیاهان دارای برگ سبز تیره، مرکبات و غلات کامل استفاده کنید. لوبیا، نخود، گوشت قرمز و مرغ سرشار از روی بوده و از چشم در برابر آسیب نور محافظت می کنند.
همچنین غذاهای گیاهی مانند هویج، اسفناج، سیب زمینی، کاهو، تره فرنگی و جعفری حاوی ویتامین A و غذاهای حیوانی مانند ماهی تن، ماهی قزل آلا، شیر بز، شیر گاو، تخم مرغ و جگر قدرت بینایی را حفظ می کنند. خوردن منظم این غذاها برای سلامت چشم ها مهم است.

3- هر 20 دقیقه یک بار 20 ثانیه استراحت کنید

وقتی به صفحه کامپیوتر یا گوشی نگاه می کنیم، نصف مقدار معمول پلک می زنیم (10-12 بار در دقیقه). بنابراین برای مراقبت از چشم‌ها و سلامت چشم خود، هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه به دور خود نگاه کنید. همچنین صفحه نمایش خود را در فاصله 50 سانتی متری قرار دهید.

برای مراقبت از چشم‌ها چه کارهایی باید انجام دهیم؟ در پامیشا

4- مراقب لنزها باشید

اگر از لنز استفاده می کنید، در تمیز کردن آنها بسیار مراقب باشید. در غیر این صورت، خطر عفونت چشم افزایش می یابد. برای مراقبت از چشم‌ها ، قبل از گذاشتن و درآوردن لنز، دست های خود را با آب صابون بشویید. محلول داخل محفظه لنز را به طور مرتب هر روز عوض کنید. ظرف خود را هر 2 تا 3 ماه یکبار تجدید کنید. از لنز خود بیش از زمان توصیه شده استفاده نکنید. با لنز نخوابید، استخر نروید و دوش نگیرید.

5- عینک آفتابی استفاده کنید

اشعه ماوراء بنفش به سلامت چشم و همچنین پوست آسیب می رساند. این اشعه می تواند باعث آب مروارید، سوختگی قرنیه و حتی سرطان پلک شود. وقتی بیرون می روید، حتی اگر هوا ابری است، بدون در نظر گرفتن تابستان یا زمستان از عینک آفتابی استفاده کنید. اگر از لنز استفاده می کنید، لنزهایی را انتخاب کنید که دارای مسدودکننده UV-A و UV-B هستند.

6- مشکلات چشمی را نادیده نگیرید

اگر قرمزی یا خارش در چشم دارید، از یک پانسمان سرد یا اشک مصنوعی استفاده کنید. در صورت وجود احساس گزگز، صورت خود را بشویید و با آب نمک خیس کنید. اگر با وجود این موارد ادامه داشت یا اگر احساس درد، سوزش، تورم پلک ها و حساسیت به نور داشتید،برای مراقبت از چشم‌ها با چشم پزشک خود مشورت کنید. جرقه های نور، لکه های سیاه شناور و تاری دید نشان دهنده مشکلات جدی تری است و شما را ملزم می کند که بدون معطلی با پزشک مشورت کنید.

برای مراقبت از چشم‌ها چه کارهایی باید انجام دهیم؟ در پامیشا

7- عینک ایمنی را فراموش نکنید

نزدیک به نیمی از آسیب های چشم، ناشی از حوادث خانگی است نه کار. به همین دلیل، هنگام تعمیرات در منزل، استفاده از مواد شوینده و به ویژه هنگام ورزش با توپ، همیشه از عینک محافظ استفاده کنید.برای مراقبت از چشم‌ها به خاطر داشته باشید که شیشه های ساخته شده از پلاستیک پلی کربنات 10 برابر قوی تر از سایر مواد هستند.

8- سیگار نکشید

اگر قصد مراقبت از چشم ها را دارید و سیگار می کشید، همین الان آن را ترک کنید!. سیگار تشکیل آب مروارید را تسریع می کند و موجب خشکی چشم می شود. همچنین، باعث انسداد رگ های چشم شده و در نتیجه ممکن است کاهش بینایی ایجاد شود.

جمع‌بندی:

پامیشا با ارایه برای مراقبت از چشم‌ها چه کارهایی باید انجام دهیم؟ به شما یادآوری می‌کند که چشم ها عضو بسیار مهمی در جسم انسان ها به شمار می آیند. از این رو، تا می توانید مراقب سلامت چشم باشید.و با انجام روش های ساده ای که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، می توانید به راحتی از آسیب های چشمی به دور باشید.

منابع : The Royal College of Ophthalmologists

استایل الگانت چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان