تخفیفات ناب پامیشه به داغی تابستون تا 50% تخفیف

مشاهده

تاثیر برنج بر بدن و عضله سازی

تاثیر برنج بر بدن و عضله سازی در پامیشا

تاثیر برنج بر بدن و عضله سازی

به عنوان یک ورزشکار و بدنساز، آیا می توانید با خیال راحت وعده های غذایی خود را بدون فکر کردن به تاثیرات برنج بر ورزش بخورید؟ آیا استفاده از آن در بدنسازی مفید است یا خطرناک؟ پامیشا به تاثیر برنج بر بدن و عضله سازی به تمام سئوالات شما پاسخ می‌دهد.

آره؛ اگر بدنساز هستید، فعالیت های زیادی دارید و یکی از مهم ترین چیزهایی که باید روی آن تمرکز کنید، تامین انرژی کافی برای انجام تمرینات است.

دریافت مواد مغذی کافی برای تمرین‌های شدید و پر کردن ذخایر گلیکوژن بدن یک وظیفه مهم است. خوشبختانه برنج نقش عمده ای در این فرآیند دارد و بهترین غذای ورزشی برای شما محسوب می شود. اگر می خواهید همه چیز را در مورد استفاده از برنج در بدنسازی و گرفتن بهترین نتیجه بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید.

جایگاه برنج در بدنسازی

کربوهیدرات هایی مانند برنج به عنوان سوخت برای ورزش عمل می کنند و مصرف آنها برای بدن ضروری است. به همین دلیل ورزشکارانی که سخت و شدید تمرین می کنند متعلق به هر رشته ای؛ برنج نیز باید در جیره های ورزشی گنجانده شود.

تاثیر برنج بر بدن و عضله سازی در پامیشا

خوردن برنج در بدنسازی و سایر ورزشها مفید است. به عنوان مثال، یکی از غذاهای محبوب در بین وزنه برداران یک کاسه بزرگ برنج سفید با سینه مرغ کبابی است. این غذا حاوی پروتئین های بدون چربی و کربوهیدرات های عالی است. علاوه بر این، دوندگان استقامتی اغلب قبل از مسابقه برنج سفید می خورند.

بهترین نوع برنج برای بدنسازی

در ادامه مبحث تاثیر برنج بر بدن و عضله سازی باید بگوییم که برنج یک غذای کلاسیک در بدنسازی است و انواع مختلفی دارد; برنج سفید، برنج قهوه ای، برنج وحشی، برنج قرمز و غیره. برخی از آنها سرشار از فیبر هستند، در حالی که برخی دیگر سرشار از پروتئین و کربوهیدرات کم هستند. اما در اینجا به مقایسه برنج سفید و برنج قهوه ای می پردازیم.

تاثیر برنج بر بدن و عضله سازی در پامیشا

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه ای ماده غذایی است که برای بهبود عادات غذایی و سلامت کلی توصیه می شود. با این حال، ورزشکاران و بدنسازان اغلب برنج سفید را ترجیح می دهند. برنج سفید و برنج قهوه ای فواید متفاوتی دارند. هر دو منبع خوب کربوهیدرات هستند. برنج سفید ترشح انسولین را در بدن افزایش می دهد زیرا حاوی مقدار بسیار کمی فیبر و چربی است.

با این حال، برنج قهوه ای فیبر و چربی بیشتری نسبت به برنج سفید دارد و این باعث کاهش ترشح انسولین می شود. بنابراین، در ساعاتی از روز که تمرین نمی کنید، برنج قهوه ای انتخاب بهتری است. زیرا کربوهیدرات های موجود در برنج قهوه ای کمتر بعنوان چربی ذخیره می شود.

استفاده از برنج سفید در بدنسازی

  • برنج یک وعده غذایی قابل قبول و مفید برای بسیاری از ورزشکاران است. تحقیقات نشان می دهد که غذاهای غنی از کربوهیدرات با شاخص گلیسمی بالا (از جمله برنج سفید) منبع کربوهیدرات برای سنتز گلیکوژن عضلات هستند.
  • تمرینات شدید میزان قند (گلیکوژن) در عضلات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و مصرف کربوهیدرات مناسب برای جبران آن مهم است. برنج سفید یک انتخاب عالی برای ورزشکاران است. زیرا حاوی کربوهیدرات های زیادی است و شما را به هدفتان نزدیک می کند.
  • برنج سفید دارای شاخص گلیسمی پایینی است. این به شما نمره ای می دهد که چگونه غذاها بر سطح قند خون و انسولین بدن شما تأثیر می گذارند.

بهترین زمان برای خوردن برنج بسته به هدف مورد نظر

به گفته کارشناسان بهداشت بهترین زمان برای خوردن برنج در طول روز است. برنج منبع اصلی کربوهیدرات است که بدن را در طول روز فعال و پرانرژی نگه می دارد. در این دوره بدن به حداکثر انرژی از برنج نیاز دارد.

همانطور که گفتیم روز زمان مناسبی برای خوردن برنج است، بنابراین می توانید برای ناهار برنج بخورید. همچنین می توانید تحت شرایط خاص شب برنج بخورید یا از دستور غذای شام رژیمی استفاده کنید. اگر کم وزن هستید، می توانید شب برنج بخورید. با این حال، خوردن این غذا در شب شما را سنگین می کند و می تواند کیفیت خواب شما را کاهش دهد.

به عنوان یک بدنساز، زمان مناسب دیگر برای خوردن برنج، بعد از تمرین است (اگر حجم زیادی دارید). می توانید بعد از تمرین سخت برنج و مرغ، یک وعده غذایی رژیمی با مرغ یا برنج با گوشت و سالاد بخورید.

چرا برنج سفید یک وعده غذایی خوب بعد از تمرین است؟

در مورد برنج در بدنسازی و انواع ورزش ها باید بگوییم که برنج سفید یک کربوهیدرات بی خطر است و یک وعده غذایی ایده آل برای ورزشکاران و بدنسازان محسوب می شود.

تمرینات شدید مستلزم مصرف مقدار زیادی کربوهیدرات است. ورزشکاران باید در طول ورزش طولانی مدت (بیش از دو ساعت) 60 گرم کربوهیدرات در ساعت مصرف کنند.

آیا برنج برای افراد غیر ورزشکار مفید است؟

در حالی که برنج باشگاهی یک غذای عالی برای ورزشکاران و بدنسازان است، ممکن است برای افرادی که فعالیت کمتری دارند انتخاب خوبی نباشد. برنج قهوه ای انتخاب خوبی برای کسانی است که کمتر از 4 روز در هفته ورزش می کنند یا بیماری متابولیک دارند.

علاوه بر تاثیرات برنج در بدنسازی، باید بگوییم که برنج قهوه ای همچنان یک ماده غذایی سالم است که سرشار از مواد مغذی است و به تمام افرادی که غلات کامل را تحمل می کنند توصیه می شود. برنج قهوه ای منبعی غنی از فیبر و مواد مغذی ضروری برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.

سخن پایانی

در این مقاله تاثیر برنج بر بدن و عضله سازی تاکید می‌کندتا ورزشکاران بعد از تمرین برنج سفید بخورند.برنج یک غذای سالم و ضروری در رژیم غذایی ورزشکاران است. برنج در بدنسازی نیاز به کربوهیدرات و کالری کافی را برطرف می کند.

استایل الگانت چیست؟

استایل گنگ چیست؟

استایل رترو چیست؟

استایل تینیجری چیست؟

روانشناسی لباس کودک

پوکی استخوان؛ علائم ، عوارض و درمان